Juups, Röylässä tuli tänään oltua aikalailla koko päivä. 12-15 ja 17-20. Välissä siis ruokatauko ja kaupassakäyntiä
Yhteensä 7 akullista tuli lennettyä, t-paita keli ja pilvetön taivas
Ekat 6 akkua meni varsin komiasti, inverted leijuttelua treenannu nyt kovasti ja se jo alkaakin sujumaan ihan mukavasti.
Tiktokkia kokeillu pari kertaa, kivasti sekin sujuu, ainakin kopteri liikkuu ees-taas, tosin tulee kans pystysuoraan alaspäin.
Taivaslentoa on tullu kans kokeiltua vähän enemmän, eikä pelkästään tota silmukkaa ja vaakakierrettä. Alkaa kohtuu tasaseen tuo kahdeksikko jo menemään, mitä nyt välillä tietyssä valaistuksessa ei taho hahmottaa että mihin suuntaan kopteri on kallellaan, jotain väriä siihen tarvii laittaa. Aattelin kokeilla jotain keltasia/oransseja stabbarinlapoja, ne tois tuon lapakehän kivasti näkyviin. Ekin Gauin lentoa kun kattelin viime kerralla niin sen hahmotti paljon paremmin kiitos oranssien stabbarinlapojen.
Mutta juu, tän päivän tapahtumat.. Taivaslentoa, silmukkaa, vaakakierrettä, ohilentejo, pystäriä erilaisilla käännöksillä ja piroilla yms.
Viimenen akku alko oleen jo kohtuu finaalissa ja meinasin ottaa alas jahka vielä silmukan saan päätökseen (muistaakseni silmukkaa olin tekemässä), siinä sitten kooooorkeelta lähti kopteri tuleen syöksyssä alas, ei reagoi ohjaukseen mitenkään, ei siis ainakaan eteen/taakse -kallistukseen. PAFFF FZZZZZZZZZZ TRRRRRRRR PRRRRR PAUK RRRRRRRAAAAAAAAKSSSSSSTR
RRRRRÄÄÄRRRR! Kopteri pamahti peltoon ja vielä puolisekuntia pää funtsi et mitvit miksei se oiennut, kunnes hokasin napauttaa holdin ja chicken dance päättyi siihen.
Tästä alkokin yks elämäni pisimmistä ja tuskasimmista kävelyistä. Lennätyspaikalta keskelle peltoa hakeen kopterin raatoa. Siinä tuli mietittyä jos minkälaisia asioita, lähinnä "onkohan siitä enää mitään jälellä, saakohan sitä ollenkaan korjattua, ei prkl kyllä se meni varmaan ihan palasiksi, niin kova pamaus, mitähän noi seniori -pilotit funtsii, prkl, ja tililläkään oo fyrkkaa että sais heti korjattua, olikohan tää nyt sit tässä, ja paattisten reissullaki piti lentää, vaan eipä tartte"..
Näky oli aika hirviä kun pääsin kopterin luokse, Radixit katki.. Canomodin kopan maalilastuja ympäriinsä.. akku irrallaan rungosta.. peräputki vinossa.. stabbarintanko 120 asteen kulmassa..koko kopteri aivan heinässä ja kurassa.. jalakset vääntyny aivan kiemuralle.. Sit kun kopterin nosti nupista ilmaan kantautu korviin sellanen aina yhtä mukavan kuulonen rahina.. rattaat sileenä.. Ei muuta kun kävelemään takas autoille ja siellä linkit irti servoista, no jokanen servo pyörii tyhjää.. Kaikista rattaat sileenä.
Erittäin hieno päivä oli tänään, tuli lennätettyä ihan kunnolla ja näki UPEITA muiden lennätyksiä!
Tuo oma torppaaminen vaan vähäsen harmittaa, ei siinä muuten, muttaku taas saa Paattisilla kyhjöttää ja tsekkailla sivusta kun muut lentää. Pitää ostaa nipullinen AA -paristoja niin saan sisällä ainaki leijutettua tota FreeBirdiä.
Saldoa näin pikasilmäyksellä (kopteri ei ole vielä auki, ruokapöytää kun ei kuulemma saa sotkea, eli huomenna pajalle takomaan):
- Radixin lavat
- Canomodin koppa
- Stabbarintanko
- Pääakseli (?)
- Lepatusakseli
- Stabbarinlavat (?)
- Perän musta ratas
- Nupin servojen rattaat
- Peräputki
- Kardaani
- Jalakset
- Akku
Mikä mua kummastuttaa, niin nuppi näkyy olevan täysin ehjä päällepäin, ei linkkiäkään poikki, rungon puolikkaat on ehjät (ehkä).
Miksi tää sitten tapahtu? Kun vois joskus tietääkin, tästä jää taas tällänen ikuinen mysteeri. Eikä edes torppari 2010 kisaan kerenny osallistumaan, eikä tässä kyllä mitään erikoista ollutkaan..
1. Radiohäiriö -> HOLD kuitenkin toimi -> Ei voi olla radiohärö?
2. Hetkellisesti sähköt poikki -> moottori kyllä huusi, kun pääsin kopterin luokse niin BEC:ssä palo sininen ledi, sähköt siis ok
3. Servo-sta/ista menny lennossa rattaat sileeksi. Näin käyny kerran aikasemminkin -> ohjaus menetetty -> tonttiin -> kaikista servoista rattaat sileenä
4. Muu tuntematon syy?
Liittenä vielä kuva kentältä, tuossa kuvassa kopteri oli jo siirretty autojen luokse. Toisessa kuvassa aikasemmin päivällä inverted leijutusta pellon yllä.