Mutta sitten tässä muutama päivä pienessä hiprakassa -
Sitten kun painoin Idle up, niin kierrokset nousi todella kovaksi ja ei totellut ohjainta...
Kiitä onnea ettei ollut isompi kone, voisit olla teho-osastolla nyt. Please älä lennä enää kännissä, pienikin kone tekee ikävää jälkeä.
Säästyt monelta murheelta kun ostat uuden noparin missä on soft start
Joo onhan se hyvä olla, mutta ehkä kannattaa kuitenkin ennemmin yrittää sisäistää sellasia perusasioita kuin että idle uppi vetää kierrokset täysille
. Softstarttia ei ole tarkoitettu ehkäisemään "hot startteja".
Juu elikkäs pukinkonttiin tuli toivottua hbk3 ensimmäiseksi kopteriksi ja ongelmathan alkoivat toisella akullisella. Ensimmäisellä akullisella en päässyt kunnolla ilmaan kun kopteri on heti lähdössä johonkin suuntaan.
Tervetuloa harrastamaan, huomasitkin jo näköjään, että näissä on joskun kaikenlaisia ongelmia
. Se, että kone ei pysy lapasessa voi johtua siitä että kone ei ole säädöissä mikä vaikeuttaa varsinkin aloittelijaa todella paljon, tai sitten kone on säädöissä, mutta tuntuu vaan vaikealta. Eskyn hbk3 ei kyllä ole koptereista vakaampia ja vaatii enemmän korjausliikkeitä kuin joku isompi kopu.
Kannattaa ensimmäiseksi etsiä omalta alueeltasi joku auttamaan, ja testilentämään koneen. Silloin saat tietää onko se säädöissä vai ei, ja saat säätöapua jos ei ole. Hesassa on paljon tietotaitoista porukkaa, esim. nimim. Mnentwig, Maikko, martevuo, ym. Kannattaa pistää YV:tä.
Yksi muovi osa katkesi pääroottorihässäkkäosako konaisuuden keskeltä mikä nyt sitten onkaan.
Puhut luultavasti nupin keskiöstä, siis se osa mistä menee lepatusakseli läpi. Taitaapi olla HBK3:ssakin lavanpitimet kiinni mutterilla, eli tarttet sopivan työkalun, että saat purettua.
Kannattaako siis uusia koko pääroottori setti metalliseksi ja kannattaako samalla tilata jotakin muitakin metalli päivityksiä.
Tuo alumiini päivityssarja voisi olla ihan hyvä, koska ei ole kovin kalliskaan. Alumiiniosat ei hajoa yhtä helposti kuin muoviset eli saatat säästää torppikuluissakin. Muoviosatkaan ei ole kyllä kovin kalliita. Lento-ominaisuuksia nuo Eskyjen aluosat harvoin parantaa, omaa kokemusta hiukkasen niistäkin.
Sitten heräsi vielä kysymys että onkohan tämä sittenkin liian monimutkainen kopteri lennättää ja laittaa säätöihin näin vasta-alkajalle, kun tuo ei tuntunut millään pysyvän hallinnassa.
Ei liian vaikea, mutta helpompiakin on. En tiedä kannattaako hommata Lamaa tai vastaavaa, niillä ei paljon opi kopterointia, ja ovat kuitenkin melko kalliita. Onhan ne kyllä ihan kivoja leluja näin talviaikaan
. Kannattaa kattella kiinasta noita koaksaaleja, voi saada alle satasella. Ja paljon varaosia samaan pakettiin: lapoja ja nupin muoviosia.
simulaattorimahdollisuutta meillä ei ole mac-tietokoneiden takia.
Saisi toimimaan asentamalla vaikka bootcampin ja Wintoosa XP:n. Mun kaverikin lentelee Omenalla Reflexiä ja Phoenixia.
-op-