Sähköllä on kuitenkin loppupelissä puolet halvempi lentää, alussa joutuu vaan enemmän laittamaan rahaa.
Tämä pätee johonkin rajaan asti. Nyt jos puhe olisi isosta kopterista, jota lennettäisiin esim. 12S 5500mAh pakoilla, maksaisi yksi akkusetti 480 euroa (otettu Hyperionin hinnastosta). Nämä olisi nyt sitten semmosia akkuja, jotka kestää järkevän ajan (~100 sykliä) tarjoten edelleen tarvittavan suorituskyvyn noilla sykleillä. Noita kun hommais vaikka viisi settiä, että saisi lentoaikaa per lennätyskerta sen 40-50 min (ei kovaa 3D:tä), niin se maksaisi 2400 euroa. Sitten siihen kunnon virtalähde ja laturi -> 350 eurosta ylöspäin. Kuitenki tartteis noin monen akun lataamiseen hyvät vehkeet, joten laitetaan 2900 euroa kokonaiskustannuksiksi.
Jos ite sotkee fuilia ihan kotimaisista tarpeista tulee gallonalle hintaa ~24 euroa. Tuon 40-50min saa lentoaikaa (taas ei kovaa 3D:tä) kolmella litralla fuilia .90:sellä koneella. Silloin noihin 100 sykliin eli lennätyskertaan verrattuna menisi 300 litraa fuilia -> 24 / 3,78 * 300 = 1904 euroa. Pärjää kämäsellä laturilla ja muutamilla laakereilla, 46 euroa. Kokonaiskustannukset 1950 euroa. Nitro siis tässä esimerkissä 1/3 halvempi ajaa. Tässä ei ole otettu huomioon sitä, kestääkö kone pelkillä laakerin vaihdoilla 500 lentoa. Luulisin, et kestää.
Vaikka laturivehkeet sattuisi olemaan olisi sähkö silti huomattavasti kalliimpaa. Voihan sitä aina yrittää halvoilla akuilla, mutta jotenkin en usko niiden kestoon tuossa käytössä.
8S on just sen verta halvempi (2*4S 5500mAh edelleen Hyperion) -> 322 euroa * 5 -> 1610, että tulee laturin kanssa tuolla 100 syklillä about saman hintaiseksi. Seuraavat 100 olisi sitten jo vähän halvempaa. Tämä siis vertaamalla 8S konetta .90 koneeseen.
Tämä oli nyt pelkkä vilkaisu hintoihin ottamatta mitään kantaa sähkön ja nitron ominaisuuksiin. Jotain epäkohtia löytyy varmasti.