Ei muutaku tervetuloa kokeilemaan!
Tuon mukana tuli tollanen paketti missä oli yksi pakkaus noita kaikkia makuja, alkaa olla kaikki kohta tehty.
Ensimmäinen maistui ihan vedelle kun tuli aivan liian paljon laskettua lävitte.
Tästä Dolce Gustosta on olemassa tuo automaatti- ja manuaali -kone. Omani on tuo manuaali kun ei automaattia sattunut olemaan hyllyssä. Joutuu siis itse "annostelemaan", eli vivusta oikealle (kuumaa vettä) ja palauttaa vivun keskelle kun on omasta mielestään valmis. Vasemmalle kun laittaa vivun niin sieltä tulee kylmää vettä, jonkunsortin jääkahveja ja kaakaoita kait tolla pystyy kans tekemään.
Latte Macchiato esmerkiksi tehdään kahdella eri kahvipanoksella, eka 170mm jotain ja sitten toisesta panoksesta 50ml. Ilmeisesti nuo valkoset purkit on aina sitä maitojauhetta, eli Latte Macchiatossa 170ml meni sitä maitoa ja 50ml itte kahvia. Chocochino (kaakao?) oli 100ml kaakoo ja 110ml maitoa.
Pikkuhiljaa alkaa tulemaan jo ihan kahvin makuista juomaa, automaatilla olis päässy nopeemmin väsäilemään noita, mutta toisaalta nyt on vähän vapautta itte säädellä vahvuuksia.
Hyväähän tässä on se, että en ole ikinä mitään hienostokahveja paljoa juonu (jos Pauligin Columbia ym. purut ei lasketa), niin nää maistuu tosi hyviltä. Sitten taas jos kävis jossain pro kuppilassa juomassa Cappuccinon ja sen jälkeen tekis saman kotona niin voi olla erimieltä asiasta.
Näppärä ja nopea tuo on enivei, varsinkin aamuisin on mukava vain heittää panos sisään ja kääntää vipua. Muistaa vaan sammuttaa sen kanssa, automaatti versio tekis itte alusta loppuun.
Uppasin naamakirjaan videonkin heti kun heräsin aamulla ja tallustelin tekeen tolla kahvia, naamakirja vaan on käsitelly sitä videoo nyt kolmisen tuntia.
Tuo on totta kyllä että roskaa tästä tulee kun kapseleita kuluu. 16 kapselin paketti maksaa 5,90€, ja sit jos on tommosia niinkö noi Latte Macchiato niin siinä laatikossa on 8+8 kapselia, eli kahdeksan lasillista. Ei mitään hirveen halpaa lystiä, vaan on mulla se Moccamasteri yhä tuon rinnalla. Sillä voi keitellä Pauligin erikoiskahveja (Parisien, Columbia jne) kun tarvii isommalle porukalle.
Itse vain olen niin laiska, etten jaksa aamuisin alkaa keittämään kahvia, tämä on sillain helppo että lätkäsee vaan kapselin ja kääntää vipua.
Sähän tuut Trnquill kummiskin taas Model Expoon niin viimestään sillon, vaan eiköhän tässä nähdä dokkarin teon yhteydessä muutenkin ennen sitä. Jos yhdistys sponssaa ison kasan kapseleita niin voidaan pitää tota vaikka messuillakin