Jeejee!
Päivitellääs tätäkin nyt taas välillä.
Edellisestä torpista on varmaan se kuukausi aikaa, tai siltä se tuntuu. Eli ei ole pahemmin tullut lennettyä nyt kuukauden aikana, simulaattorilla toki aina sillon tällön tylsyyttäni.
Eilen lauantaina Jeteki, Juza ja Jerkku häsläsi mun X5:n ympärillä ja laittoivat sen hyväks.. Kopteri lentää mitä hianoiten ja ei voi muuta kuin ihastella tuon X5:n vakautta. Tämä ei sitten ole mikään myyntipuhe, joillain tuntuu olevan se käsitys että mä kehuskelen X femmaa jonkun Helimportin diilin takia. Eih, ainoa diili Helimportin kanssa on, että tein X5:sta foorumille kattavan jutun, mitä olen tässä yrittänyt tehdä. Teknisten ongelmien takia on vain ollut vähän hidastusta.
Alkujaan tuumailin että on ollu valuvika kopterissa, tai no siinä canopyholderissa olikin, mutta lavanpitimestä ei voi olla varma kun sekin räjähti vasta tokan torpin yhteydessä. Oli siis saattanut saada iskua jo ekan torpin aikana.
Mie oon nyt 14 akullista leijutellut eilisen ja tän päivän aikana ja tänään vikalla akulla uskalsi jo vähän leikkiä ja tuntui siltä että homma alkaa olla lapasessa. Tosin suuremmat kikkailut jäi kun hyttyset alko syämään mua.
Nummelalaiset hyönteiset ei sitten tajua jättää ihmistä rauhaan ku pitäs saada keskityttyä lentämiseen.
Lentelin suoria vetoja, pystäreitä, vaakakierteitä, muutaman flipin tein, silmukkaa en muistanu tehdä (tajusin vasta äsken) ja leijuttelin ylösalasin, sekä koitin vähän treenata sellasta Karkkis -tyylistä inverted lentoa, eli kopteri jonnekkii kauas, heittää ylösalasin ja lähestyy suoraan ittiä kohti ja siinä parin metrin päässä kiskasee ylös
En vielä ottanu ihan ittiä kohti ja jätin vähän kauemmas, mutta sain sen kuitenkin jo lentämään etiäppäin inverted.
Gaui on nyt kyllä pirun vakaa ja varsinkin kun kokeilin siihen vähän painavampaa Hyperionin 3300mAh 35C akkua niin muuttu ihan tolkuttoman vakaaksi, kaiken lisäksi tehot säily eikä se kyykänny pystäreihinkään niinku Turnipsit..
Mie tykkään ja fiilis alkaa olla kohillaan. Onneksi tuli tänään käytyä Nummelassa illalla.
Tässäpä olis vielä tuossa päivällä kuvattu ja editoitu video, ei mitään kummosta jälkeä kun pikaseen käytiin akullinen kuvaamassa ja editoin vissiin sen 45 minuuttia tuota (+aika mitä iMovie käsitteli matskua).
Muistakee laittaa 720p päälle jos ei mee iteksiin, näyttää paljon paremmalta..
Jatketaan harjootuksia!