Jees. kävin tänään pari akullista lentämässä X5:sta. Tai oikeastaan kävelytin sitä siinä Henttaan asfaltilla eri suuntiin ja suunnat ainakin on hallussa.
Sitten tein flippejä ja treenasin inverted leijutusta. Kolmatta akullistakin meinasin lentää vaan Juza tuli paikalle ja huomasi huoltopöydällä että X5:n nupista puuttuu yksi ruuvi. Onpa kiva kun niitäkin sinkoilee minne sattuu, ruuvi oli irronnut siis tuosta hubista siitä kohtaa mistä stabbari menee läpi. Se on kahdella ruuvilla kiinni niin toinen oli irti ja stabbari pääsi liikkumaan mahottoman paljon. Hetken aikaa elin jo siinä toivossa että tärinät olisi tästä johtuneet, vaan otettiin rungon alaosasta yksi ruuvi lainaan siihen nuppiin, no stabbari ei enää vatkaa, mutta ei ne tärinätkään lähteneet.
Seuraavana projektina koko nupin vaihto, taas.. FBL vois olla ihan kiva, heti kun se lottovoitto tulee.
No mutta, X5 lentää kuitenkin ja on ihan mahrottoman vakaa, lähellä maata 20cm korkeudessa kun leijuttein niin hauska "kuljettaa" kopteria, pysyy ihan paikallaan ja liikkuu sulavasti. Kiitos Anssin yhden kirjotuksen tällä foorumilla, muuttelin vähän leijukäyrää ja expoja.
Tuo ei muuten aina täristä, varsinkaan tossa kun leijutin lähellä maata..
Norm mode pääosin täristää, Idle1:llä täristää ja Idle2:lla lopettaa tärinän (Idle2 = 2700rpm nupissa).
Juza epäili leparikumeja, niitäkin vois kokeilla vaihtaa. Tai lennän aina Idle2:lla ja vaihdan FBL:ään kun on mahdollisuus.
Vaan hauskaa oli ton kahden 2.5 akullisenkin verran..
Ainiin, Gaui 200:kin tuli lennettyä Nummela FunFlyssä aikas paljon, lopulta torppasin senkin
Lentelin kahdeksikkoa lähellä maata ja mutkassa loppu tehot + perä lähti = torppi = nuppi swashista ylöspäin palasina, lapoja lukuunottamatta.
Taskiselta on jo uusi nuppi tulossa, ei hätiä siis..
Ei toi 2S paketti vaan riitä tuolle 200 gauille, hyytyy samantien kun leijunnasta antaa happea ja perä irtoaa samantien kun kierroket putoaa niin paljon
Pistän siihen kohta 6 ässän