Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 121125 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #200 : 19 Syyskuu, 2010, 16:45:21 »
Ja tosiaaan kannattaa varia noiden akkujen kanssa, onneksi et polttanut taloa  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #201 : 19 Syyskuu, 2010, 19:31:28 »
Juu tarkkana saa noiden kanssa olla, itsekkin vahingossa kolvasin deans liittimiine väärin päin nuo johdot, mutta onneksi tajusin sen ennen akun kytkentää!!
CopterX 450
HoneyBeeKing

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #202 : 19 Syyskuu, 2010, 19:36:02 »
saako noita nopeuden säätimiä ihan ostettua mistä vain?
Nyt siinä on toi amigin mukana tullut ja se on muistaakseni 40a, eli ostanko vaan lähikaupasta samanlaisen ja sit toimii taas?
Vai pitääkö se olla jotenkin yhteensopiva moottorin kanssa?

Sain onneksi aika nopeesti akun irti kun alko sihisee ja jotain tavaraa sieltä lenteli kans.
Kiitoksia nopeista vastauksista!

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #203 : 19 Syyskuu, 2010, 20:00:01 »
Lainaus
saako noita nopeuden säätimiä ihan ostettua mistä vain?
Nyt siinä on toi amigin mukana tullut ja se on muistaakseni 40a, eli ostanko vaan lähikaupasta samanlaisen ja sit toimii taas?
Vai pitääkö se olla jotenkin yhteensopiva moottorin kanssa?
Lähes kaikki noparit käy jossa virta täsmää jotenkuten (vähintään 30A) ja joissa on BEC syöttämässä sähköä vastarille ja servoille...
tässä jotain esimerkkejä jos on kiire:

Reksikaupasta
http://www.trex-store.com/brushless-escgovernor-mode-rcebl35g-p-114.html
Amigin kotoa
http://www.leluja.net/a000240-brushless-motor-p-1609.html
Verticalissa
http://www.verticalhobby.com/kauppa/skynet-45-esc-with-connectors-p-1916.html

Jos ei ole kiire niin kiinasta saa halvemmalla

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #204 : 19 Syyskuu, 2010, 21:09:33 »
Kiitokset taas kerran Jussille ja muille.
Tilasin leluja.netistä vakio noparin ja samalla ihan kokeilu mielessä eskyn simun.
Saapahan jotain tekemistä sade päiville...

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #205 : 19 Syyskuu, 2010, 22:11:14 »
Kiitokset taas kerran Jussille ja muille.
Tilasin leluja.netistä vakio noparin ja samalla ihan kokeilu mielessä eskyn simun.
Saapahan jotain tekemistä sade päiville...
Oisit sen eskyn simun jättäny sinne kauppaa ja tilannut suoraa Phoenixin!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #206 : 20 Syyskuu, 2010, 07:10:01 »
juu tuo eskyn simu on ihan kuraa, siis aivan. Tuo usb-ohjain joka tulee mukana menettelee testailuissa mutta omalla kapulalla jolla lentää niin on mukavampi kun saa sen "näppituntuman" siihen jo koneella.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #207 : 21 Syyskuu, 2010, 15:45:40 »
mikähän perän servossa on kun yritän säätää end pointtia niin se menee pirun hitaaksi?
Eli kun on 100% niin servo heiluttaa reippaasti puolelta toiselle mutta kun laittaa n. 30% mikä olisi hyvä niin servo liikkuu todella hitaasti?
Mitään mekaanista vastusta ei ole.
Sevo ei myöskään keskitä itseään samaan paikkaan vaan jää aina vähän siihen suuntaan mihin on viimeksi ohjannu.
Lennossa en ole huomannu mitään häikkää.

Onkohan servo menossa rikki?
Vai onko tässä joku juju?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #208 : 21 Syyskuu, 2010, 16:42:53 »
Jos gyron läpi säädät perän end pointtia niin se vaikuttaa VAIN perän PYÖRÄHDYSNOPEUTEEN, eli perän liikerata pitää säätää GYROSTA mahdollisella "limit" asetuksella.

Vilkaise läpi.
http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=gy401saato

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Padi00

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #209 : 24 Syyskuu, 2010, 23:43:52 »
Jaahas.. viidennet osat haettu postista tänään.. jos vaikka jo huomenna pääsis sinne metriin  ???
Toivottavasti ei oo myrsky ja sada..eli molemmat ihan varmasti!

Kertokaas joku viisas kannattaisiko ostaa joku muu kopu ekaks ja jos ni mikä?

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #210 : 24 Syyskuu, 2010, 23:51:27 »
Lainaus
Kertokaas joku viisas kannattaisiko ostaa joku muu kopu ekaks ja jos ni mikä?
Ennenkö viisaat ehtii, niin sanoisin että kyllä TH9x ja Amig 450 pitäs kyllä olla ihan mahdollinen lennettävä säädettynä.
Sinuna iskeytyisin Kaarinasta tuonne Maskun kentälle  tarjoamaan kopteria koelentoihin. En heti lähtis muuta ostamaan ennenkuin tuo lentää säädyllisesti.

EDIT: tai sitten huomenna nummelaan.
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2010, 23:57:13 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #211 : 25 Syyskuu, 2010, 00:12:47 »
Jaahas.. viidennet osat haettu postista tänään.. jos vaikka jo huomenna pääsis sinne metriin  ???
Toivottavasti ei oo myrsky ja sada..eli molemmat ihan varmasti!

Kertokaas joku viisas kannattaisiko ostaa joku muu kopu ekaks ja jos ni mikä?

http://www.trex-store.com/phoenix-simulaattori-versio-p-807.html
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Padi00

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #212 : 25 Syyskuu, 2010, 01:00:14 »
Simuja löytyy kasapäin  :'(

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #213 : 25 Syyskuu, 2010, 13:54:24 »
Nyt kopu lentää taas ESC vaihdon jälkeen.
Saipahan kunnolla aikaa säätää ja käydä konetta läpi ja nyt on todella rauhallinen lentää.
Mutta perän servo ei vieläkään keskitä ja kun gyrosta laitoin limittiä piennemmälle niin servon edestakas liikkuminen hidastuu.
Onkohan servo kunnossa?

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #214 : 25 Syyskuu, 2010, 17:39:52 »
Mutta perän servo ei vieläkään keskitä ja kun gyrosta laitoin limittiä piennemmälle niin servon edestakas liikkuminen hidastuu.
Onkohan servo kunnossa?
Tarkistetaans vielä faktat:
-Kun gyro on HH eli Heading Hold eli AVCS-moodissa, ei peräservon kuulu keskittää. Ainoastaan rate-moodissa peräservon pitäisi napsahtaa takaisin keskellä, kun tikusta irroittaa. Gyro on yleensä HH-moodissa kun gain on yli 50%, rate-moodissa kun gain on alle 50%.
-Peräservon limittejä ei säädetä radiosta vaan gyrosta. Radion "limit"-säätö hidastaa kopterin pyörimisliikettä, ei mitään muuta. Tämä taisikin olla sinulla jo hyvin hallussa.
-Gyron limit tulee säätää siten, että peräservo liikkuu TÄYSIN liikealueensa laidasta laitaan, mutta ei jumita kumpaankaan päätyyn.

Periaatteessa gyron limitin säätäminen voi hidastaa servoa, mutta se on todennäköisesti vain lyhenevästä liikerasta johtuva sivuvaikutus eikä siitä pitäisi olla mitään haittaa. Jos peräservo keskittää gyron ollessa rate-moodissa ja gyro pitää perän hyvin paikallaan LENTÄESSÄ HH-moodissa, on kaikki ok!

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #215 : 25 Syyskuu, 2010, 22:18:50 »
Periaatteessa gyron limitin säätäminen voi hidastaa servoa, mutta se on todennäköisesti vain lyhenevästä liikerasta johtuva sivuvaikutus eikä siitä pitäisi olla mitään haittaa. Jos peräservo keskittää gyron ollessa rate-moodissa ja gyro pitää perän hyvin paikallaan LENTÄESSÄ HH-moodissa, on kaikki ok!
Ja otetaan huomioon myös, että jossain halvoissa gyroissa lukee tarrassa "limit" (= liikealueen säätö) vaikka namiskan vaikutus on "Delay" (= gyron hidastus hitaalle servolle)
-flybarless, sedative stabilized head-

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #216 : 03 Lokakuu, 2010, 22:25:53 »
Nyt alkaa peräservo olemaan kurissa, kiitokset auttaneille.

Onko kukaan laittanu noita hk450 aluversion varaosia kiinni?
Sopiiko?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #217 : 04 Lokakuu, 2010, 07:06:05 »
www.hk-parts.com

trex se v2 alta pitäisi löytyä sopivia osia.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jsuominen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #218 : 06 Lokakuu, 2010, 20:53:58 »
Nyt rupeis pikkuhiljaa pysymään kopteri näpeissä ja peräkin aika kohtuullinen, kiitos vaan kaikille neuvoista. Itse huomasin että leijutteluun sopiva kaasu on n. 70-80% ja testasin että, missä vaiheessa kone nousee ja lapakulmat siihen puolivälissa ja sen jälkeen vain muutaman asteen nostoja lineaarisesti. Tack
Amig 450 full metal edition gp780, 3x ds 415m, 1x ds520 amigin nopari ja mosa.         
TREX 550 v2 combo + spartan ds 760
Spektrum dx8 AR 8000 TM1000.
Trex 450 sport v2 3x ds410m, 1x 425m, spartan quark mini mems, scorpion hk-2221-8, hobbywing platinum pro 60a, ar 7600.
Trex 100s super combo.

Padi00

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #219 : 10 Lokakuu, 2010, 00:50:34 »
En tajuu miks aina on murheita gyrosta....ei mitään harmia ollut ikinä ees leluversioissa! muita harmeja kyllä... :(

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #220 : 10 Lokakuu, 2010, 08:48:01 »
En tajuu miks aina on murheita gyrosta....ei mitään harmia ollut ikinä ees leluversioissa! muita harmeja kyllä... :(

Varsinkin halpisgyroilla pitää tietää aika monta asiaa ja tehdä kaikki oikeassa järjestyksessä ja protokollan mukaan. Kalliit gyrot toimivat yleensä ihan hyvin, vaikka perusasiat eivät niin kohillaan olisikaan. Siten kun on jokin ongelma halpisgyrolla, säädetään väärää kohtaa ja hakataan aikansa päätä seinään, ostetaan kallis gyro ja sen jälkeen haukutaan halpaa miten paska se on ja ettei ikinä enää sorruta moiseen. Toinen vaihtoehto on, että joku joka osaa säätää tai opettelee itse säätämään.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa vmslehtinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #221 : 10 Lokakuu, 2010, 08:58:21 »
Siten kun on jokin ongelma halpisgyrolla, säädetään väärää kohtaa ja hakataan aikansa päätä seinään, ostetaan kallis gyro ja sen jälkeen haukutaan halpaa miten paska se on ja ettei ikinä enää sorruta moiseen. Toinen vaihtoehto on, että joku joka osaa säätää tai opettelee itse säätämään.

Mielelläni lahjoitan E-Fliten Bladen orggisgyron sulle (tai jollekkin muulle) testiin, koska olen syyllistynyt ylläolevaan. En vain yksinkertaisesti saanut sitä toimimaan, josko sitten joku muu saisi siitä toimivan. Mutta mä en ainakaan koske tuohon halppisgyroon pitkällä tikullakaan. Toimi kaiken säätämisen ja hinkkaamisen jälkeen yhden akullisen vakaassa lämpötilassa välttävästi. Akun vaihto ja/tai lämpötilan muutos aiheutti välittömän säätötarpeen. Toista halpista voin joskus kokeilla, jos kasaan budjettikopterin. En vaan löytänyt mitään lisäarvoa päivittäisestä gyron säätelystä ja harrastus pääsi toden teolla käyntiin vasta kun vaihdoin "kalliin" gyron ja kunnolliset servo joka positioon...leijutus alkoi sujumaan ja torppifrekvenssi tippui dramaattisesti....ja ne gyrot ja servot sai viiden torpin hinnalla, johon ei olisi mennyt aikaakaanalkuperäisromui lla.

V.
--
Align T-Rex 450 Sport, 3xHS-65HB, Spartan DS760+HS-5084
Align T-Rex 600 ESP, 3xDS610, Spartan DS760+DS650
HK-190 ja kasa kiinteäsiipisiä

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #222 : 10 Lokakuu, 2010, 09:16:32 »
Minulla on kai sitten ollut hyvä tuuri noiden halpisten kanssa. Beltissä Eskyn oma gyro toimi vallan hyvin, samoin HK401b HK:ssa. Ei se varmaan mestaristason miehiä miellyttäisi mutta ei puhettakaan, että olisi mitään lennättämään opettelua haitannut, saatikka gyron takia torppaillut. En tiedä, kuinka paljon noissa on yksilöeroja. Suht simppeliä elektroniikkaahan se on, joten ei luulisi paljoa olevan.

Kallis gyro on parempi ja toki sellainen kannattaa ostaa, jos budjetti antaa myöten. Itse ostan sellaisen heti kun ominaisuudet loppuvat halpiksesta. Saattaa olla vuoden päästä se tilanne tällä menolla. Ihan hirveästi en lennätä/treenaa. Enemmänkin sellainen sunnuntaipilotti.

Mielestäni halpa gyro saatikka servot on väärä automaattivastaus siihen, jos aloittelija ei saa kopteria pysymään ilmassa. Niin huonoa gyroa ei ole nykypäivänä olemassakaan, että sillä ei leijuttelisi ja taivaslentoa ja silmukoita vetelisi. Joku parametri on pahasti pielessä, jos kopteri pyörii miten sattuu.
« Viimeksi muokattu: 10 Lokakuu, 2010, 09:18:26 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa vmslehtinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #223 : 10 Lokakuu, 2010, 10:55:12 »
Mielestäni halpa gyro saatikka servot on väärä automaattivastaus siihen, jos aloittelija ei saa kopteria pysymään ilmassa. Niin huonoa gyroa ei ole nykypäivänä olemassakaan, että sillä ei leijuttelisi ja taivaslentoa ja silmukoita vetelisi. Joku parametri on pahasti pielessä, jos kopteri pyörii miten sattuu.

Kuten sanottu, E-Flitellä en onnistunut mitenkään. Tuolla on gyro+servopari tallessa, haluatko testiin? Mahdollisesti vielä nuppiservot samaa sarjaa? Kokenut kaveri varmaan lentääkin servoilla, jotka ei keskitä ja gyrolla joka driftaa suntaan mihin sattuu auringonpilkuista ja Margaret Tatcherin kuukautiskierrosta riippuen, mutta leijutusta opetellessa mun mielestä pitää olla suunnilleen toimivat laitteet. Tällä iällä ei ainakaan riittänyt motoriikka pitämään perää suorassa ja vatkaamaan oikeaa tikkua korjatakseen servojen huonoutta. Ja en missään nimessä sano että ne pitää olla huippuvehkeet ja parhaat mitä rahalla saa. Mutta toimivat pitää olla, vaikka halvatkin. Nuppiservot esim vaihdoin aluksi 1/3 hintaisiin alkuperäisistä (HXT900), jolla pääsin eroon niiden aiheuttamista ongelmista.

Mutta siis edelleen olen sitä mieltä, että on olemassa gyroja, joilla aloittelija ei lennä. Ja mä olen lentotaidoissa varmaan sinua B12 kaikenlisäksi huomattavasti jäljessä, joten oikeasti mulle riittää että perä pitää suuntansa leijutellessa ja erittäin kevyessä taivaslennossa. Jos haluat tuon testiin, laita YV. Nyt alkaa menemään sen verran off-topic, että osaltani lopetan keskustelun tästä aiheesta tässä threadissa tähän, jatketaan toisaalla, jos tarve vaatii. 

V.
--
Align T-Rex 450 Sport, 3xHS-65HB, Spartan DS760+HS-5084
Align T-Rex 600 ESP, 3xDS610, Spartan DS760+DS650
HK-190 ja kasa kiinteäsiipisiä

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #224 : 10 Lokakuu, 2010, 11:11:28 »
Halvalla voi saada hyvää, mutta jos ostaa hyvän gyron niin säästyy siltä säätämiseltä ja räpläämiseltä ja voi lennättää... monilla paikkakunnilla siellä etelässä saa varmasti apua, täällä pohjoisessa ei välttämättä niinkään, vaikka olisikin paikallinen "kokenut" kaveri niin ei välttämättä aikataulut osu yksiin monestikkaan ja säätäminen on siltä osin melko jäistä ja lennättely jää vähälle.. yksin jos lähtee koittamaan niin ei tule kuin sanomista ja resuja vehkeitä.
Itsekkin joskus vertailin gy401 ja 401B hobbyking kopiota ja kyllä ne sai vastaamaan toisiaan leijuttelu hommissa, eli pitivät paikkansa. hobbykingin vehjas oli herkempi lämpötilan muutoksille tosin.
taivaslentokin oli ok mutta kopiolla tuli väristyksiä ja huojuntaa enemmän kuin aidolla.. ei tämäkään lentämistä haittaa jos voi elää sen kanssa, itse en tykkää katsella yhtään että perä vetelee omiaan.. ainakaan liikaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2090 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8823 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
3035 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
9333 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4738 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350