Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 121095 kertaa)

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
AMIG 450 Full metal edition
« : 18 Syyskuu, 2009, 02:25:05 »
Täytyy oikein avata uutta keskustelua AMIG 450 kopterista kun oli vanha keskustelu kadonnut (köh, varmaankin bittiavaruuteen) sillävälin kun olin uutta konettani kasaamassa :D. Kadonneesta keskustelusta sen verran että ihastuin koneeseen ja löysin foorumilta juttua AMIGista. Yllätykseksii se olikin jo ehditty haukkumaan paskaksi. Vielä keskustelusta hiukan provosoituneena tein ostopäätöksen. Paskaksi haukkuminen kuullostaa näin jälkikäteen kovin erikoiselta kun kuulin että olin ensimmäinen joka kyseisen koneen osti :D. Keskustelun katoaminen sai minut kuitenkin miettimään onko tämä foorumi sittenkään harrastajaa palveleva vai onko intressit markkinatalouden puolella? Jos ylläpidolla tai jollakin muulla foorumilaisella on jotain kyseisestä merkistä keskustelemista vastaan niin minuun voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä. Pistän tähän nyt kuitenkin vielä 3 olematonta kuvaa mitkä otin ihan muita harrastajia varten... Itselläni on nyt kyseinen kone eikä minun näin ollen tarvitse siitä itselleni kuvia ottaa saati niitä tänne postata ;).
« Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu, 2009, 01:19:04 kirjoittanut Harri »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #1 : 18 Syyskuu, 2009, 10:12:03 »
Kaikki tämän foorumin viestit edustavat kirjoittajan omia mielipiteitä, mitään virallista kantaa ei ole eli näin ollen vastuu on täysin lukijalla.

Ei tuo kyseinen kopteri voi olla "paska", koska se näyttää äkkiseltään selkeältä kopiolta 450 SE reksistä ja se on hyvä kone. Laadusta ja toiminnasta varmaan kerrotkin kokemuksia sitten kun sitä kertyy.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #2 : 18 Syyskuu, 2009, 14:22:32 »
Hienon näkönen, koska saadaan lentokokemuksia? Perän linkistö näyttää olevan jopa mollemmilta puolilta tuettua mallia.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #3 : 18 Syyskuu, 2009, 14:27:49 »
Tuli tuossa mieleen, miksihän nämä 450 kopterit on yleensä väritetty siniseksi... aluosat siis?
Siltäosin ihan kiva tuo väritys, vaihtelua  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #4 : 18 Syyskuu, 2009, 14:29:13 »
Perän linkistö näyttää olevan jopa mollemmilta puolilta tuettua mallia.
Eikös näin ollut ekana ilmestyneessä SE:ssäkin (vai muistanko väärin)? Vasta uudemmissa revisioissa se vaihtui siihen nykyiseen ratkaisuun.

Pertti

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #5 : 18 Syyskuu, 2009, 14:52:33 »
Pahoittelen jos sinulle jäi sellainen kuva siitä toisesta säikeestä, että astuin varpaillesi :( Kommenttini olivat tarkoitettu yleisesti, näihin kinnanblingbling ihmeisiin ei suoraan AMIG:iin
Toivottavasti tämä ei ole sellainen :)
Innolla odotan josko tuo oikeasti on vahva haastaja T-rexeille. Perä tuossa näyttä erittäin tukevalta, leluja.netin kuvat eivät olleet yhtä selviä.

Mitäs sähköö kyytiin aattelit laittaa?

Vielä kerran, anteeksi. Ei jatketa siitä enempää :)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #6 : 18 Syyskuu, 2009, 21:30:56 »
Tuli tuossa mieleen, miksihän nämä 450 kopterit on yleensä väritetty siniseksi... aluosat siis?
Siltäosin ihan kiva tuo väritys, vaihtelua  ::)
Miksikö kaikki ovat sinisiä, koska kopioivat Alignia, mikä on kyllä koomista, ihan kuin väri tekisi jostakin osasta parempaa.

Itse arvostan väreinä mustaa (hiilikuitu) ja kirkasta (alumiini), mutta kuten sanottu ei se väri tee mistään osasta parempaa tai huonompaa :)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #7 : 18 Syyskuu, 2009, 21:51:21 »
Eihän nyt ollutkaan kysymys siitä tekekö väri osasta huonompaa vaan vain siitä MIKSI kaikki on sinistä... ei löydy innovaatiota senkään vertaa että voitaasiin väriä vaihtaa  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #8 : 18 Syyskuu, 2009, 22:24:51 »
Eipäs kun HIROBON sinistä  ;D sorry ei ollu kaupassa Eagle III... jatkakaa...

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #9 : 19 Syyskuu, 2009, 00:02:19 »
Eihän nyt ollutkaan kysymys siitä tekekö väri osasta huonompaa vaan vain siitä MIKSI kaikki on sinistä... ei löydy innovaatiota senkään vertaa että voitaasiin väriä vaihtaa  :)
Värin vaihto ei ihan riittäne siihen että voitaisiin puhua innovaatiosta ;)
Enkä vaittänytkään että väri tekisi osista parempia, vaan että kaikki kopiovalmistajat kopioivat värinkin koska, Align loi mielikuvan siitä että kun on sininen aluosa on kyseessä laadukkaampi päivitysosa, eli se oli heillä päivitettyjen osien tunnusmerkki ja tuota mielikuvaa on sitten hyödynnetty muidenkin toimesta.

Eikä taida edes olla Alignin keksintö vaan autopuolellahan on tuota sovellettu jo iät ja ajat, en vain sielläkään ymmärrä miksi, taitaa itse asiassa olla niin että kaukoidän ihmisten värimaailma on erilainen, masstopyöräpuolellahan on päästy pois värillisten osien villityksestä jo kohta kaksikymmentä vuotta sitten, tai siis parikymmentä vuotta sitten maastopyörissä olivat kaikki "hyvät" osat anodisoitu lilaksi tai asiniseksi tuolloin, onneksi ei enää vuosikausiiin. Toivottavasti RC maailmassakin joskus tuo tajutaan. Itse asiassa Align on tajunnut, nykyisinhän niiden ESP/PRO mallien aluosat lienevät enimmäkseen mustia.

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #10 : 19 Syyskuu, 2009, 04:22:15 »
Pahoittelen jos sinulle jäi sellainen kuva siitä toisesta säikeestä, että astuin varpaillesi :(

Ole huoleti, en mä ainakaan tuntenut mitään ;).

Kommenttini olivat tarkoitettu yleisesti, näihin kinnanblingbling ihmeisiin ei suoraan AMIG:iin
Toivottavasti tämä ei ole sellainen :)

Mitään ylimaailmallisia ominaisuuksia en toki koneelta odotakkaan vaan ihan perus kopteria. En mä ole vielä yrittänyt mitään ADH3D settiä heittääkään :D. Jonakin päivänä ehkä... Kestävyyden suhteen mulla kyllä vähän on odotuksia. Ihan terveeltä tuo kopteri ainakin tuossa pöydällä tuntuu. Ja pitäähän elämässä BLINGiä olla!

Innolla odotan josko tuo oikeasti on vahva haastaja T-rexeille. Perä tuossa näyttä erittäin tukevalta, leluja.netin kuvat eivät olleet yhtä selviä.

Align nauttii suurta suosiota enkä usko että sitä mikään merkki pystyy haastamaan, vaihtoehtoja varmaan pikemminkin. Eipä noista minunkaan kuvista onnistunut kuin juuri tuo perä kuva. Se ei aina olekkaan niin helppoa ottaa kuvia. Voin ottaa lisääkin jos joku yksityiskohta jotain kiinnostaa, tai vaikka mittoja jos joku haluaa tietää onko samoilla mitoilla kuin joku muu (Align?) kone. Mulla on tuossa hyvän matkaa varaosia mistä on hyvä mittailla.

Mitäs sähköö kyytiin aattelit laittaa?

AMIGia ;D. Servot on jo (vasta) paikoillaan. Kyllä mä sillä viikonloppuna koesavut otan, jos tuo ilma vain sallii ja muuten ehtii.

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #11 : 21 Syyskuu, 2009, 23:17:50 »
Ensimmäinen pikku pyrähdys koneella on nyt otettu. Ilta alkaa jo hämärtymään niin aikaisin että jäi kovin lyhyeksi tuunaustuokio. Ensivaikutelma oli todella positiivinen. Kone oli levollisen tuntuinen ilmassa, vaikee kuvailla ???. Ei ole kokoajan menossa johonkin vaan ihan kuin odotti että tehdäänkö jotain vai ihmetelläänkö vaan :D. En ehtinyt kuin vähän perää säätämään kun oli kaikki perän toiminnotkin väärinpäin mitä voi olla... Hyvillä mielillä nyt odottelen seuraavaa tuunaustuokiota :). Otin vielä auringon paistaessa vähän kuvia jos vaikka sattuu heti vahinko ;D. Kerran täytyi kamera nostaa ylös ja ottaa sieltäkin kuva kun isot pojat lenteli 8). Onkohan Vispilä jo saanut paketin postista?
« Viimeksi muokattu: 21 Syyskuu, 2009, 23:39:43 kirjoittanut Harri »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #12 : 22 Syyskuu, 2009, 00:06:52 »
Mikä gyro tässä on paikoillaan?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #13 : 22 Syyskuu, 2009, 00:19:48 »
En tiedä merkistä. Siinä ei lue mitään... Se on joku testi kappale. Sain sen kaupantekijäisinä kunhan annan palautetta miten se toimii. Vielä ei osaa sanoa siitä mitään.

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #14 : 22 Syyskuu, 2009, 10:39:41 »
Ensimmäinen pikku pyrähdys koneella on nyt otettu. Ilta alkaa jo hämärtymään niin aikaisin että jäi kovin lyhyeksi tuunaustuokio. Ensivaikutelma oli todella positiivinen. Kone oli levollisen tuntuinen ilmassa, vaikee kuvailla ???. Ei ole kokoajan menossa johonkin vaan ihan kuin odotti että tehdäänkö jotain vai ihmetelläänkö vaan :D. En ehtinyt kuin vähän perää säätämään kun oli kaikki perän toiminnotkin väärinpäin mitä voi olla... Hyvillä mielillä nyt odottelen seuraavaa tuunaustuokiota :). Otin vielä auringon paistaessa vähän kuvia jos vaikka sattuu heti vahinko ;D. Kerran täytyi kamera nostaa ylös ja ottaa sieltäkin kuva kun isot pojat lenteli 8). Onkohan Vispilä jo saanut paketin postista?

Hyvältä näyttää. :)

Tuntuu siltä, että kun Suomen valtio palauttaa omiani takaisin niin taitaapi olla yksi yksilö myös täälläkin. :)

Lisää vaan tänne juttua miltä kopteri tuntuu ja onko sillä "helppokin" lentää.


Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #15 : 22 Syyskuu, 2009, 20:39:54 »
Ja mitenni elaksointi ei muka paranna osien laatua?
Korroosio? any one?
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #16 : 22 Syyskuu, 2009, 22:09:08 »
Eloksointi kyllä vahvistaa alumiiniosia. Se kun on kova kuori muuten niin pehmeän alumiinin pinnalla. Eräänlainen sandwitch rakenne siis. Ja toki se parantaa myös korroosionkestoa, mutta toki puhtaaseen alumiiniin muodostuu itsestäänkin heti alumiinioksidikerros, joka pysäyttää sinäällään syöpymisen.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa outo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #17 : 23 Syyskuu, 2009, 08:44:08 »
Kävin eilen hakemassa osiani Kob:iin ja samalla pääsin enemmän käpistelemään kyseistä AMIG kopteria.

Tosiaan laite näyttää pätevältä ja ei miltään rimpulalta. Hetken juteltuani omistajankin kanssa tuli hyvin selväksi, että tätä laitetta on mietitty tovi. Toivon tosiaan, että budjettini antaa myöden vielä tänä vuonna jotta pääsen hankkimaan omani. :)

Veronpalautuksia odotellessa..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #18 : 23 Syyskuu, 2009, 08:51:32 »
Olisi voitu miettiä vielä servot, vaikka kuten stormissa... no ehkä amis v2 sitten ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Anders

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #19 : 23 Syyskuu, 2009, 12:44:18 »
Nyt hiukan ihmetyttää mitä miettimistä tuollaisessa suorassa kopiossa mahtaa olla?

Varmasti ihan kelvollinen vispilä tuokin on -mutta lisäarvo lukuisiin muihin huomattavasti huokeampiin klooneihin jää kyllä hämärän peittoon.
450 Pro, Flier 450SE, Storm 450 & Mini Titan

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #20 : 23 Syyskuu, 2009, 17:08:29 »
Noniin, eilenpä kävin koneen postista ja oon vähän tutustunut osiin. Tätä konetta lähdin testaamaan lähinnä sen takia, että kiinnosti nähdä miten aloittelijan paketit on kehittyneet parissa vuodessa Dragonfly 4 koneiden ajoista.

Mukana tuli koneen lisäksi Flyskyn 9 kanavainen tietokoneradio 2.4 gigan moduulilla ja vastarilla, Amig servot, joku gyro jossa ei ole tarraa päällä ja lisäksi Eskyn gyro, harjaton motti ja sille säädin, kätevä kantolaukku, pari akkua ja iso kasa varaosia. Osien työstöjälki ei eroa päällisin puolin mitenkään muista merkeistä, osien todellinen laatuhan selviää vasta torpissa kun näkee miten helposti osat vääntyy. Kirjottelen myöhemmin vähän tarkempaa arviointia osista, kun on saanut kasattua ja testailtua. FlySkyn radio muistuttaa paljon 9C:tä ja suurin osa valikkojen termeistä on samoja kuin Futtessa. Käyttö on aluksi vähän kankeaa, mutta siihen tottuu kun vähän aikaa selailee valikoita. Mukana tuli kätevä ja selvä bindausohje kiinaksi ;D. Taitaa tosin olla tuo 2.4 gigan tekniikka kopsattu aika tarkasti Spektrumilta, joten ei pitäisi olla ongelmaa siinä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #21 : 23 Syyskuu, 2009, 17:10:01 »
lisää kuvia
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #22 : 23 Syyskuu, 2009, 17:14:21 »
Ostitko OP tuon vai saitko vain testiin?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #23 : 23 Syyskuu, 2009, 17:21:21 »
Lainaus
Ostitko OP tuon vai saitko vain testiin?

Testiin tuli.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

hoppis

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #24 : 24 Syyskuu, 2009, 11:07:34 »
Kerrohan OP kokemuksia sitten tuosta Flyskyn radiosta noin ammamiehen näkökulmasta.
Mulla on samanlainen ollut käytössä, ja hyvin on pelannu lennokin, kopun ja crawlerin kanssa, ei yhtään häiriötä vielä ollut...
Vaikuttaa paljon jämäkämmältä kädessä, kuin esim spektrum dx6i. Näyttöä tuossa ei valitettavasti ole hirveästi hyödynnetty perustilassa, trimmit näkyy, aika ja mallin nimi, sekä helvetin iso flyskyn logo joka käyttää suurimman osan näytön resosta.  :) Ojelmointitilassa sitten ihan ok.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2090 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8822 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
3034 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
9332 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4737 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350