Päivitellääs nyt sit vähän tätäkin..
Alotetaan vaikka sillä, että Dynatron käynnistää tollasen viiskybäsen polttiksen ilman minkäänlaisia ongelmia 3S lipolla. Se on nyt todettu kun Vision on savuttanut taivaalle reilu 5 litraa fuilia.
Onhan toi Sullivan Dynatron kallis, mut hintansa väärti
Honkiaiselle kiitos kun lainailet tota Dynatronia, johonkin väliin pitää ostaa omakin
Sit muita päivityksiä, nykynen tilannehan on tämä:
Rahaa palanut: ~3005 euroaLentoja takana: ~9h 52minLentominuutin hinta: ~2,96€/minTorppauksia: 2 kpl Koptereita omistuksessa: 3 kpl
- Caliber 400 (ilman sähköjä)
- Rex 500 ESP Super Combo (rikki)
- ElyQ Vision 50 Ultimate (+ toinen kasaamaton kitti)
Lennokkeja: 1kpl
- Ricc's Busy Bee (3S Setup)Elukalla lentely on lähtenyt kivasti käyntiin, alkuun se pelotti niin vietävästi. En uskaltanut edes ite starttailla kyseistä härpäkettä, mutta nyt homma sujuu kö rasvattu ja alkaa nuo polttis systeemitkin olemaan jo vähän tutumpia kuin ennen. Tekniikasta en mitään ymmärrä, mutta siis perusjutut jo lapasessa niin että saan kopterin tankattua, startattua, lennettyä, kokeiltua lämmöt, sammutettua, puhdistettua yms. Mitäpä tässä muuta tarttiskaan osata.
On tuollanen iso kopteri vaan niin erilainen lentää kuin noi "pienet" 500 rekkulat sun muut härpäkkeet. Toki onhan se jo kun paketissa lukee "ElyQ" eikä "Align" niin täytyyhän sen lentää paremmin
Vitsi vitsinä.. Vision 50 on kyllä tosi vakaa lentää, pysyy kivasti paikallaan kovemmassakin tuulessa, toki töitä saa tehdä ku en mie mikään pro kuski vielä olekkaan.
Muutamia pieniä teknisiä ongelmia tuon kanssa on ollut, suurimmat ongelmat gyron kanssa. Ekalla lennolla mukavana yllärinä Spartanin kansi läpätti hauskasti ja toin kopterin alas, takasi pajalle ja korjauskeen. Oli koko gyro aivan öljyssä ja kannen liimaus oli liuennut pois. No se putsattiin ja laitettiin purkkakorjauksena silikonilla paketti kiinni.. Seuraavalla kerralla taas sai lennellä rauhassa, alkuun.. sit rupesin pällistelemään kun ei perä pidä, alkoi vägäämään älyttömästi. Semmosta satunnaista puolelta toiselle heilumista. Kopteri alas ja kas kummaa, koko gyro on irti rungosta.. --> Pajalle, putsaus, uudet teipit.
No sitten tulikin jo Paattisten reissu, kivasti kopteri lenteli, kunnes lauantaina (onneksi kopteri oli oikeinpäin ja leijunnassa) tippui Elukasta jotain maahan, ei muutaku kopteria alas ja ruohikkoa tutkimaan. Maasta löytyi musta palanen missä lukee "Spartan".. JEeee.. taas vaihteeks se kansi on irti. No nyt se on taas putsattu ja tälläkertaa pikaliimalla kiinni, saa nyt nähdä että kuinka tuo pitää.
Muuta ongelmaa tuon Spartanin kanssa on sellasta kö en saa sitä säätöihin, joko perä pitää kun leijuttaa, mutta vägää kun lentää kovaa / tekee jotain ADHD:ta tai sitten se luistaa kun leijuttaa ja vägää vähemmän kun tekee ADHD -liikkeitä. Oikeaa GAINia ei tunnu löytyvän, kokeillaan ennen ens lentoa lisätä gyron ja rungon välille vielä yksi teipinpalanen, jospa se johtuis vaan siitä että gyro on liian tiukassa rungossa ja moottori aiheuttaa siihen värinöitä.
Vähän meinaa syödä miestä tällänen, onneksi sai hyvän fiiliksen kun asensin Honkiaisen Gauhiiseen mun wanhan Futten 401:n. Teipillä runkoon kiinni, piuhat paikalleen, Gainit kaikki 50%:iin (siitä hyvä alottaa) ja taivaalle, tosiaan.. plug 'n' play -gyro. Mitään ei tarvinu tehä, se toimi heti!
Futaba on vaan paras, ei siitä mihkään pääse..
No enivei, eiköhän tässä ollu taas tarpeeksi höpötystä, videoo on aina mukavampi katella ku lueskella jotain tylsiä juttuja.
Tämä kuvattu eilen lauantaina Röylässä:
E: Ja pahoitteluni, kennossa on yhä tota schaissea. En ole saanut aikaseksi puhdistaa sitä.