Tuttu tunne harrastuksen aloitusajoilta, suositelen ennen seuraavaa lentoa viemään sen kopun kokeneemmalle tarkastettavaksi vaikka joutuisikin ajelemaan vähän pidemmälle. Siitä on se hyöty että kuulet onko vika koneessa vai pilotissa.
Joo, niin yritän tehdä. Asun Tampereella ja olen osan viikosta Helsingissä ja käyn joskus viikonloppuisin Joensuun seudulla. Tähän ympyrään mahtuu paljon porukkaa, mutta koska ei ole omaa autoa, niin tuo liikkuminne on erittäin hankalaa kopun kanssa. Kokeneemman tukea kyllä todellakin tarvitsisin
.
Optimitilanne olisi ettei tärinää ole kierroksia nostaessakaan yhtään, mutta ei kannata paljoa huolestua, jos kone ei tärise ilmassa. Kannattaa tarkistaa päälapojen kireys, ettei vain olisi liian tiukalla.
Tod.näk. Oli vähän liian tiukalla. Yritin laittaa juuri siihen rajoille.
Muuten nuppi näyttää ok. Mitä muuta on todennäköisesti mennyt? Jos lapaura paikallaan, niin tartteeko silti purkaa nuppi, kattoo lepari yms?
"Jos ei ole ongelmaa, älä korjaa". Eli jos kaikki toimii pehmeästi, kone ei tärise lennossa ja lapaura on kohdillaan niin ei ole tarvetta vaihtaa osia.
Tuo niin tuttu juttu tietokonemaailmasta
. Eimut, lähinnä mietin, että kun muutama hammas oli tosta ylemmästä rattaasta mennyt sileeksi, niin rikkooko sellainen yleensä muuta? Käytännössä moottihan on siis ollu vielä liikkeessä, kun tuolle hammaspyörälle on tullut stoppi --> onkohan mennyt jotain muuta solmuun?
Pitää taas laittaa lisää osia tilaukseen. Rahaa on mennyt työkaluihin ja varaosiin. En ole päivityksiä hankkinut, enkä hanki, ennen kun saan pidettyä ton edes minuutin ilmassa. Se olis eka tavoite. Simussa mulla pysyy kopu käsissä molemmin päin (ilmaiset simut + cleari) mutta reali on kyllä niin eri juttu.
Nyt pääsee taas kaikki sanomaan, että kannattas ostaa kunnon kopu ja ja ja
. Toisaalta, jos joutus yhtää kalliimpia osia ostelee, niin olisin kyllä ihan hajalla. Nyt jo tuntuu että rahat loppuu ennen ku toi on ilmas
.