Hienoa - nyt tähän keskusteluun alkaa tulla lihaa luiden ympärille kun nostetaan esiin oikeasti ongelmakohtia - kiitos siitä. Tästä on etua myös muille kopterien harrastajille jos alamme jakamaan täällä parantelu vinkkejä koptereihin jos jollain onnettomalla on just se kopteri, johon on itse löytänyt upgrade palan joka toimii.
Itselläni ei ole ollut 600(en osaa enää sanoa mikä tämä on kun kaikki osat on päivitetty, mutta olisiko AF= aluminium frame
) ongelmia tuon pääakselin välyksen kanssa koskaan, mutta en ekalla akselilla niin paljon lentänyt, että olisi ehtinyt kulumaan (lue torppasin ennen 50 akkua). Ongelma on nykyisin ainakin tipotiessään kun ostin paremmat laakerit jotka eivät upgradena paljon edes kustanna (noin 10 e luokkaa):
http://www.fast-lad.co.uk/store/trex_500/600_counter_gear_ceramic_bearing_kit-_684zzcrm-p-6092.htmlLensin niillä 200 lentoa ennen kun torppasin kopterin pahasti ja laakerit menivät ihan päreiksi.
Ihan totta, että Alignin sähköt on melko huono - en minä tähän mikään tietäjä ole kun olen niin vähän aikaa harrastanut, mutta ainakin oma kokemukseni on, että 250 poltti kaks ESCiä jonka jälkeen kyllästyin puuhaan ja ostin YGE18 jonka jälkeen ongelmat hävisi täysin ja GOVikin toimii kivasti. On totta, että tämä upgrade ei enää ihan ilmainen ole ja merkittävä miinus. 600 poltti yhden ESCin ja 3 BECiä! Kaikki ihan normaalissa käytössä suoraan lennosta paloivat. Surkeeta siis. Nykyään ei ongelmia kun käytössä on Kontronik Jive 120+HV, joka on kieltämättä ihan hävyttömän hintainen laite, mutta pelaa (lähes kuulostaa kyllä hyväksytylle ryöstölle sen 400€ hinta). Erillistä BECiä ei välttämättä tarvitse vaikka hyvä se on olla.
Mitä framen kestävyyteen tulee niin mielestäni paras ratkaisu on ostaa alumiininen frame. Torppasin esim rungon todella pahasti noin 3 viikkoa sitten ja runkossa oli 2cm siirtymä alaosan keskikohdassa. Vähän naputtelua ja papukaija pihtejä ja siitä sai vielä ihan hyvän välineen eikä mitään mennyt rikki poikki rungosta. En ole vielä hurjempaa lentoa torpin jälkeen koittanut, mutta FPV lennossa se on täysin tärinätön ainakin kun vähän testailin (ensilennot vasta kokeiltu korjauksen jälkeen). Paljon torpissa säästi metallinen runkolevy myös, joka tuki paljon rakennetta (helifreakin kaveritkin suosittelee laittamaan kaikkiin koptereihin):
AT600ESP-XKIT - KDE Direct - FULL 600 SERIES UPGRADE XKIT
Tämäkään ei ole mikään ilmainen upgrade, mutta maksaa itsensä takaisin jos torppaa pahasti (kuten itse tein kun kuva hävisi yhtä-äkkiä FPV lennolla - eka FPV torppi muuten se kolme viikkoa sitten röylässä tehty
Tosiaan en yritä tällä puolustella Alignia, sillä esittämäni upgrade osat on kalliita ja muiden tekemiä (enkä halua muutenkaan pistää vettä myllyyn juupas eipäs väittelyyn). Tarkoitukseni oli siis puhtaasesti nostaa esille asioita jotka auttaa Alignin 600 kanssa havaittuihin ongelmiin, jos joku haluaa ne korjata omastaan.