Jep, homma selvisi... Eli sain toimimaan noparin ihan normisti throttle-kanavan kautta. Tosiaan olin innoissani että kyllähän tämä kaasu toimii vaikka nopari on kytketty akun liittimeen, mutta tietysti kaikki servot toimii kun kaasutikkua liikuttaa, mutta moottori ei olisi pyörinyt (tietysti motin johdot irti).
Jäi edelleen mysteeriksi, miksi ekalla kerralla vastari ei herännyt. Ilmeisesti se liitin oli kuitenkin väärin päin
Mutta nyt eteenpäin ja mukava oli huomata kuinka nopeasti täältä tuntuu löytyvän apua.
Edit:
Olisikohan tuohon Gauin omaan nopariin (GUEC GE-601) olemassa mitään ohjekirjaa tai osaisiko joku jeesata, kun homma on niin etten uskalla kyllä mottia laittaa näillä tiedoilla kiinni ettei sormet lyhenny.
Ensinnäkin kiinnostaa se, että onko tuossa noparissa ominaisuus, joka estää moottoria lähtemästä pyörimään mikäli virrat kytketään "kaasu pohjassa"? Vai meneekö nopari tuolloin ohjelmointitilaan?
Ensin kaasu nollilla kytkiessäni virrat vastariin, vilkahti pari kertaa sekä vihreä että punainen ja sen jälkeen vain punainen jäi palamaan. Vastaavasti kaasu täysillä virran kytkentä aiheutti sen, että molemmat valot vilkahtivat ja vihreä jäi palamaan.
Oletin että kaasukanava oli väärin päin ja käänsin sen. Nyt kaasu nollilla käynnistettäessä vihreä jää palamaan.
Onko siis tila, jossa punainen palaa jatkuvasti, ns. ohjelmointitila, ja vastaavasti kun vihreä palaa, ollaan ns. "ajotilassa"? Tätä on vaikea todentaa, sillä moottorille menevistä johdoista ei saa yleismittarilla mitään järjellisiä jännitteitä, vaan ainoastaan kun tikkua liikuttaa tulee pieniä jännitepiikkejä. Äkkiseltään olisin kuvitellut, että kaasun lisäys lisää lineaarisesti moottorille menevää jännitettä. Testasin kaikki 3 johtoa eikä minkään välillä näin tapahdu.
Pitch-curvet ja throttle-curvet sain suht kivutta lapakulmamittarin avulla about kohdilleen ja tein jo idle-up asetuksetkin, vaikka niitä tuskin "hetkeen" tarvitsenkaan.