Olen Lepatus kanssa samaa mieltä
- Monet neuvoo ostamaan jokun T-rex kopukan ja hyvän radion Esim DX7 ym mut mut sillon budjetti menee lähelle tuhatta euroa
Ja parhaillaan tuo johtaa siihen että ei ole rahaa ja uus aloittelija lukee että esin Belttejä ym ei kannata ostaa joten harrastus loppuu ennen kuin alkoikaan
- Vähän sama kuin sanois että Mersun SLK 550 on ainut auto joka kannattaa ostaa ja jos ei ole rahaa kävele äläkä osta huonoo autoo
- kun aloittaa alusta ja lukee kokeneiden kopteristien kommentteja niin monet kirjoittajat unohtaa miten on ite aloittanut
Tässä siis juuri pari kuukautta sitten aloittaneen kommentti:
Mulla tuossa lattialla pölyttymässä Kyöstin Caliber 400. 305 euroa maksoi muistaakseni runko (sis. lavat ja moottorin). Tuo kyseinen kopu ei ole ikinä lentänyt 10cm korkeammalla, se on ollut mulla reilu 3 vuotta.
Innostus meni siihen, että koko runko on väljä/**skaa muovia jne. Joissain tapauksissa muovi on hyvä, mut muovisia linkkejä? mitkä katkeaa kun sormella koskee? Tai nuppi missä on enemmän klappia ku servoilla on liikerataa? EI KIITOS! Silloin erään kaupan myyjä sen mulle sai myytyä, kun "tää on ihan paras", kuulosti niin hyvältä. Se myyjä sai myöhemmin nuorelle aloittelijalle aika surkian fiiliksen kun aloittelija eksyi nettiin ja sai faktaa kyseisestä mallista, kaiken kruunasi kun alkoi itse huomaamaan ongelmia mallin kanssa. Tai oikeastaan koko homman cloussasi se, että pari viikkoa oston jälkeen Kyösti julkaisi Caliber 400 XL (taijokusellanen?) mallin, missä oli korjattu puoli kopteria, itellä siis joku lapsen kengissä oleva prototyyppi..
--> "Kallis" kopteri ei ole aina hyvä.
Nyt, kolme vuotta myöhemmin (lentojen lukumäärä yhä 0) kävin Röylässä kahtelemassa ihan mielenkiinnosta kun isot pojat lenteli, sudenkorento puraisi taas ja tällä kertaa pahasti, odotin kesätyön liksaa ja laitoin tilaukseen 450 rexin (350 euroa, sis. lavat, motti ja nopari). Rakentelin sitä hissukseen ja luin wikiä/foorumia odotellessa seuraavaa liksapäivää, liksapäivä tuli ja tilasin brittilästä 320 euron edestä osia, niillä sainkin kopun lentokuntoon. Radio ja vastari mulla oli toki ennestään.
MyFleetissä enempi tosta rexistä.
Miksi siis sanotaan, että älä osta tuota äläkä tuota? Kirjoitit ylempänä
"...on halpoja ja sillä pääsee kokeilemaan pitääkö koptereista... ", mistä sitten tiedät pidätkö koptereista, jos et tiedä millaisia ne todella on? Sellanen vaappuva ja ilmassa hajoava kiinanmuovi-viritelmä ei varmasti ainakaan kohota intoa koptereiden suhteen?
Kukaan ei käske ostaa mitään yyber hienoa, me vain kehotamme ostamaan sellaisen mikä on todettu hyväksi, sellaisen mitä löytyy meiltä muiltakin (säätöapua..) ja sellaisen mikä on
oikeasti hyvä aloittelijalle.Tai jos haluaa vain kokeilla jotain pientä/halpaa: Ihan jees uutuus (lukemani perusteella) on varmasti
Blade mSR. 142 euroa + postit, sisältää kaiken! Vakaa, nelikanavainen hauska pikkanen leikkikalu joka (ymmärtääkseni) on myös kestävä/laadukas, siis ei mikään kertakäyttöstyroksikopu.
Aloitus on aina kallista, lajissa kuin lajissa.
Kiitos ja anteeksi!
Typot väsymisen piikkiin..