Juu, kyllä on tarkoitus viimeistään loppuvaiheessa ottaa osaaja ihan fyysisesti mukaan säätämään, tarkastamaan ja lentämään. On kuitenkin melko loikka msR:stä Gauiin... ja kalliit säädöt ja oppirahat jos torppaa heti maasta irrotettua.
Käytettyä osaa näyttää olevan aika hyvin liikkeellä, kun vain osaisi varmistua sopivuudesta.
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... ja kysellään kun ei tiedetä.
No niin, jatkokysymyksiä alkaa tulla.
Tulin hommanneeksi tuon kitin lisäksi käytetyn kopun jossa on gaui 425 vakiomoottorilla ja Gauin 60A noparilla (kiitos Kumppari). Mukana tuli myös osat 550-versioon, eli käytännössä peräputki, hihna ja lavat. Vaikka laite on kasassa, tarkoitus on tapauksessa purkaa osiksi ja kasata uudestaan ihan oppimismielessä - osaapahan sitten korjata KUN se eka torppi tulee.
Mutta nyt niihin kysymyksiin:
-
kumpi versio noista osista kannattaa kasata ekaksi CP-kopuksi? Joka paikassa sanotaan että "isompi on vakaampi" mutta pitääkö tässäkin paikkansa, kun runko ja kaikki muut osat ovat samat, lapoja ja pyrstöä lukuunottamatta? Eli kumpi on helpompi aloittelijan lentoharjoituversio, 425 vai 550?
- pitäiskö 550:lle olla eri välitykset kuin 425:lle?
- gauin ohjekirja (425) suosittelee akuksi 6s 2200mAh 25C. Alkuleijutteluun riittänee hyvin, myös 550-lavoilla? Vai pitäiskö ottaa samantien tanakampi akku?
Latureitakin olen koettanut haarukoida, mutta tuntuu olevan melkoinen viidakko ja vaihtoehtojen määrä vie pään pyörälle.
Netistä löytyy vaikka mitä Kiinan-tavaraa. Kotimaasta haaviin osui esim. SIL-shopin Bantam BC6DX-II tai Leluja.netistä G.T.POWER A6. Molemmissa on virtalähde mukana, että onnistuu lataus verkkovirrallakin. Olisko nuo tarkoitukseen sopivia, vai saako vastaavat paketit halvemmalla kaukoidästä?