Kirjoittaja Aihe: trex 500 pamahti asfalttiin...!  (Luettu 2530 kertaa)

Poissa villehoo

  • Tavallinen torppari
  • ***
trex 500 pamahti asfalttiin...!
« : 12 Elokuu, 2009, 17:47:02 »
... mutta onneksi se oli sisällä pehmustetussa laukussa. Ilma oli puolipilvinen, pientä puuskittaista tuulta.



Eli jäi niin sanotusti kahva käteen ja laukku tömähti tonttiin. Kamat säilyi ehjänä, mutta opetus tässä olisi että aika heppoista faneria on toi rakenne. Muuten erinomainen kuljetuslaukku trex 500:lle, jonne menee kopteri purkamatta, lähetin, vara-lavat, akut ja työkaluja, mutta itse ainakin aion nyt rakentaa kahvan kohdalle metalisen tukilevyn. Laukun myi edullisesti trex store.

-v

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #1 : 12 Elokuu, 2009, 17:59:39 »
oliko se toi huippuedullinen 135:n eeron salkku?

Säilykö kahvan laakerit ehjänä? Ja mitenköhän se korjaus-paikkaus vaikuttaa aerodynamiikkaan  ::)

Tarkkana sitten korjauksessa, että painopiste pysyy paikoillaan  ;D Lisäpaino voi vaikuttaa myös pisimpään kantoaikaan negatiivisesti..
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

tuupola

  • Vieras
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #2 : 12 Elokuu, 2009, 18:05:46 »
Oon kanssa naureskellut et noita myydää "alumiini" salkkuina, mut alumiinia on vaan kulmat. Loput paperivaneria.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #3 : 12 Elokuu, 2009, 18:20:07 »
Joo, taitaa olla oikeat alumiinilaukut tuossa koossa hieman eri hintaluokassa... katselin joskus ajatuksena tehdä sisusta itse ja törmäsin johonkin melko sopivaan oikeasti alumiinilaukkuun, mutta hinta oli sitten siellä 300 euron tuntumassa.

Poissa villehoo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #4 : 12 Elokuu, 2009, 18:27:52 »
jep. toi 135€ peruslaukku on, mut nyt kun se on kerta "torpattu" niin ajattelin tilata laukkuun netin kautta ulkomailta parillasadalla eurolla hiilikuituisia viritysosia, dremelöidä nurkat hieman pyöreemmiksi timanttilaikalla ja sit kiillottaa hiilikuituharjalla. Lisäksi renkaat vaihtuu ilmatäytteisiin, laakerit renkaissa ja kahvassa korvataan SKF:n pallolaakereilla ja kahvanksi tulee keraaminen käden muotoon valettu CNC -jyrsitty kämmenhikeä absorboiva teflon malli. katotaan miten sit lähtee.

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #5 : 12 Elokuu, 2009, 18:36:39 »
Älä ny sorru säästämään tossa rengasasiassa. Suosittelisin mielummin typpitäytteisiä, niissä pysyy paine paremmin. Ilmatäytteiset kun kuitenkin vuotaa ajan mittaan kumin läpi ja niistä saat melkoisen riesan. Ota huomioon sitten sekin, että normirenkaat, jos on tehty itämailla, ei kestä suomen olosuhteita. Pitää olla Arctic-sarjalaiset. Ja sitten vanteiden pitää olla alumiiniset, muoviset ei kestä kovempaa ajoo. :P Jos tää on sun ensimmäinen salkku, niin laatuosat on ensisijaisen tärkeitä!
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #6 : 12 Elokuu, 2009, 21:13:11 »
Eikä sitten unoheta wunder-baumia niin ei nitro haise ja karvanopat pitää olla jotta voi ruveta arpomaan.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #7 : 12 Elokuu, 2009, 21:49:18 »
Älä ny sorru säästämään tossa rengasasiassa. Suosittelisin mielummin typpitäytteisiä, niissä pysyy paine paremmin. Ilmatäytteiset kun kuitenkin vuotaa ajan mittaan kumin läpi ja niistä saat melkoisen riesan. Ota huomioon sitten sekin, että normirenkaat, jos on tehty itämailla, ei kestä suomen olosuhteita. Pitää olla Arctic-sarjalaiset. Ja sitten vanteiden pitää olla alumiiniset, muoviset ei kestä kovempaa ajoo. :P Jos tää on sun ensimmäinen salkku, niin laatuosat on ensisijaisen tärkeitä!

Talvella sitte pitää vaihtaa nastarenkaat alle, ettei luista jäällä. Ja kannattaa tarkistaa kantohihnan kireys myös. Jos ei musita löysyttää niin saattaa mennä liian kireelle lämpölaajenemisen takia ku tuut sisälle, ja päin vastoin kantoon lähtiessa saattaa napsahtaa kun kantohihna antaa periks olkpäässä ollessaan liian löysällä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: trex 500 pamahti asfalttiin...!
« Vastaus #8 : 12 Elokuu, 2009, 23:48:49 »
Ja kun perinteiseen savolaiseen tyyliin kesällä tervaa ja turvottaa upoksissa Saimaalla, niin kestää vuotamatta käyttöä... :)

Vaan eikun alufirmasta ostaan noita kulma profiileja metritavarana, ja kunnollista kotimaista 3mm koivuvaneria puufirmasta, niin DIY mies tekee varmasti kestävän ja halvan salkun kokoon kuin kokoon... Ja jos extreme olosuhteisiin salkku ei joudu, niin öljyäminen kummaltakin puolelta riittää vanerille.
Nim: PA kamoille kuljetuslaukkuja ja muutaman vaneriveneenkin tehnyt...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5187 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
7645 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2008, 22:07:09
kirjoittanut Jyri
1 Vastauksia
3042 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis
Trex 600 FBL

Aloittaja 4D MyFleet

16 Vastauksia
8418 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2009, 20:30:01
kirjoittanut 4D
7 Vastauksia
4844 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Kesäkuu, 2009, 16:26:38
kirjoittanut Mikka