Uujee, tänäänkin tuli yhteensä vissiin neljä.. vai viisi.. akullista leijuteltua. Fiilis vain kohenee kun kopteri alkaa pysymään aivan paikallaan, nuppi alkaa oleen semmosissa säädöissä että kelpaa jo leijutella. Tikusta voi huoletta päästää irti pidemmäksikin aikaa niin pysyy paikallaan, ainakin lähestulkoon.
Se pyrkii edelleen taakseppäin, aika peräpainonen härveli, onko muilla ollut 500ESP:n kanssa tommosta ongelmaa? Akkua oon koittanu laittaa niin keulille kun saan, mutta se ei vaikuta riittävästi. Eihän tuo paljoa peräpainonen ole, mutta sen verran että joutuis trimmillä ottaa vähän etiäppäin ettei lähtisi taakseppäin.
Kun nostan sormilla tuosta nupin päästä niin perä on vähän painuksissa, eikö nupin pitäisi olla keskipisteenä kopterilla, eli kun nupista nostaa niin kopterin pitäisi olla vaaterissa.. ainakin meikäläisen prosessorin mukaan.
Kannattaisko sinne laittaa joku lyijypaino keulille vai heitänkö vaan trimmillä, vai kallistanko swashia eteenpäin? Swashia ei varmaan kannattane kallistella, kun se taas sotkee nupista kaiken muunkin?
Muttajuu, muuten alkaa kopteri oleen säädöissä ja pilotillakin pysymään lapasessa ainakin paikallaan leijuttelun merkeissä (oli nokka mihkä suuntaan tahansa). Ongelmia alkaa tulemaan vasta kun alkaa jotain kuviota pyörittämään, sellaista kolmioo olen nyt yritellyt, eli leijuttelen oikeelle, sieltä ylös keskelle, lasku alas vasemmalle, leijuttelu oikeelle jne. Tossa kelissä vaan muuten ihan pirun hankalaa kun pienikin tuulenpuuska saa kopterin korkeuden heittelehtimään +- 1 metri, saa hinkata kaasua kokoajan eestaas. Tuohonkaan ei mahda olla mitään kikkakolmosta, opittava vain ennakoimaan noi tuulenpuuskat ja tunnettava kopteri paremmin?
Kovin jännää kun kyllä sen kopterin saa menemään sinne minne haluaa, mut heti kun yrittää tarkemmin tollaista tieetyä liikehdintää (esim. toi kolmio) niin ei tule yhtään mitään