Kasaus edistyy ja tässä pari huomiota.
Kopterin hyviä puolia:
- Asennustilaa gyrolle perän blokin kummallakin puolella
- Peräputken kiristys yhteensä neljällä ruuvilla, vrt. monissa koneissa vaan kaksi.
- Hyvin suunniteltu antirotaatiotuki, tarpeeksi liikkumistilaa elevator servon armille ja linkille.
- Varsin laadukas osien viimeistely, vaikea huomata mitään eroa muihin laadukkaampiin merkkeihin.
- Lähes kaikki osat toimii tasaisesti, ei tarvetta linkkien herkistelylle. Perän mekaniikassa oli vähän jumitusongelmaa, mutta uudelleen kasaaminen auttoi.
- Mukana tuleva salkku on tilava ja vaikuttaa kestävältä
- Koneen ruuvien kanssa ei ollut mitään ongelmaa, ei mennyt kierteitä.
Huonoja puolia:
- Kone oli valmiiksi kasattu, mutta joutui lisäämään ruuvilukitetta jokaiseen rungon ruuviin. Nuppiin ei tarttenut lisätä lukitetta lähes ollenkaan, eikä peräänkään. Joku aloittelija ei välttämättä tajua lisätä lukitetta ennen lennätystä, joten kannattaisi joko toimittaa kone osissa, tai kasata huolella lukitteen kanssa.
- Orkkis stabbareissa oli jotain ongelmaa kiinnityksen kanssa, stabbarin muovinen osa ei ollut kunnolla kiinni metallisessa kiinnikkeessä, ja pääsi kääntyilemään. Vika korjaantuu tosin pikaliimalla. Itte tykkään enemmän kokomuovisista stabbareista, jotka kierretään kiinni eikä tartte ruuveja. Ovat kevyemmät, eikä ole ylläkuvatunlaisia ongelmia.
- Alumiiniset landarit on hienot, mutta ei kaikkein käytännöllisimmät. Jos lähtee ja laskeutuu kovalta alustalta (esim. liikuntahalli), jäykät landarit vaikeuttaa yllättävän paljon koska eivät anna yhtään periksi. Torpissa myös hajottavat satavarmasti pohjalevyn ja jopa rungonkin. Muoviset kaaret olisi paremmat.
Kerrohan OP kokemuksia sitten tuosta Flyskyn radiosta noin ammamiehen näkökulmasta.
Ammattimiehestä tiedä, mutta tässä pari omaa huomiota:
Radion hyviä puolia:
- Kattavat valikot ja säätömahdollisuudet, vastaa aika tavalla Futten 9C:tä.
- kohtuu selkeät valikot, ei mitään outoja piilotoimintoja tai epäselviä lyhenteitä.
Huonoja puolia:
Radion käyttöä joutui opettelemaan vähän aikaa, yksi vaikeuttava tekijä on mm. se että kun painaa vasemmanpuoleista kytkintä, niin kursori liikkuu näytöllä oikealle/ säädettävä arvo kasvaa
. Oli myös pari muutankin huomautuksen arvoista ongelmaa:
- 2.4 gigan moduulin 5 reikäinen liitin on vinossa, ja kun laitoin moduulin radioon, niin yksi liitinpinneistä työntyi radion kuoren sisään (kts. kuvat) En edes huomannut sitä ennenkuin aloin bindaamaan radiota vastariin ja ihmettelin kun mitään ei tapahtunut. Vika korjaantui kun kolvasin pinnin takaisin piirilevylle ja laitoin moduulin paikoilleen varovasti.
- Yksi radion kannen kuudesta kiinnitysruuvista on pidempi ja paksumpi kuin muut, eipä ole tälläistä ennen tullut vastaan
.
- Radion ja vastarin välillä on viivettä, tikkua kääntäessä on pieni viime ennenkuin servo liikkuu. Suurta haittaa ei ole, mutta onhan sillä hieman vaikutusta. Tosin jos vertaa halpoihin kiinalaisiin 2.4 gigan radioihin niin tuo Flysky oli paljon nopeampi.
- Radion summerin ääni on hermoja raastava, eikä sitä edes saa kytkettyä pois päältä.
- Flightmode ja Hold kytkin on oudoissa paikoissa, flighmode radion oikealla puolella yläkonsolissa, ja hold vasemmalla puolella taaimmaisena vipuna. 3 asentoisessa flightmode kytkimessä oli myös se ongelma, että pyrkii "keskittämään itsensä" melko helposti, on siis vähän niinkuin jännityksessä ollessaan laidassa. Tästä voi tulla se ongelma, että kytkimen voi melko helposti kääntää idle 1 asentoon vahingossa, jolloin kiekat menee täysille.
- Radio saa virran pattereista, Nimh akku olisi kätevämpi varsinkin kun radio kuluttaa patterit loppuun melko nopeasti.
Muista sähköistä en nyt osaa sanoa mitään kun en ole vielä lentänyt, motti, säädin ja servot vaikuttaa ihan asiallisilta, gyron toiminnan näkee sitten kun testilentää.