Terve kaikille tasapuolisesti!
Elikkäs kopterikärpänen puraissut picoozin johdosta ja nyt tekisi mieli ulkona lennettävää kopteria kokeilla. Kesäksi viimeistään kopteri pitäisi saada. Olen pari viikkoa lukenut tätä foorumia ja paljon se on avannut silmiäni. Aluksi olisi minulle tärkeää saada suht helposti lennettävä ja aika valmis paketti. Pari vaihtoehtoa olen saanut foorumia lukemalla kasaan:
Ensimmäinen olisi blade 400 RTF sabesta. Sopisi tässä vaiheessa budjetille hyvin, mutta kun asun Turussa ja täällä tuulee aina niin onko tuo liian pieni ulkona lennettäväksi? Tuossa kopterissa ilmeisesti olisi halvat osat, mutta onko täältä alueelta mahdollista säätöavun antajaa? Kaikilla kun tuntuu olevan trex 450.
Toinen vaihtoehto olisi sitten kytätä jostain halvalla trex450, jota porukka suosittelee ja tosiaan apuakin varmaan sais helposti. Iso miinus minulle on hinta. Lähinnä vain kiinnostaa, että jos tuo blade on
paljon epävakaampi kuin rexi niin luultavasti rexiin on kallistuttava.
Ajattelin kuitenkin model-expon kädä tarkastaa messutarjousten varalta. Jos harrastus kärpänen pääsee puremaan kunnolla niin tottakai sitten pikkuhiljaa ruetaan hommaamaan parempia rensseleitä. Alkuun olin ajatellut radioksi dx6i, mikä tulisi tuossa bladessa mukana, ilmeisesti se riittää alkuun pääsemiseksi vallan mainiosti. Simulaattori tulee varmaan hankittua kopterin yhteydessä tai sitten ennen sitä
Ensimmäinen kopterini tosiaan saisi olla edullinen, niin sitten myöhemmin voisi hankkia paremman ja vähän isomman, jos vielä homma kiinnostaa
Tietysti käytetyt olisi varmaan paras vaihtoehto, mutta ei tällä hetkellä taida olla budjetille sopivia vaihtoehtoja.
Tulikohan liian sekava viesti