Kirjoittaja Aihe: Viimeisin Ostokseni  (Luettu 956447 kertaa)

Poissa Teo Mähar

• Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #2925 : 02 Maaliskuu, 2013, 07:46:12 »
Mut voi vissiin nyt leimata Italia hörhöks ku menin ostamaan myös Mini Protoksen ;) Kovasti Jussi. oli sitä mieltä että mun pitäis ostaa se 700 versio kunhan julkaistaan ;D
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #2926 : 02 Maaliskuu, 2013, 07:50:35 »
Mut voi vissiin nyt leimata Italia hörhöks ku menin ostamaan myös Mini Protoksen ;) Kovasti Jussi. oli sitä mieltä että mun pitäis ostaa se 700 versio kunhan julkaistaan ;D
On muuten hyvä ostos tuo MiniP. Onneks olkoon!
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #2927 : 02 Maaliskuu, 2013, 08:29:51 »

kyllä se sokeakin kana joskus sen jyvän löytää vai miten ne sanoo ::) tässä roottoksien tapauksessa italialainen on kyllä ylittäny ittensä. et tule katumaan :)
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu, 2013, 08:33:45 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #2928 : 02 Maaliskuu, 2013, 16:12:17 »
mulla on tossa olkkarissa sellanen iso karvamatto ja koko levee seinä joka on seläntakana on tuplaverhoilla peitetty. sohvaa ja tuoliakin on melkein koko seinustan mitalla mitä nyt viinakaappi on välissä :P kaikuja ei pääse kyllä syntymään ;)

ylhäällä on kuulokevahvain ja alla 2 monovahvainta reunoilla ja niiden virtalähde/tasonäyttö keskellä. myös virtalähde on täysin kahdennettu eli kanavat on täysin itsenäiset :) ite ku tekee ni saa just sellasen ku sattuu tulemaan ;) tästä on tullu pikkuhiljaa loistava ja nyt noi elacit kruunas ton aivan totaalisesti! ei ne edelliset OR Hi-260 skobetkaan huonosti soinu mutta kyllä nää on ihan eri levelillä  8)

Aika paljon kuitenkin kuullostaa olevan tasaista pintaa vaikka matto ja verhot demppaa osan taajuuksista poies, mutta eihän sitä olohuonetta viitti äänieristyspyramideillä vuorata. Ja saahan sitä sitten tarvittaessa taajuuskorjaimilla muuteltua kun hetken aikaa heiluu mittarin kanssa kuuntelupisteessä :)

Nuo vahvaimet ovat kyllä todella hienoja :) Luulisi sävellajit ja vireen erottavan tuolla setupilla kun laittaa losslessaudiot pyörimään :)

Itsekkin meinasin rakentaa putkarin tosin rakennussarjasta ja kitarointiin, mutta eipä tuo aika riittänyt niin piti ostaa sarjatuontanto putkari. Sais ees tuon oman kitaran rakennettua loppuun.  :-\

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #2929 : 02 Maaliskuu, 2013, 16:47:55 »
Aika paljon kuitenkin kuullostaa olevan tasaista pintaa vaikka matto ja verhot demppaa osan taajuuksista poies, mutta eihän sitä olohuonetta viitti äänieristyspyramideillä vuorata. Ja saahan sitä sitten tarvittaessa taajuuskorjaimilla muuteltua kun hetken aikaa heiluu mittarin kanssa kuuntelupisteessä :)

Nuo vahvaimet ovat kyllä todella hienoja :) Luulisi sävellajit ja vireen erottavan tuolla setupilla kun laittaa losslessaudiot pyörimään :)

Itsekkin meinasin rakentaa putkarin tosin rakennussarjasta ja kitarointiin, mutta eipä tuo aika riittänyt niin piti ostaa sarjatuontanto putkari. Sais ees tuon oman kitaran rakennettua loppuun.  :-

joo niinkuin vee sano. On vähä outo idea rakentaa putkivahvaimet vartavasten niin ettei signaalitiellä ole ainuttakaan puolijohdetta ja sitte ajaa se jonku dsp hässäkän läpi. On mulla korjainkin mutta ei sitä tartte edes kuvitella käyttävänsä noiden elacien kanssa 8)

Kyllähän äänilähteessä on joo puolijohteita ihan riittävästi mutta tässäkin hommassa mahdollisimman yksinkertainen toimii usein parhaiten.

Kyllä tosta sitte virtalähteestä löytyy puolijohteita ja logiikasta useampi prosessorikin ;)
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu, 2013, 16:52:13 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Tucho

• Seniori torppari
« Vastaus #2930 : 02 Maaliskuu, 2013, 18:44:46 »
Tosiharrastajat ei taajuskorjaimiin koske   >:( Pthyi.

No tämän päivän synttärihulinalahja piti olla pulttikaupan kokoelmista.
Eli melkein kaikista pulteista ja muttereista sekä aluslevyistä koottu sarja.
Aattelin että piankos mä nakkelen raudanpalat laatikostoihin, mutta sitten laatikkojen merkkaamisessa ym. meni yllättävän kauan.
Oli sitten pakko jättää romppeet sinne ja jatkaa hommelia maanantaina.

Painoakin tuli yllättävästi. Pulttipuntari näytti 15 kiloon, mutta sehän meni tappiin että helähti.
Eli taitaa mennä satanen per laatikosto. Saas ny nähä kuin monta niitä lopuksi menee..

Synttärihulinabudjetti oli 4000€ mutta se nyt on ylittynyt ajat sitten  :-[

Missä noin hieno pulttikauppa on? Kuvassa näyttää tota pulttia olevan hyllykaupalla :)

Hienon lajitelman noin saa aikaseksi. Ite oon aina pöhkönä ottanu pusseihin ja kotona miettiny että mikä oli mitäkin...

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #2931 : 02 Maaliskuu, 2013, 19:23:10 »
Rovaniemellä.
Valikoimasta ei ole muuta valittamista kuin. Koot alkaa 4 millistä ylöspäin.
Pienemmät pitää hakea muualta.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Re: Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #2932 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:10:52 »

joo niinkuin vee sano. On vähä outo idea rakentaa putkivahvaimet vartavasten niin ettei signaalitiellä ole ainuttakaan puolijohdetta ja sitte ajaa se jonku dsp hässäkän läpi. On mulla korjainkin mutta ei sitä tartte edes kuvitella käyttävänsä noiden elacien kanssa 8)

Kyllähän äänilähteessä on joo puolijohteita ihan riittävästi mutta tässäkin hommassa mahdollisimman yksinkertainen toimii usein parhaiten.

Kyllä tosta sitte virtalähteestä löytyy puolijohteita ja logiikasta useampi prosessorikin ;)

Joo, mutta silloin täytyy melkein kuunnella tietyn masteroijan musiikkia jos ei meinaa korjailla, tai ainakin tiettyä genreä että osuu soundit suurinpiirtein kohdilleen. Toki eihän sitä ikinä tiedä mitä masteroijan päässä on liikkunut :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Jomppis

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #2933 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:24:19 »
Toki eihän sitä ikinä tiedä mitä masteroijan päässä on liikkunut :D

Oon monesti miettinyt tätä, kun hifiharrastajat ostelee tonnien rca-kaapeleita yms., että musiikki toistuu luonnollisena. Miten randomi hifisti pystyy tietämään, miltä se beatlesin soitanta siellä studiossa on kuulostanut? Puhumattakaan uudemmasta musiikista, joka on tallennettu digitaalisesti tyylillä: solisti 27 ottoa, rummut 7 ottoa jne. ja sitten vielä ne masteroijan ja muiden vaikuttamassa olleiden mielipiteet potikoiden (ja näytöllä olevien säätimien) asennoista.  ;) ::)

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #2934 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:33:38 »
Toki eihän sitä ikinä tiedä mitä masteroijan päässä on liikkunut :D
Paremistakaan Magnepaneista ei tuo biisi kuulosta sen kummallisemmalta kuin tuubissa. Testattu B&W:lläkin, ei muutosta..  ;D

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #2935 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:35:11 »
Oon monesti miettinyt tätä, kun hifiharrastajat ostelee tonnien rca-kaapeleita yms., että musiikki toistuu luonnollisena. Miten randomi hifisti pystyy tietämään, miltä se beatlesin soitanta siellä studiossa on kuulostanut? Puhumattakaan uudemmasta musiikista, joka on tallennettu digitaalisesti tyylillä: solisti 27 ottoa, rummut 7 ottoa jne. ja sitten vielä ne masteroijan ja muiden vaikuttamassa olleiden mielipiteet potikoiden (ja näytöllä olevien säätimien) asennoista.  ;) ::)

Jep ja kun yleensä masteroidaan sen mukaan mitä tuollaisista "hifi" kaiuttimista saadaan pihalle (eli miltä musiikki kuluttajalle kuullostaa). Nyt tietysti harrastajat tietävät miten paljon eri kaiuttimissa on kuitenkin eroa. Olisiko sama ostaa suoraan sellaista studiomonitorit jotka tuuttaa ääntä pihalla todella raakana ja erikuulosena kuin "normi" kajarit? Mutta sellainen ei välttämättä taas korville olisi hyvä.

Vaikkei hienoja vehkeitä olekkaan niin kyllä pakko itse on korjailla eri levyjen välillä taajuuksia kun kuintekin kuuntelee musiikkia eri bändeiltä ja peräti eri genreistä. Toki tollaset tarkkuusjutut ja äänen vireisyys hommelit halvoilla vehkeillä menee enemmän harakoille.

Oon jopa huomannut että alan "harrastaja" on kuunnellut aivan samoilla asetuksilla ihan radiota kuin cd:täkin. Jopa samoja kappaleita. Radiossa kun tahtoovat väkisin bassoa ja diskantteja korostaa jostain syystä. 
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #2936 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:43:46 »
tää nyt menee taas ihan saivarteluksi  ???

kalliit piuhat saa olla ihan omassa arvossaan samoten kun ne "hifistit" jotka niitä sisäänajaa ja arvostelee :D en todellakaan kuulu heihin.

tarjoan falconille kuitenkin mielihyvin kuuntelu hetken jos ajaa tsaddiin. ei tartte arpoa mikä on hyvä ja mikä ei ku voi itse päättää pitääkö. minä pidän :)

ja mikä se sellanen radio on? ei sellasia kuunnella olohuoneessa kun halutaan hyvää ääntä. radiokanavat kompressoi tahallaan lähetystä ja tekee kaikenlaista hölmöä. lopputulos on usein aivan kamalaa kuunneltavaa. joskin toimii siellä autossa taustameluna missä ei ole tarkoituskaan "kuunnella" yhtään mitään.

ei mulla muuta :D

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #2937 : 02 Maaliskuu, 2013, 22:50:05 »
tää nyt menee taas ihan saivarteluksi  ???

tarjoan falconille kuitenkin mielihyvin kuuntelu hetken jos ajaa tsaddiin. ei tartte arpoa mikä on hyvä ja mikä ei ku voi itse päättää pitääkö. minä pidän :)

Mitä nyt itse editoineena ja miksanneena ei se niin saivartelua ole.. Ainakin omat tuotokset kuullostaa ihan paskalle verrattuna johonkin oikeaan artistiin :D  Tai no mun ongelma on just siinä että en saa kompressoitua niin piukkaan mitä noi oikeat artistit tekee ja volyymitasot jää aika pieniksi. Siis menemättä kuitenkaan tukkoon.

Olisi kyllä herkku tulla joskus kuuntelemaan, on hienot vehkeet. Pitää pitää mielessä jos/kun siellä päin liikuskelee :)

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #2938 : 02 Maaliskuu, 2013, 23:08:47 »
Lainaus
Paremistakaan Magnepaneista ei tuo biisi kuulosta sen kummallisemmalta kuin tuubissa. Testattu B&W:lläkin, ei muutosta..
Ennenkaikkea hyvä video :)

Mä lopetin hifiharrastuksen gradientin 1.2 kaiuttimiin, käytössä edelleen eikä osaa muuta kaivata. Jotenkin vaihtui laitteiston kuuntelu musiikin kuunteluksi tuossa kohtaa, suosittelen löytämään itselleen riittävän äänentoiston.

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #2939 : 02 Maaliskuu, 2013, 23:36:28 »
Näitä käytän itse duunissa + gelecin subi. Pitäs lailla kieltää kaikki muut :). Ja hyväksyn ainoastaan aktiivi suotimet, eli jokaiselle elementille piää olla oma styrkkari.

http://www.thomann.de/fi/adam_s3xh.htm

-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Jomppis

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #2940 : 02 Maaliskuu, 2013, 23:43:55 »
Pitäs lailla kieltää kaikki muut :)

Ja normiduunari saa säästää vuoden saadakseen yhden tuollasen irti... Eli normiduunari ei kuuntele musiikkia.  >:(

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #2941 : 03 Maaliskuu, 2013, 08:37:40 »
Miten minusta nyt tuntuu että täälläkin puhuu semmosta porukkaa aiheesta,
vaikka ei koskaan ole edes kuullut kunnollisia settejä. Ei viittis arvostella jos ei ole omakohtaista kokemusta.
Kun laitteistossa on kaikki kohillaan niin sen kuulee ohikulkevat mummotkin kun luulevat oikean orkesterin olevan paikalla 8)
Olen puhunut. Ja vaikka itse sanonkin, niin suhteellisen syvällä kokemuksen rintaäänellä.
Mielestäni tämä keskustelu on turhaa ilman omakohtaista kokemusta.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #2942 : 03 Maaliskuu, 2013, 11:31:45 »
Jotenkin vaihtui laitteiston kuuntelu musiikin kuunteluksi tuossa kohtaa, suosittelen löytämään itselleen riittävän äänentoiston.

Eikös se kuitenkin loppupeleissä ole tärkeintä, että nauttii siitä musiikista. :) Mutta harrastus se tuo hifistely on siinä missä muutkin. Sama kun jotku hifistelee koptereilla mutta varmaan kaikki kuitenkin nauttivat siitä lennättämisestä ovatpa vehkeet mitkä hyvänsä.

Miten minusta nyt tuntuu että täälläkin puhuu semmosta porukkaa aiheesta,
vaikka ei koskaan ole edes kuullut kunnollisia settejä. Ei viittis arvostella jos ei ole omakohtaista kokemusta.
Kun laitteistossa on kaikki kohillaan niin sen kuulee ohikulkevat mummotkin kun luulevat oikean orkesterin olevan paikalla 8)
Olen puhunut. Ja vaikka itse sanonkin, niin suhteellisen syvällä kokemuksen rintaäänellä.
Mielestäni tämä keskustelu on turhaa ilman omakohtaista kokemusta.

Jotenkin kirjoituksesi meni automaattisesti pussiin kun "puhut" mutulla. Eipä siinä minustakin monessa asiassa tuntuu siltä ettei omakohtaista kokemusta ole kaikista vehkeistä vaikka niitä arvostellaan. Eikä lisäksi osata olla objektiivisia asian suhteen saati miettiä yhtään asioita toiselta kantilta.

Vaikka laitteisto olisi kaikki kohillaan ja orkesterissa joku soittaa epävireisesti tai on levytysprosessissa tehty joku moka niin sitä ei laitteistokaan korjaa, ellei sitten itse pysty korjaamaan jotain taajuutta.

Ja ontopic:

Ostin kengät kun edellisessä oli pohjassa reikä. Kumma ku mikään ei kestä nykyään, kolmisen vuotta sai kävellä.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tsss

• Tavallinen torppari
« Vastaus #2943 : 03 Maaliskuu, 2013, 12:32:23 »
Näin sivusta tietäneenä voin sanoa että VEE71:lla pikkuisen enemmänkin kokemusta hifistelystä.Siirretään nää VEEN rc projektien touhuaminen ja keksiminen aikaisempaan elämään eli  hifistelyyn niin voitte kuvitella missä menee hyvän kuunteluelämyksen rajat:)Jos nykyään Frisbeenkin pitää mennä satasta:)
Multikoput Walkerat ladybirdx2+1xfpv leppis. Dji phantom.. T-rex 450 pro x2
Pikkuiset T-rex 100s,T-rex 100x E-flite msr x2 ,E-flite mcpx, mcpx 2, mcpx brushless  ,E-flite msrx,Walkera Genius cp brushless,genius cp v2. ,mini cpx2 brushless, V120D02S .Mankkoja 2xdevo71xdevo 7c ja spektrum  dx7s, devo8s,
Real flight 4 ja 5,5 sekä phoenix 4.0
Eskyjä: Big lama, lamax2 , belt-cp, comanche.
RC liukuri

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #2944 : 03 Maaliskuu, 2013, 13:48:29 »
Teen työkseni järjestelmä mittauksia ja viikottain (pääsääntöisesti) työskentelen studiossa. Näissä olosuhteissa puhutaan ihan eri vehkeistä kuin hifimaailmassa (kokemusta on). Vaste-, jälkikaiku- ja vaihemittaukset kertovat yleensä karua faktaa ihmisten järjestelimstä. Vaikka huoneessa oisi 10000€ maksavat hifipöntöt joista lähtee 150db:tä a-painotuksella, se ei vielä kerrö mitään. Huonessa yleensä on esim. seisovia-aaltoja vaikka muille jakaa (virheitä). Nämä virheet korjataan muuntelemalla akustiikkaa (kallista) ei missään tapauksessa taajuskorjaimilla. Taajuuskorjaimella tehdään siis asioita vasta kun akustiikka on ok. Voitte vaikka itse koittaa, ladatkaa joku RTA softa vaikka kännykkään ja tehkää kohinalla lattiamittaus ja kuunteluetäisyysmittaus, siinä jo saattaa näkyä jotain. Tietty jos on pieni tila ja kaiuttimet on liian suuntaavat, tämä tapa ei ole mahdollinen, myöskään stereokuva ei ole oikea. Jos joku haluaa lisää infoa voi toki vaikka soittaa, niin kerron mitä pystyn.

Toinen juttu on sitten festivaalit, jossa tarvitaan paljon tehoa n. 35kw ja järjestelmä muodostuu kymmenistä linjasäteilijöistä (linearray). Sellasen virittäminen ja kulmien laskeminen onkin sitten ihan eri juttu, kuin konventtionasliseen kaiuttimen.

Ei nyt mitään sotaa pystyyn, kerroin vaan oman näkemyksen, jokainen hifistelkööt rauhassa ja autan jos apua tarvii esim mittaamisissa ym.

Niin ja hyvä biisi on hyvä, vaikka se kuuluis postikortin piezosta :)

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #2945 : 03 Maaliskuu, 2013, 14:19:05 »

Niin ja hyvä biisi on hyvä, vaikka se kuuluis postikortin piezosta :)

R

Samaan hengenvetoon on pakko sanoa että huonosti tehty biisi ei kuullosta hyvältä vaikka tekis mitä ja olis kaikki maailman laitteet.

Aivan liian usein on nimittäin niin että todella hyvä biisi onkin levyllä aivan kuraa. Kyllä mulla menee sellaseen fiilikset samantien.

Täytyy myös muistaa että ihmisillä on erilaisia kuuntelutottumuksia ja ihanteita. Harmittaa itseasiassa todella paljon ettei käyty viimereissulla siellä sun studiolla. Täytyy ottaa kesällä levyjä (ja koptereita) mukaan ja tulla uudestaan jos vaan huolitaan.

On myös todella mielenkiintosta istuttaa sut sohvaan ensikuussa ;)

mun tapauksessa mä oon virittäny kaiken niin että se kuullostaa hyvältä kun istuu keskellä sohvaa. mua ei vois vähempää kiinnostaa miltä se kuullostaa esim metrin verran sivussa. itselleen näitä kuitenkin tehdään ja hankitaan. taustamusiikiksi kelpaa sitte mitkä vehkeet vaan koska sillon niitä ei "kuunnella" vaan ne vaan jauhaa taustalla.

Voidaan keskustella niistä kuuntelutottumuksista sitte kopterien käyttövoiman ohella. ;D

Kyllähän ne parhaat laitteet on jokatapauksessa ne jotka ittestä kuullostaa parhaalta ja tuo hyvä fiiliksen. Itse en juuri harrasta taustamusiikkia vaan keskityn sitte vaan kuuntelemaan ku kerran kuunnellaan. Käyttötarkotuksiakin on niin monia :)

« Viimeksi muokattu: 03 Maaliskuu, 2013, 15:08:26 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #2946 : 03 Maaliskuu, 2013, 17:08:56 »
Ennenkaikkea hyvä video :)

Mä lopetin hifiharrastuksen gradientin 1.2 kaiuttimiin, käytössä edelleen eikä osaa muuta kaivata. Jotenkin vaihtui laitteiston kuuntelu musiikin kuunteluksi tuossa kohtaa, suosittelen löytämään itselleen riittävän äänentoiston.

Kun ostin ex. avomuijan kanssa nykyisen kämppäni, niin halusin myös stereot.
Menin Kruunuratioon ja koekuuntelin eri vahvareita erililaisilla kaiuttimilla. Kun hieman yli kax tuntia oli vierähtänyt, ammattitaitoisen myyjän kanssa (hyvä, ettei sälli luovuttanut).
Marssin loppujen lopuksi kaupasta kun olin paljon tinkinyt hinnasta pois ja ostospäätös tehty.

Omaan korvaan Jussi.:een Gradient 1.2 kuullostivat silloin vuonna 1988 parhaille, enkä ikinä katunut.
Kerran liian pienitehoisella vahvarilla sain kummastakin pari sulaketta + diskanttia hajalle.
Sain ajan nopeasti Järvenpään tehtaalle niitä korjauttamaan. Olihan kokemus.
Myöhemmin bassot alkoivat murenemaan, enkä enää niitä korjauttanut vaan annoin ne eräälle naapurille. Hän kaipasi jut niitä (ilman bassojakin).
Oli todella hyvät kaiuttimet. Nykyään myös vanhat, mutta toimivat. (myös hiljaa yöllä kuunnellessa).
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #2947 : 03 Maaliskuu, 2013, 17:12:40 »
Tohtorin kanssa ihan samaa mieltä !

Gradientin suunnittelijakin totesi, että, jos biisi "käy inhottavasti korvaan, niin ei ole kaiuttimien eikä laitteitteni vika.
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #2948 : 03 Maaliskuu, 2013, 17:15:40 »
Heh,

Oon muuten tässä jo pidemmän aikaa tahkonut että pitäisi ostaa joku pieni stereosetti ja Amphionin Helium 3 ja Geneleccejä oon kyttäillyt ja kuunnellut pidemmän aikaa. No nyt tämän keskustelun pohjalta kun oltiin kauppakeskuksessa muuten vaan soppailemassa tai siis mä perässä kävelemässä. Löi se hifistudion äijä aika hyvän tarjouksen noista Helium 3:sta ja ostin ne sitten pois pyörimästä.

Pitäisi nyt varmaan jotain käytettyä stereovahvaria kattella että olis kaiuittimista jottain hyötyäkin :D

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #2949 : 03 Maaliskuu, 2013, 17:19:44 »
Heh,

Oon muuten tässä jo pidemmän aikaa tahkonut että pitäisi ostaa joku pieni stereosetti ja Amphionin Helium 3 ja Geneleccejä oon kyttäillyt ja kuunnellut pidemmän aikaa. No nyt tämän keskustelun pohjalta kun oltiin kauppakeskuksessa muuten vaan soppailemassa tai siis mä perässä kävelemässä. Löi se hifistudion äijä aika hyvän tarjouksen noista Helium 3:sta ja ostin ne sitten pois pyörimästä.

Pitäisi nyt varmaan jotain käytettyä stereovahvaria kattella että olis kaiuittimista jottain hyötyäkin :D
nää on vaarallisia asioita ruveta puimaan ja vielä vaarallisempia mennä kuuntelemaan... ainakin lompakolle :D hyvästä soundista vaan saa niin paljon mielihyvää että kyllä ne sijoitukset näihin vehkeisiin yleensä kannattaa :)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
771 Vastauksia
271169 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2013, 14:05:53
kirjoittanut BigDaddyJ
452 Vastauksia
156967 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2014, 15:32:01
kirjoittanut Kumppis