Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 219019 kertaa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Johnyn tehosekoittimet
« Vastaus #250 : 02 Huhtikuu, 2010, 12:35:05 »
Huh. Oli kyllä veretseisauttava pila. Ihan hatunnoston arvoinen suoritus! Piti vielä illalla netistä etsiskellä ja yrittää arvailla miten yleistä/todennäköistä tuommoinen kahden kopterin ilmassa törmäily on. Yhden youtube helicopter crash -koostevideon löysin (jossa kaksi ehkä pienenpää kopteria törmäsi) ja pari tapausta, joissa oikeat helikopterit ajautuneet liian lähelle ikävin seurauksin. Mutta äärimmäisen harvinaistahan se kai on?

Edit: Mun vuosia vanhan ja aikanaan (ehkä vuonna 2004) esittelykäytöstä ostetun PLV-Z1:n lamppu on ihme kyllä vielä hengissä. Ei ole tullut käyttötunteja hetkeen katsottua. Ostin aikanaan vaan telkkarin katselua varten, siihenhän tuo resoluutionsa puolesta pimennetyssä tilassa yltää. Aina olen käyttänyt himmeämmällä lampunsäästö-moodilla ja pitänyt pölyt poissa "suodattimesta". Varmaan tän mailin kirjoittamisen jälkeen hajoaa seuraavassa Wii-miekkailupelisessiossa.

tohon käy sama lamppu numeroiden mukaan mikä tohon mun Z3eenkin ja on kyllä sikahintanen!
ja kesti tosiaan echomodea 680tuntia ??? uudesta ei oo kuulunu vaikka rahat on menny ajat sitte...
(no siinä kyllä lukikin 2-5vko verkkokauppa.com...)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #251 : 02 Huhtikuu, 2010, 12:54:19 »
Juu, en kyllä tahtois nähdä kun 500 ja 600 kopterit halailee toisiaan.. (paitsi jos kumpikaan kopteri ei ole mun  :D )
En kyllä äkkiseltään montaa videoo löytänyt missä olisivat törmäilleet, youtubessa oli ainakin yks videon pätkä missä oli koottu noita crasheja ja siinä näky parissa kohtaa kun kaks kopteria lens peräkkäin ja kaarrossa pamahtivat toisiinsa.

Mutta jos henttaalla lentää niin mikään ei ole mahdotonta, jos jotain on sattuakseen niin se kopteri lentää:
1. Toisen kopterin päälle
2. Lampputolppaan
3. Auton tuulilasista sisään

Se on vaan faktaa, jos jotain tapahtuu niin ei se kopteri voi ainakaan siihen "pehmeelle" pellolle mennä, vaan johonkin muualle..  :D

E: Niinjoo ja maailma on nyt tän aprillipilan myötä taas vähäsen turvallisempi paikka. Ostin joskus harrastuksen alkuvaiheissa täältä foorumilta joltain nipun 450 rekkulan osia, mukana oli kans 3D -merkkiset lavat.. No no lavathan oli päästä repaleisia ja korvakkeissa oli sellaset lovet, muutenkin oli iskun jälkiä missä sattuu. Olis niillä varmaan lentänyt, mutta kelasin että paskat, halpoja noi on ja eipä tuu vaarannettua ketään jos ne ilmassa pamahtaa ja pistin lavat poikki. Eli muovikassista ulos törröttävät katkenneet lavat on 352mm 3D -lavat. :D Iiiihan vaan tän pilan takia pistin ne poikki.

ja takas kopterien pariin!

kävin sillon sitä rekkulaa kattomassa (ja muitakin jotka tais olla hyvin pitkälti kaikki rekkuloita) siellä henttaalla ennen oman 500ESPn ostopäätöstä ja ihmettelin kaverin kanssa että äijät lähtee siitä 3m auton vierestä ja leijuttelee 600N rekkulaa 2m naaman edessä ja toinen seiskasatasta ylösalasin itsensä yläpuolella lampputolppien välissä :o jnejne...

homma nyt vaan näytti vähän riskialttiilta näin ulkopuolisen silmin (voihan siihen kopuun tulla vaikka joku vika että lähtee räpylästä)

ite ku oon käyny vanhalla käpylän amiksella lentelemässä mSRää ku kaveri on siellä duunissa ni mua häiritsee ihan yli kaiken enkä oikeen pysty keskittyä lentämiseen jos kaveri lentää samaan aikaan omaansa (E-Flight CX3) ku joutuu vahtimaan sitä ettei tuu päälle...

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

JCA

• Vieras
« Vastaus #252 : 02 Huhtikuu, 2010, 14:54:32 »
Nooh, sen kerran jälkeen kun sie kävit Henttaalla (ja sen jälkeisen foorumi keskustelun jälkeen) on tuolla Henttaallakin lennetty älykkäästi.
Esim tänään äsken kun kävin lentelemässä niin kaikki autot oli tien oikealla puolella, paria poikkeusta lukuunottamatta, mutta jokatapauksessa siellä oli selkeesti nyt että mistä lähdetään ja missä lennetään. Ja kopteritkin lens siellä pellon päällä eikä auton päällä..

Oli kyllä hieno päivä taas tänään, monet jäi vielä lennättämään, mulla noi kolme akkua loppu nopeesti niin ei enää jaksanut seistä ja pakastua siellä. Aurinkokin meni pilveen.. mutta oli sellaanen kesänen meininki jo!
Ja oli kuulumma Markuskin torpannut kopterinsakin sinne "lampeen", ja yks 500 rekkulakin tuli maihin, sen Canopy katos..

JCA

• Vieras
« Vastaus #253 : 02 Huhtikuu, 2010, 14:58:02 »

Ja mä jouduin pudottamaan timerista aikaa.. 6min tippu 4min 45s. Vissiin muuttunu lennätystapa tai jotaki..  ::)

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #254 : 02 Huhtikuu, 2010, 18:20:36 »
Pitää vielä palata tuohon Johnyn ja mun aprillipilaan  ::)

Kiva, että siihen "halpaan" meni ainakin joku  :D

Mun tykki on Panasonic PT-AX200E ja lamppu ET-LAX100.

Just katsoin, niin tykitetty nyt 2215 tuntia !

Ei ole vielä herjannut lampusta, mut kyl se varmaan lähellä loppuaan on.
Täytyy vaan jostain ostaa uusi lamppu, jotta tykin saa tuotua messuille,
eikä pelätä, että lamppu poksahtaisi siellä  8)

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

JCA

• Vieras
« Vastaus #255 : 02 Huhtikuu, 2010, 18:51:28 »

Tämän päivän leijuttelua:

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #256 : 02 Huhtikuu, 2010, 20:08:03 »

Tämän päivän leijuttelua:

äijähän vetää jo reaalina ihan samaa ku ite tulee simussa uskallettua!  :o
käsitinkö aikasemmin oikein että ekaa kertaa oot lentäny kopua tänä talvena??
(tähän laittaisin sellasen kumarrushymiön jos sellanen olis)  ;)

tää ei yhtää taas auta siihen kopukuumeeseen prkl  >:( tulis nyt jo ni pääsis kasaamaan!!!

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #257 : 02 Huhtikuu, 2010, 20:13:59 »
Tuleeko tuo flipissä näkyvä peränpyörähdys tikuntakaa vai jotain gyron temppuja?
Itellä tahtoo olla samaa, gyro päästää perän pyörähtään loopin päälläkin kiertyy perä :s

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

• Vieras
« Vastaus #258 : 02 Huhtikuu, 2010, 20:33:03 »
Lekuri: Viime syksynä tais toi 450 rekkula tulla, mutta kunnolla lentämään pääsin vasta kun tuli tuo 500 espi, ja se oli pari päivää kopteristien pikkujoulujen jälkeen. :) Ei toi vielä mene ihan niinku mie toivoisin..

Sami: Peränpyörähdys tulee jostain, mutta ei ainakaan tikusta. En oikeen tiedä että pettääkö siinä gyro vai onko se vaan jotain muuta auringon ja kuun sijainnista suhteessa marssiin johtuvaa mitä en ymmärrä. Vois ens kerralla nostaa vielä pikkasen GAIN:ia tuolla idle2:lla ja hakea että jospa se tosiaan siitä johtuis. Rollissa (?) taas mulla lähtee perä aina alaspäin ja rollit onkin lopetettava kun alkaa kopteri olemaan pystysuorassa.. mutta siitä tiiän sen että vika on pilotissa. Ei ihan vielä ole noi kaikki jutut hanskassa, ei aivokapasiteetti riitä vispaamaan throttlea, cyclicciä ja vieläpä rudderia samaan aikaan.. :D
Kun sais tehtyä noi kaikki liikkeet sillain hidastetusti ja näkis että mitä siinä oikeasti tapahtuu..

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #259 : 02 Huhtikuu, 2010, 21:20:00 »
Voihan......... 8)

Sä olet kehittynyt ihan mielettömästi !!!

Vaik' ollaan juteltu, ni sä oot tehnyt jo sellaset temput kopulla, mitä mä en koskaan tuun tekemään....,
ehkä toivossa on hyvä elää ja ajatella, että kymmenen vuoden kuluttua ehkä lennän kuten sä tällä
hetkellä..... 8) ??? ::)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix

JCA

• Vieras
« Vastaus #260 : 02 Huhtikuu, 2010, 21:47:57 »

Nooh noh.. nostaa sen kopterin taivaalle ja vetää tikkuja joihinkin suuntaan, kattoo mitä tapahtuu ja koittaa kylmä hiki valuen ja sormet täristen vaan sitten saada oikastua ja pidettyä kopterin ilmassa. Sitähän toi 3D on.. laitetaan kopteri pyörimään ja sit koitetaan vaan ne seuraavat 6minuuttia pitää se ilmassa.

Kyllä Iski sunkin kuus-satku tulee tänäkesänä tekemään silmukan :D Oikee tikku alas ja katot mitä tapahtuu, se joko onnistuu kunnolla, ei onnistu ollenkaan tai onnistuu puoliksi.

Sen oppinu, että jos 3D:tä tahtoo lentää niin se on pakko mennä sellasella "hälläväliä" -asenteella tuota kopteria kohtaan. Jos tulee maihin ni sit tulee, varaosia kaupasta lisää (jahka parikuukautta taas säästää)  8) Sitä en sano, että mä mitään 3D:tä lentäsin, mun lentelyt on jotain sellassii radiohäiriön tapasia pyörityksiä ja wannabee 3d master yrityksiä.

tuupola

• Vieras
« Vastaus #261 : 03 Huhtikuu, 2010, 14:04:24 »
Sen oppinu, että jos 3D:tä tahtoo lentää niin se on pakko mennä sellasella "hälläväliä" -asenteella tuota kopteria kohtaan.

Täysin samaa mieltä. Torpattu on monta kertaa mutta loopit, rollit ja flipit treenattu oikeestaan ilman simua. Forward flying rollia aloin harjottelemaan simun kanssa kun torppasin kaks kertaa. Ainakin oppii korjaan kopun nopeesti. Torpin jälkeen yleensä kaks tuntia ja jälleen kunnossa :)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #262 : 03 Huhtikuu, 2010, 18:56:49 »
Mä teen sen silmukan ekax 450:llä ja sitten vasta kuussatkulla  ;D

Johny: olisit nähny viime kesänä ku Jaska T. näytti yhden jutun kuussatkulla ja mä tein 450:llä saman.... ;)
Mä seuraan Jaskan "jälanjälkiä" eli Jaska tekee jonkun jutun ekax ja mä vasta sen jälkeen  ::)

JCA

• Vieras
« Vastaus #263 : 09 Huhtikuu, 2010, 22:48:01 »

500 Rekkula sai kameratelineen, iskä teki  :D

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #264 : 09 Huhtikuu, 2010, 22:55:15 »
500 Rekkula sai kameratelineen, iskä teki  :D
Miten on tasapainossa noineen? Entä kummoset on värinät kuvassa?

JCA

• Vieras
« Vastaus #265 : 09 Huhtikuu, 2010, 23:07:50 »
Huomenna näkee sään salliessa, äsken vasta pääsin "pajalta" kotio.. Nupista kun nostaa niin kopteri on nyt juttisa vaaterissa, ennen oli reilusti taakseppäin kallellaan.
 Kerran aikasemminkin mulla oli vastaavanlainen viritelmä tuossa, mutta kiinni oli Nokian N97, sillä tullut kuva oli ainakin kohtuu vakaata, eli ei sen suurempaa värinää. Toivotaan että tälläkin olisi tulokset edes jotain siitä läheltä :) Eihän tuolla mitään vaimentimia ole, mutta kokeillaan ja katellaan..

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #266 : 09 Huhtikuu, 2010, 23:20:02 »
Ainakin hyvä kamera on, Ixukset nyt ylipäätään. Eikös tuosta saa myös jonkin kuva per 5 sekuntia (tai muu viive) ohjelmankin, jos niinkuin stillejä haluaa räpsiä vaihteluksi videosta, eikä mitään kummempia laukaisumekanismeja halua väsätä?
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

• Vieras
« Vastaus #267 : 09 Huhtikuu, 2010, 23:21:21 »

Hmm.. enpä ainakaan tiennyt jos siinä sellanen ominaisuus on. Pitääpä tutkia, ilmakuvia olis pääsääntösesti tarkotus ottaa, ei välttämättä niin paljoa videoo, mutta sitäkin kyllä jahka taidot paranee.

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #268 : 09 Huhtikuu, 2010, 23:45:34 »
Eikun kökkö Ixus 950 IS:sä saa autolaukaisimen viiveen säädettyä 0-30 s, mutta kuvia vaan max 10. Tätä joskus beltin kanssa kokeilin.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #269 : 10 Huhtikuu, 2010, 00:58:41 »
Editoitu käyttis sisään niin saa raw kuvia ja jatkuvalla napsinnalla kortin täyteen stillejä ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #270 : 10 Huhtikuu, 2010, 01:02:57 »
Editoitu käyttis sisään niin saa raw kuvia ja jatkuvalla napsinnalla kortin täyteen stillejä ^^

Laitas linkkiä, niin voi katsella...ehkä muitakin kiinnostaa.

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #271 : 10 Huhtikuu, 2010, 01:05:28 »
Mua kiinnostaa ainakin, koska 600:sessa ixusta kyyditetty.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #272 : 10 Huhtikuu, 2010, 03:47:30 »
Laitan huomenna(tänään päivällä) tietoa tuosta firmis hommasta, kyselen kaverilta kun se oli oman ixuksen viritellyt.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #273 : 10 Huhtikuu, 2010, 06:33:30 »
Luultavasti Sami tarkoittaa tätä
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_in_Brief

Eli muistikortilta kameran muistiin latautuva ohjelma jonka avulla voi pimpata ja skriptata kameran toimintoja basicin-kaltaisella  kielellä.

Kokeilin joskus ixus ykkösellä ja toimivaksi totesin, nyt ei ole yhtään canonin pokkaria saatavilla.

Tuohan siis ei ylikirjoita kameran firmistä joten on mielestäni turvallinen käyttää.
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu, 2010, 06:36:27 kirjoittanut keke »

JCA

• Vieras
« Vastaus #274 : 10 Huhtikuu, 2010, 12:04:54 »
IxusCopter sai ensilentonsa.. kivasti tuntuu toimivan. Kevyttä vibraa on kuvassa, mutta tästähän tätä lähdetään kehittämään ja valokuvauskäyttöön enimmäkseen tulossa.
Video on uppautumassa youtubeen, laitan sen tähän perään heti kun valmistuu :)

E: Ainiin ja se kopterin tasapaino, ennen oli tirmmiä aika paljon etiäppäin --> Otin trimmit keskelle ja nostin ilmaan, sormen saa ottaa cyclikiltä pois niin leijuun AIVAN PAIKALLAAN! Toki kevyestä tuulesta johtuvaa korjailua joutu tekemään vasemmalle/oikealle, mutta eteen/taakse se ei lähde! Ihan mielettömän vakaa lentää nyt. 8)
Pitää laittaa kauhiasti expoja, ettei noi muuta korjailut ja kääntelyt aiheuttaisi niin kovia heilahduksia..
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu, 2010, 12:08:12 kirjoittanut Johny »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8335 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_