Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 121096 kertaa)

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #50 : 11 Lokakuu, 2009, 19:21:39 »
Varaosahintoja ilmestynyt nettiin>> http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=52/

Klaus

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #51 : 12 Lokakuu, 2009, 08:51:19 »
Eikös tuo ole vähän isompi vai hämääkö mallinumero 550?

Onhan se aika reilusti isompi, toi 550 on yhen lavan koko eli Amigissa kai roottorin halkasija 700 mm ja Gauissa 1100mm eli 400mm isompi... Kaippa se sit olis sen verran vakaampikin... Gaui on siinä samassa hintaluokassa, mut muovi rungol, toisaalta torpin tullessa ja jos mainframe hajois samanlainen muovinen maiksais ~20 € ja alumiininen mainframe lähemmäs 120€.... Alussa vois nimittäin olla mukavampi budjetin kannalta



Pertti

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #52 : 12 Lokakuu, 2009, 08:54:46 »
Onko Gaui 550 ja Amigi vai samanhintaset? :o

Pistäs listaa osista ja ostopaikoista joilla noihin hintoihin päästään.... ::)

Klaus

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #53 : 12 Lokakuu, 2009, 18:29:56 »
Onko Gaui 550 ja Amigi vai samanhintaset? :o

Pistäs listaa osista ja ostopaikoista joilla noihin hintoihin päästään.... ::)

 Riippuu ihan miten lasketaan... Lasketaanko mukaan toimitus + mahd verot ja tullit Gauiin. Jos ei niin riippiuen osista voi päästä ihan helposti samoihin hintoihin, koska Gaui 550 kit moottorilla ja 50a säätimellä maksaa n 270Gbp eli nykyisten kurssien mukaisesti VAIN 290€ eli toi on itse asiassa halvempi kun Amig. Tosin se ei sisällä rahaa jonka ton suomeen tuotattamine maksais, eikä siinä ole kuljetusboksii, alu bling blingejä. Mut toisaalta saa isomman ja vakaamman. Se on vähän probleema minullakin, että minkä valitsisin aloitus kopteriksi. Niin ja se kauppa josta tuon kopukan saa on buzzflyer.co.uk


Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #54 : 12 Lokakuu, 2009, 20:16:16 »
Mun mielestä noi Amigin varaosahinnat vaikuttaa tosi edukkailta :o. En äkkiseltään löytänyt mistään halvemmalla? En silti tiedä mistä porukka netistä tilaa? Pistäkää joku kommenttia kenellä on tietoa ulkomaan kaupoista ja hinnoista.

Riippuu ihan miten lasketaan... Lasketaanko mukaan toimitus + mahd verot ja tullit Gauiin. Jos ei niin riippiuen osista voi päästä ihan helposti samoihin hintoihin, koska Gaui 550 kit moottorilla ja 50a säätimellä maksaa n 270Gbp eli nykyisten kurssien mukaisesti VAIN 290€ eli toi on itse asiassa halvempi kun Amig. Tosin se ei sisällä rahaa jonka ton suomeen tuotattamine maksais, eikä siinä ole kuljetusboksii, alu bling blingejä. Mut toisaalta saa isomman ja vakaamman. Se on vähän probleema minullakin, että minkä valitsisin aloitus kopteriksi. Niin ja se kauppa josta tuon kopukan saa on buzzflyer.co.uk

Kyllä mä laskisin toiimituskulut mukaan. Eli ihan sillai mitä se tulee maksamaan että kone on kädessä. En ole katsonut mitä Gaui:n osat maksaa. Alussa noita varaosia saattaa mennä yllättävän paljon.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #55 : 12 Lokakuu, 2009, 20:30:23 »
325 lapainen Amig ja 550 lapainen Gaui ovat  niin erikokoisia että  hintavertailu ei ole oikeen mielekästä.

Jos pohtii näiden kahden välillä, niin minusta Gaui 550 on ehdoton valinta (ei siksi etteikö Amig voisi olla hyvä, vaan siksi että gaui on isompi). Mutta kannatta muistaa että akkuihin menee myös noin tuplahinta tuolla kokoerolla.

Kannattaa katsoa lentopainoa ja lapakehän pinta-alaa kun arvio kuinka paljon on koptereilla kokoeroa.

Gaui on hieno kopteri, en ole lentänyt mutta nähnyt lennossa ja hypistellyt. 550 Gauin omistajat voisivat tietty  kommentoida soveltuvuutta ensimmäiseksi kopteriksi. En keksi miksi ei sopisi.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #56 : 12 Lokakuu, 2009, 20:34:14 »
Eipä mahda olla tuohon amikseen osia muulla kuin leluja.netissä ja mitkä osat mahtaa sitten olla yhteensopivia... ken tietää?
Mutta ihan edullisen oloisia on nuo varaosat, tosin niin ne on alikiliinkin, kulutus osat siis ainakin... harvemminpa jotain peräputken alumiinista kiinnityspalikkaa tarttee ostella. Tosin aliginiin sopivia varaosia saa paljon halvemmallakin kuin nuita amigin tai align alkup osia, itse käytän niitä niissä osissa jotka yleensä menee aina tonttauksessa esim. akselit... eli ihan ok hintaisia on osat.

No amiksen toimitus on jotain 7-15€?
Eli gauille jäis ulkomailta toimitukseen 16-24€ amik 299€, gaui 290€ Eli melko samoissa mennään eli ei hinnan puolesta voi väittää että olisi huonompi vaihtoehto.
Gauin varaosia löytyy kun viitsii hakea, vertaukseksi:
http://www.helidirect.com/strong-stainless-steel-spindle-shaft-3pcs-hdx550hurricane-p-5888.hdx
gaui 3kpl = 4usd = 2.71€
http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=52/1648
amig 4kpl =4.50€

Gauiin halvempia varaosat jos niin mietitään.
Kumpaakaan en ole kokeilut saatikä livenä nähnyt niin suuremmin siihen voi sitten puuttua kumpi on parempi vaihtoehto, itse kallistuisin gauin puolelle

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #57 : 12 Lokakuu, 2009, 21:59:59 »
No katos, eipä ole Gauin osat arvossaan jos ulkomailta tilaa. Onhan tuo kyllä aloittelijalle melkoisen kokoinen kopteri jos ei aikaisempaa kokemusta ole ::). Mutta kuten jo aikaisemminkin, varmasti ihan hyvä kone. Sellainen kannattaa ostaa mikä on itselle mieleen ja sopii budjettiin.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #58 : 12 Lokakuu, 2009, 22:35:42 »
Onhan tuo kyllä aloittelijalle melkoisen kokoinen kopteri jos ei aikaisempaa kokemusta ole ::)
Öö... Tarkoitatkos, että aloittelijalle olis pienempi parempi...? Kyllähän se koko tuo vakautta ja helpostusta lentoon aluksi...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #59 : 12 Lokakuu, 2009, 22:41:52 »
Eikä niitä vahinkoja satu isommilla sen kummin kuin  pienemmilläkään kun pitää järjen päässä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #60 : 12 Lokakuu, 2009, 22:44:59 »
Öö... Tarkoitatkos, että aloittelijalle olis pienempi parempi...? Kyllähän se koko tuo vakautta ja helpostusta lentoon aluksi...

Tarkoitan sitä että lentäjän on hyvä olla suurempi kuin kopterin kun aloitetaan harrastus.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #61 : 13 Lokakuu, 2009, 01:01:11 »
Tarkoitan sitä että lentäjän on hyvä olla suurempi kuin kopterin kun aloitetaan harrastus.
Nyt hiukka putosin kärryiltä... Mut oonkin vaan pieni karhu puolenhehtaarin metsästä...
Kyllähän se isompi koko vaan helpottaa aloittamista...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #62 : 13 Lokakuu, 2009, 05:48:46 »
Tarkoitan sitä että lentäjän on hyvä olla suurempi kuin kopterin kun aloitetaan harrastus.
Nyt hiukka putosin kärryiltä... Mut oonkin vaan pieni karhu puolenhehtaarin metsästä...

Toi oli hyvä :D. Mä en ole edes päässyt kärryille tässä ideologiassa. Tarkoitin ihan kirjaimellisesti tuota kokohommaa ja vähän filosofisestikin ;D. Onhan se iso kone varmasti vakaampi, en sitä tarkoita.

Vaan paljon vakavampaa asiaa.
Mielestäni kokoneempien harrastajien tulisi miettiä hiukan vastuullisemmin kokosuosituksia aloittelijoille ensimmäiseksi kopteriksi. Ei kaikki aloittelijat ole "isoja poikia" (ihan kuin se tarkoittaisi että harkintakyky pelaa). Joukossa on myös nuoria ja lapsia mikä on todella hienoa! Jos harrastusta aloittava kaveri on esimerkiksi 13 vuotias niin onko kovinkaan vastuullista kylvää foorumilla sellaista filosofiaa että paras tapa aloittaa on mahdollisimman iso 3D kopteri? Vai pitäiskö laittaa heti 700N niin ei jää heti pieneksi? Olis kasvuvaraakin, ei tarvitse heti uutta ostaa!!!

Miettikää mikä on harrastuksen aloittajalle tärkeää. Se että säilyy mielenkiinto ja saa onnistumisen iloa vai se että on samanlainen tuhottoman kallis kone kuin maailman huippupiloteilla mutta pirullisen vaikea opetella edes leijuttamaan. Saati sitten 3D lento?

Muistuuko omat aloitusajat mieleen? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=KPD3j9xqrdA&feature=player_profilepage#

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #63 : 13 Lokakuu, 2009, 07:32:55 »
Lainaus
Jos harrastusta aloittava kaveri on esimerkiksi 13 vuotias niin onko kovinkaan vastuullista kylvää foorumilla sellaista filosofiaa että paras tapa aloittaa on mahdollisimman iso 3D kopteri?
Vastuu:

Huomasin kyllä että kysyjä on 13v (jos on ilmoittanut todellisen ikänsä).  Ajattelin myös miten se vaikuttaa tähän valintaan.
Helpointa olisi ollut vastaamatta mitään, kuten moni tekikin, mutta me keski-ikää lähenevät aikuiset ylenkatsomme nuorisoa muutenkin liian helposti.

Joka tapauksessa, 13  vuotias on etupäässä huoltajiensa vastuulla, ei minun, puhumattakaan foorumista.
Toiseksi, jos kaveri ei oikeasti ole kykenevä kopterilla lentämään on varsin vastuutonta edes passiivisesti suositella myöskään 450 kokoista 3D kopteria.  Oikea vaihtoehto olisi silloin korkeintaan hirobon quark tai esim Efliten pikkuinen mSR.

Gaui 550 ei ole muuten suunnitelmallisesti mikään kovin raju peli, enemmänkin rauhallinen taivaallakulkija. Ihan toinen filosofia on gauilla takana kuin esim outragen 550 kopterilla. Amigin suunnittelulähtökohtia en lähde arvailemaan, mutta haiskahtaa 3D:ltä. Valmistajasta/valmistajan filosofiasta ei taida olla tietoa kuin kauppiaalla.

Kauppias, leluja.net, myy myös E-Smart kopteria joka on jotakuinkin 550 gauin kokoinen

Ote leluja.netistä:

Amig
Ikäsuositus 14+
Vaikeus taso: 5  (helppo 1...10 vaikea)

E-Smart
Ikäsuositus: +14v
Vaikeus taso: 5.5  (helppo 1…10 vaikea)

Sama ikäsuositus? Pidäthän luentoa vastuusta myös kauppiaalle.

Foorumilta muuten löytyy varsin varmaotteinen nuori pilotti, joka käsittääkseni aloitti juuri e-smartilla, ja 13 vuotiaana. Hyvin lentää Jonnis ja näkyy olevan 700N projekti työn alla.

Ja kysymyshän oli Amig vs Gaui, eikä "millä kokoluokalla mun kannattaa aloittaa"
« Viimeksi muokattu: 13 Lokakuu, 2009, 07:56:47 kirjoittanut keke »

Poissa SMy

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #64 : 13 Lokakuu, 2009, 07:50:54 »
Sopeva kokoluokka on aika paljon kiinni siitä, missä lentää ja miten. Itselläni tämä nykyinen 450 kokoinen on optimi. Tällä on helppo ihan ex tempore käydä pihalla vähän leijuttelemassa ja pihatiellä pientä ees- taas lentoa tekemässä. Akut on halpoja ku saippua. Voi ostaa useempia, niin kentälläkään ei tarvii sen yhden keikan jälkeen jäädä odotteleen akkujen latautumista. Kopu kulkee reissussakin kätevästi mukana muiden romujen ohessa (autoon pitää mahtua myös jälkikasvu ja kaikki kassit) jne. jne.


Pertti

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #65 : 13 Lokakuu, 2009, 08:50:00 »
Öö... Tarkoitatkos, että aloittelijalle olis pienempi parempi...? Kyllähän se koko tuo vakautta ja helpostusta lentoon aluksi...

Tarkoitan sitä että lentäjän on hyvä olla suurempi kuin kopterin kun aloitetaan harrastus.

Mitä mitä?!

Onko 13-vuotiaissa jotain pahaa vai? ;D Ite oon viä n. 2kk 13-vuotias ja en pidä itteeni pienempänä kuin mikään kopteri (varioo ei lasketa).

No saatan olla pitkä 13-vuotias (175cm) mutta en kyllä pidä itseäni mitenkään liian pienenä kopterin lennätykseen.

Ja kokoluokista viä: Itellä on nyt 450Pro ja kyllä se mulle on ihan riittävä. Isompaan menee enemmän rahaa jota on kuitenkin melko vähän tässä iässä ;)

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #66 : 13 Lokakuu, 2009, 08:52:13 »
Lainaus
Jos harrastusta aloittava kaveri on esimerkiksi 13 vuotias niin onko kovinkaan vastuullista kylvää foorumilla sellaista filosofiaa että paras tapa aloittaa on mahdollisimman iso 3D kopteri?
Vastuu:

Huomasin kyllä että kysyjä on 13v (jos on ilmoittanut todellisen ikänsä).  Ajattelin myös miten se vaikuttaa tähän valintaan.
Helpointa olisi ollut vastaamatta mitään, kuten moni tekikin, mutta me keski-ikää lähenevät aikuiset ylenkatsomme nuorisoa muutenkin liian helposti.

Vastasin Puhille, jos huomasit. On epäkohteliasta olla vastaamatta.

Joka tapauksessa, 13  vuotias on etupäässä huoltajiensa vastuulla, ei minun, puhumattakaan foorumista.
Toiseksi, jos kaveri ei oikeasti ole kykenevä kopterilla lentämään on varsin vastuutonta edes passiivisesti suositella myöskään 450 kokoista 3D kopteria.  Oikea vaihtoehto olisi silloin korkeintaan hirobon quark tai esim Efliten pikkuinen mSR.

Kirjoitukseni koski kaiken ikäisiä. Se että on enemmän ikää ei tarkoita että on kykenevä lentämään yhtään mitään. En ole suositellut Amigia. Katso video. Siinä on 450 kokoluokan kopteri ja koaksiaali.

Gaui 550 ei ole muuten suunnitelmallisesti mikään kovin raju peli, enemmänkin rauhallinen taivaallakulkija. Ihan toinen filosofia on gauilla takana kuin esim outragen 550 kopterilla. Amigin suunnittelulähtökohtia en lähde arvailemaan, mutta haiskahtaa 3D:ltä. Valmistajasta/valmistajan filosofiasta ei taida olla tietoa kuin kauppiaalla.

Kauppias, leluja.net, myy myös E-Smart kopteria joka on jotakuinkin 550 gauin kokoinen

Ote leluja.netistä:

Amig
Ikäsuositus 14+
Vaikeus taso: 5  (helppo 1...10 vaikea)

E-Smart
Ikäsuositus: +14v
Vaikeus taso: 5.5  (helppo 1…10 vaikea)

Sama ikäsuositus? Pidäthän luentoa vastuusta myös kauppiaalle.

Ikäsuositus 14+ tarkoittaa varmaan alaikärajaa. Itse olen 33 vuotias ja minulle leluja.net suositteli aloittelijan harjoituskopteriksi honey bee fp:tä joten eipä taida tarvita luennoida :D.

Foorumilta muuten löytyy varsin varmaotteinen nuori pilotti, joka käsittääkseni aloitti juuri e-smartilla, ja 13 vuotiaana. Hyvin lentää Jonnis ja näkyy olevan 700N projekti työn alla.

No sehän on hienoa, ei muuta kuin onnea projektiin.

Ja kysymyshän oli Amig vs Gaui, eikä "millä kokoluokalla mun kannattaa aloittaa"

Edelleen... vastasin Puhin kysymykseen...

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #67 : 13 Lokakuu, 2009, 09:09:26 »
Mitä mitä?!

Onko 13-vuotiaissa jotain pahaa vai? ;D Ite oon viä n. 2kk 13-vuotias ja en pidä itteeni pienempänä kuin mikään kopteri (varioo ei lasketa).

No saatan olla pitkä 13-vuotias (175cm) mutta en kyllä pidä itseäni mitenkään liian pienenä kopterin lennätykseen.

Ja kokoluokista viä: Itellä on nyt 450Pro ja kyllä se mulle on ihan riittävä. Isompaan menee enemmän rahaa jota on kuitenkin melko vähän tässä iässä ;)


Jostain syystä Pertti kirjoituksestasi jäi minulle sellainen käsitys että ymmärsit kirjoituksestani paljon sellaista mitä moni vanhempi ei ymmärrä 8).

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #68 : 13 Lokakuu, 2009, 09:14:51 »
Lainaus
Vastasin Puhille, jos huomasit. On epäkohteliasta olla vastaamatta.
Teknisesti kyllä, mutta koin tämän...
Lainaus
Mielestäni kokoneempien harrastajien tulisi miettiä hiukan vastuullisemmin kokosuosituksia aloittelijoille ensimmäiseksi kopteriksi.
...suunnatuksi myös hieman minun kirjoitteluuni. Siksi oma vastaukseni.

Lainaus
Kirjoitukseni koski kaiken ikäisiä.
Ja
Lainaus
Jos harrastusta aloittava kaveri on esimerkiksi 13 vuotias niin onko kovinkaan vastuullista kylvää foorumilla sellaista filosofiaa että paras tapa aloittaa on mahdollisimman iso 3D kopteri?
Minä tipuin kärryiltä mikä osa koski kaikenikäisiä ja mikä 13 vuotiasta.

Tästä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä:
Lainaus
e että on enemmän ikää ei tarkoita että on kykenevä lentämään yhtään mitään.

Lainaus
Ikäsuositus 14+ tarkoittaa varmaan alaikärajaa.
Pointtini oli, että "ikäraja" on sama kahdelle eri kokoiselle kopterille. Myyjä tuntenee vastuunsa, ja on näin kirjoittaessaan kenties sitä mieltä että vaatvat saman "kypsyystason". Puhdasta arvailua, en tunne leluja.netin väkeä.


Edelleen minun motiivinani on vain sanoa, että molemmat kopterit ovat vaarallisia ja vaativat varovaisuutta. Varsinaiseen kokoluokkakysymykseen vaikuttaa lentopaikka ja budjetti, mutta siitä ei tässä ollut kysymys.


Mutta hei, taidan jatkaa tästä henkilökohtaisella tunneinventaariolla kun jokin tässä threadissä minua näin poikkeuksellisen paljon tuntuu korpeavan. Sulkeudun sitä tekemään ettei kaikkien tarvitse kärsiä :)

Pertti

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #69 : 13 Lokakuu, 2009, 09:19:29 »
Keke ja kaikki muutkin joita asia kiinnostaa/vaivaa niin jatkavat asian pohdiskelua tsätissä. Mää ja Harri ollaan siä jo... ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #70 : 13 Lokakuu, 2009, 12:47:48 »
Itse tässä tuolla iällä käsitän tuon "henkisen" kypsymisen... eli minkä ikäisenä tajuaa miten tuollaisen säksättimen kanssa voi käyttäytyä ja millaisessa seurassa. Ja monella esim. 13w tuskin on yksin rahaa ostaa jotain 700N + lähettimet fuilit etc tilpehöörit mukaan eli siellä täytyy olla vanhemmat takana, jotka toivottavasti on vastuullisia ja ymmärtävät miten moisen kamppeen kanssa pelataan. En nyt yleistä mitenkään(..enkö? ;D ), mutta vielä 15v mopo sankarit tahtoo olla aika vastuuttomia ja ymmärrystä vailla välillä. Mutta aina löytyy poikkeuksia.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Harri

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #71 : 13 Lokakuu, 2009, 12:48:20 »
Pointtini oli, että "ikäraja" on sama kahdelle eri kokoiselle kopterille. Myyjä tuntenee vastuunsa, ja on näin kirjoittaessaan kenties sitä mieltä että vaatvat saman "kypsyystason". Puhdasta arvailua, en tunne leluja.netin väkeä.

Edelleen minun motiivinani on vain sanoa, että molemmat kopterit ovat vaarallisia ja vaativat varovaisuutta. Varsinaiseen kokoluokkakysymykseen vaikuttaa lentopaikka ja budjetti, mutta siitä ei tässä ollut kysymys.

Kyllä me ihan samaa narua vedetään ja vielä samaan suuntaankin ;). Kirjoitukseni ei ollut suunnattu sinulle vaan ihan yleisesti tuossa kun Puhille vastasin.

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #72 : 14 Lokakuu, 2009, 10:30:47 »
Ei se ikä harrastukseen katso.Itse taisin aloittaa harrastuksen ~6-7v kun lensin veljen lennokkia.Tosiaan pitää aina muistaa että kopterit ovat todella vaarallisia kapineita väärin käytettynä.Lentäähän justin chi:kin 6v kisoissa.Tosiaan kannattaa aloittaa pienemmällä kopterilla joka ei saisi paljoa tuhoa aikaiseksi.

-Joni
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2009, 12:50:32 kirjoittanut Jonnis »

makopa

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #73 : 29 Lokakuu, 2009, 20:32:04 »
Mut olennaiseen millaista kokemusta Amigista  ???

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #74 : 29 Lokakuu, 2009, 22:16:52 »
Eipä mitään huonoja kokemuksia. Orkkis sähköissä vikana lähinnä perän pieni driftaaminen gyron jäähtyessä. Kone on vakaa lentää. Radiolinkin kohtuupitkä viive tekee lennosta tosin vähän epätasaisempaa, kuin esim. Spektrumin systeemillä.

Edit: Se vähän riippuu mihin vertaa. Jos vertaa Raveen, niin on vähän kuin vertaisi perus autoa urheiluautoon. Kummallakin pystyy lentämään, mutta Rave lentää paremmin ja tehoa on about 3 kertaa enemmän. Hintaluokkakin on tottakai ihan eri. Mutta, jos vertaa niihin halvemman luokan 450 kokoisiin koneisiin mitä olen koettanut tähän mennessä (mm. Shark, BeltCP)  niin tämä on ihan mukava lentää ja perän pito on uskomatonta kyllä melko lähellä esim. gy401:stä jos ei kylmän sään driftausta lasketa. Tehoa löytyy tarpeeksi kelle tahansa aloittelijalle. Hinta on hieman suolainen itse rungolle, kun vertaa alkunperäiseen Aligniin. Jos Amigiin laittaisi parhaat mahdolliset sähköt niin hyvin luultavasti ei huomaisi eroa esim. 450SEv2:seen, yksinkertaisesti siksi että ovat niin samanlaisia.


-op-
« Viimeksi muokattu: 29 Lokakuu, 2009, 22:30:09 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2090 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8822 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
3034 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
9332 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4737 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350