Kirjoittaja Aihe: Johnyn kirkkolilluttimet  (Luettu 218878 kertaa)

JCA

• Vieras
Vs: Johnyn tehosekoittimet
« Vastaus #500 : 06 Syyskuu, 2010, 14:54:08 »
Tämä selvä, kiitosta! :)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #501 : 07 Syyskuu, 2010, 10:32:39 »
Joko on laakerit irroitettu ja tilattu? oliko pahasti menneet?

JCA

• Vieras
« Vastaus #502 : 07 Syyskuu, 2010, 10:35:36 »
Ei ole.. eilinen päivä meni nukkuessa ja asioilla juostessa.
Jos tänään illalla ottais ton moottorin irti rungosta niin sitten olen tyytyväinen saavutuksiini :D

Tuli toi CopterX:n laatikko eilen pimpattua itelle sopivaksi. Muutama jännä juttu tossakin salkussa kyllä on, olkahihna ei yllä salkun toiselta puolelta toiselle (mihin tuo käsittääkseni kuuluisi kiinnittää) ja tuntuu että kahva jää kouraan kun ton nostaa ;D

JCA

• Vieras
« Vastaus #503 : 12 Syyskuu, 2010, 14:46:55 »
Jejee.. onpa paljon noita laakereita tuolla Bocalla :D
Pitäs joku hyvä laakeri bongata, mitat OD 16mm ID 8mm Width 5mm

Juhis

• Vieras
« Vastaus #504 : 12 Syyskuu, 2010, 14:55:45 »
Tuossa koossa löytyy kotimaastakin vaikka ja mitä laakeria keraamisenakin, on meinaan polttiskrossarin pyöränlaakerikoko..

JCA

• Vieras
« Vastaus #505 : 12 Syyskuu, 2010, 15:11:11 »
Linkkejä kaivataan :)
Eka kerta kun mittää laakereita ostelen, niinku moni huomannu niin nää on yleensä ollu mulla kertakäyttö pelejä.

Keraamiset olis aika kivat, mutta ei viittis 200€ laittaa niihin, sais Kontronikin jo sillä hintaa..

ps. TULI SE 1 VUOSI TÄYTEEN. Ehän mie muistanu sitten syysleiri ottaa asiaa puheeksi. 04.09.2010 tuli täyteen tasan vuosi tätä hienoa harrastusta.
pps. Nuorempi pikku-broidi vetelee piroflippiä tossa ihan maan tasalla FreeBirdillä. Tai tollasta chicken dancen tyyppistä piroflippiä.. Modattu coaxaali, puuttuu ylempi roottori niin on aika kiukkunen..

Poissa B12

• Seniori torppari
« Vastaus #506 : 12 Syyskuu, 2010, 16:37:52 »
http://www.rcbearings.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=4_10&products_id=13

Ei ainakaan konkurssia tule, vaikka ottaisi useammankin  ;D 450 sarjan harjattomassa koneessa pelannut hyvin tuolta ostettu laakeri jo pitkän tovin. Hyvä kauppa ja palvelu pelaa muutenkin moitteetta. Laakerit vaikuttavat laadukkaita ja niitä menee paljon brittien kisamiehille lähinnä autopuolelle.
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 16:42:49 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

JCA

• Vieras
« Vastaus #507 : 12 Syyskuu, 2010, 17:04:14 »
No sen verran tietysti saa laakerit maksaa, että en viittis laittaa reilun tonnin kopteriin 0,7£ laakereita. Sen verran kovaa kyytiäkin toi saa, että laakerit sais kans kestää..

Jottain sieltä 30€ - 50€ / kpl väliltä nuo voi olla..
Toi Tranquillin mainitsema yellow lightning sarja vai mikä se oli kiinnostais, mutten löytänyt tuolta Bocalta ko. sarjaa..

Juhis

• Vieras
« Vastaus #508 : 12 Syyskuu, 2010, 17:37:59 »
http://www.jp-nitroracing.com/8x16x5mm-1kpl-mr6882rsc-p-47.html
Tiedä sitten mitä kukakin on mieltä onko ABEC 1 tarpeeksi pieni käyntivälys..
http://www.kullagergrossisten.se/product_info.php?cPath=24&products_id=2026
Ruottalaiset näköjään ABEC 7:ää tarjoavat.. Tuoltakin on tullut osteltua ja tilisiirrolla maksettua. Hyvää palvelua.
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 17:40:03 kirjoittanut Juhis »

Poissa B12

• Seniori torppari
« Vastaus #509 : 12 Syyskuu, 2010, 17:44:33 »
No sen verran tietysti saa laakerit maksaa, että en viittis laittaa reilun tonnin kopteriin 0,7£ laakereita. Sen verran kovaa kyytiäkin toi saa, että laakerit sais kans kestää..

Jottain sieltä 30€ - 50€ / kpl väliltä nuo voi olla..
Toi Tranquillin mainitsema yellow lightning sarja vai mikä se oli kiinnostais, mutten löytänyt tuolta Bocalta ko. sarjaa..

Kunhan kiusallani laitoin...

Kukin tyylillään, mutta on Asikaisen pojalla suhteellisuuden taju lievästi hämärtynyt, jos 50€/kpl tuntuu käypäseltä hinnalta yhdestä tuollaisesta pienoiskuulalaakerista. ;D En tiedä mistä se Bocabearings laakerinsa ostaa, mutta itse se ei niitä tee. Ainakaan SKF, eikä FAG tunne noita kataloogeissaan. Minulla on kummaltakin sellainen peukalonhangan vahvuinen kirja, missä muutakin laakeritietoa jonkin verran.

Vähintään ABEC 3 väittää engelmanni laakeriensa olevan.
HK450 GT
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Juhis

• Vieras
« Vastaus #510 : 12 Syyskuu, 2010, 17:49:46 »
Täyskeraamiset onkin asia erikseen, ne maksaa ja paljon. Tosin käyttökohteet taitaa löytyä jostain hammaslääkärikoneiden ja avaruussukkuloiden välimaastosta. Moottoreissa, niin sähkö, kuin polttiskin olen käyttänyt keraamisia hybridejä ja minusta ne on pitkäikäisempiä, tai ei ainakaan niin kranttuja voitelun (puutteen) suhteen. Lisäksi ne on ruostumattomia..

JCA

• Vieras
« Vastaus #511 : 12 Syyskuu, 2010, 17:51:56 »
Tai miks haribo kuskit ostelee useemman satkun ykssuuntalaakereita :D
Ja ennen kun aletaan jauhaa muiden suhteellisuudentajusta niin voi ite hoitaa ensin omat asiansa.

Tai miks jotkut ostaa esim. Srimokkia kun sais niitä hk neliviiskymppisiäkin.

Toi 50€ on helvetin kova hinta laakerista, mut arvaa kuin paljon mua jaksaa kiinnostaa jos mä sijotan sinne sellaset laakerit ottaen huomioon että paljon rahaa tohon kopteriin on jo menny tai ylipäätään tähän harrastukseen.

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #512 : 12 Syyskuu, 2010, 17:59:15 »
Olen tilaillut RC-Bearingsilta moottorin laakereita ja ovat ihan yhtä toimivia kuin alkuperäiset Ossin laakerit. Hinta on ihan kohdallaan tuossa paikassa (mutta kummasti sinnekkin vaan rahaa menee kun ottaa muutamat laakerit). Eiköhän noi aikalailla samaa kauraa ole kuin kopterikitin mukana tulevat laakerit.

En ole vielä kokeillut sähkömottiin mitään erikois brändi laakereita, joten niistä en osaa sanoa. Ohjekirja sanoo että meikäläisen scorpparia pitäisi öljytä 10 lennon välein, joka on aika tiuhaan. Toistaiseksi ovat vielä kunnossa.

-

JCA

• Vieras
« Vastaus #513 : 12 Syyskuu, 2010, 18:04:07 »
Se o vähä niinkö Lada ja mersu.. Molemmat vie paikasta aa paikkaan bee. Siinä mersussa voi olla jottain ominaisuuksia miksi joku on sellasen ostanut tai ihan vaan huvikseen. Se, että onko hyötysuhde enää millanen tässä käytössä niin on aika yksi ja sama..

Mie vaan tykkään upottaa rahaa näihin leluihin, ja onhan se kiva kun on jotain erikoisempaa :)
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 18:06:03 kirjoittanut Johny »

Poissa B12

• Seniori torppari
« Vastaus #514 : 12 Syyskuu, 2010, 18:06:58 »
Ja ennen kun aletaan jauhaa muiden suhteellisuudentajusta niin voi ite hoitaa ensin omat asiansa.

Juu pitää vissiin hommata Futaba, jotta pääsee Hi-Fi miesten kanssa edes samalle kentälle  ;D

Eipä sinällään, on minulla harrasteleluissa useampi kymppitonni kiinni, niin ei siinä yksi turbiinikopukaan paljoa painaisi jos niikseen tulee. No, olkoon suunsoitto tälläerää tässä minun puolestani.
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 18:09:59 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FlySky ER9X V1

JCA

• Vieras
« Vastaus #515 : 12 Syyskuu, 2010, 18:09:15 »
Juu pitää vissiin hommata Futaba, jotta pääsee Hi-Fi miesten kanssa edes samalle kentälle  Virnistää No, olkoon vittuilu tälläerää tässä minun puolestani.

Jos sie jotenkin saat hyvän fiiliksen vittuilusta niin onnea vaan.. Enkä millään tavalla tarkottanut futaba vs flyskyä nyt tässä yhteydessä. Lähinnä sitä että pidähän huoli omista asioista :)
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 18:12:04 kirjoittanut Johny »

JCA

• Vieras
« Vastaus #516 : 12 Syyskuu, 2010, 18:14:33 »
Juhikselle ja Maikolle kiitos kommenteista! :)
Pittääpä pällistellä noitakin puljuja..

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #517 : 12 Syyskuu, 2010, 18:46:58 »
Keraamisilla palloilla 7.95$: http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/Kit7834

Sittois tommone 79$: http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/Kit7833
Liekkö sitte toimiva kun on ihan avoin??

Ja hifilaaker? 99$ http://www.vxb.com/page/bearings/PROD/Kit7406

Kun laitat tonne www.vxb.com hakuun "8x16x5" niin alkaa löytymään jos jonkinlaista.

EDIT:  ja vielä se mihin saat menemään just ton 50€ pala :)
http://www.bocabearings.com/bearing-inventory/Radial-Full-Ceramic-Bearings/15011/688LLT9C3LDZRO2-8x16x5
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 18:53:24 kirjoittanut Jussi. »

JCA

• Vieras
« Vastaus #518 : 12 Syyskuu, 2010, 18:51:50 »
No siellähän niitä on vaikka kuinka. Kiitos!

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #519 : 12 Syyskuu, 2010, 19:13:45 »
pakko laittaa omakin kommentti tähän...

laakerit on niitä jotka nyt menee yleensä AINA torpissa paskaksi enemmän tai vähemmän se kannattaa pitää mielessä...
ja itse pidän kyllä 50e isona rahana pienestä laakerin kikkareesta...

tämä on tietty maku asia ja jokainen tekee miten parhaakseen näkee...
silti toi osa on sellanen joka ei lento ominaisuuksiin vaikuta millään tavalla joten jäis kyllä sijottamatta ja menisin vaikka
laakeritukkuun mittojen kanssa... kyllä se torppi ne luultavasti rikkoo eikä loppuun kuluminen oli ne sitte mitkä vaan...
vaan kyllä mä noi muutaman pennin superhalvatkin jättäisin hyllyyn ku toi ihan halvin "kiinakama" on nähty ja usein se ei vaan ole
hyvää vaikkakin poikkeus vahvistaa säännön!  ;)

tällä en nyt tosiaan haasta mitään kenellekkään kuhan laitoin ajatukset tekstin muotoon! :-X
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #520 : 12 Syyskuu, 2010, 19:36:48 »
pakko laittaa omakin kommentti tähän...

laakerit on niitä jotka nyt menee yleensä AINA torpissa paskaksi enemmän tai vähemmän se kannattaa pitää mielessä...
ja itse pidän kyllä 50e isona rahana pienestä laakerin kikkareesta...

tämä on tietty maku asia ja jokainen tekee miten parhaakseen näkee...
silti toi osa on sellanen joka ei lento ominaisuuksiin vaikuta millään tavalla joten jäis kyllä sijottamatta ja menisin vaikka
laakeritukkuun mittojen kanssa... kyllä se torppi ne luultavasti rikkoo eikä loppuun kuluminen oli ne sitte mitkä vaan...
vaan kyllä mä noi muutaman pennin superhalvatkin jättäisin hyllyyn ku toi ihan halvin "kiinakama" on nähty ja usein se ei vaan ole
hyvää vaikkakin poikkeus vahvistaa säännön!  ;)

tällä en nyt tosiaan haasta mitään kenellekkään kuhan laitoin ajatukset tekstin muotoon! :-X

Ei mulla ainakaan moottorin laakerit ole torppeilessa menneet piloille, ihan muuten vaan. Moottori jos tärisee paljon niin saattaa vaikuttaa esim. gyron ominaisuuksiin, joten kyllä se osittain lentoon vaikuttaa. Näin ainakin mulla oli kun perä vaelti niin syynä oli moottorin tärinät jotka johtui paskoista laakereista/akselista. Spartanin kaveri osasi heti nimetä moottorin tärinät viaksi kun ongelmasta kerroin hänelle.

Mullakin meni yhdessä torpissa melkein kaikki laakerit, muttei motin laakereita. Mutta nyt viime torpissa ei mennyt laakereita.

Tilasin itselleni bocalta kans laakerit 500m -mottiin, mutta ne ovatkin samankokoiset kuin nykyisessä hyperionin motissa ja taidan säästää siihen. Ellei joku halua ostaa minulta tuota 500m mottia noilla paremmilla laakereilla.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

JCA

• Vieras
« Vastaus #521 : 12 Syyskuu, 2010, 19:39:44 »
Juu juu ei mittää haasteluja.. Ideoita, ehdotuksia ja muuta otetaan vastaan. En vaan rupea kuuntelemaan täällä arvosteluja mun olemuksesta tai suhteellisuudentajusta :)

Otan kyllä vastaan kommentteja noista halvemmistakin. Siis joku parinkympin laakeri vois olla ihan jees, tollaaanen "hybridi" esmerkiksi. Ja enhän mie torppaa X5:sta ;D

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #522 : 12 Syyskuu, 2010, 19:43:13 »
Linkkejä kaivataan :)
Ei se mitään salatiedettä ole. :) Bocan sivulle sopivat mitat, sitten halutessa tarkennusta hakuun silläviisiin, että etsii huoltovapaita laakereita, jotka kestävät vähintään sen kierroslukualueen, jossa niitä meinaa käyttää (ja vähän päälle, tietysti). "Yellow lightning" saattaa ihan hyvin olla joku poistunut brändinimi Bocalla. Ainakin itse tilasin nämä "Yellow lightningeina", mutta ovat nyt "Ceramic Lightning": http://www.bocabearings.com/productDetail.aspx?ItemID=9592

JCA

• Vieras
« Vastaus #523 : 12 Syyskuu, 2010, 19:46:23 »
Mjoo, niin miekin olen käsittäny että noi rungon laakerit mekee.. Pääakselilta ja nupista, vaan moottorista ei taida helposti mennä. Käsittäny kuitenkin että noi skorppareissa olevat laakerit on aika tinaa..
En tiedä meinaako mitään, mutta skorpparin laakerit on eri paikoista, toisessa lukee thailand ja toisessa singapore :D

Jooooo, ku mie tota yellow lightningiä etiskelin, ceramic lightning löytyki jo.
Sie oot siis ollu niihin Tranquill tyytyväinen?

Pitää ottaa tosta pari riviin ja silmät kiinni tökkästä ruutua :)

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #524 : 12 Syyskuu, 2010, 21:56:09 »
Jooooo, ku mie tota yellow lightningiä etiskelin, ceramic lightning löytyki jo.
Sie oot siis ollu niihin Tranquill tyytyväinen?
Juu! Muuta en tiedä kuin että ikinä en oo öljynnyt enkä rasvannut ja tosiaan jokusensataa lentoa ovat kestäneet. Ilmakuvauskopterissa ovat, eli jonkinmoisella rasituksella (tosin tasaisella sellaisella vrt. 3D).

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
8328 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Tammikuu, 2010, 14:18:59
kirjoittanut 1m4s0_