Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 121220 kertaa)

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #175 : 14 Helmikuu, 2010, 09:26:43 »
Jos joku  kouvolan ympäristössä vois autella säädöissä niin yksityisviestiä kehiin....
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #176 : 15 Helmikuu, 2010, 21:14:19 »
Gyro ongelmaa(Esky)-- Ohjeessa lukee että virrat kopukkaan/radioon. Ledi vilkkuu jolloin gyro kalibroi itsensä ? Sitten ledin pitäisi jäädä palamaan ? Ei jää vaan sammuu ? Radion gyro sens asetuksissa valittavana State:ACT/INH ja Model:STD/GY miten nää pitää olla ??

Kopukka pyörii ympyrää valitsen asetukset miten vaan / käännän Gainia....
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2010, 21:18:23 kirjoittanut raissu »
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #177 : 15 Helmikuu, 2010, 22:18:09 »
Gain pitää olla tarpeeksi ylhäällä, kokeile vaikka 70%
Laita state ACT, eli käytössä... todennäköisesti jos on INH niin ei vaikuta valikon säädöt.
Radio on flysky?
Sitten gyron korjaus-suunta pitää vaihtaa ettei pyöri, jos gyrossa on REV dippikytkin niin napsauta toiseen reunaan.
Onko nyt siis oikeasti joku eskyn gyro vai se "amig" gyro, joka on gy401 kopio?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #178 : 15 Helmikuu, 2010, 22:26:03 »
http://www.leluja.net/tuotteet.html?id=24/498

toi gyro ja flyskyn radio ....
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #179 : 15 Helmikuu, 2010, 23:53:24 »
noniin, tuollahan tuo sanotaan myös rev/nor kytkin toiseen asentoon niin pitäisi pyörimisen loppua
siis jos kirroksia nostaessa kopteri voimakkaas pyörähtää heti.
Jos on verkkaista pyörimistä niin servoa siirtää putkella kun gyro on RATE tilassa, niin ettei perä suuremmin kierrä minnekkään.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #180 : 16 Helmikuu, 2010, 13:14:41 »
Rev/Nor kytkin oikeassa asennossa (Rev) toisessa asennossa pyörii ja kovaa.. Mitenkähän ton Gyron saa Rate tilaan ? Peräservo ei ole ihan 90 ast tikku keskellä. Sub trimmistä sen kuitenkin saa asetettua ??? Olisko toinen gyro mitään ??
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #181 : 16 Helmikuu, 2010, 13:23:52 »
Rev/Nor kytkin oikeassa asennossa (Rev) toisessa asennossa pyörii ja kovaa.. Mitenkähän ton Gyron saa Rate tilaan ?
Laskemalla radiosta gyron gainia alle 50% (tai alle nollan, riippuu miten gainia radiossasi säädetään).

Peräservo ei ole ihan 90 ast tikku keskellä. Sub trimmistä sen kuitenkin saa asetettua ??? Olisko toinen gyro mitään ??
Perän kanssa EI saa käyttää subtrimmiä tai trimmiä. Jos näin tekee, gyro luulee että tikku on jatkuvasti hiukan kallellaan jompaan kumpaan suuntaan ja yrittää kääntää perää hiljaksilleen. Jotkut (tai useimmat?) gyrot oppii tikun nolla-asennon virtojen kytkemisen yhteydessä, joten jos silloin radiosta tulee subtrimmillä säädettyä signaalia, ohjelmoituu tämä uudeksi nollakohdaksi gyroon -> servo on taas samassa asennossa, kuin ennen subtrimmausta.

Eli: servon armi mahdollisimman lähelle 90 astetta silloin, kun gyro on rate-moodissa ja radiolta ei tule mitään inputtia perälle (ei trimmejä, ei subtreimmejä, ei näppejä tikulla). Peräservon voi vaihtoehtoisesti kytkeä suoraan radioon, ohi gyron. Tämän jälkeen peräservoa siirtämällä tai linkkiä säätämällä perälapojen kulmat siten, että kopteri ei pyöri rate-moodissa valtoimenaan ILMASSA.

Painotettakoon vielä, että mikä tahansa gyro missä tahansa moodissa päästää helposti perän pyörimään kun ollaan MAASSA ja nostetaan nupin kierroksia (alustan liukkaudesta jne. riippuen). Tätä voi kompensoida itse tikulla kääntelemällä mutta millään gyron säädöllä ominaisuutta ei pois saa.

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #182 : 16 Helmikuu, 2010, 15:22:02 »
Käänsin peräservon toisin päin niin sain kulman kohdallee. Sitten servo suoraan kiinni radioon. Mulla on sellainen teline jossa kopukkaa voi "lennättää" ja säätää.
Siirtelin servoa edes takas kunnes kone pysyi ilman gyroa suunnilleen suorassa. gyro kiinni ja kierroksia mutta ei pysy suorassa vaan pikkuhiljaa perä luistaa :))

Kattelin YouTubessa videota joissa kopukkaa säädeltiin samantapaisessa telineessä ja perä pysyi kun naulattuna....
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #183 : 16 Helmikuu, 2010, 15:58:33 »
Kyseähän voi olla ihan täysin että kyseessä on eskyn gyro ^^
Tärinä voi aiheuttaa vaeltamista, eli kokeile erinlaisia kiinnityksiä gyrolle... myös gyron pyöräyttäminen 90 astetta voi auttaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Juhis

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #184 : 16 Helmikuu, 2010, 16:26:20 »
Mulla on radiossa (Turnigy 9x, sama kun FlySky) gyrolle asetuksina
state act
uprate avc 060 (arvo vaihtelee)
dnrate nor 060  (-"-)
model gy

Gear-kytkimesta oikealta edestä vaihtuu gyro rate ja hh tilojen välillä. Kytkin itsestä poispäin pitäisi olla hh, eli avc..

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #185 : 17 Helmikuu, 2010, 20:24:38 »
terve.

olisiko jonkun mahdollista mitata amig:in pää akselia. tarvitsisin reikien välin ja mitta reijästä siihen ohennukseen ja akselin halkaisija. syy kysymykseen on onko amig:issa sama akseli kun hk-450 kopussa. kun tuo leluja.net on kulmilla vois sieltä hakea osia.

t:j-p
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #186 : 17 Helmikuu, 2010, 22:17:11 »
terve.

olisiko jonkun mahdollista mitata amig:in pää akselia. tarvitsisin reikien välin ja mitta reijästä siihen ohennukseen ja akselin halkaisija. syy kysymykseen on onko amig:issa sama akseli kun hk-450 kopussa. kun tuo leluja.net on kulmilla vois sieltä hakea osia.

t:j-p

Reijät 2mm, reikien väli 107mm, n.56.5mm ja 47mm reijän keskeltä ohennuksen "alkuun", halkaisija 5mm, pituus 116mm. Toivottavasti tuli oikein  :)

e: On ne samanlaisia, löysin hk:n akselin ja silmämääräisesti näytti ihan samalta, niinkuin varmaan melkein kaikki muutkin 450 akselit, paitsi beltti  :D
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu, 2010, 22:22:33 kirjoittanut Kallio »
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #187 : 17 Helmikuu, 2010, 22:21:20 »
KIITOS.

nuo tiedot riittävät ja näyttäs siltä että sopii tuo akseli hk-450:seen.


t:j-p
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

makopa

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #188 : 30 Maaliskuu, 2010, 22:39:33 »
raissu joko olet saanut ratkaisut ongelmaan,  ??? ittellä amig toimii hienosti  :D laittele viestiä jos apuja tarviit
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2010, 18:35:04 kirjoittanut makopa »

Poissa Lassi

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • LassiVVV videos's - Youtube
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #189 : 10 Kesäkuu, 2010, 14:50:34 »
Morjesta vaan kaikille

Taas kerran nousi kopteri kuume hyvin pahasti ja tällä kertaa varmaan niin että onhan tämä harrastus aloitettava. RC kalustoa on ollut yli 10vuoden ajan, vaikkakin tietysti tämä lentäminen on täysin oma alansa.

Tarkoituksena oli ostaa serkun kanssa Amig 450:set ja harjoitella niillä. Onko jotain ehdotonta ärähdystä ettei tällästä kannattaisi ostaa ensimmäiseksi helikopteriksi. Mietin että pitäiskö ostaa esim. tuo leluja.net:n 21e simulaattori ohjain ja ohjelma? Lahden alueella asustellaan kumpikin ja monesti tulee Padasjoella viikonloppuja oltua. Onkohan täällä Lahden lähistöllä ketään kopteri henkistä ihmistä joka haluaisi koittaa noita ja opettaa hieman perus säätöjen tekemistä? Jos jollain innostusta niin yv:tä voi laittaa, voisi turvallisemmin mielin hankkia koneen kun tietäisi että jonkunlaista opetusta olis saatavissa.

Konehan on muuten topicin perusteella ihan ok vehje ja hintakin on kohdillaan. Varmaan nämä RTF paketin kamat riittää harjoitteluun ja sitten tietysti voi harrastuksen edessä hankkia lisää tavaraa. Akkujahan varmaan tarvitsee lisää ainakin jossain vaiheessa muuten melko lyhyitä noi lentely tuokiot.

Onkos kuluvien osien menoluokka minkälainen suurinpiirtein. Autoissa ja veneissä kululuokat oli melko pieniä (varsinkin veneissä). Kuluuko siis jotain laakeria/linkkiä tms. väljäksi kuinkakin usein? Tuo mukana tuleva laturi ei varmaan ole parhaasta päästä, mutta toiminee kuitenkin alussa (tasaava taisi onneksi olla?). Kiitoksia jo etukäteen vastanneille :)

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #190 : 10 Kesäkuu, 2010, 21:39:16 »
Morjesta vaan kaikille

Taas kerran nousi kopteri kuume hyvin pahasti ja tällä kertaa varmaan niin että onhan tämä harrastus aloitettava. RC kalustoa on ollut yli 10vuoden ajan, vaikkakin tietysti tämä lentäminen on täysin oma alansa.

Tarkoituksena oli ostaa serkun kanssa Amig 450:set ja harjoitella niillä. Onko jotain ehdotonta ärähdystä ettei tällästä kannattaisi ostaa ensimmäiseksi helikopteriksi. Mietin että pitäiskö ostaa esim. tuo leluja.net:n 21e simulaattori ohjain ja ohjelma? Lahden alueella asustellaan kumpikin ja monesti tulee Padasjoella viikonloppuja oltua. Onkohan täällä Lahden lähistöllä ketään kopteri henkistä ihmistä joka haluaisi koittaa noita ja opettaa hieman perus säätöjen tekemistä? Jos jollain innostusta niin yv:tä voi laittaa, voisi turvallisemmin mielin hankkia koneen kun tietäisi että jonkunlaista opetusta olis saatavissa.

Konehan on muuten topicin perusteella ihan ok vehje ja hintakin on kohdillaan. Varmaan nämä RTF paketin kamat riittää harjoitteluun ja sitten tietysti voi harrastuksen edessä hankkia lisää tavaraa. Akkujahan varmaan tarvitsee lisää ainakin jossain vaiheessa muuten melko lyhyitä noi lentely tuokiot.

Onkos kuluvien osien menoluokka minkälainen suurinpiirtein. Autoissa ja veneissä kululuokat oli melko pieniä (varsinkin veneissä). Kuluuko siis jotain laakeria/linkkiä tms. väljäksi kuinkakin usein? Tuo mukana tuleva laturi ei varmaan ole parhaasta päästä, mutta toiminee kuitenkin alussa (tasaava taisi onneksi olla?). Kiitoksia jo etukäteen vastanneille :)

Terve!
Kivan harrastuksen olet valinnut :D
Jos et ole ikinä koskenut helikoptereihin niin suosittelen aluksi hommaamaan simulaattorin ja ohjaimen, esim phoenix+dx6.it tai dx7. Simulla aloittaminen on paljon paljon halvempaa! (kokemuksen syvä rintaääni)
Ehdottamasi kopteri on varmasti hyvä, mutta vaihtoehtojahan tässä harrastuksessa löytyy... Yksi hyvä vaihtoehto olisi myös Align Trex 450pro tai sport super combo.Rekkula on varmasti laadukas ja osia löytyy varmasti.
Suosittelisin aloittamaan kuitenkin kunnollisella simulla tämä harrastus...
Kuluvia osia tulee silloin kun torppaat kopterin ;)
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2010, 21:47:39 kirjoittanut Azzuras »
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa Zappo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #191 : 10 Kesäkuu, 2010, 21:52:28 »
Kyllä Orimattilastakin päin apua löytyy jos tarvitset.

ch053n

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #192 : 27 Elokuu, 2010, 12:26:48 »
Ko. amigin omistan.

Nyttemmin kun olen apuja saanut tämän foorumin kautta niin vaikuttaa ok kopterilta. ( gyro probleema oli .. )
Kokemuksia paremmista ei ole ..

Olen tosin täysin aloittelija, .. ennen tätä oli walkeran 22 rimpula jolla ei tehnyt juuri mitään muuta kuin uusi perämoottoria jatkuvasti ja lenteli pitkin puita. Tuota walkeraa en suosi kenellekkään edes aloittelijalle..


Padi00

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #193 : 15 Syyskuu, 2010, 17:31:14 »
Ostin kanssa kyseisen kopteri puolisen vuotta sitten.. kertaakaan ei oo ilmaan noussut.. joten apuja kaipaisin (Oikeen kasattu edes).
Kippaa oikealle heti kun koittaa hiukankin nousta sillä.. Kaks kertaa ostanu siihen uudet osat ja kolmansia ei viittis ostaa ennen ku on varma säädöistä sun muista.  Kaarinassa asustelen (Turunseutu)

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #194 : 15 Syyskuu, 2010, 17:39:18 »
Täällä Turun alueella on paljon harrastajia jolta saa apua. Itse asun Rymättylässä ja olen muutaman koneen kasannut ja muutamia säätänyt niin että potilas itse tekee ja minä koitan neuvoa. Monesti on hyvin pienestä ollut kiinni että ei ole säädöissä, jos kiinnostaa apu niin laittele viestiä.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Padi00

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #195 : 15 Syyskuu, 2010, 17:46:06 »
 :D
Pistelenpä viestiä kun osat on saapunu ja kyselly eukolta sen kalenterista..

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #196 : 15 Syyskuu, 2010, 19:29:45 »
Onko kellään tietoa voiko amigin mukana tulevaa radiota käyttää simulaattoreissa?
Minkälaista piuhaa sinne pitäis saada ja mistä?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #197 : 15 Syyskuu, 2010, 20:37:52 »
Voi, jos radio on tämä flyskyn lähetin... esim tällä kaapelilla saa toimimaan.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11996
Veljelle tuon laitoin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

htt7o

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #198 : 19 Syyskuu, 2010, 15:09:10 »
Osaako joku sanoa että mitä kaikkea tarvitsen kun laitoin kopteriin uudet akku  liittimet ja onnistuin laittamaan ne väärinpäin.
Tätä en tietenkään seuraavana päivänä tarkistanu kun kytkin akun kiinni.
Yksi akku suhahti ja yks kenno ainakin pimeenä mutta se ei nyt paljon haittaa kun oli se vakio mutta nyt kun plussat ja miinukset on korjattu niin moottorista ei kuullu enää piippauksia eikä tietenkää enää toimi.
Jos joku taas voisi ohjata aloitteliaa oikeaan suuntaan kertomalla mitä luultavimmin pitää tilata ja korjata.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #199 : 19 Syyskuu, 2010, 15:38:09 »
Nopeudensäädinhän siinä on miltei 99% varmuudella mennyt.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2092 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8827 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
3041 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
9348 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4741 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350