Äänestys

Tupakoitko? Mukaan luetaan kaikki huulessa palavat ...

Satunnaisesti
4 (4.3%)
Kyllä
24 (26.1%)
Ei
58 (63%)
Lopettamassa
2 (2.2%)
Tupakoin vain kännissä
4 (4.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 74

Äänestys päättynyt: 30 Syyskuu, 2009, 23:02:44

Kirjoittaja Aihe: Tupakoinnista ...  (Luettu 21639 kertaa)

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #25 : 26 Syyskuu, 2009, 22:01:56 »
Ne jotka ei nyt kuitenkaan ole polttaneet aktiivisesti. Niin tupakoinnin hyviä puolia (eikä aleta marisee heti et terveys menee, se menee joka tapauksessa) Kuis moni tänne jää, jos tupakoinnin lopettaa/ei ole ikinä vetänyt. -Ei kukaan jää tänne. Kaikilla kasvaa horsmat perseestä jossain vaiheessa.

1. Se on hyvä sosiaalinen hetki.
2. Se rauhoittaa kummasti jos alkaa vitu*taa
3. Aamutupakka on melkein kuin aamuseksi :)
4. Kännissä mukavempi olla kun on yhden vetänyt.
5. Pääsee töissä tauottaa enemmän :D
6. Kaikki eivät kuole tupakointiin ... Eräskin tupakoiva mies oli kuollut vasta 106 vuotiaana autokolarissa :D

Sitten huonot puolet....

1. Vaatteet haisee
2. Rahat menee (ne menee joka tapauksessa)
3. Terveys menee (sekin on ehtyvä luonnonvara) :D

Ps. Bangkokin kaupungin ilmasto on niin saastunutta että tutkimusten mukaan siellä asuminen raittiina vastaa hengitysilman laadulta kuitenkin 2 askia tupakkaa päivässä. Eikä meistä tupakkamiehistä suurin osa vedä ku ehkä 1 askin päivään :P

Tuleeko niitä huonoja puolia vielä? Kaikki ketkä tunnen keksivät vain nämä kolme edellä mainittua huonoa puolta.
Kuitenkin olen itsekkin lopettamassa juuri. Joten voisiko lukea että olen puolueeton?
Lähetys Imatralta loppuu tähän.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #26 : 26 Syyskuu, 2009, 23:11:19 »
Jos et polta niin näitä ei ole...
2. Se rauhoittaa kummasti jos alkaa vitu*taa <- ei tupakoi ja laskee vaikka 10 tai sitten ei vaan vituta kun ei ole jotain älyttömiä nikkiksiöä ^^?

3. Aamutupakka on melkein kuin aamuseksi  <- Öö, jos et polta et tarvitse tätä, pärjää loistavasti ilmanki.. voi vaikka harrastaa sitä aamuseksiä enemmän ^^

4. Kännissä mukavempi olla kun on yhden vetänyt. <- otetaan vaikka pari paukkua tuon sijasta ja tuhotaan aivosoluja sillä kertaa vähä enemmän. Oletetaan ettei kukaan ole alkoholisti niin viikonloppu juhlinnan sosiaaliset ja muutenkin terveydelliset haitat on pienempiä, kuin se että kiskoo askin< päivässä ja haisee jörrikälle ^^.

Eli jää 3 ei edes hyvää syytä :D
1. Terveellisempiäkin sosiaalisia hetkiä on olemassa, tämä voi olla hyvä sosiaalinen hetki kaikille joilla on se körssi huulessa.. kerkeääkö siinä puhumaan kun posket lommolla imetään sitä? ;D
5.Töissä tauvottaminenhan riippu työpaikasta, eikä ole tasa-arvon mukaista että tupakoitsijat saisivat taivottaa enemmän ^^
6. Vaikka kaikki eivät kuole tupakointiin, se ei tarkoita etteikö se olisi kovasti terveyteen vaikuttava tekijä.
Keksittyjä muka hyviä syitä  :-X

Joo, menis tuhoaan lisää niitä aivosoluja vaikka oluella. Öit  8)

Edit:
Ai niin, onneksi ei asuta bangkokissa? ^^
https://www.nicorette.fi/tupakoinninlopettaminen/15syyta.aspx    ::) nämähän voi laskea nuiden 3 lisäksi tai purkaa nuita kolmea näihin. eikä ole "huonoja" hyviä syitä  ;D
« Viimeksi muokattu: 26 Syyskuu, 2009, 23:15:48 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JasoX

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #27 : 27 Syyskuu, 2009, 00:10:36 »


 ;D

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #28 : 27 Syyskuu, 2009, 00:31:52 »


 ;D

tuostapa idea uudeksi varoitustekstiksi askiin: "Tupakointi lyhentää savukettasi"

;) joo... alkaa juttu luistamaan tähän aikaan vuorokaudesta...
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #29 : 27 Syyskuu, 2009, 14:32:08 »

« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2009, 14:35:01 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #30 : 27 Syyskuu, 2009, 14:35:25 »



Löyty tämmönen nättiki  :)
Vieläkö löytyy puolestapuhujia ::)

edit:
Vispilä keskes vastaavanki just lisätä  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #31 : 27 Syyskuu, 2009, 15:06:57 »
Ai ai jos sitä vaikka lähtis körssille...
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #32 : 27 Syyskuu, 2009, 15:15:26 »
Ai ai jos sitä vaikka lähtis körssille...
Mielenkiintoista miten vielä kaiken maailmalla esitetyn ja tutkituun jälkeen omatahtoisesti kiskotaan sitä? ^^
Onko sitä että ei oma terveys kiinnosta vai että ei ymmärrä  ;D
Ei sillä että minulle kuuluis mitä siellä teet, ihan kiinnostuksesta kyselen  ::)
« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2009, 15:20:25 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

seppomikael

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #33 : 27 Syyskuu, 2009, 20:33:19 »
Itse poltin joskus kakarana hetken aikaa kun piti näyttää että olen kovis... 8)
Sitten jäin kotona kiinni ja alkoi isukin johdolla vieroitushoito. Mentiin kolmistaan, minä, isä ja punainen norttiaski makuuhuoneeseen, ja käytiin sauhuttelemaan... Oksentamassa sain käydä mutta sitten jatkettiin. No, ei ole sen koommin tehnyt tupakkaa mieli ja tästä alkaa olla jo 40v... ;D

Mutta sitten sellainen huomio näin tupakoimattoman kannalta. Nykyisin menee lähes minne tahansa niin kulku niihin on tuhkakupin kautta. Eli kun sisällä ei saa polttaa niin mennään polttamaan siihen ulko-oven edustalle... Ja tuntuu että se tupakanhaju ehtii tarttua jo siinä ohikulkiessa... YÄK!!!

Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #34 : 27 Syyskuu, 2009, 20:51:02 »
Ai ai jos sitä vaikka lähtis körssille...
Mielenkiintoista miten vielä kaiken maailmalla esitetyn ja tutkituun jälkeen omatahtoisesti kiskotaan sitä? ^^
Onko sitä että ei oma terveys kiinnosta vai että ei ymmärrä  ;D
Ei sillä että minulle kuuluis mitä siellä teet, ihan kiinnostuksesta kyselen  ::)

Emt.. tullu tapa josta vaikee päästä eroon :D
Tai lopettaminen on helppoo mutta uudelleen aloittaminen vielä helpompaa...
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

JasoX

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #35 : 27 Syyskuu, 2009, 21:05:36 »
Mutta sitten sellainen huomio näin tupakoimattoman kannalta. Nykyisin menee lähes minne tahansa niin kulku niihin on tuhkakupin kautta. Eli kun sisällä ei saa polttaa niin mennään polttamaan siihen ulko-oven edustalle... Ja tuntuu että se tupakanhaju ehtii tarttua jo siinä ohikulkiessa... YÄK!!!

komppaan tätä, olen itse sairaalassa töissä ja isosti sekin haittaa kun idiootit käryttelee siellä ulkopuolella. Varsinkin jos jollakin on hengitysteiden kanssa ongelmia niin savuhan tunnetusti auttaa.  >:(

Sama tyyli vaan käyttöön kuin oli syyriassa kun viimeksi kävin siellä, väärässä paikassa tupakoinnista sai raippaa ja sai oman kuvansa häpeäseinälle, tuntui olevan ne raipan iskut pienempi paha

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #36 : 27 Syyskuu, 2009, 21:17:06 »
Sama tyyli vaan käyttöön kuin oli syyriassa kun viimeksi kävin siellä, väärässä paikassa tupakoinnista sai raippaa ja sai oman kuvansa häpeäseinälle, tuntui olevan ne raipan iskut pienempi paha

Ylinopeudesta katkaistaan kaasujalka... niin johan loppuu se kaahaaminen!!!

Suomessa on asiat aivan liian hyvin tällä hetkellä kun on näinkin paljon aikaa ja vaivaa käytettävissä tupakoinnin vastustamiseen. Toki nykyään tiedetään enemmän terveyshaitoista ym.
Pointtini on että joskus tuossa 80-luvun lopulla kun alkoi talous olemaan kukoistuksessaan alettiin kiinnittää huomiota kaiken maailman vastustamiseen. Sitten 90-luvun alun lama, ei puhuttu halaistua sanaa mistään että saako röökiä vetää ja jos niin missä. Jahka talous lähti taas nousuun, niin sitten kyllä riittää tärinää jos jonkin näkökseen hössötykseen.

Mihin on tultu? No siihen että tupakoitsijat ovat "lainsuojattomia" paheksuttuja, ikään kuin homot 50-luvulla. Jos tupakka / alkoholi keksittäisiin vasta ensi vuonna, niin ne menisivät automaattisesti laittomien/kiellettyjen aineiden listalle, samoin kahvi ja tee.

Odottakaapa kun joku lenkkeilijä / hiihtäjä vetäsee "tahallaan" tommosen ison polttiskopterin alle. Sillain että jossain järven jäällä tai pesäpallokentällä on verta ja lihaa jokapuolella, sitten loppuu tämäkin touhu. Tai pitää anoa lupa poliisilta yhtälailla kuin aseisiin. Harrastaa saa suljetussa tilassa joka pitää ite rakentaa... tjsp.

Minua hieman huolestuttaa tämä suvaitsemattomuus mikä tästä ketujsta paistaa läpi... Ainakin joidenkin kommenttien osalta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

CC

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #37 : 27 Syyskuu, 2009, 21:35:44 »
Tässä lajissa ainakin suvaitsemattomuus tuntuu olevan ajan trendi.

Lisäksi sellaisten, jotka eivät ole koskaan aloittaneetkaan, on aivan turha osallistua lopettamiskeskusteluun.
Eivät nimittäin voi tietää, mistä puhuvat.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #38 : 27 Syyskuu, 2009, 21:45:40 »
Olisiko tuo kuitenkin vähä paisuteltua?
Eihän täällä kukaan suhtaudu tupakointiin niinkuin joskus homoihin, kai se on niin yleistä?
Lähinnä huomiota kiinnitetty(ainakin minä) sen terveyshaittoihin ja siihen missä sitä harrastetaan, eihän se nyt oikeasti ole fiksua polttaa esim sairaalan oven edessa kuten mainittu. Ja vähäisen tupakoinnin "sosialiset haitat" ovat suurempia kuin vähäisen alkoholinkäytön... tupakka haisee heti ja "juopon hajulle" saa tehdä vähän töitä, ainakin näihin törmää paljon harvemmin... vai johtuuko sekin juuri sitä että juoda saa paljon enemmän että niin tapahtuu. Paras olisi jos niille jotka sitä savua haluavat hengittää niin olisi paikka jossa ne jotka eivät sitä halua tehdä niin eivät sille altistuisi, onneksi nyt on tullutkin savuttomat ravintolat jne. Itseäni ei sinäänsä haittaa, sanotaan nyt vaikka porukalla kopteroimassa jos joku/jotku polttaa samalla, ei ollenkaan.. toisille siitä voi olla myös terveydellistä haittaa (astma.. itsekkin sen "omistan" jne). Tästä hyvä esimerkki löytyy armeijasta, sai meinaan monesti reuhata siitä kun idiootit polttaa teltassa. On meinaan vaikea olla siellä kun 2-4 ukkoa sauhuttelee eikä uskota että joitku eivät tahdo, eivätkä pysty sitä hengittämään.
Ja monia muidenkin harrastuksen rajoituksia/oikeuksia voitaisi muuttaa, vahingon perusteella joissa tapahtuu henkilöille jotain, jos niin ajatellaan. Ja voi olla totta että tupakka ja alkoholi olisi kiellettyjä jos ne myöhemmin keksittäisiin.. millainen positiivinen vaikutus sillä olisi kansan terveyteen, ei varmaan ainakaan huonompi?

CC:
Jaa, tämähän ei ole lopettamis keskustelu... aloitettu ainakin ihan kyselynä ja siitä lähtenyt keskustelu yleensä.
Sama kun tupakoitsijat eivät voi puhua millaista on elää ilman kun ovat polttaneet koko elämänsä(ei lasketa nyt jotain taukoja ja sitten on retkahdettu uudestaan)?
Mihin viittaat suvaitsemattomuudella tässä lajissa?

Tarzi:lla asia viesti, 3 kerennyt tulla ennekuin olen tämän saanu mietittyä ^^
Jotain asiota ei tarvitse edes suvaita, no tupakka ei nyt ole ehkä ihan tuon kategorian alle menevä...omasta mielestäni, että ei tarvitse ihan älyttömyyksiin vastustamaan rueta, mutta aina voi vähän näin kirjallisesti keskustella ilman tupakkaa olemisen paremmuudesta.
« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2009, 21:49:51 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

seppomikael

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #39 : 27 Syyskuu, 2009, 22:18:06 »
Hei!

Samihan kirjoittaa järkeviä!!  ;D 8)
Samoin Tazr.

Mutta vähän tökkäsen tuota suvaitsemattomuutta. Eli miksi tupakoitsija ei voi suvaita tupakoimatonta? Miksi se on suvaitsemattomuutta jos tupakoitsematon ei halua hengittää tupakansavua eikä halua että hänen vaatteensa ja hiuksensa haisevat tupakalle. Minä en tule puhaltamaan raitista ilmaa teidän kasvoillenne joten miksi teidän täytyy puhaltaa tupakansavua minun kasvoilleni? Juuri siksikö?

Olen sitä mieltä että on jokaisen oma asia että tupakoiko vai ei. Mutta miksi tupakoitsija ei voi suvaita tupakoitsematonta ja mennä tupakalle vähän sivummalle? Miksi tupakkapaikkoja ei valita niin että niistä tupakansavu ei leviä rakennusten sisään. Ja miksi tupakoitsijat haluavat huutaa kovalla äänellä oikeutta myrkyttää muutkin kuin itsensä?

Hyvä esimerkki tupakoitsijoiden suvaitsevaisuudesta on esim tilanne missä ollaan jossain ulkoilmatapahtumassa yleisellä paikalla ja rupeaa satamaan. Silloin tietenkin keräännytään johonkin sateensuojaan jos sellaista löytyy. Ja mitä sitten tapahtuu? Takuuvarmasti joukossa on joku tupakkamies/nainen joka suuressa suopeudessaan haluaa levittää tupakoinnin ilosanomaa koko seurakunnalle. Ja aika usein joku suvaitsematon tupakoimaton alkaa asiasta itsekkäästi narista.... Ainakin omassa mielessään. Itse valitsen tuossa tilanteessa vesisateen koska mielestäni on vaikea keksiä inhottavampaa hajua kun mitä tupakansavun haju on. Mutta tämä on tietystikin makuasia... Ihan sananmukaisestikin! ;D

Tällä kirjoituksella en halua tölviä ketään enkä syytellä ketään koska kaikissa asioissa on aina kaksi puolta. Ja tässä tupakka-asiassa ne puolet ovat aika mustavalkoisia.



CC

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #40 : 27 Syyskuu, 2009, 22:42:16 »

Mihin viittaat suvaitsemattomuudella tässä lajissa?

Siihen, että nykyään tupakoivat halutaan siirttää "saunan taakse", erilleen muista. Kuinka pitkä matka tästä
on siihen, että muut terveyttään tietoisesti tärvelevät siirretään yhteiskunnan ulkopuolelle? Laskuvarjohyppääjät,
urheilijat yleensä, lihavat tai paistetun ruuan syöjät? Onhan näitä.

Sitä paitsi, kuinka vakavasti voi suhtaua jonkun teksteihin, joka ei tiedä, että Suomi on ollut osa Venäjää?
Sori, ihan pakko.

JasoX

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #41 : 27 Syyskuu, 2009, 23:14:48 »

Mihin viittaat suvaitsemattomuudella tässä lajissa?

Siihen, että nykyään tupakoivat halutaan siirttää "saunan taakse", erilleen muista. Kuinka pitkä matka tästä
on siihen, että muut terveyttään tietoisesti tärvelevät siirretään yhteiskunnan ulkopuolelle? Laskuvarjohyppääjät,
urheilijat yleensä, lihavat tai paistetun ruuan syöjät? Onhan näitä.

Sitä paitsi, kuinka vakavasti voi suhtaua jonkun teksteihin, joka ei tiedä, että Suomi on ollut osa Venäjää?
Sori, ihan pakko.

Eihän historian tuntemuksella ole oikeastaan mitään tekemistä sen asian kanssa mitä kyseinen henkilö ajattelee nykytilanteesta tai asioista, varsinkin kun kaikkia ei todellakaan kiinnosta mitä on joskus tapahtunut, joillekin on tärkeää nyky hetki ja oma menneisyys/tulevaisuus tms.

Ei palkokasveja, ainakaan kovin paljon. piis änt laav  :-*

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #42 : 27 Syyskuu, 2009, 23:20:06 »
No ainankin keskustelua jos ei muuta :)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #43 : 27 Syyskuu, 2009, 23:57:17 »

Mihin viittaat suvaitsemattomuudella tässä lajissa?

Siihen, että nykyään tupakoivat halutaan siirttää "saunan taakse", erilleen muista. Kuinka pitkä matka tästä
on siihen, että muut terveyttään tietoisesti tärvelevät siirretään yhteiskunnan ulkopuolelle? Laskuvarjohyppääjät,
urheilijat yleensä, lihavat tai paistetun ruuan syöjät? Onhan näitä.

Sitä paitsi, kuinka vakavasti voi suhtaua jonkun teksteihin, joka ei tiedä, että Suomi on ollut osa Venäjää?
Sori, ihan pakko.
Tämä on nyt taas niin väkisin keksittyä argumenttiä jolla pitää jotain saada sanottua väliin :) Ei voi manita samassa laiseessa urheilijoita ja tupakoitsijoita, vaikka urheilu olisikin riskialtista tätäkin puoltaa jo maalaisjärki.
Olen pahoillani jos olen saanut sinua herkistettyäni tietämättömyydelläni tai muilla kirjotuksillani, sillä mitä tiedän historiasta ei ole mitään tekemistä siihen mitä tiedän tai mitä mieltä olen asioista tällä hetkellä. Eikä se että tiedät jotain historiaa hyödytä sinua eikä ketään muutakaan tässä keskustelussa, muutakuin jos haluat jotenkin yrittää "nöyryyttää" tai "loukata"?
Mutta jos se saa olosi paremmaksi niin mikäs siinä, ei ainakaan fiksua kuvaa anna  :)
« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu, 2009, 23:59:31 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #44 : 28 Syyskuu, 2009, 00:28:51 »
--> nykyään tupakoivat halutaan siirttää "saunan taakse", erilleen muista. Kuinka pitkä matka tästä
on siihen, että muut terveyttään tietoisesti tärvelevät siirretään yhteiskunnan ulkopuolelle? Laskuvarjohyppääjät,
urheilijat yleensä, lihavat tai paistetun ruuan syöjät? Onhan näitä.


Niin, paljonko laskuvarjohyppy tai rasvasen ruoan safkaaminen aiheuttaa haittaa sivullisille henkilöille? Riippuu ihan miten sen ottaa, hetken kun mietin niin on aivan totta, että tupakoitsijoita ehkä hieman "syrjitään", mutta entä jos röökaajat saisvat polttaa missä haluavat, mites sitten me muut? Kärsitään siinä passiivisina polttajina? Röökaajille on kuitenkin järkätty aikalailla joka paikkaan jonkinlainen mahdollisuus tupakointiin.
Tupakoitsijat polttakoot mun puolesta, ei se mua haittaa, mut älkää ***** tulko mun luokse sauhuttelemaan - nähnyt IRL ihan tarpeeksi mihin tupakointi johtaa, sekä polttajalla että passiivisella.  :-\

Ja tosiaan, kuin se Suomi/Venäjä liittyy mitenkään nykypäivän tietämykseen? Ihan tarpeeksi hommaa suunnitella tulevaa/nykyhetkeäkin.

En siis itse polta, joten en siitä sen enempää tiedäkkään, tiedän vain sen mitä olen itse nähnyt.

Tällänen avautuminen tällä kertaa, hyvää yötä!

--
Ylläoleva on minun mielipiteeni, vastaan saa toki väittää, mutta siitä on turha alkaa tapella. Mielipiteeni ei tule muuttumaan mihinkään.

CC

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #45 : 28 Syyskuu, 2009, 00:32:24 »
Aah, siis myös lause on sinulle tuntematon.

Kyllähän se jotain perspektiiviä antaa "puhujan" yleisivistyksestä ja elämänkokemuksesta.
En mitenkään pysty kuvittelemaan ketään, joka pystyisi apaut parikymmentäkin vuotta välttelemään tuota tietoa.

Kun et halua ymmärtää, mitä yritän sanoa, ei se mitään. Ei herneitä.

Kohdista nuo haluamiisi kohtiin.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #46 : 28 Syyskuu, 2009, 00:55:43 »
voihan se "jotain" antaa, vaikka että historian tunneilla ei olla viihdytty... lähinnä keskitys sellaiseen tietoon mistä on jotain hyötyä... esim jokin substantiivit ja mitä lie, ei niitä tarvitse tietää mutta matematiikkaa voi mielellään laskea. Yleissivistys kattaa niin paljon eri suuntia että joku suomivenäjä setti on murto osa sitä... esimerkkinä aika harva suomalaisista loppujenlopuksi tietää itsenäisyyspäivän tai muita merkkipäiviä, tästä oli joskus joku kysely. Varmasti tiedän joitakin asioita joita sinä et tiedä ja näin ollen voisi saada saman kuvan sinusta. Samoin kuin elämän kokemus, jos tupakointiin tulee niin 20 vuotta pyörinyt tupakoivan vanhemman jaloissa ja tiedostanut niistä 13? niin tuo passiivinen puoli saattaa olla ihan hyvin tiedossa, varmasti monella muullakin. Nyt tiedät henkilön joka on saanut "välteltyä" sitä tietoa, mutta aina oppii uutta... varmasti olet sinäkin saanut välteltyä jotain tietoa kauan mikä voi toisista tuntua itsestään selvyydeltä. Niin kaksipiippuisia nämä jutut että niistä voi väitellä loputtomiin. Ehkä tämä tästä aiheesta, vai? Siirrytäänkö takaisin topiciin.

Ei herneitä, yritetään ymmärtää ilman sarkasmeja
Sami  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #47 : 28 Syyskuu, 2009, 06:13:41 »
johan on keskustelua saatu.eli pitää toivoa et tulis ny hyviä kopteri ilmoja, niin porukka pysyis pihalla lennätämässä pölyhuiskijaa,eli yläkerran herra, jos luet tämän, nii tee jotain näille ilmoille.tää on päättymätön keskusteluaihe.joo poltan ja menen sivummalle polttamaan, jos joku sitä niin haluaa.jokainen tekee omalle kropallensa mitä tykkää.ps.tästä ei sit aleta keskustelemaan mitään yläkerran juttuja ::) ;D

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #48 : 28 Syyskuu, 2009, 08:20:36 »
Suvaitsemattomuudella viittasin itse sellaiseen pieneen seikaan että ihmiset ovat myrkyttäneet itseään mitä kekseliäämmillä tavoilla useita satoja vuosia. Nyt sitten yht'äkkiä ihan muutamassa vuodessa on järki lähtenyt täysin lapasesta näiden vainoamisten kanssa.

Terveellä järjellä voidaan perustella, että sairaalassa ei saa polttaa koko tontilla, ei työntekijät, ei potilaat. Kapakat/baarit/ravintolat, tämäkin on enimmäkseen järkiratkaisu, tosin nyt sitten haisee hiki ja muut eritteet sen tupakan savun sijasta, tiedä sitten mikä niistä on se "pahin".

Se kolikon kääntöpuoli, tupakoitsijoiden tulisi tietenkin ymmärtää oman suorituksensa mahdolliset haitat ja näin ollen edesauttaa muiden oloa pyydettäetssä, esim. tuo telttajuttu on jotain sellasta mihin olisin itsekin puuttunut aikalailla. Toki jos itsellä on järkeä riittävästi, niin tuollaisissa ulkoilmatilanteissa voi mennä vaikkapa tuulen alapuolelle. Näin ei muiden tarvitse hengitellä sitä savua, vaan voivat rauhassa hengittää sitä klotzin käryä.

Homma lähtee pienistä muutoksista puolin jos toisin. Terveellisyyden nimessä on menty jokseenkin liian pitkälle muidekin asioiden kanssa. Tupakointi tuntuu olevan vain tämä "jäävuoren huippu". Helpoimmalla päästäisiin kun kiellettäisiin koko touhu. 5v aikaa lopettaa. Däts it, tai sitten hinta sellaiseksi että ainoastaan tosirikkailla on varaa maksaa esim. 300e askista.
No mitä tällä saavutettaisiin? Kesäaikaan lisää metsäpaloja, laittomia tupakkaluolia ja niin edespäin. Ihan sama mitä tehdään, niin ei ole hyvä.

Hämmennetään vähän tuota jotain soppaa mikä tässä on menossa... Suvaitsevaisuutta kaivataan lapsiperheiltäkin. Itse käyn oman avokkini kanssa jokseenkin usein ravintolassa, ja meitä häirtisee muiden lapset. Olisi todella mukavaa jos nämä rääkyvät kakarat jätettäisiin kotiin tai ei tultaisi pilaamaan muiden ravintolakokemusta. Toki tämä ei tietenkään koske niitä jotka osaavat käyttäytyä.
Liian usein on tullut tilanne jossa jonkun lapsi juoksee ees taas ja tulee siihen viereen, puhuu, lääppii jotain pöydällämme, yleensä vaatii huomiota. No tähän olisi hyvä ratkaisu se että on paikkoja joissa noudatettaisiin ravintolan anniskeluoikeuksien mukaista ikärajaa myös aikuisten matkassa olevien lasten suhteen. Eipä niitä lapsia sinne yökerhoonkaan tuoda...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Pertti

  • Vieras
Vs: Tupakoinnista ...
« Vastaus #49 : 28 Syyskuu, 2009, 09:21:40 »
Nyt tämäkin aihe alkaa olemaan melko ajankohtainen 14v koulukavereillani.
Tiedän lähemmäs 30, 14v poikaa jotka polttavat jo säännöllisesti, ja noin 15 jotka ovat polttaneet jo yli vuoden ajan.

Itse kuulun siihen "vähemmistöön" ikäryhmässäni joka ei ole koskaan tupakkaan koskenut, tai maistanut. Enkä koskaan tule maistamaankaan.
Kyllähän tämä nuorten tupakointi aikalailla vanhempien suhtautumisesta johtuu.
Yksi poika, jäänyt kiinni polttamisesta koulussa >10 kertaa. Ja kotiin soitettu joka kerta. Sieltä Isä vaan naureskellen vastannut että "polttaako se poika jo koulussakin"
Samainen poika jolle Äiti kuskaa tupakkaa yleiselle mopo keulimis-paikalle.

Hieman ohi aiheen, mutta kyllä jos vanhemmat pitäisivät silmät auki kotona, niin nuorten tupakointi vähenisi huomattavasti.
Vai johtuuko tämä siitä että vanhempia ei kiinnosta mitä se oma "kultamussukka" vapaa-aikanaan touhuaa?
Tiedän, että tämä poika on harvinainen tapaus jossa vanhemmat hyväksyvät ja jopa "kannustavat" tupakan polttoon.