Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 121144 kertaa)

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #125 : 03 Helmikuu, 2010, 18:15:44 »
Joo on noita (leluja) ollut ja niitä lennätetty... Kopteriopas on luettu ja paljon kirjallisuutta aiheesta...  kaikki muunkin olen oppinut kokeilemalla ja oppirahoja makseltu ;D  kiitoksia kuitenkin vastauksista  ....
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #126 : 03 Helmikuu, 2010, 18:23:04 »
kaikki muunkin olen oppinut kokeilemalla ja oppirahoja makseltu ;D  kiitoksia kuitenkin vastauksista  ....
Asiaan kuuluu myös foorumilla varoitella muita vaikka itse on juuri samalla asenteella tehnyt alussa romua varoituksista huolimatta :)

Jos yhden vinkin saa kuitenkin antaa... opettele hakemaan radiosta holdi nopeasti. 450 romua tulee usein kaikkein vähiten kun saa ensin holdin päälle, ja jos kopteri on oikeinpäin niin lavoista inertia pois lisäämällä lapakulmia ennen maa-kosketusta. Siis silloin kun tulee se... "mihin se NYT lähti"- tilanne

Hauskoja hetkiä!


Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #127 : 03 Helmikuu, 2010, 19:03:07 »
Juu ja suomeksi ??? vakiokaasu ?
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #128 : 03 Helmikuu, 2010, 19:34:13 »
Nyt mä en taas vuorostani ymmärrä :D

Chattissa vois olla helpompi ...?

http://www.kopterit.net/chat/

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #129 : 03 Helmikuu, 2010, 23:06:40 »
siis toi Hold tarkoittaa ennalta ohjelmoitua kaasun asentoa vaikuttamatta lapakulmaan ??????
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #130 : 03 Helmikuu, 2010, 23:20:41 »
Lainaus
siis toi Hold tarkoittaa ennalta ohjelmoitua kaasun asentoa vaikuttamatta lapakulmaan
Melkein,  eli Throttle Hold on kytkimen takana oleva "lentotila" jossa kaasu laitetaan nollaan (säädetään radiosta), mutta lapakulmakäyrä ohjelmoidaan kuten muillekin lentotiloille. Eli jos sulla on holdissa ja normi-lentotilassa samanlaiset lapakulmakäppyrät niin sitten se menee juuri kuten sanoit.

Minusta on tärkeää että oppii löytämään sen hold-kytkimen  nopeasti ettei kopteri esim jää räpiköimään itseään rikki kyljelleen maassa pyörien. Ja jos sulla on esim apujalakset ja kopteri ei karkaa kovin korkealle niin on todella hyvät mahdollisuudet että mitään ei mene rikki kun ilmassa vaan napsauttaa holdin päälle ja antaa kopterin tippua.
Minulla ainakin tuli aina eniten vahinkoa kun yritti viimeiseen asti pelastaa kopterin lentämällä jolloin lopputuloksena oli yleensä vaan osuma kovemmalla vauhdilla.

Itseasiassa hirveän vaikea minulle selitää tämän paremmin/miettiä miten kannattaisi aloittaa joten varovasti kokeilemaan aukella turvallisella paikalla.
 
 

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #131 : 04 Helmikuu, 2010, 17:22:46 »
OK mutta mielestäni mukana tulleessa Flysky fs-TH98 Throttle HOLD aseyuksissa määritellään kaasun asento prosentteina ei lapakulmia ? Laitoin sen nollaan.
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #132 : 04 Helmikuu, 2010, 17:42:07 »
OK mutta mielestäni mukana tulleessa Flysky fs-TH98 Throttle HOLD aseyuksissa määritellään kaasun asento prosentteina ei lapakulmia ? Laitoin sen nollaan.
Tuo nolla prosenttia käy mainiosti :)
Lapakulmien säätöön holdille löytyynee oma käppyränsä ja se lienee valmiiksi nollasta sataan.

Pääasia kuitenkin alussa on saada kopterista tehot pois tarvittaessa holdin napsautuksella ja toimii se samalla turvatoimenakin vahingossa liipastulle kaasulle.
Sitten joskus kun kokemusta karttuu kunnolla tulee autorotaatiot ja kopterin pelastaminen vaikka vikatilanteissa mieleen, silloin voi holdilla sammuttaa moottorin ja tuoda sen maihin autorotaatiolla.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #133 : 04 Helmikuu, 2010, 17:49:35 »
Koitin löytää manuaalia tuolle mankalle mutta en onnistunut.

Flysky taitaa olla samaa kamaa kuin turnigy ja imax?


Jos juu, niin tossa tosiaan ei ole omaa lapakulmakäyrää holdille vaan holdi vaan vetää kaasun pois.  Tavallaan aloittelijaystävällistä ajattelua.


 
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu, 2010, 21:11:32 kirjoittanut keke »

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #134 : 04 Helmikuu, 2010, 17:57:36 »
Samalta peliltä näyttää.. Tosin merkki eri. Voin laittaa suomenkielisen manun jakoon jos jollain tarvetta.
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Juhis

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #135 : 04 Helmikuu, 2010, 18:01:50 »
Koitin löytää manuaalia tuolle mankalle mutta en onnistunut.

Flysky taitaa olla samaa kamaa kuin turnigy ja imax?


Jos juu, niin tossa tosiaan ei ole omaa lapakulmakäyrää holdille vaan holdi vaan vetää kaasun pois.  Tavallaan aloittelijaystävällistä ajattelua.


 
Turnigy 9X:ssä on oma lapakulmakäyrä holdille. Hold päälle ja normaalista lapakulmakäyrän säätövalikosta säätämään.

e:typo
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu, 2010, 18:09:06 kirjoittanut Juhis »

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #136 : 04 Helmikuu, 2010, 19:01:36 »
Tossa Suomenkielinen manuaali radiolle...

Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #137 : 04 Helmikuu, 2010, 19:34:47 »
Lainaus
Turnigy 9X:ssä on oma lapakulmakäyrä holdille. Hold päälle ja normaalista lapakulmakäyrän säätövalikosta säätämään.
No hyvä juttu. Manuaalista tätä en heti keksinyt.

Eli nyt käyt vilkaisemassa ettei tuolla lapakulmakäyrässäole mitään ihan päätöntä silloin kun holdi on päällä. Tavallaan selviät ehkä helpoimmalla kun laitat sen käppyrän aika lähelle sitä käppyrää millä aiotkin lentää. Ideana on, että kun napsautat holdin päälle, ei lapakulmissa tapahdu mitään kamalan dramaattista. 450:kin pomppaa hauskasti jos lapakulmia lyödään esim 8 astetta lisää vaikka kaasu samalla meneekin nollalle.
Nämä nyt siis ihan ensileijusäädöiksi. Oikeasti kun kopteria haluaa holdilla pelastaa taivaalta tai vaan treenata autorotaatiota niin on hyvä saada paljon lapakulmia loppuvetoon.

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #138 : 04 Helmikuu, 2010, 19:42:36 »
En mielastäni pysty säätämään lapakulmakäyrää HOLDIN ollessa päällä ... eli jos oon norm tilassa ja lyön HOLDIN päälle niin se noudsttaa Norm asetuksia käyrän suhteenko ??
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #139 : 04 Helmikuu, 2010, 20:14:14 »
Onkohan toi nyt sitten kuitenkin eri radio kuin turnigy..  Kallioooooo?  eikös sulla ole sama paketti?

Jos nyppäset moottorista kaks johtoa irti, niin voit turvallisin mielin itsekin pöydällä kokeilla ja funtsia miten lapakulmat menee eri lentotiloissa holdi päällä ja ilman.

Mutta varmistetaan vielä tuo radiojuttu..  eli kun menet tuon suomenkielisen ohjeen sivulla 13 olevaan PITCH CURVE (Lapakulmakäyrä) valikkoon ja napsautat holdin päälle, niin tapahtuuko ruudulla mitään?
 

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #140 : 04 Helmikuu, 2010, 20:27:36 »
Kalliolla oli, mulla on se janskubanskun radio nyt.. tai veljellä lennokissa.
Ei siinä kyllä ole enää kopteri asetuksia, eikä jaksais lähtä naputtelee ja kaiveleen  ;D
Mutta veikkaan että ihan samoja värkkejä ne on, toisessa lukee flysky ja toisessa turnigy :p

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #141 : 04 Helmikuu, 2010, 20:35:36 »
Pitch curve asetuksiata tosiaankin voidaan valita Holdille oma lapakulmakäyrä nyt se on 40-62-70-78-100 norm 19-36-63-70-81 ?
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #142 : 04 Helmikuu, 2010, 21:04:23 »
Lainaus
nyt se on 40-62-70-78-100 norm 19-36-63-70-81 ?
Kokeilukunnossa!

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #143 : 04 Helmikuu, 2010, 21:15:34 »
ok kun löytyy tarpeeksi iso kenttä niin kokeillaan.. kiitos kaikille vastauksista.
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #144 : 06 Helmikuu, 2010, 14:53:16 »
No niin kokeiltu kopukkaa ja ehjänä vielä.. Perä vispaa ees taas nopeesti kunnes kieppejä niin paljon että kone nousee ilmaan.(servon säätö miten ??) Kun kone lähtee ilmaan ja haluaa heti lähteä johonkin suuntaan, niin pitäiskö noista trimmeistä saada säädettyä niin että kone nousee siististi ilmaan pelkästään kaasulla ja jää leijumaan ?? vai miten noi trimmit säädetään ???
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #145 : 06 Helmikuu, 2010, 14:56:33 »
Aina ne jonnekin päin lähtevät vaeltamaan, naaman korkeudella vaikka pidät sitä ja jos huomaat että selvästi lähtee kokoajan valumaan samaan suuntaan, niin sitten naputtelet trimmejä/säädät linkkejä.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #146 : 06 Helmikuu, 2010, 14:59:01 »
mites toi gyron säätö ??(e-sky)
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #147 : 06 Helmikuu, 2010, 15:04:40 »
mites toi gyron säätö ??(e-sky)

Olisikohan gainia liikaa?  peräservossa olevaa työntötankoa voi myös koittaa laittaa lähemmäs keskustaa, jos mahdollista, saako tästä jotain tolkkua? :D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #148 : 06 Helmikuu, 2010, 15:08:04 »
eli perus kulma perälle 7 astetta .. oli onko sitä nyt liikaa vai liian vähän ? eli servoa kopukkaa päikö???
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #149 : 06 Helmikuu, 2010, 15:15:14 »
eli perus kulma perälle 7 astetta .. oli onko sitä nyt liikaa vai liian vähän ? eli servoa kopukkaa päikö???

Kuva selittää enemmän ->


Eli tuota pallolinkkiä voisit koittaa laittaa keskemmälle pyörää  ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2091 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8823 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
3035 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
9336 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4738 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350