Lähettivät sitten lopulta koodin, tosin kopteri ehti saapua ennen, oli jo 9,30 aamulla kotiovella. Vaikka ei tuo koodi lähtenytkään ihan nopeasti, niin kopteri tuli sitäkin nopeammin perille, pakko antaa kuitenkin tunnustusta että oli erittäin nopea toimitus.
Olihan se pakko avata paketti heti kun kotiin pääsi ja laittaa akut latautumaan, siinä sitten akkujen latautuessa, pikainen kurkistus mitä muuta paketista löytyi. Kopteri ja muutama varaosa sekä käyttöohjeet laturille ja kopterille.
Ei muuta kuin lähettimeen uusi malli ja 1 servo Heli moodiin ja holdin ohjelmointi rudder D/R kytkimeen, kuten minulla on tapana, ja vastaanottimen D/R asetusten ohjaus Gear kytkimen takana. Muistipaikan nimeäminen ja akut olivatkin täynnä, 15 min. Akku kopteriin ilman että lähettimessä on virtaa niiin se menee bindaus moodiin, eli kabiini vilkkuu sinisenä, lähettimeen virrat bindaus nappi pohjassa ja 10 sekunnin kuluttua oltiinkin sitten valmiita ensi lentoon.
Ei muuta kuin kierroksia ja kopteri ilmaan, hieman perä pyrki karkaamaan kierroksia ottaessa, ei muuta kuin lisää kaasua ja ilmassa oltiin. Sehän lentää ja vielä vakaasti, ei muuta kuin saman tien kirtämään asuntoa kopterilla, oli todella tarkka hallittava ilmassa, sitä pystyi viemään senttien tarkkuudella. kaikki hienosti kunnes kokeilin sitten ahtaassa huoneessa piroa ja silloin tulikin sitten isompia liikkeitä ja ajautui okhtiovea vauhdilla, holdi ja tointtiin, eikä muuta kuin kopteri jalaksille ja uudestaa ylös ja jatkamaan...
...kolme akullista ja puolenkymmentä torppia myöhemmin, otdettava on että erittäin vakaasti leijuu, mutta muut temput ovat hankalia ahtaissa tiloissa. Erityisesti tuo rate gyro yhdistettynä fixed pitch laitteeseen saa sen aikaan että noita torppeja tuli. esim, jos kopteri karkaa liian ylös ei äkäinen kaasutikun veto alas ole hyvä, sillä silloin katoaa noste, mutta samlla kierrokset myös perästä ja silloin mennään aika holtittomasti, en kyllä ihan ymmärrä miksi se noin tekee kun kerran perässä on oma moottori jolle voisi antaa kierroksia aina kun on kaasua hiukankin ja hieman sen jälkeenkin, ettei tuo perä muljahtaisi noin paljoa tuollaisessa tilanteessa.
Yhteenvetona, vaikuttaa erittäin hauskalta vehkeeltä, tosin nyt noiden torppien jälkeen tuntuu että ei pysy enää yhtä hyvin paikallaan leijutuksessa, pitänee tarkistaa swashin asetukset mukana tulleella työkalulla.
Ohessa kuvia, runsaasti...