Kirjoittaja Aihe: Viimeisin Ostokseni  (Luettu 956450 kertaa)

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1225 : 28 Tammikuu, 2011, 20:26:13 »
2-litrainen turbomoottori kaikkine hilppeineen... :) Taitaa vaan rajoittaa hieman kopterointia keväällä. :'(
Varustelekassakin kävin, mukaan jäi vain nahkaöljyä ja "remove before flight" avaimenperiä.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1226 : 28 Tammikuu, 2011, 20:53:19 »
2-litrainen turbomoottori kaikkine hilppeineen... :)

Onko oikea moottori sillä vain vessoissa on pytyt pystyssä :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1227 : 28 Tammikuu, 2011, 21:15:06 »
Onko oikea moottori sillä vain vessoissa on pytyt pystyssä :D
30 asteen kulmassa vaakatasosta on näissä pytyt... :) Vessahan tuo kuitenkin on, vaikka nuo kallellaan.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1228 : 28 Tammikuu, 2011, 21:22:08 »
Onko oikea moottori sillä vain vessoissa on pytyt pystyssä :D
30 asteen kulmassa vaakatasosta on näissä pytyt... :) Vessahan tuo kuitenkin on, vaikka nuo kallellaan.

Mikäs sellainen vessa on ?
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1229 : 28 Tammikuu, 2011, 21:41:59 »

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1230 : 28 Tammikuu, 2011, 21:44:44 »
Noi akut on mun mielestä halpoja. Mäkin tartten noita ainakin muutaman ensi kaudelle..

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1231 : 28 Tammikuu, 2011, 22:25:17 »
Futaba GV-1 löytyi vihdoin gasseriin  ;D.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1232 : 28 Tammikuu, 2011, 22:56:37 »
Mikäs sellainen vessa on ?
Jatketaan nyt lainatuin kuvin, kun en juuri omia tältä koneelta löydä...
Eli tuommoinen 405 MI16 kyseessä


Ikävästi kattimalli, joten joutuu luopumaan 8-venasta, ja laittaan päästöihin menevän XU10J2CTE koneen, ettei joudu teettään VTT päästöjä.
Mutta kunhan eka haetaan leima, niin sitten 500cc bosch ev14 suuttimet, Masterpower mp3-wg fööni, Quaifen torsen perä laatikkoon ja Megasquirt ruutaksi, niin alkaa kulkemaan... ;)
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1233 : 28 Tammikuu, 2011, 23:00:02 »
Lainaus
Eli tuommoinen 405 MI16 kyseessä
Klassikko!
Mitäs tohon nyt sitten kenties tulee tehoa/painoa?

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1234 : 28 Tammikuu, 2011, 23:15:03 »
Lainaus
Eli tuommoinen 405 MI16 kyseessä
Klassikko!
Mitäs tohon nyt sitten kenties tulee tehoa/painoa?
Onneksi mul on tommoisia kaksikin, katiton ja katillinen... ;D Molemmat punaisia, muut värit ei vaan käy...
Ja käyttiksenä Sri mallinen ja tummanharmaana.
Tarkoitus olis saada eka numero tehoissa alkamaan kolmosella, painoa taitaa olla otteen mukaan se 1070 kiloa, joten laskemaan vaan siitä... ;)
Edit: Ja hyvin on autojen taustat tiedossa, kun toinen ollut mulla 11 vuotta ja toinen perheessä yli 5 vuotta. Helpottaa harrastamista, kun tietää, minkälaiset vessat on kyseessä...

Edit2: Löytyi netin syövereistä kuva oikeastakin sydämmensiirto kohteesta... ;D
« Viimeksi muokattu: 28 Tammikuu, 2011, 23:45:30 kirjoittanut Puhi »
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1235 : 28 Tammikuu, 2011, 23:59:32 »
Noista 405:sista itsellä oli -89 Sri muuan vuosi sitten, ja tuoreempi -95 joku mikälie 1.8 tais olla tässä muuan vuosi sitten kans. Oli tuo Sri vain mieleinen peli siihen asti kun oli. Ja suht ripeäkulkuinen. Mi16 oli kans sillon kiikarissa, mutta jäi hankkimatta. Tuo huohotinletkun jäätäminen tais olla ainoita ongelmia tuossa Sri:ssä....niin ja kannentiiviste meni vaihtoon kun möin sen setälle :).
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1236 : 29 Tammikuu, 2011, 00:19:24 »
Hauskaahan näissä on just tuo suht kevyt paino kokoon nähden, ja sit kohtuulliset tehot vakiona (Sri 130/MI 160 hepoa vakiona). Sähkövikoja saattaa olla, ja juurikin tuon kivan huohotin jäätymisen takia jouduin käyttistä "hieman" remppaamaan.
Koppa ei paljoa ruostu, jos vaan silloin tällöin hieman suojattu. Taka-akseleissa on välystä, jossei ajoissa laitettu rasvanippoja.
Halpoja autoja, kun kukaan ei näitä arvosta, tosin alkaa kaikki olla jo ihan loppuun ajettuja/raiskattuja, mitä myynnissä.
Hyvät kyydit saa, hiljaisia ja muutenkin kivoja, jos vaan itse osaa laittaa näitä, muuten hintavia, jos pajalle joutuu viemään.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1237 : 29 Tammikuu, 2011, 00:25:57 »
Joo mukavia franskmannit on ajaa. Sähkövikoja tosiaan enimmäkseen. Korissa noissa omissa ei ollu ruostetta pisaraakaan. Tuoreemmassa nykyisessä taas on :/. Koriltaan nuo Pösöttimet oli parhautta. Jos et sitä galvanointia riko kolaroimalla niin ei ruostu ihan heti ;). Pitäsköhän pistää Lolvotin myyntiin ja ostaa taas vanhempi Pusutin ;).
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1238 : 29 Tammikuu, 2011, 00:38:27 »
ite ajoin sellasella 405 vm89 Guttmann viritetyllä 4 vuotta ;)
Guttmannia oli sekä ulkonäköpaketti että mosa! tuttu?

1.6Litrasesta saatu yllättävän kireä asentamalla tehtaalla nelipisteruisku ja sekottamalla konehuone täyteen eri mallin osia ranskalaista logiikkaa käyttäen niin että aina ku jotain hajos ni sai monta kertaa käydä vaihtamassa ennenku sai oikeen :D

tasan kaikki kuviteltava siitä hajos sen neljän vuoden aikana mitä vaan autosta voi hajota! :D jokapäivä joku ylläri...
itse laitoin kaikki!

hyvänä esimerkkinä ranskalaisesta (mielestäni erittäin vastenmielisestä tekniikasta) on takapyörin laakerit...
yhtä pakettia vetolaippojen kanssa ja ku kaikki muut laittaa helpot kartiolaakerit ni eihän ranskis voi niin tehdä!
se vetää lämpösovitteella koko laakeri/vetolaippahässäkän siihen akselin ympärille niin että pysyy!
kiva sitte tallissa niitä irrotella ku ei oo mitään pillejä tai muita ja vetolaipasta kierteet niin huonona ettei
uskalla ajaa senttiäkään :D

vaan kun tosta tasan kaikki hajos niin kyllähän oli opettavainen ensiauto! oppi ropaamaan kaiken mitä vanhan
auton kanssa tarvii osata ja osan vielä moneen kertaan :D

lisäksi opin että ei enää ranskalaista ;D

ps. kyllä se ruostuu! takakontin pohjasta vararenkaan yltä ja etupenkkien alta pohjassa poikittain menevästä
runkojäykisteestä  ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1239 : 29 Tammikuu, 2011, 00:46:18 »
Jostain syystä itellekki jäi kahden 405:sen jälkeen se mielikuva ettei enää ranskattaria. Vaikkakin ei ne jatkuvasti hajoilleet. Ja ensimmäinen ranskatar, eli 309 1.6 tehopakkaus vuosimallia -86 oli meillä perheessä noin neljän viiden vuoden iästä asti...siirtyi isältä pojalle ensiautoksi. Ja sen ajoin hautaan asti. Missään autossa ei ole ollut niin vähän vikoja kuin siinä. Sepä ei ollut pääsääntöiseti kun ajaa menemään eikä ikinä jättänyt välille. Tai no, kerran tais rengas puhjeta johon piti apuja soitella parin kilsan päästä kun ei ollu vararengasta ;).
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1240 : 29 Tammikuu, 2011, 00:56:36 »
Täällä on körötelty 3 vuotta isoveli mallilla eli 605:llä vm96. Ministeritason kyydit antaa vaikka ostaessa oli mittarissa 275tkm :)
DX7
AlzRC Pro V2

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1241 : 29 Tammikuu, 2011, 01:08:30 »
Joo, tullut tutuiksi nää ranskikset, kun faijalla, broidilla ja mulla ollut useita 205, 309, 405 malleja. Kaikki just "paremmanpään" malleja, Gti, Mi16, ym. Nopeasti laskettuna kymmeniä ollut... ;D Ite kyllästyin Japsien kanssa aikanaan hitsaamiseen, siksi näihin hurahdin. Kopat pysyy hyvinä, jos tosiaan joskus hieman suojattu.
Ja parasta on just näissä XU pohjaisissa koneissa se, et ne on alunperin suunniteltu rallikäyttöön. Alkaen B-ryhmän 205 laitoksesta. Kun näitä alkaa vaikka ahtamaan, niin vakiokalut vetareita myöden kestää helposti sen 300 konia. Jos muita alkaa virittään, niin täytyy hetimiten alkaa vaihtaan kiertokangista alkaen, vetareita myöden...
Jopa Grönholmin 206 WRC oli XU pohjaisella moottorilla, vaikkei moista moottorityyppiä ollut ollenkaan saatavissa siviiliautoihin... ;D
Vaan vessojahan nää on, kun ovat vajaavetoisia ja vieläpä edestä raapivat... Hiukka alkoi ahdistaan, kun työnantajan Audi Q7 V12 diisseliä tuossa joutui ajamaan... Neliveto, 500 pollea ja 1kNm vääntöä. Himppasen ripeesti iso lotja liikkui... :) Mut rahallisesti verrattuna autosta joku satku ja pari sataa egee vaan ei kohtaa...  ;D
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1242 : 29 Tammikuu, 2011, 01:20:09 »
Vajaavetoisia ? Onhan 405 Mi16 mallia nelkkunakin. Sellaista ostoaikeissa koeajoinkin aikanaan :D. Tosin ei se tuntunut Sri versioon verrattuna sen tehokkaammalta, joten jäi silloin ostamati. Vai oisko tuossa ollut muutakin puutetta, ei muista. Mallinimihän taitaa olla Mi16 x4 yllättäin :D

Isommista puheenollen. Himotti myös silloin kovasti hakea 605 V6 ruotsin puolelta. Oli kaikilla herkuilla ja tosiaan edustusluokan auto. Hintaa ois silloin ollu rajan tuolla puolen jotain 3ke + verot. Mutta opiskelut oli menollaan joten huono oli mitään laitella jos ei käteisvarannot riittäneet suoraan :D. Nykyisin noita sais varmaan kättelemällä hakea.
« Viimeksi muokattu: 29 Tammikuu, 2011, 01:31:56 kirjoittanut Spin »
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1243 : 29 Tammikuu, 2011, 01:47:08 »
Noissa nelivedoissa on ongelmana tehonhukka vakiona, ja sit jos alkaa tyrkkään lisää tehoa, niin eivät kestä enää. Akseleiden boorit antautuu, alkuperäisiä ei enää saa. Teetetyt vahvemmat kustantaa tonnista kolmeen, joten ei kannata...
Teknarinkin testissä aikoinaan saivat 405 T16 mallin laatikon antautumaan ensimmäisessä viivaltalähdössä... ;D
Talviautona kyllä ihan mukava tuo nelari, jos ehjä...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1244 : 29 Tammikuu, 2011, 08:41:48 »
Ite kyllästyin Japsien kanssa aikanaan hitsaamiseen, siksi näihin hurahdin. Kopat pysyy hyvinä, jos tosiaan joskus hieman suojattu.
Ja parasta on just näissä XU pohjaisissa koneissa se, et ne on alunperin suunniteltu rallikäyttöön. Alkaen B-ryhmän 205 laitoksesta. Kun näitä alkaa vaikka ahtamaan, niin vakiokalut vetareita myöden kestää helposti sen 300 konia. Jos muita alkaa virittään, niin täytyy hetimiten alkaa vaihtaan kiertokangista alkaen, vetareita myöden...
Jopa Grönholmin 206 WRC oli XU pohjaisella moottorilla, vaikkei moista moottorityyppiä ollut ollenkaan saatavissa siviiliautoihin... ;D


Joo japsien ongelma ennen -94 oli tosiaan ruostuminen (joidenkin merkkien osalta), perhanat tehtaalla ruiskuttaneet maalin toiselle puolelle peltiä ja massan toiselle puolelle ja vetäisseet sen pellin poies.  :-\ itselläkin oli edellinen kaara sellainen, että katsastuksessa ainoa asia mikä meni läpi oli meisseli korista. Kyllä se muuten pelas. Tosin uskon, että auton puhtaudella on todella suuri vaikutus ruostumiseen, jos ei viitti koskaan autoaan pestä niin varmasti ruostuu.

Mutta kyllä ne japsit tehoja kestää jos mitkään. 1.6 civicinkin motista moni on ottanut turpottamalla yli 300 heppaa 2 litrasista sitten enemmän. Saati sitten subben boxerit, hondan k-sarjalaiset ja esim supran tuplaturbot. Noistahan suprista on otettu ihan älyttömiä tehoja vakiokaluilla (numerot alkavat jopa 5 tai 6:lla)

Itsekkin tässä oottelen, että vaikka jostain satais rahhaa taskuun niin vois sen kuudentähden auton ostaa, neliveto, mutkakoneessa, pytyt ei pystyssä, eikä myöskään ruosteesta ole tunnettua ongelmaa. Siihen asti jatketaan näillä vajaa vetoisilla ja oikealla voimalla (NOT TURBO SHIT). Tosin kyllä varmaan joku urpokiisseli tulee hommattua. Ja tietty kopteroidaan ja ajetaan rc-autoa :D



OFFTOPICIKS menny jo aika pitkään joten lopetetaan se ja vältetään mahdollinen tuleva väittely autojen paremmuudesta, hoidetaan se vaikka suomi24:n puolella.

ONTOPIC:
Ostin pastillia sekä tilasin taas autoon lisää romua (rc-autoon).
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1245 : 29 Tammikuu, 2011, 11:16:29 »
En jaksanut tätä raamattua joka tähän oli väliin kertynyt selaaman läpi :D
Pököteissä vissiin kestää kone sitte viilata?
Ainakin nämä volvot jossa on rellua niin kierretään suht kaukaa, eivät kestä mitään kuuleman mukaan ainakaan piristystä ;D
Omaan volvoon sais helposti kaakkeja jos ois rahaa laittaa (V40 T4)  :-X
Tuntuu jo että tuota reilua 200 pollea mitä on niin ei saa tiehen kunnolla etuvedolla, miten sitte ku vedetään noita poskettomia lukemia..

Lainaus
Tarkoitus olis saada eka numero tehoissa alkamaan kolmosella
Eli 20->30hp  ;D njoo, vitsi vitsi

Itse just kirjotin luovarit isännälle omasta ensimmäisestä autosta (mazda 323F -90) ei muuten ole ruostetta missään, jossain kuskin oven vieressä maalinalla ryppy (2x2cm) kaarissa jne ei mitää tietoa ruosteesta  ;D
Mutta laatikkohan siitä laukesi ja kone vuotaa öljyä  ;D
« Viimeksi muokattu: 29 Tammikuu, 2011, 11:18:21 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1246 : 29 Tammikuu, 2011, 13:09:43 »
ähh.. kallis viikko..  nyt tuli vielä tommonen ostoskori

neljä protoksen akkua.. kevyet isokapasiteettiset nanot
Turnigy nano-tech 2650 6S 35~70C Lipo Pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11948

Kierros servoja toisen protoksen nuppiin
MKS DS9660A Plus Digital Ti-Gear Servo 3.36kg/.12sec/27g
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9659
Eikös noiden pitäs olla aika hyvejä.


Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1247 : 29 Tammikuu, 2011, 14:33:24 »
Noissa nelivedoissa on ongelmana tehonhukka vakiona, ja sit jos alkaa tyrkkään lisää tehoa, niin eivät kestä enää. Akseleiden boorit antautuu, alkuperäisiä ei enää saa. Teetetyt vahvemmat kustantaa tonnista kolmeen, joten ei kannata...
Teknarinkin testissä aikoinaan saivat 405 T16 mallin laatikon antautumaan ensimmäisessä viivaltalähdössä... ;D
Talviautona kyllä ihan mukava tuo nelari, jos ehjä...

Täytyy tunnustaa että mullakin on ollut punainen Mi16 vielä 5-6 vuotta sitten. Tykkäsin sillä ajella, mutta valitettavasti sitä joutui korjailemaan. Rikoin siitä jopa vaihelaatikon pari kertaa ;D Tehoa oli kivasti, meni vitosella helposti rajottimelle asti, nopeusmittari näytti sillon +200kmh. Ahvenistollakin radalla tuli käytyä.

Löysin arkistojen kätköistä kuvan:


makopa

  • Vieras
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1248 : 30 Tammikuu, 2011, 22:39:33 »
pari  cessna T207 lennokkia et pysys virkeenä, toinen varaosiksi toinen lentoon  ??? ???, viimeksi lennätin siimaohjattavaa kivikaudella abaut 1979 tai jotain  ;D radiolla en ole lennnättynyt lennokkia koskaaan, mutta kuulema vasen kätisten hommaa, jää nähtäväksi
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2011, 23:27:07 kirjoittanut makopa »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Viimeisin Ostokseni
« Vastaus #1249 : 31 Tammikuu, 2011, 06:58:14 »
kuulema vasen kätisten hommaa, jää nähtäväksi
Nii o  ;D
Laskut vaan varoen  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
771 Vastauksia
271169 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2013, 14:05:53
kirjoittanut BigDaddyJ
452 Vastauksia
156969 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2014, 15:32:01
kirjoittanut Kumppis
275 Vastauksia
86401 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2014, 14:16:18
kirjoittanut TeroS
130 Vastauksia
39579 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2015, 17:22:58
kirjoittanut Tuomas P.
24 Vastauksia
10608 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2017, 20:16:15
kirjoittanut xio