Dodiin.
Nyt kun käsiin hakeutu väkisin tommonen käytetty, mutta kunnossa oleva Raptori, niin ajattelin että lautetaan tänne muutama video ekoista treeneistä..
Huomautan, että tämä on kaverin ja minun ENSIMMÄINEN kopukka ja tasan ekat lennot, joten jos haluat neroilla lentotaidoista jne, niin tulee sitten fyysisesti itse kertomaan.
Anywas, me tehtiin nopeasti toi kehikko, mutta se ilmeisesti painaa kopukkaa oikealle koko ajan. Sen näkee selvästi videosta.
Syy voi olla jokin muukin, ja kuuntelen mielelläni ehdotuksia ja jippoja.
Radioista sen verran, että nuo on (kuten kuvasta näkyy) ihan sairaan vanhat kekkulat, eikä ainakaan nykyaikaiselle kopukalle sopivat, koska lapakulma ja kaasu EI ole miksattuna
Jouduttiin nyt laittamaan se lapakulma tuonne erilliselle nupille radion oikeaan yläkulmaan ja käänsimme siihen MUKAMAS sopivan pitchin....ehkä.
Ensi viikolla saadaan uudet radiot, mutta näillä nyt vedettiin tämä eka rundi.
Sen verran toimi kuitenkin, että pääsi ilmaan. Säädöt, mm trimmit jne on kyllä liian karkeita, ja mm. kaasu joko nosti ihan sikana tai sitten laski kokonaan. Mistään gyrojen säädöistä ei vissiin tarvitse edes mainita....gyrona on Futan GY401 ja sen mukana setissä tullut tiki zervo.
Meillä on nyt puulavat (hiilarit varalla) ja stabbareissa noi vihreät, ilmeisesti aika kevyet lavat? Kuinka paljon näillä pienemmillä merkitystä näin alussa?
Jokatapauksessa, saatiin testattua n. 6 tankillista,eikä rikottu oikeastaan mitään muuta kuin pikku skurubut päälapoihin kun tuuli pääsi painamaan kopukkaa todella paljon. Koko päivän oli ainakin täällä Helsingissä hirveä tuuli ja olimme aika skeptisiä koko homman suhteen.
Nyt saa antaa vinkkejä sitten lapojen jne juttujen kanssa, jotta voimme helposti ja fiksustijatkaa hommaa.
Kopteri on thunder tigerin ohjekirjan mukaisissa säädöissö (beginner)
Radioiksi suunnittelin tuota edullista futaban 6EX- tai tuota 7 cap what ever..mallia...
Noita videoiden juttuja ei sitten kuunnella tosissaan, jos ollenkaan. Niissä ei ole mitään järkeä, eikä kukaan tajua mistään mitään