Kirjoittaja Aihe: ESky King 3  (Luettu 12360 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ESky King 3
« Vastaus #25 : 07 Syyskuu, 2009, 16:42:05 »
Miksi nostat kaasutrimmin yli puolenvälin?
Jotai näitä rtf mankkojen "kaasukäyrä" muutoksia ?  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: ESky King 3
« Vastaus #26 : 07 Syyskuu, 2009, 22:19:11 »
Hermis, Kopussa ei ole tärinää, kameran tarkennus vain vähän heikossa kun ajastimella otin kuvan.

Olen asteittain säätänyt linkistöä ja nyt ollaan alueella, leijuu suorassa ja muutaman sekunnin pysyy paikallaankin.
Huomenna lisää treeniä niin ehkä tämä tästä paremmaksi muuttuu.
Ongelma pähkinänkuoressa oli siis linkistö, muutama kierros sieltä ja toisaalta kireemmäksi niin nyt on omalla mittapuulla "toimiva"kopu.

*En olisi uskonut alkup. ja aftermarket laturin eron olevan näin huomattava.
Sijoitin Robbe Duo-Power 8S EQ laturiin ja nyt on akuissa virtaa, murtoosa aijemmasta alkup.laturilla ladatusta ajasta akut kestävät pitempään käyttöä ja riittääpähän laturi tulevaisuuteenkin jos isommasta innostuu.

Kiitos vastanneille, Ongelma ratkesti osaksi forumin ja oman yrittämisen kautta.
Tänään on taas useampi akullinen leijuteltu ja hiljalleen rupeaa tulemaan hallittuja liikkeitä mutta, itseään kohti lentäminen tuottaa tuskaa, pitänee askarrella treenijalakset renkailla ni saa rullailla tuolla parkkipaikalla :)
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: ESky King 3
« Vastaus #27 : 07 Syyskuu, 2009, 23:37:12 »
Hyvä homma siitä se lähtee  8) nyt vaan leijjutus harjotuksia.

jkort

  • Vieras
Vs: ESky King 3
« Vastaus #28 : 14 Syyskuu, 2009, 14:16:20 »
Miksi nostat kaasutrimmin yli puolenvälin?
Jotai näitä rtf mankkojen "kaasukäyrä" muutoksia ?  ;D

koin tällä tavoin helpoimmaksi lopulta nostaa nupin nopeutta, sen jälkeen kun oli lapakulmat säätänyt isommiksi. En ole asiantutija ja varmaan "väärä" tapa tämä kaasutrimmin nost :). radiossa ei ole mitään kaasukäyrien ohjelmointimahdollisuutt a, sillähän saa hienommin asetettua.

kysymys: jos on tietokoneradio käytössä. Laitetaanko silloin kaasutrimmi nollille kun kytketään akku? säädetäänkö kaasun trimmiä käytännössä ollenkaan? jos ollaan säätämässä lapakulma-aluetta, pitäisikö se säätää niin että kaasutikku kattaa kaasun 0-100%  osittain tämän takia varmaan säädin kaasutrimmiä koska jos kaasutrimmi alhaall, ei tikku yläasennossa ole kaasu 100%

valistakaa :)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: ESky King 3
« Vastaus #29 : 14 Syyskuu, 2009, 17:04:17 »
Tietokone radiolla...sanotaan että kaasukäyrässä on 5 pistettä, joihin voit määritellä arvot 0-100%.. eli voit yhtä pistettä nostamalla nostaa kierroksia siltä kohdin, riippuu mihin kohtaan haluat millaisiakin kierroksia jne.
Sama lapakulmakäyrilla. Sähkökoneella en käytä, en näe syytä... (käyttääkö kukaan) kaasu trimmiä, polttiksella tyhjäkäyntiin mahdollisesti.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

jkort

  • Vieras
Vs: ESky King 3
« Vastaus #30 : 15 Syyskuu, 2009, 10:27:37 »
Tietokone radiolla...sanotaan että kaasukäyrässä on 5 pistettä, joihin voit määritellä arvot 0-100%.. eli voit yhtä pistettä nostamalla nostaa kierroksia siltä kohdin, riippuu mihin kohtaan haluat millaisiakin kierroksia jne.
Sama lapakulmakäyrilla. Sähkökoneella en käytä, en näe syytä... (käyttääkö kukaan) kaasu trimmiä, polttiksella tyhjäkäyntiin mahdollisesti.

kiitos,
juuri tätä hain että kuuluuko kaasutrimmiä sähköllä käyttää, ja näyttäisi siis olevan käyttämätön sähköissä, kun käyrästä voi säätää kaasua, tässä eskyn ohjaimessahan se on tuommonen manuaalinen slideri. Olen samalla kentällä ollut useamman kerran polttiskopterilentäjän kanssa samaan aikaan ja hän juuri näytti noita kaasu/lapakulmakäyriä radiosta. Tässä eskyn radiossa on rajoitetut nupikka säädöt ja siitä tuli mieleen vielä yksi kysymys, eli tässä ohjaimessa, nostaako tuo kaasun trimmi sekä lapakulmia että kaasua, jos se trimmaa ccpm miksausta ??

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: ESky King 3
« Vastaus #31 : 15 Syyskuu, 2009, 11:30:14 »
Sähköissä ei käytetä kaasutrimmiä. Sen pitäisi vaikuttaa pelkästään kaasuun, ei siis lapakulmiin. Eskyn radiossa voi tosin olla kaikenlaisia omituisuuksia, enkä ihmettelisi jos trimmi vaikuttaisi lapakulmiin  :)


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jkort

  • Vieras
Vs: ESky King 3
« Vastaus #32 : 15 Syyskuu, 2009, 12:29:44 »
Sähköissä ei käytetä kaasutrimmiä. Sen pitäisi vaikuttaa pelkästään kaasuun, ei siis lapakulmiin. Eskyn radiossa voi tosin olla kaikenlaisia omituisuuksia, enkä ihmettelisi jos trimmi vaikuttaisi lapakulmiin  :)


-op-

Ok, selväksi tuli, mielenrauha. taitaa tosiaan olla tuossa eskyn ohjaimessa omituisuus koska ainakin minulla, kaasutrimmin nosto nostaa myös koko washplatea, JOS tikku ei ole ylä tai ala-asennossa.

Mie

  • Vieras
Vs: ESky King 3
« Vastaus #33 : 20 Syyskuu, 2009, 12:35:28 »
Tuossa HBK3:sen manuaalissa on sivulla 13 throtle v. pitch curve.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4078 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2011, 08:45:21
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2595 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Maaliskuu, 2011, 06:29:53
kirjoittanut Jerkku
19 Vastauksia
13232 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Kesäkuu, 2012, 17:57:19
kirjoittanut kopterifriikki
1 Vastauksia
2754 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Marraskuu, 2011, 11:14:45
kirjoittanut Sammy
10 Vastauksia
10904 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2014, 14:21:20
kirjoittanut HJK