Itse aloitin kessuttelun jo nuorena.
Ennen riparia sanoin kavereilleni, että nyt pidän vuoden tauon ja SE PITI, päivälleen
.
Sitten taas TYHMÄNÄ uudelleen kokeilin...siitä tää pahe taas alkoi ! Kukaan ei mua
siihen pakottanut ! Olen kylläkin yrittänyt usein aikoinaan lopettaa, mut ei onnistunut,
parhaimmillaan 4 kk ilman
Nykyään menee noin 10 € / päivä ja tiedän vaarallisuuden sekä tajuan rahanmenon,
mutta kun ei enää pääse irti. Jos yrittää, niin hypin "seinille"
Silläkin rahalla tekisi kaikkea muutakin mukavaa
+ olis kunto ihan toista kuin nykyään.
Kyllä yritän muut ottaa huomioon kun poltan. Esim. kadulla kävellessä, kessu suussa,
ja joku tulee vastaan, niin EN puhalla tuota savumyrkkyä ulos keuhkoistani sillä hetkellä
vaan sen jälkeen.
Yritän ottaa kessuttomat melko hyvin huomioon !!!!
Mutta, en halua saarnata....ÄLKÄÄ nuoret tai muutkaan kokeilko moista "pahetta" vain
siksi, että kaverit yllyttää tai alkavat haukkua.
Tehän voitte pitää vaan päänne kylmänä ja sanoa, että opettele lennättämään kopteria
noillakin rahoilla, mitä kessun poltto vie, ja, jos on itsellä kuntoa, niin ei muuta kuin pyytää
polttajan mukaan hölkkäämään ? ! ? Siinä se kessuttelija onkin jo aivan ihmeissään, miten
näin kävi....Sinä voitit jo kahdesti
Tää oli vain pieni neuvo, jotka eivät polta vaikka
kaveripiiri haluaisikin Sinun sitä kokeilla ! Jos ei muuten voi olla kaveri jonkun kanssa, niin
aina on mahdollisuus vaihtaa kaveripiiriä, jos siltä tuntuu. (Sekin on joskus mahdotonta).
En puolustele omaa pahettani, mut kun ei ole helppoa enää päästä tästä paheesta eroon !!!
Muut myös tehköön, mitä haluavat, omalle terveydelleen jne.. jne..
Itse sen kukin lopulta päättää vanhempana, mitä haluaa tehdä, vai mitä ?
Vielä sen verran, että mielestäni kessuttelijat ovat nykyään lähes "kriminaaleja" ja sitä en
ymmärrä, enkä hyväksy !!!. Kessuttelen niin kauan kuin haluan, vaikka en haluaisikaan !
Muuhun en ota edes kantaa, sillä tämä säie koski vain tupakoimista