Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 218893 kertaa)

Poissa Karkkis

• Tavallinen torppari
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: Johnyn tehosekoittimet
« Vastaus #300 : 06 Toukokuu, 2010, 23:39:43 »
Joo kyl se siitä, kun pääset kasailemaan sitä niin alkaa vi__tus laantumaan ;) Itse torppasin pariviikkoa sitten vastaavaan
kuuntoon, paitsi servot säily ja taas meennään.. Katoppa myös pääakselin laakerit sitten kun purat..
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
« Vastaus #301 : 06 Toukokuu, 2010, 23:43:25 »
Tota Torppiosioo ku selailee ni kyllä näitä koneita tippuu. ;D http://www.kopterit.net/index.php?board=24.0

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #302 : 07 Toukokuu, 2010, 00:16:45 »
AUH!

pahaa tekee kyllä kattoa! otan osaa  :-\

eikös sulla ollu joskus aikasemminkin kopussa jotain sellasta että pimeni kesken kaiken hetkeks?
jolloin hommasit se becin...

varmasti kaikkein ikävin mahdollinen torppi on just tekniikasta johtuva ja varsinkin jos syy ei selviä :(
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Kopteri-eki

• Vieras
« Vastaus #303 : 07 Toukokuu, 2010, 07:18:41 »
Johny: tässä vähän lääkettä pahimpaan.

JCA

• Vieras
« Vastaus #304 : 07 Toukokuu, 2010, 08:57:32 »
Kiitos Eki 8)
Tohtori: Joo, niitä pimentymisiä ei ole ollut BEC:n ja 35Mhz -> 2.4Ghz vaihdon jälkeen..

Heräilin justii ja kopteri on kyleltään tossa lattialla, on se aika karun näkönen. Mutta, selailin tossa kuvia ja videoita mun ja rekkulan yhteisistä lennoista sillon kun kaikki oli vielä hyvin :) Otin kopterin syliin ja nyt katellaan yhessä tällästä videoo (kaveri kuvasi eilen Röylässä):

Kopteri tossa jo jutteli ja kerto että sitku se paranee ni se lentää vielä hianommin!
Jatketaan tästä, suunta ei oo ku ylöspäin :D

Poissa Pekka

• Seniori torppari
  • TeroS & Tohtori R wannabe
« Vastaus #305 : 07 Toukokuu, 2010, 09:14:55 »
Mulla on tuossa neonoranssisprayta sen verran että hyvin riittää stabbarilapojen maalaamiseen, jos kiinnostaa. Ei tarvii ostaa koko purkkia. Minititanin koppahan on maalattu sillä värillä.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

JCA

• Vieras
« Vastaus #306 : 07 Toukokuu, 2010, 09:17:18 »
Katotaan kun saan ekaks tuo kopterin noin niinku muuten kasaan. Lähden tästä päivällä/iltapäivällä Honkiaisen pajalle kahtelemaan rekkulaa ja kartottamaan että mitä tarviin ja mitä löytyy. Muistaakseni mulla meinaan oli valkoset stabbarinlavat jossain. Noihin hiilikuitusiin kun on vissiin aika vaikea laittaa mitään väriä päälle. :)

JCA

• Vieras
« Vastaus #307 : 07 Toukokuu, 2010, 09:30:38 »
Päivitetääs tämäkin tähän perään:

Rahaa palanut: ~1960 euroa (lähetin ja vastari löyty ennestään, laskenta aloitettu 450 rexistä)
Lentoja takana: ~8h 5min
Lentominuutin hinta: ~4,04€/min
Torppauksia: 2 kpl

Koptereita omistuksessa: 5 kpl
- Caliber 400 (ilman sähköjä)
- Rex 450 SE V2 (työn alla)
- Rex 500 ESP Super Combo (loukkaantunut onnettomuudessa)
- FreeBird 4ch micro helicopter with gyro (lentää)
- Picooz (peräroottori rikki)

Lennokkeja: 1kpl
- Ricc's Busy Bee (3S Setup - lentää)

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #308 : 07 Toukokuu, 2010, 09:54:19 »
Katotaan kun saan ekaks tuo kopterin noin niinku muuten kasaan. Lähden tästä päivällä/iltapäivällä Honkiaisen pajalle kahtelemaan rekkulaa ja kartottamaan että mitä tarviin ja mitä löytyy. Muistaakseni mulla meinaan oli valkoset stabbarinlavat jossain. Noihin hiilikuitusiin kun on vissiin aika vaikea laittaa mitään väriä päälle. :)

Jos sulla on ihan ne alignin hiilikuituiset niin niissä on lakka päällä. Kuten myös yleisesti melkein kaikissa hiilikuitutuotteissa on. Eli hioo mataksi ja joku vaalee pohjaväri ja sit vaan neonvärejä pintaan :)
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #309 : 07 Toukokuu, 2010, 11:05:17 »
mulla tuli ainakin rekkulan mukana sellaset hologrammitarrat jotaka on vissiin tarkotettu lapasiin tai stabbarilapasiin laitettavaksi... jostain täältä foorumilta näin kuvan kun olivat käytössä ja kyllä näkyy ainakin kirkkaalla säällä! ;)

itse en ole vielä kokenut sitä ongelmaksi etten kopua näkis kunnolla paitsi kerran kun lensin pilveen kun olivat matalalla ja muutenkin jo hämärä (sellanen usva) :o sillon vähä hämärty että mitespäin se nyt taas siellä onkaan mutta vähä ku vemputti tikkuja ni kyllä se asento siitä selvis :D

e. niin siis itse en ole tarroja laittanu.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

JCA

• Vieras
« Vastaus #310 : 07 Toukokuu, 2010, 11:12:54 »
Joo, Tohtori noi sun lennot on kyllä sen näkösiä että oisit lentäny jo useemman vuoden :D
Ite oon ehkä vielä vähän turhan varovainen, eikä "uskalla" lähteä tekemään kaikkea.

Sit kun toi on taas lentokunnossa, niin pitää kokeilla sellasia oranssiks maalattuja stabbarinlapoja ja päälapoihin jotkut heijastimet. Pitää käydä 500:n laatikko läpi, jos siellä jossain sit olikin jotkut heijastimet. 450:stä mulla on ainakin sellaiset.

Vai myiskö noi kaikki pois (Caliber, 450 ja 500 rekkulat) ja vaihtais lentokuntoseen Freyaan tmv. 90 nitroon? 8)
Muuttuu torppausten hinnat vielä vähän kalliimmiksi.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #311 : 07 Toukokuu, 2010, 11:22:30 »
Joo, Tohtori noi sun lennot on kyllä sen näkösiä että oisit lentäny jo useemman vuoden :D
Ite oon ehkä vielä vähän turhan varovainen, eikä "uskalla" lähteä tekemään kaikkea.

Sit kun toi on taas lentokunnossa, niin pitää kokeilla sellasia oranssiks maalattuja stabbarinlapoja ja päälapoihin jotkut heijastimet. Pitää käydä 500:n laatikko läpi, jos siellä jossain sit olikin jotkut heijastimet. 450:stä mulla on ainakin sellaiset.

Vai myiskö noi kaikki pois (Caliber, 450 ja 500 rekkulat) ja vaihtais lentokuntoseen Freyaan tmv. 90 nitroon? 8)

nohnoh! :D aikamoista epäsiistiä räimintää noi mun lennot kuule on!

itse olen miettiny asian  niin että kaikkea voi kyllä koittaa kuhan on korkeutta riittävästi jos vaikka sattuu hetkellisesti poistumaan hallinnasta! kun korkeutta sitten on niin ei tuu ylimääräsiä tykytyksiä kokoajan ja menee aiotut kuviotkin paremmin ;)
proot vetää sitte alempana :D ite oon vaan ylösalasin leijutusta ja perus flipin laskenu alemmas mutta siinä nyt harvemmin mitään äkkinäistä tapahtuukaan...

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
Vs: Johnyn tehosekoittimet - timanttiteippi
« Vastaus #312 : 07 Toukokuu, 2010, 11:39:08 »
pitää kokeilla sellasia oranssiks maalattuja stabbarinlapoja ja päälapoihin jotkut heijastimet. Pitää käydä 500:n laatikko läpi, jos siellä jossain sit olikin jotkut heijastimet. 450:stä mulla on ainakin sellaiset.
mulla tuli ainakin rekkulan mukana sellaset hologrammitarrat jotaka on vissiin tarkotettu lapasiin tai stabbarilapasiin laitettavaksi

Biltemasta löytyy edukas vaihtoehto tuohonkin ;)

« Viimeksi muokattu: 07 Toukokuu, 2010, 11:40:57 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Kopteri-eki

• Vieras
« Vastaus #313 : 07 Toukokuu, 2010, 12:42:52 »
Kopteri tossa jo jutteli ja kerto että sitku se paranee ni se lentää vielä hianommin!

:D

Johny on kyllä totaalisesti jonkun kylpyläloman tarpeessa. ;D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #314 : 07 Toukokuu, 2010, 15:25:51 »

:D

Johny on kyllä totaalisesti jonkun kylpyläloman tarpeessa. ;D

no nyt on niissä hintaromahdus! ei tartte ku mennä pihalle! ;D

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #315 : 07 Toukokuu, 2010, 17:44:18 »

No multa lähtis täysin lentokuntoisena toi toinen Freya OP Nova 4 kopalla jossa sisään ajettu moottori.  ;D 2000€ ja kaupan päälle toi suoja pussi.

JCA

• Vieras
« Vastaus #316 : 07 Toukokuu, 2010, 23:05:11 »
Ihanan halpaa :)

Mutta tässäpä tämän hetkinen tilanne, kopteri on nyt purettu ja onhan se aika ehjä. Taaempi nupin servo saattaa jopa toimia, kaks etummaista ei vastaa mitenkään ohjaukseen, servomoottori vaan pyörii tyhjää ympyrää kun saa virtaa. Peräservo ja gyro on onneksi kunnossa. Nuppi on kunnossa lukuunottamatta stabbarintankoa ja lapoja.

Kardaani on ehjä. Eli vaihtoon menee ehkä parit servot, ainakin rattaat, peräputki, stabbarintanko, lavat, perän "musta ratas", jalaksessa on vaan hyvä olla vähän mutkaa niin sitä en viitti vaihtaa (tuo vaan respektiä kun on tollanen elämää nähny mutkanen landari). Ja tuota.. no eipä siinä muuta tainnu mennä. Eikö nää Alikilit hajoa millään? Ens kerralla pitää ottaa ihan kaikki irti, sais joskus aivan palasiksi nää vehkeet. Lepatusakselin ja pääakselin vois vaihtaa ihan noin muutenvaan kun niitä on pakin pohjalla.

Maikko pistäs mulle ElyQ:sta YV:tä!  :)

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #317 : 07 Toukokuu, 2010, 23:10:42 »
Ihanan halpaa :)

Mutta tässäpä tämän hetkinen tilanne, kopteri on nyt purettu ja onhan se aika ehjä. Taaempi nupin servo saattaa jopa toimia, kaks etummaista ei vastaa mitenkään ohjaukseen, servomoottori vaan pyörii tyhjää ympyrää kun saa virtaa. Peräservo ja gyro on onneksi kunnossa. Nuppi on kunnossa lukuunottamatta stabbarintankoa ja lapoja.

Kardaani on ehjä. Eli vaihtoon menee ehkä parit servot, ainakin rattaat, peräputki, stabbarintanko, lavat, perän "musta ratas", jalaksessa on vaan hyvä olla vähän mutkaa niin sitä en viitti vaihtaa (tuo vaan respektiä kun on tollanen elämää nähny mutkanen landari). Ja tuota.. no eipä siinä muuta tainnu mennä. Eikö nää Alikilit hajoa millään? Ens kerralla pitää ottaa ihan kaikki irti, sais joskus aivan palasiksi nää vehkeet. Lepatusakselin ja pääakselin vois vaihtaa ihan noin muutenvaan kun niitä on pakin pohjalla.

Maikko pistäs mulle ElyQ:sta YV:tä!  :)
No mulle toi makso vielä hiukan enemmän mutta voin sanoa että kopteri lentää ihan mukavasti toi hinta oli semmonen kuluttaja ystävällinen tossa kunnossa.

JCA

• Vieras
« Vastaus #318 : 07 Toukokuu, 2010, 23:12:05 »
Joo, kylläkait noi tollaset Freyat maksaa :) Ymmärrettävistä syistä, mutta kun en vielä kisaile niin ei kannata ottaa sellasta vielä torpattavaksi.
Katellaan jokusen vuoden päästä jos toi lentäminen alkaa sujumaan..

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #319 : 07 Toukokuu, 2010, 23:14:38 »
Joo, kylläkait noi tollaset Freyat maksaa :) Ymmärrettävistä syistä, mutta kun en vielä kisaile niin ei kannata ottaa sellasta vielä torpattavaksi.
Katellaan jokusen vuoden päästä jos toi lentäminen alkaa sujumaan..
No en minäkään pystys mitään 3Dtä ajamaan tän hintasilla vehkeillä toi F3C vaan on paljon kesympää tota kalustoa kohtaan. Ja mun pää on muutenki sekasin noista 10V maali höyryistä ni simussa ku yritän jotain piroflippiä ni se on 2s päästä torpattu.
« Viimeksi muokattu: 07 Toukokuu, 2010, 23:16:10 kirjoittanut Ege »

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #320 : 07 Toukokuu, 2010, 23:32:18 »
Toi sun kommentti, Ege,  oli mukavaa kuultavaa näin aloittelijalle  :)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

JCA

• Vieras
« Vastaus #321 : 07 Toukokuu, 2010, 23:35:10 »
Leirillä Ege näytät miten Freya (Nova) taipuu tiktokkiin ja piroflippiin? :D Sais jotan muutakin materiaalia videolle ku pelkästään onnistumisia ja "tylsiä" temppuja..

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #322 : 08 Toukokuu, 2010, 00:04:35 »
Leirillä Ege näytät miten Freya (Nova) taipuu tiktokkiin ja piroflippiin? :D Sais jotan muutakin materiaalia videolle ku pelkästään onnistumisia ja "tylsiä" temppuja..
Miten menee tictoc yn muut 3D liikkeet  kun kulmia on noin 5Kg kopterissa +8 ja -7 ja kierroksia nupissa just ehkä 2000 ?  ;D nää ei ole siihen tarkotettuja kyllä sieltä 3D kulmatkin saa mut ei mitään järkee. Kun haluan ajaa rauhallista hallittua taitolentoa mitä en osaa vaikka 2V yrittäny mutta harjotus jatkuu. Ja tää ei sitten ole mitään 3D lennätystä vastaan jos joku haluaa sitä ajaa ni sehän on hienoa mun pää vaan ei yksin kertaisesti enää pysy perässä noissa 3D liikkeissä. Ja voi olla että Purjelentokoulutuskin vaikuttaa koska konetta pitää ajaa mahdollisimman pienellä vastuksella eli mahdollisimman suoraan ja puhtaasti.
« Viimeksi muokattu: 08 Toukokuu, 2010, 00:13:41 kirjoittanut Ege »

JCA

• Vieras
« Vastaus #323 : 08 Toukokuu, 2010, 00:20:51 »
Heh, joo kyllä nää taitaa olla F3C ja 3D kopterit ihan erikseen. Parempi pysyä Srimokeilla sun muilla 3D:ssä ja Freyalla F3C:ssä :D

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #324 : 08 Toukokuu, 2010, 07:52:16 »
No hyvä ettei ton pahemmin mennyt, eihän tossa ollu edes yhtään oikeesti kallista osaa. Ei muuta kun rekkulakauppaan tilaus sisään, niin on kopu leirillä kunnossa. Jos haluut ne stabbarinlavat erottuvan väriseks, ni mä voin räkästä ne ruiskulla (tulee ohuempi kerros kun spraypurkilla).

Lainaus
Maikko pistäs mulle ElyQ:sta YV:tä!
Kesä on jo ovella...  ;D
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8330 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_