Heippa!
Tulipa tuossa viikonloppua kävästyä Selänpään kentällä kopteristien Syysleirillä ja samalla maailman ensimmäisissä F3N Popular -kisoissa ("3D Poppis").
Kisoissa pääsin sijalle 2, hopeaaa! Fiilis on yhä katossa, en olisi ikinä odottanut niin hyvää menestystä. Toki "hieman" tasoitti kun Ranella oli jotenkin mennyt pää kipeäksi eikä pystynyt kunnolla lentämään. Tohtori R:kin kärsi samasta pääkivusta + ilmeisesti pientä tärinää oli yleisön edessä lentämisen johdosta.
Luulen että nuo kaverit olisivat menneet minusta ohi nii että pölähdys vain olisi käynyt jos olisivat vain olleet lentokunnossa ja rennolla meiningillä. Ei sillä että itelläkään olis ollut ajatukset kasassa.
Noh, enivei. Kokonaiset kolme akullista tuli lennettyä tuolla kisoissa.
- Testaus, puoli akkua
- Set Menouvers
- Freestyle
- Lentoa puoli akkua, kunnes oli pakko ottaa alas kun rupes sellasta rahinaa kuulumaan kopterista..
Jospa se tärinän syy tuossa kopterissa nyt vihdoin olisi löytynyt. Kaikki muut onkin vaihdettu, mutta moottorin laakerit on ilmeisesti menneet. Moottorin "kansi" heiluu sillain jännästi siinä, tai klonksuu puolelta toiselle. Jetekin Skorppiooni ei tuota tee.
Eli todennäkösesti silloin Röylän bladestopissa tapahtu toooosi paljon enemmän kuin mitä olis uskonut tai päälle päin näki.
- Lavanpitimessä kiinni olevasta linkin palikasta pamahti kierteet kun lapa osui peräputkeen tai kun kopteri putosi peltoon
- Maskussa toinen torppi kun tuo lavanpitimen ruuvi korkkasi lopullisesti
- Peräputki, kardaani, pääakseli, nuppi,, stabbarin lavat, flybar, lavat, perän akseli, jalakset vaihdettu.
- Tärinä jatkuu ja F3N Poppis kisoissa vedettiin ihan hilkuilla ettei tuo räjähtänyt taivaalla
- Kisojen jälkeen fiilistely lennolla kuulin tuon rohinan ja rahinan..
- Testattu moottoria heiluttaa, mulla on klappia, Jetekillä ei. Laakerit siis huonona ja pahalla tuurilla myös akseli.
Onko joku huomannut jonkun laakerisetin muita paremmaksi mikä passaisi tuohon Sorpparin 910kv/1800w mikälie mottiin?
Noh, pääasia että syy selvisi nyt vihdoin tuohon tärinään ja vatkaamiseen. Ja tässä parin kuukauden aikana on muutenkin kaverit säätäneet tota mun X5:sta että alkaa oleen jo aika priima kunnossa. Jeteki, Jerkku, Juza, Karkkis, grandoldman ym. kiitos teille avuista ja korjauksista!
Fiilis on niin kohillaan leirin jäliltä että ei jaksa edes haitata tuon moottorin vika. Ja toi X5:n peräevä on nyt niin komia että piristää aina kun sitä katsoo
Tänään mulle saapui postissa myös 5 pakettia LEDejä (jokasessa 1m/60 led eriväristä lediteippiä), EagleTree Micropower eLogger V3, iCharger 208B, pari akkua yms.
Tuon CopterX:n "alumiini"salkun voitin kisoista ja tossa juuri muokkailen sitä romuilleni sopivaksi
E: Poweri ja laturi upotettu. Niiden alle tein kans sellaiset pienet kolot mihin mahtuu kaikki tarvittavat piuhat ja muut oheislaitteet.