Lakkaa en käyttäisi mihinkään kiilloitettuun alumiiniin.
Hmm.Mä oon kyllä tyytyväinen että noi mun auton kiillotetut reunavanteet on tehtaalla muistettu lakata.
Alumiinista tehdyt "käyttöesineet" on aina lakattu sen takia ettei niistä irtoa sinkkiä joka sotkee paikat ikävästi.Lisäksi ne kestävät kulutusta paremmin naarmuuntumatta koska lakka on kovempaa kun alumiini.(Riippuu seoksesta)
Esim vaikka vanteet,tuopit,ratit,poikkituet ja muut.
Vahauksella saa paremman loppukiillon mutta se ei sovellu kulutukselle tai lämmölle kohdistuviin paikkoihin.
Esim noita mopon osia kun tekee alumiinista niin vahaus on ihan hyvä mutta ne naarmuuntuu sitten käytössä.
Asiaan takas eli työn alle lähtee seuraavaks nuppi joka on vihonviimeinen kiillotettava.Saattaa olla että vien ne keramiikka rumpuun koska siellä on paikkoja joihin ei pääse edes dremelin laikalla.Rummutus jeesais tossa alussa....tuskanen homma tulee olemaan.
Ainiin putket ja muut pyöreet saa hyvin loppukiillotettua vaimon sukkahousuilla.
Jos joku on kiillottanut nupin niin vinkkiä tulemaan millä niihin pikkukoloihin pääsee käsiks ? Pitääkö laittaa topsipuikon päähän vahaa