Siirryttiin sitten analogiservoon jo ennen ensilentoa..
D591:stä oli moottorin ratas irronnut jotenkin. Koitin avata koteloa, mutta kiinnityskorvat hajosi -> pois.
Tilalle neljäs HXT-900.
Huomioita itse kopusta:
* Torx- ruuvit hyviä. Avaimet päteviä.
* Mukana jotain hämykokoisia M2 tms. ruuveja joiden kuusioreikä suurempi kuin M2 avain. Noita käytettiin nuppiservojen ja päälapojen kiinnitykseen. Sai kyllä kiristettyä, mutta..
* Runko aika karkeaa tekoa, esim. muovisista päälavoista ei ole purseita poistettu, gyrolevyssä melkoisen terävät reunat jne.
* Perän linkkivivussa melkoinen välys sliderin palloon.
* perä kopsattu jostain ihan ekasta Trex250:sta. Muistelen lukeneeni jostain ongelmasta perähubin mitoissa(?) kun trex250 julkaistiin. Tästä piti sorvata (= akkupora + viila) vähän pois perähubista että lavanpitimien ruuvit sai kiristettyä.
* Perälavat eriparia
(päällekkäin asetettuna muoto sama, mutta ei lähellekään tasapainossa)
* Nupissa oli lukitetta, mutta perään sitä ei ollut tehtaalla enää riittänyt..
Omia virityksiä kasausvaiheessa:
- hxt-900 liian iso mahtuakseen etummaisten servojen reikiin -> viilaa
- ostetussa moottorissa (Turnigy T2627-3800) 2.3mm akseli, kopukitin pinjonissa 2.5mm reikä -> Loctite 603
- ensin oli vastarin (torpattu AR6100) aileron- kanava pimeä, sitten kaasu -> Kolvausta, samalla liittimien suunta vaihtui.
btw, onko se ne 0.5x1mm vastukset (Mittari näytti toisesta samanlaisesta n. 180ohm resistanssia) vastarin "aivojen" ja liitinpinnien välillä tärkeitä? Yksi oli rikki -> korjattu tinasillalla..
- Turnigy 3S 1000mAh akku liian iso -> rungon modausta että saa tuonkin akun mahtumaan kabiinin alle.
Kabiinin kiinnitysreiät sai itse porata sopiviin paikkoihin joten ei ongelmaa sen suhteen.
Saas nähdä miten tuo gyro toimii lennossa. Kädessä olen jo kopua pyöritellyt ja kyllä gyro ainakin yrittää pitää perää paikallaan.