Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 218795 kertaa)

JCA

• Vieras
Vs: Mun tehosekoitin
« Vastaus #75 : 28 Lokakuu, 2009, 20:33:55 »

En siis edes päässyt lentämään, kun huomasin ongelman ennen lentoa checklistiä läpi käydessäni.
Nopari siis antaa 6V ulos, joten se on kaiketi polttanut nuo servot, vai?

Testasin uusiksi tuon perän, ilmeisesti oli juu kopteri heilahtanut kun viimeksi akkua liitin paikalleen. Nyt perä on paikallaan ja kunnossa. Nupin yksi ainoa toimiva servo toimii sulavasti ja mielestäni hyvin, kaksi muuta on täysin pimeänä. Uskaltaakohan sitä siltikkään käyttää vai kannattaako laittaa kaikki servot uusiksi? Ja onko servo-ehdotuksia, kerta kaikki vaihtuu niin pidetäänkö sama 5065MG vai tietääkö joku parempia?

Noparin säätöä ja servojen tilausta sitten lähempänä palkkapäivää.

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #76 : 28 Lokakuu, 2009, 20:42:48 »
Joo luultavasti on liian korkea jännite ollut jos on servot speksattu 4.8V:lle. Ihmetyttää silti että yhtä aikaa hajosi kaksi servoa.

Itse suosittelisin JR:n ds285MG:itä, ovat saman hintaisia.

Edit: paitsi että näyttää 5065mg:t olevan speksattu myös 6V:lle. Eli joku muu vika sulla siellä.

-op-
« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2009, 20:44:48 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JCA

• Vieras
« Vastaus #77 : 30 Lokakuu, 2009, 21:17:12 »

Jees, täytyy nyt kokeilla sillä, että hankkii tonne ne JR:n servot ja uus nopari. Skorpparia tai jotain..

Tuli muuten tänään paketti brittilästä. 27.10.2009 oli fastilta lähtenyt paketti matkaan ja tänään saapui, Royal Maililla. Ei paha toimitusaika..
Ne kaksi oikeeta akkua oli paketissa, olis ne nyt voineet laittaa kolmannen akun tmv. ihan vaan hyvitykseksi. Meni sentäs bensaakin kun ajoin postille viemään sen palautuspaketin.
Matkaa tohon postillekkin on huikeat 2km, ja joutuu kävelemään yhdet kohtuu korkeat portaat.   :D

JCA

• Vieras
« Vastaus #78 : 23 Marraskuu, 2009, 22:47:31 »

Näin ne suunnitelmat aina muuttuu. Flying Hobbyssa oli aika jeessi tarjous niin pitipä siihen tarttua:

http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=251&products_id=5375

Products
------------------------------------------------------
1 x Gold Skull (T-Rex 500)[@@@] (ACT5X-010) = 28.90
1 x Deal-TREX 500 ESP Super Combo (KX017008A) = 289.00
------------------------------------------------------
Sub-Total: 317.90
Speed Post: 32.64
Total: 350.54
Total to be charged in USD: $515.50

Tuo orikinaali kanootti on niin ruma, että piti laittaa tommonen Gold Skulli kans mukaan..

450 rexistä saan tuohon gyron ja perälle tuon 9257 servon, eli on aikalailla lentokuntonen sitten. Rexissä mulla on 3x 3S lipoja niin saan tehtyä niistä nyt alkuun ainaskin yhden 6S paketin. Se riittää varsin hyvin perusleijuttelu reeniin takapihalla  8)

Pitää vain toivoa, että 500 rexin säädin ja motti kestää, mitenpä ne hajoais leijuttelukäytössä..?

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #79 : 24 Marraskuu, 2009, 07:50:15 »
Pitää vain toivoa, että 500 rexin säädin ja motti kestää, mitenpä ne hajoais leijuttelukäytössä..?
Oletko jostain lukenut, että hajoaisi helposti? Olen ollut siinä käsityksessä, että 500 ESP:n kamat ovat ihan ok, 600 ESP:stä paukkuu säätimet. Omalla 500:lla on nyt yli 250 lentoa takana ja ihan komeasti sekä säädin että motti ovat kestäneet. Viimeiset ~30 lentoa on vieläpä tullut roikutettua kilon punnusta (kamera) kopterin alla tuomassa vähän lisärasitusta, mutta ei tunnu haittaavan.

JCA

• Vieras
« Vastaus #80 : 24 Marraskuu, 2009, 08:15:44 »
No juu, vähän kuullu sellasta. Mutta itselläkin pieniä ennakkoluuloja alignin sähköistä ;)
Hyvä kuulla että ovat toimineet, ei tässä sitten mithään hätää ole.  8)

Varmistelen vielä, eikös noiden akkujen kanssa mennä ihan yksinkertaisesti, eli voin yhdistää esim. 2 tuommosta 2250mah 3S akkua 6S paketiksi ja käyttää 500:ssa? Niitä deans adapteri palikoita tuntu saavan jokapuolelta.

Poissa nik-92

• Seniori torppari
  • #LajinHelppousViehättää
« Vastaus #81 : 24 Marraskuu, 2009, 18:14:36 »
Juu näin homman pitäisi toimia, jos vain saat akut kunnolla kiinni sinne.

JCA

• Vieras
« Vastaus #82 : 06 Joulukuu, 2009, 13:04:01 »

Edelleen odotellaan 500 rexin saapumista Flying Hobbystä, sillävälin hoidetaan harrastus näin oheismateriaalin avulla..  8)

Pertti

• Vieras
« Vastaus #83 : 06 Joulukuu, 2009, 17:19:28 »
WOW! :o

On kyllä nätti! Hemmetti kun meillä on pöytäkone ::)

Millä/missä teit/teetätit? ;)

Outo kysymys mutta se koitaa varovasti udella valmistus tapaa tai valmistus firmaa  ;D

JCA

• Vieras
« Vastaus #85 : 07 Joulukuu, 2009, 14:57:25 »
Nonnih, ei mennyt edes kauaa saada flying hobbyn väki kiinni. Viikon niillä kesti vastailla.
Tänään tuli 20minuutin sisään neljä meiliä..

Ensimmäisessä kertoi etten ole muka vielä maksanut tilaustani, toisessa (joka tuli aika nopeesti ton jälkeen) pahoitteli sen minkä kerkesi ja kirjoitti:
i checked got it is EUR now order ok to ship
so sorry for we check USD

Kolmannessa inffoa että on pakkauksessa ja neljännessä kyselivät vielä että haluanko vaihtaa loppuneen canopyn toiseen, eipä niillä ole mitään kotiloita oikeen siellä nyt niin vastasin että en. Eli paketti lähti VIHDOIN tulemaan  ;D

Ja rexi-kaupasta tilaamani tuote lähti tänään kans tulemaan.. (ruuvvei ja muut hauskaa).

JCA

• Vieras
« Vastaus #86 : 14 Joulukuu, 2009, 20:46:34 »

Noniiiin!  8)
Nyt on 500 rexillä tehty ensileijuttelut!!

Eka kävin tossa takapihalla kokeilemassa et miten tuo gyro nyt on säädöissään, no perseelläänhän se oli, vägäs niin tolkuttomasti. Koitin hakea oikeeta säätöä radiosta mut vipattaminen vain pysy. Ei siinä mitään, revin piuhat irti ja tulin sisälle ja pikanen wikittely ja googlaus ja sain gyro-asetukset kuntoon. Takasi pihalle ja katos kummaa, sehän lentää!

Sitten siirryin tuohon parinkymmenen metrin päähän pienelle parkkikselle missä on jotain ihmeen hevoskärryjä sivussa, iso ja tasanen alue. Kopteri ilmaan ja leijuttelua.. Vissiin noita kulmia lavoissa vähän turhan paljon, meinaan kun kopterin saa juuri ja juuri ilmaan niin seuraavasta naksusta se ampaiseekin jo 10 metrin korkeuteen.. Joutu vähän "vekslaamaan" kaasua että sai sen pysymään mukavalla korkeudella.

Kun se käsien ja jalkojen vapina alkoi hiljalleen päättyä ja kykenin "rentoutumaan" niin muuttui kopterikin jo kummallisen vakaaksi  :D Päätinkin siis nostaa vähän korkeutta, samassa vieressä menevää pikkutietä tuli auto vastaan, sen ajovalot häikäs niin että en nähnyt hetkeen kopteria ollenkaan. Kun se taas erottui mustalta taivaalta niin huomasin sen olevan lähes kyljellään, meinas tulla kakka housuun ja pompata syrän kurkkuun. Jotenkin kummassa osasin kuitenkin "refleksinä" korjata ja sain kopterin käännettyä juuri ajoissa oikein päin ennen tonttausta, landarit kävi maassa kiinni, mutta se oli sellanen kevyt "ponnahdus".

Siinä lopussa sitten putosi se peräputken keppikin alas, tai se irtosi sieltä putken päästä ja jäi sojottamaan sen rungossa olevan ruuvin varaan. Miun mielestä laitoin kyllä lukitetta sinne putken päähänkin, mutta jotennii sieltä oli ruuvi karannut ja tuo peräputkea kannatteleva tikku irtosi. No mulla olikin akku jo aika lopussa niin oli sama ottaa alas ja lähteä suupielet korvissa kotia kohti.

Eli onnistunut ensilento on takana, kopteri on edelleen ainakin jotakuinkin nipussa ja lentäjä hyvin iloinen.

Vaan sitten illan huonoihin puoliin, mulla hajosi laturi. Illalla kun tulin kotiin ja meinasin tunkea akun laturiin että saan sen täyteen / tarkistan jännitteet, Alignin laturi näytti ruudulla ne perus Align juttunsa ja sitten se alkoi tekemään jotain ihan omaansa. Se näyttöö kennojänniteiksi aivan mitä sattuu, hyppii 1S ja 3S välillä, lataa ja ei lataa, antaa cell erroria ja vaikka mitä. Revin äkkiä akun irti ja sammutin laturin, kun laturin laitoin taas päälle (en laittanut akkua kiinni) niin se tekee samaa, vaikka siellä ei ole edes akkua, niin se kertoo kennojen jänniteiksi jotain 0-5.5 voltin väliltä ja sekoilee jotain aivan omiaan.

Enpä minä maksanutkaan siitä kuin sen 140 puntaa (nykyään rexi-storessa tarjouksessa alle 100 euroa). Eli jäi siis joulun lennot tuohon, ellei tule lottovoittoa (huomenna liksapäivä) ja jostain ilmaannu uutta laturia.

Bantamiako te suosittelitte?

Niinjoo, pikkujouluissa oli aikas paljon juttua siitä, et mihin toi gyro kannattaa laittaa 500 rexissä.. Laitoin sen lopulta tuohon sen omalle paikalleen, siis siihen peräputken alla olevalle tasolle. Myöhemmin tajuttiin, että perskule, nyt ei pääse käsiksi niihin delay ja limitti potikoihin! Meinasin tossa siirtää sen peräputken päälle, mut katoin runkoa tarkemmin ja muistin, että se gyron taso on kiinni vain kahdella ruuvilla siitä takaa, sen tason etummainen osa on sellasilla pyöreillä nupeilla kopterin rungosta läpi, eli kun irrotan ne tason kaks takimmaista ruuvia, pääsee se taso kallistumaan sillain että gyroon pääsee käsiksi! Ei ne alignin insinöörit olekkaan niin pöljiä!  ::)

Tämmöstä tänään, kiitos ja kuulemiin  :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #87 : 14 Joulukuu, 2009, 20:55:20 »
Osta pari turnigyn laturia, saat samalla hinnalla 2 ku yhden jonku "merkkilaturin"  ::)
Itse ostan nuita seuraavaksi, mysteryn vastaava halppis laturi palvellut uskollisesti toistaiseksi

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

• Vieras
« Vastaus #88 : 14 Joulukuu, 2009, 21:00:05 »
Mihkä mä kahta laturia kun yhdelläkin pärjää? ;)
Suomenmualta sitten laturiehdotuksia, tämä nykynen on Fast-Ladilta ja varmaan saa alkaa nyt sit englanniksi taistelemaan sähköpostitse niiden kanssa. Pari kertaa vasta käytetty ja nyt jo pamahti niin vois tiedustella jonkinsortin takuuta.. Mut uusi laturi on saatava ja äkkiä..

E: niin ja tällä kertaa sellanen mikä pelittää 12 voltilla, poweri sille sitten myös! Suositelkaa HYVIÄ laturi  + poweri paketteja suomesta!  8)
« Viimeksi muokattu: 14 Joulukuu, 2009, 21:02:37 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #89 : 14 Joulukuu, 2009, 22:07:25 »
Jos suomesta on pakko saada niin varmaan se on bantam tai hyperion... powereita löytyy täältä
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=powerit&sivu=powerit

Ulkomailta kyllä saa paljon halvemmalla :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

• Vieras
« Vastaus #90 : 14 Joulukuu, 2009, 22:27:22 »

Nytpä tuo oma laturi lähti taas toimimaan. Repäsin piuhat irti ja parinkymmenen minuutin jälkeen kun plugasin taas kiinni niin näyttää oikeat jännitteet kennoille ja lataa ihan normaalisti. Kokeilen nyt vähän latailla noita, pidellen koko ajan akkuja kädellä että jos lämpiää niin kerkeää repimään töpselin seinästä. Pelottava laturi kun tuommosia tekee..

Taisin löytää jo seuraavan laturini:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/bantam-station-bc8dp-220v12v-p-1418.html

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #91 : 14 Joulukuu, 2009, 23:06:10 »
Varmasti ihan hyvä laturi, mutta hinta on aika suolainen  ::)
Joillaki on onneksi massia  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

• Vieras
« Vastaus #92 : 15 Joulukuu, 2009, 00:15:37 »

Luulis tuollasen ainakin toimivan..
Tässä nyt hiljalleen alkaa vaan olo huononemaan ja hatutus/masis iskemään. Mie oon nyt PUOLI VUOTTA taistellut noiden kanssa ja lentoja takana ~22 MINUUTTIA! Alkaa ihan tosissaan jo ärsyttämään pelkkä simulaattorilla lennättely!

Tais olla jotain ihan muuta kö hyvä idea kokeilla koptereita. Mikään ei toimi ja kaikki on hanurista, nyt on luovutus niin lähellä ettei enään mitään tolkkua. Tää harrastus on vaan liian kallista, laskin että harrastuksen hinnaksi on tullut noin 60 euroa / minuutti.

Kopteroinnin olis tarkoitus rentouttaa ja rauhoittaa, mut...  :-\

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #93 : 15 Joulukuu, 2009, 00:34:59 »
Sun sisukkuudella ei liene syytä alkaa himmaamaan tässä kohtaa, vaikka näyttää olevan käsittämättömän huonoa onnea matkassa.

Tuolla pikkujouluissa katselin kun äijä veti simulla todella tyylikkäästi, rauhallisia, sellaisia hötkyilemättömiä vetoja. En ollut uskoa korviani kun kerroit että on lennätystunteja kaikkiaan 0,25 takana.
Äijämäinen selkäranka piti miehen kemuissa ns kuivin suin ja se pikku matkustelu turkkuseen suht reippaalla toistolla herättää kunnioitusta todella paljon.

Lähetän tarvittaessa vaikka oman laturini lainaan, saadaan sulle niitä lentotunteja kertymään, sen verran intensiivistä sitoutumista/panostusta äijä osoitti.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #94 : 15 Joulukuu, 2009, 02:18:04 »
Olen ollut ihan tyytyväinen tuommoiseen 20A poweriin. Noita oli muistaakseni tuolla Leppävaaran liikkeessä hyllyssä ainakin viikko sitten. 6s-akkuja olen lataillut tosin vasta 0.5C eli 5200 mAh tapauksessa 2,6 amppeerilla. Tuolloin tuuletin puhisee melko hiljaisesti (verrattuna mun tietokoneeseen). 3s-akkuja kun lataa 2 A:lla, niin tuuletin ei muistaakseni pyöri ollenkaan.

http://www.hobbylinna.com/akut-laturit-liittimet-virtalahteet-c-807_817.html

Edit1. Näköjään Tuomarilasta saa samaa netin mukaan 10 e halvemmalla (tosin liikkeen aukioloajat kannattaa tarkistaa).
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=34_98

Latureista olen melkein jo vannoutunut iChargerin käyttäjä. Sen verran hyvä fiilis käytettävyydestä ja hinta/laatusuhteesta. Omasta 1010B+:sta maksoin Kiinassa n. 100 e, mutta ei se ole kallis täälläkään. Tuo 208B on varmaan seuraava hankinta (ottaa sisään myös korkeampaa jännitettä) ellei sitten 106B+ hintansa puolesta.

http://www.hobbyjp.com/index.php?cPath=85&osCsid=fjrja5nnqdpiec9k9f098747a1

Tästä en tiedä, mutta etuna jossain tapauksissa tuo korkeampi ottojännite (en tiedä muita, kuin tämä ja iCharger 208B, jotka sallivat korkeamman ottojännitteen), ei tartte sitten repiä niin isoja virtoja vaan voi käyttää erilaista poweria.

http://www.trex-store.com/0720i-net3-charger-250w-p-1200.html

Täälläkin jotain.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=5018

En ehkä ihan heti laittaisi vain yhteen laturiin kiinni kovin montaa sataa, kun jossain vaiheessa (harrastuksen jatkuessa) tulee varmasti eteen toisen tai useamman hommaaminen tai sitten vain päivitys akkuteknologian kehityksen myötä. Ennemmin hommaa pari halvempaa laturia, ettei mene pelkästään netissä surffailuksi (useamman akun latausta peräkkäin odotellessa). Varmaan sitä voi myös tuommoisella kevyemmällä (10 A tai 20 A) powerilla lähteä liikenteeseen, mistäs sitä tietää paljonko virtaa uudet akut ens vuonna ottaa ja paljonko jännitettä laturille silloin tarvitsee.

Edit2. Tässä on pari aika hyvää pakettia. Ja voihan sitä päivitellä jatkossa.

http://www.hobbyjp.com/product_info.php?cPath=85&products_id=1941
http://www.hobbyjp.com/product_info.php?cPath=85&products_id=1937
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu, 2009, 03:19:21 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

• Vieras
« Vastaus #95 : 15 Joulukuu, 2009, 13:36:50 »

Heh.. Kiitos Sammylle rohkasevista sanoista. Tollasilla kehulla jaksaa tätä pskaa taas pari kuukautta  :D

Mikka tänks! Täytyy illemmalla vielä lukasta ihan ajan kanssa noita latureita lävitse ja pohtia että minkälaanen sitä nyt sit tulis hommailtua. Laitoin Fast-Ladille eilen meiliä ja tänään sain vastauksen: "If you return the charger to us then we can get it tested and if it is replaced then we can give you a credit towards a different type of charger."..

Käyn tänään viskaamassa laturin postiin ja sitten vain odotellaan. Suunnitelmissa oli, että ostan tän kuun liksalla pari 6S lipoa tohon rexiin, mutta toi laturin hajoaminen vähän tuo ongelmia..

Tommonen iCharger vois kyllä olla ihan näppärä.. Muttajuu, hakusessa siis sellaane millä vois latailla kahta akkupakettia samaan aikaan ja sais mielellään toimia myös kentällä (auton akusta). Jos fastladi suostuu hyvittämään tuosta laturista sen hinnan mitä siitä alunperin maksoin niin voisin tosissaan harkita jopa Bantamin BC8DP:a tai jopa BC8DX:ää..
Mutta ehdotuksia kuuntelen edelleen ja vakavasti otan myös nuo iChargerit.

Palaillaan vielä Sammy sen laturin suhteen, jos siulla olis tosissaan ylimääräsenä laturi niin olis aika jees jos sais lainaan siksi aikaa kunnes saan tuon uuden tilattua. Vaan laitan siitä vielä illemmalla yyveetä :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #96 : 15 Joulukuu, 2009, 13:43:33 »
Kyllä näille saa jo melko isoja powereita hankkia... Riiippu millä virroilla johny latailee.
Hyperionin 6s 2600mah akkujakin saa ladata jo ~13A(5C) nopeudella, niin 2 pakkaa kerralla latauksessa varmaan tarvii +30A lähteen?
Samoin kiinan akkuja (flightmax,rhino,turnigy  alkaa olemaan jo 2-5C)
Itse onneksi pärjään vielä 5A powerilla, saan 2C:llä ladattua 4A virralla  :P
Sama ottaa koko ilo irti akuista niin alkaa niitä lentotuneja kertymään  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #97 : 15 Joulukuu, 2009, 14:24:44 »
Nuo kaikki laturit toimii myös auton akusta. Ero latureiden välillä on paljonko antavat virtaa.

Eri henkilöillä voi olla eri tarpeet akkujen latauksen suhteen. Ennenkuin oma käyttötapa ja tarpeet selviää on hankala päättää mitä valitsee, mutta on valittava jotain, jotta pääsee selvittämään omia tapojaan (sekä laturin ja powerin ominaisuuksien soveltuvuutta noihin tarpeisiin).

Aikanaan valitsin iCharger 1010B+:n, jotta pystyisin lataamaan useita akkuja yhtä aikaa. Kokeilun perusteella en kumminkaan enää lataa kolmea 3s-akkua yhtä aikaa (vaan suuntaan useampaan laturiin; yksi halpalaturi jo hankittu), koska loppubalansointivaihe tulee todella pitkäksi (tämä mainittu jo aiemmin), enkä halua sitä keskeyttääkään (miksi käyttää balansointiohjelmaa, jos kumminkin keskeyttää sen, eikö sitten voisi käyttää suoraan normaalia ohjelmaa - haluan juuri sen balansointiohjelman tinkimättä loppuvaiheen balansoinnista).

Aika näyttää jatkanko samaa rataa, eli latailenko läjän akkuja hitaasti kotona, vai onko tarvetta latailla myös kentällä. Ainakin tällä hetkellä oppiminen ei vaadi kovin montaa akullista per päivä, jos väsyy ja herpaantuu tai tulee liian rohkeaksi, niin tulee vain tuhoja. Tämä sanelee vähän myös powerin mitoitusta, huippuvirtoja en toistaiseksi käytä. Eri asia, jos kentällä olisi sähköpistoke (auton akun sijaan) ja tarve ladata kentällä, niin powerin mitoitus (tai mahdollisesti useampi kokonaispaketin hinnan mukaan) voisi olla eri.

Turha sitä on liikaa miettiä, pääasia, että saa edes jollain akut ladattua.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

• Vieras
« Vastaus #98 : 15 Joulukuu, 2009, 15:11:40 »
Turha sitä on liikaa miettiä, pääasia, että saa edes jollain akut ladattua.

Se on fakta!  :D
Itsellä on tosissaan (vielä) sen verran vähän noita akkuja et mielellään latailisi pari akkua samaan aikaan ja menisi takapihalle leijuttelemaan. Ja tähän asti olen lataillut noita 3S 2250mAh paketteja semmooset 45-50 minuuttia. Eli ei minulla mihinkään kiire ole sen latausnopeuden suhteen, kunhan laturi toimii ja kykenee kuitenkin lataamaan isompiakin akkuja. Todennäköisesti tuo 6S paketti tulee olemaan isoin mitä minulla on, jos ensi kesänä esimerkiksi tulisi ostettua 600 -kokonen kopteri niin se tulee olemaan nitro.

Mika08

• Vieras
« Vastaus #99 : 15 Joulukuu, 2009, 16:08:18 »
http://www.hobbylinna.com/akut-laturit-liittimet-virtalahteet-c-807_817.html 
Mulla on (oli) tommonen 20A virtalahde ½ vuotta ja tuli toimintasavut ulos siinä rapiat 10A kuormalla.

Jos tarviit 12vdc virtalähdettä nii mulla on noita PC-powereita nurkissa. Voin modata sulle semmoisesta
virtalähteen postimaksujen hinnalla.
Siitä saa semmoset 16 - 20 amppeeria ulos eli 6S pakkaa voi ladata 6A virralla (ehkä vähän suuremmallakin).
Ei tarvii sit ostaa laturia missä on oma virtalähde (säästää muutaman euron ;)).

(Yritetähän auttaa ettet ny vaan lopettais harrastusta ;D)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8325 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_