Kirjoittaja Aihe: GAUI 425  (Luettu 181222 kertaa)

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 425
« Vastaus #175 : 01 Kesäkuu, 2011, 19:39:49 »
Siinä vaiheessa kun minä olen oppinut lentämään edes kaseja on jo voimakkaamman moottorin laakerit kuluneet loppuun.

Joten edullista moottori/nopari yhdistelmää haen. Vai onko tällainen isompi kopteri sen verran pelottava vekotin että pitää satsata vähän enemmän.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 425
« Vastaus #176 : 01 Kesäkuu, 2011, 22:54:10 »
Sano minun sanoneen että kun investoit nyt vähän enemmän niin ei tarvitse kohta olla ostamassa sitä pykälää parempaa :D
Ei siitä myllystä tartte kaikkia tehoja ottaa eikä se teho näy epävakautena/holtittomuutena vaan pikemmin pystyt pelastamaan kopterin kiperistä tilanteista.

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: GAUI 425
« Vastaus #177 : 01 Kesäkuu, 2011, 23:19:53 »
Ja vakio mosakin on alitehoinen... :D

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 425
« Vastaus #178 : 02 Kesäkuu, 2011, 13:12:56 »
Sano minun sanoneen että kun investoit nyt vähän enemmän niin ei tarvitse kohta olla ostamassa sitä pykälää parempaa :D
Ei siitä myllystä tartte kaikkia tehoja ottaa eikä se teho näy epävakautena/holtittomuutena vaan pikemmin pystyt pelastamaan kopterin kiperistä tilanteista.

Näinhän se vaan yleensä on, sama työkalujen kanssa. Ensin ostat halvan, sitten tulee rrpäitä ja sit ostat kumminkin kunnon. Mikä säästö!!

En tarkoita että laatu tarvitsee olla huono, mutta kun tulee se fiilis että vain 3D on helikopterilla lentämistä. Kyllähän porcshe 997 GT 2 RS:llä pääsee nopeasti liittymästä mukaan liikenteeseen ja kaupassakäyntikin sujuu. Mutta jos ei koskaan käy ajamassa rataa se on vähän ylimitoitettu.

EDIT: kokeilen ensin Align 500M 1600kv motilla, en tiedä vielä pitääkö vaihtaa pinjonista seuraavan rattaan 50->60 hampaiseksi, molemmat näyttää olevan käytössä 1600kv setupilla helifreak 425 osiossa. Android pohjaisella ohjelmalla voi sitten laskea nuppikierrokset sopiviksi. Olisikohan 2600-2700 85-95% teholla sopiva? Siis leijutusharjoituksiin.
« Viimeksi muokattu: 05 Kesäkuu, 2011, 08:42:57 kirjoittanut mikuni »
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #179 : 09 Kesäkuu, 2011, 07:48:07 »
Hei tässä uusi Gaui- mies ilmoittautuu. Neljä kaks vitonen on tilattu Helimportilta, saapunee perjantaina. Kova on tärinä miehellä nyt ! ;D Kysymyksiä satelee varmaan myöhemmin lisääkin mutta onko ihan tyhmä kysymys, käykö Trex 450 servot Gauihin vai ovatko liian pienet ?
60 ampeerin Dualsky-nopari on normilennossa varmaan ihan ok ?
Vastaus saattaa tietenkin olla aiemmin tuolla säikeessä mutta en ehtisi nyt sitä lukea kokonaan, teen sen myöhemmin, voisin tilata vielä servot viikonlopuksi kun vaan tiedän mitkä otan.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 425
« Vastaus #180 : 09 Kesäkuu, 2011, 08:27:32 »
60 ampeerin säädin on oikein riittävä vakio mosalle. 45o kopteriin sopivat servot on liian pienet. Siihen gauiin menee ihan standardi kokoiset servot.

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #181 : 12 Kesäkuu, 2011, 13:23:41 »
Ohje esittää akkujen kiinnittämistä nippusiteillä ??  :o Ja normaali akkustrappi ei edes mene noista reiistä läpi ?? :o
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: GAUI 425
« Vastaus #182 : 12 Kesäkuu, 2011, 15:34:29 »
Mulla on ainakin samat sträpit, joita käytän 450 rekkulassa. Ja sitten toki se perinteinen takiaisnauha rungon ja akun välissä.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #183 : 12 Kesäkuu, 2011, 16:01:14 »
No mulla niinpäin että ostin eka Taskiselta kunnon strapit ja niihin sitten myöhemmin kopterin. Ne on leveämmät kuin mitä olen rekkulassa käyttänyt.
Kyä noi Gauinkin nauhat tietenkin meni noista reiistä läpi kun tunki vaan kaksinkerroin menemään. Ajattelin olisko ollut vaan joku älykkäämpi tapa.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #184 : 12 Kesäkuu, 2011, 18:18:05 »
Huomenna kun servot saapuu niin alkaa setupin tekeminen. Voisiko joku Gaui-mies mitata mulle perän sliderin etäisyyden runkoon? Saisin helpommin perän paikalleen. Tuo gyropenkkitesti vähän hirvittää,, :o
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #185 : 13 Kesäkuu, 2011, 14:38:05 »
Tai sitten kysytään toisin: Että mikä on perän lapojen kärkien välimitta kun ne käännetään runkoaan vasten poikittain ? 10 mm ?
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #186 : 14 Kesäkuu, 2011, 21:14:44 »
Helimportin Taskinen vahvisti perän lapojen aloituskulman. Asiallinen kaveri muuten.
Kopu alkaa olla kasassa ekaa lentoa varten. Onko viime hetken ohjeita muita kuin että "Runttaa se"  heh   ;D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 425
« Vastaus #187 : 14 Kesäkuu, 2011, 22:51:54 »
Ei muutakun lapakulmien,ohjaus- ja korjaussuuntien tarkastus. Sitten vaan rauhassa ilmaan :)

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 425
« Vastaus #188 : 15 Kesäkuu, 2011, 09:24:39 »
Eikö ole hyvä preusasetus laittaa peräservon varsi suoraksi, eli 90ast vrt työntötankoon. Sama pätee perässä oleva L-vipuvarrelle, sekin pitäsi olla 90 astetta suuhteessa peräputkeen ja työntötankoon. Jos näin asettaa mekaanisesti pitäisi perälavat olla joko suoria tai hieman työntää/korjata perän pyörimisliikettä.

Ja tärkeää on ehdottomasti että swash levy kääntyy oikeisiin suuntiin ohjausliikkeisiin nähden. Minulla kopteri käyttäytyi aika kummallisesti koska olin kytkenyt "sivukallistus servot" ristiin kun olin tarkstanut servot. Onneksi ei ollut idle up päällä...
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #189 : 15 Kesäkuu, 2011, 22:13:01 »
Gyropenkkitesti tehty, perä piti aivan mallikkaasti. Ilmassa sen sitten paremmin näkee. Lapaurakin oli vain parin linkinkierroksen päässä.
Muutenkin käytös oli huomattavasti rauhallisempaa kuin vaikka nelipuolikkaalla. Hieno tasainen matala käyntiääni.

Mitenkäs tuollaisen isomman starttaaminen pitäsi oikeasti tehdä? Nopari on kyllä softilla mutta pyörähdyspyrkimys on aika voimakas ennenkuin perässä on tehoa. Normilentokaasukäyrä nousee startissa jyrkästi lentotehoille ja jää sitä sitten suoraksi. Saa olla tarkat sormet startissa kaasua lisätessä. Mitenkä porukat startin tekee ?
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: GAUI 425
« Vastaus #190 : 16 Kesäkuu, 2011, 16:13:15 »
mullaki teki just semmost pyörähdystä, mut lapojen kiristys autto ni ei enää pyörähtäny tämä siis 450 sportissa, autotallissa oottelee 425 gaui vastaria ku pääsis kotiin  :)

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #191 : 16 Kesäkuu, 2011, 22:07:44 »
No nyt on ensilento lennetty ja kaikki on ehjänä. Kyä se siinä lensi missä rekkulakin. Tosi vakaa ajettava, hyvän kokonen kopteri ajella. Alle 50 % kaasulla otin ekat tyypit. Tuntuu pysyvän ilmassa ihan itsellään,,heh :D.
Lähtöpyörähtelyyn en mitään sen kummenpaa apua löytänyt muutakuin että tarkoilla sormilla tikkuun kiinni.
G101 piti muuten hyvin mutta kun pumppasi pithciä reilummin niin perä heitti oikealle eli lapakulmat ei ilmeisesti riittäneet korjaamiseen. Silti oli ihan pieni vägääminen perässä.
No vähennän gainiä ja siirrän peräservon pallonivelen yhden pykälän ulommaksi. Eiköpä se siitä,,

Mutta kerrassaan mainio kopteri, vakaus oli melkein peruskalliota,, ;D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 425
« Vastaus #192 : 16 Kesäkuu, 2011, 23:07:47 »
Perän pettäminen johtunee varmastikkin liian alhaisista kierroksista. Perän kierrokset ei kertakaikkiaan riitä kumoamaan niin suurta vääntöä. Kokeile siis isommilla kierroksilla

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #193 : 17 Kesäkuu, 2011, 07:35:39 »
Joo tänään mennään todennäköisesti uudestaan. T-rexin perä piti vielä 30% tehoilla joten ajattelin että tässä kopussa sama. Kokeilemma,,
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 425
« Vastaus #194 : 17 Kesäkuu, 2011, 14:45:00 »
En tiedä miten pitäis tulkita, mutta eikö manualisaa tai jossain (missäköhän sen näin) lue että mukanan tulleet perälavat on optimoitu nupin 2600 rpm paikeelle. Jos käyttää vähemmän pitäsi päivittää perälavat pidemmiksi.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: GAUI 425
« Vastaus #195 : 17 Kesäkuu, 2011, 15:20:28 »
miksi joku haluaisi ajaa kopteria 30% kaasulla? ::)
tässä ollaan jo siinä tilanteessa että lavan kohtauskulma on niin iso että energiaa kuluu akusta enemmän kun pikkasen isommilla rundeilla... lisäksi eihän tollasilla asetuksilla pysty tekemään yhtään mitään ilman että perä antaa periksi :o

kunnolla rundia! siitä ne vehkeet herää! ;) sanoisin että alle 60%en itse laittais mihinkään tilanteeseen edes normimodeen jossei nyt vartavasten halua kokeilla rajoja...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 425
« Vastaus #196 : 17 Kesäkuu, 2011, 16:17:49 »
Joo se on vähän sama kuin ajasit autoa 40 km/h 5. vaihteella ;D Jengaa siellä pitää olla. Kopterikin rauhoittuu kun on enemmän kierroksia.

Ja tosiaan jos sitä lentää pikku jengalla niin kannattaa ainakin vaihtaa rattaat niin että moottori saa pyöriä parhaalla hyötysuhteella. Myös ne perä lavat pitää vaihtaa gaui 550 perälavoiksi. :)

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #197 : 17 Kesäkuu, 2011, 22:48:00 »
Tuli kokeiltua tänään ja perä piti mainiosti. Aivan peruskalliota. Ei mitään ongelmia. Tää juttu on vähä sitä kun haluaa kokeilla sitä kuinka pienellä kaasulla voi lentää. Se on sitä downshiftaamista,,heh   ;D
Kyä tästä jengaa vielä nostetaankin,,,ehkä,, ;D
« Viimeksi muokattu: 17 Kesäkuu, 2011, 22:50:47 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 425
« Vastaus #198 : 20 Kesäkuu, 2011, 20:30:16 »
Teki sitten sen tuo peräservo että otti ja kärähti ! Eli Emax ES9257. Pari nytkähdystä oikealle ilmassa, otin äkkiä maahan ja sitten perä ei enää seuraavalle keikalle herännyt ? Ihan uusi servo ja futten uudet radiot ?.

Tilalle laitoin sitten DYS S9650, aito kiinanservo ja hyvin pelittää.
On kuulemma muillakin kärähdellyt ja taas sitten toisilla kestää  ???
Harmitti vaan kun oltiin porukalla Pinsiön kentällä ja kone hajoo eikä tullut edes mitään torppia jota olis voinut muistella vanhana,, ;)
« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu, 2011, 20:51:14 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 425
« Vastaus #199 : 23 Heinäkuu, 2011, 20:53:18 »
Häntää heiluttaa hän.

Vaihdoin 401 kloonista GP750 gyroon ja nyt Gaui425 heiluttaa hitaasti häntää puolelta toiselle.
Jos gainia lisää hännän heilutus kiihtyy. Onkohan vain niin että tuo Futten analogiservo 3003 ei edes alkuun riitä perään, ja vain on hidas?

Mikä on delay asetuksen merkitys gyrossa säädettynä, ja miten toimii radiosta tehdyn gain asetuksen kanssa yhdessä?
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9022 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Marraskuu, 2007, 20:42:11
kirjoittanut riku
Gaui EP550

Aloittaja kaardian « 1 2 » Gaui

45 Vastauksia
26225 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2010, 09:30:03
kirjoittanut P-P
0 Vastauksia
1888 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Kesäkuu, 2009, 08:27:33
kirjoittanut mokkis
6 Vastauksia
6569 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06
kirjoittanut Zenda
0 Vastauksia
1756 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2013, 15:56:02
kirjoittanut jesi