Yleisön vastustuksesta huolimatta, avaan uuden aloittelija-topicin.
Monen monituista vuotta olen kopterista haaveillut, ja nyt vihdoin alkaa finanssipuoli olemaan siinä kunnossa että pääsen tuon haaveen myös toteuttamaan. Phoenix RC:llä olenkin lennellyt jo useamman kymmennen tuntia (tjsp, en oo laskenut tiimaa), mm. nose-in/ylösalaisin leijuttelu ja tietyt perus-stuntit alkaa tulemaan jo aika luonnostaan. Lisäksi 25€:n koaksiaali-vilkkuledihärdelli-Thaimaan-tuliaisella tuli ennen simua leikittyä (ja tästä kimposikin lopullinen kipinä aiheeseen). Ehkä nyt on aika ottaa askel "oikean" kopterin pariin.
Harkinnan alla on siis 600 ESP rexä (combo kitti, jossa paljon tarvittavaa mukana) johon kaveriksi:
- Nuppiin 3x Align DS610
- Gyroksi Align GP750 + DS620 perään
- Woimaa Hyperionin 6S -pakoista (näitä uusia "parempia") sen pari-kolme kappaletta näin alkuun
- Laturiksi pohdiskellut Hyperionin 0615i duo III:sta + joku sopiva poweri
- Työkaluja (+pakki)
Nythän olen jo kerennyt hankkimaan Spektrumin DX7:n (ja tässä tietysti vastari mukana) + simun.
Tuossa taitaa alkaa olemaan kaikki tarvittava kopterin ilmaan saattamiseksi (vastarin virransyöttö täytyy vielä miettiä). Rahaa menee... sen mikä menee, kuka niitä laskee?
Kopterin käyttötarkoituksesta sen verran, että heti leijutteluvaiheesta päästyä olisi tarkoitus edetä taivaslentoon ja jossain kohtaa edelleen kohti kevyttä 3D:tä.
Kaiken tiedon olen tähän mennessä kaivanut lähinnä tältä foorumilta ja intterwebistä noin yleisesti viimeisen 4 kuukauden aikana, jonka perusteella olen nuo valinnat tehnyt. Olemme siis siinä pisteessä, että "oikean" RC-kopterin olen nähnyt viimeksi ilmassa öö... 4 vuotta sitten jossain Sipoossa (HCTF:n kentällä)? Kertokaahan arvon toverit, osuuko aloittelija noilla vermeillä kuinka pahasti metsään?
(tai osuuhan sillä, jos karkaa...
)
Noilla DX7:n mukana tulleilla servoilla teen sitten jotain... kivaa yhdessä lennokkimoottorin kanssa