Kirjoittaja Aihe: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2  (Luettu 20825 kertaa)

Poissa mats

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • ArtFlow
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #25 : 03 Marraskuu, 2009, 13:21:30 »
Servoarmia ei saa täsmälleen oikeaan kulmaan suoraan, vaikkakin aika lähelle. Ongelmana mun mielestäni on edelleen se, että ei voi käyttää subtrimmiä. Toimii suht hienosti kun säädän linkit niin, että servon ollessa keskiasennossaan (ilman subtrimmiä) myös perän slideri on keskellä. Sitten vain limit gyrosta kohdalleen niin on koko liikealue käytössä.

Toi on vaan niin käsittämätöntä miksi noi subtrimmit ei pelaa... miksi vain keskiasento muuttuu? Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen 401:nen mulla.

Toinen jännä havainto: tän koneen perän liikealue on aika järkky. Ihan satavarmasti koko aluetta ei voi käyttää, koska lavat sakkaavat taatusti ennen liikealueen loppua. Ikinä en ole näin jyrkkiin kulmiin törmännyt =) Mutta parempi kai överit ku vajarit, vai miten se meni.

Kiitän kauniisti kaikesta avusta!

-mats

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #26 : 03 Marraskuu, 2009, 15:00:49 »
Moi

Oletko kurkannut Wikistä 401 säätöä koskevan osion?
http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=gy401saato


Yhtenä vaihtoehtona täydellisen 90 asteen saavuttamiseksi on omien kiinnitysreikien poraaminen pyöreään servohorniin.
Kokeilemalla eri servohorneja löytynee myös oikeaan asentoon osuva horni.

Esimerkiksi Sabesta futten pyöreä servohorni, joissa on tilaa porailla. Noista löytynee pienempiäkin versioita.
(näytti puuttuvan kuva, joten kurkkaa fastladista saman osan kuva. näyttääpä olevan fastladilla kirjoitusvirhekin tuossa tuotteessa :))


Jos haluaa etäisyyden kanssa hifistellä, voi käyttää reikäsabluunaa (löytyy 9-12 ja 12-15 mm) etäisyyksille päästäkseen puolen millin etäisyyseroihin.


DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa mats

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • ArtFlow
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #27 : 03 Marraskuu, 2009, 15:26:15 »
=D En haluaisi luovuttaa, mutta taitaa olla niin että 'suurinpiirtein' saa riittää toistaiseksi =) Aika hyvin se nyt näyttää toimivan pöydällä - kerron miten sen kävi ilmassa kunhan niin pitkälle pääsen.

Ja kuvia tulee lisää myös piakkoin.

-mats

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #28 : 16 Helmikuu, 2010, 08:14:17 »
Terve!

Suunnitelmissa olisi sitten seuraavaksi hommata T-rexi. Ajattelin tällästä pakettia: T-Rex 450Sport super compo+ DX 6.i.
Olisiko jollain kokemusta ko. kopukasta? Ruusut ja risut haluaisin kuulla.
Paketti sinäänsä on suht koht edullinen ja sattuisi sen vuoksi kukkoraoon aika hyvin, vai meneekö rahat hukkaan tuossa?!.
Kiitos vastauksista!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Tazr

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #29 : 16 Helmikuu, 2010, 11:35:14 »
Terve!

Suunnitelmissa olisi sitten seuraavaksi hommata T-rexi. Ajattelin tällästä pakettia: T-Rex 450Sport super compo+ DX 6.i.
Olisiko jollain kokemusta ko. kopukasta? Ruusut ja risut haluaisin kuulla.
Paketti sinäänsä on suht koht edullinen ja sattuisi sen vuoksi kukkoraoon aika hyvin, vai meneekö rahat hukkaan tuossa?!.
Kiitos vastauksista!
Nopeasti myyntifoorumille ja yhteys Rotaryyn!! Lähes Ilmainen 500esp rexi myynnissä!!!

Tuon setin hinta on noin 1000euroa kaupasta haettuna..

Ei varmaan huono tuo 450nenkään, mutta tuo rexi vaan on halpa, ja se on rtf ja se on myyty varmaan noin puolen tunnin sisään..
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2010, 16:27:53 kirjoittanut Tazr »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #30 : 16 Helmikuu, 2010, 11:47:36 »
Ei varmasti mene rahat hukkaan tuolla combolla, muutama akku ja kunnon laturi hobbykingiltä ja nauttimaan..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #31 : 16 Helmikuu, 2010, 12:09:21 »
Meniköhän muuten ne 2 muuta trex 500:sta jo kaupaksi? Tässähän on ollut niitä jo kolme myynnissä lyhyen ajan sisällä.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #32 : 16 Helmikuu, 2010, 12:19:16 »
Ruusut ja risut haluaisin kuulla
a 500 is considerably more expensive to crash than a 450.
For example,
- Radix 450-size blades: € 37
- Radix 500-size blades: € 58

For a beginner, get a belt driven tail, not a torque tube (that rules out the 450 pro).
DX6i is completely sufficient, I could survive with that.

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #33 : 16 Helmikuu, 2010, 13:33:29 »
Kiitos vinkeistä...Näyttää olevan tuo Trex-storessa paketit loppu.
Ymmärsinkö oikein,että tuohon kannattaa vaihtaa peräroottorin veto kardaanista hihnaan, koska kardaanin hammasrattaat hajoavat herkästi?!
CopterX 450
HoneyBeeKing

JCA

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #34 : 16 Helmikuu, 2010, 13:45:10 »
Kiitos vinkeistä...Näyttää olevan tuo Trex-storessa paketit loppu.
Ymmärsinkö oikein,että tuohon kannattaa vaihtaa peräroottorin veto kardaanista hihnaan, koska kardaanin hammasrattaat hajoavat herkästi?!

Paljonhan tuosta on puhuttu, mutta itsellä ei ole ollut ongelmia TT:n kanssa. Kerran torpannutkin tuon kopterin (trex 500 ESP) aika kovalla vauhdilla ja sama torkue tuubi siellä on edelleen käytössä. Omaa 450 se v2:sta käyttänyt niin vähän etten sitten osaa enempiä sanoa hihnan ja kardaanin eroista. Jos talvella lennättää niin kardaani on varmaanni parempi? Hihnassa kun tapahtuu sen verran tota lämpölaajenemista/supistumista? Mutulla mennään, näin veikkaisin..

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #35 : 16 Helmikuu, 2010, 13:50:14 »
...
Ymmärsinkö oikein,että tuohon kannattaa vaihtaa peräroottorin veto kardaanista hihnaan, koska kardaanin hammasrattaat hajoavat herkästi?!

"downgrading" it back to belt is nonsense, too expensive.
if you're a bit careful, you can probably survive with TT anyway. Just order some spares in advance.
Thermal expansion on belt helis is a non-issue, especially on 450s. On bigger ones, well, you tighten the belt once in the cold, and that's it.

The differences between helis of one size are actually very small. It's 90 % how you set it up, 5 % tail servo and gyro, the rest heli and blades.
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2010, 13:52:42 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #36 : 16 Helmikuu, 2010, 15:22:23 »
Kiitos vinkeistä...Näyttää olevan tuo Trex-storessa paketit loppu.
Ymmärsinkö oikein,että tuohon kannattaa vaihtaa peräroottorin veto kardaanista hihnaan, koska kardaanin hammasrattaat hajoavat herkästi?!

Jos vieläkin puhutaan Sportista, niin siinä on hihnaveto. :)

Itsellä on Sport ja eilen sillä ensilennon leijutin. Ja hyvinhän toi toimi! :D

Kasatessa jäi erittäin laadukas kuva ja ruuveja pyörähti tasan yksi PB swiss Toolseilla kasatessa ja sekin omaa huolimattomuuttani.
Onneksi mukana tuli erinäinen pussi ruuveja, joista löytyi korvaava ruuvi pyörähtäneen tilalle.

Ainoa ongelma on ollut tuo DS420-peräservo. Paketin mukana tulleesta servosta katkesi kasatessa päällimmäinen ratas, johon armi kiinnitetään.
Sain Isän kopterista uuden 420 servon, laitoin kiinni, säädin ja taas naksahti poikki. Samasta paikasta ja samanlailla.
Syytä näihin ratas-vaurioihin en vieläkään tiedä, mutta saimme T-rex Storelta ratas-sarjan "takuuna", ja se on perällä kestänyt. Kiitos rattaista Storelle!
On tainnut päästä Align-tehtaalta muutama maanantai kappale 420-servoja maailmalle.

Tyytyväinen? Kyllä! ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #37 : 16 Helmikuu, 2010, 18:35:31 »
Aloittelijalle 450 V2 on ihan oiva laitos! Perusteluna esim. vaikka kasaaminen. Kapulaa on jo paljon niputettu tehtaalla. Jos kukkarossa riittää kolikoita tarpeeksi, niin aloita 500:sesta..
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2010, 18:47:07 kirjoittanut dutchmen »

JCA

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #38 : 16 Helmikuu, 2010, 20:03:29 »
Aloittelijalle 450 V2 on ihan oiva laitos! Perusteluna esim. vaikka kasaaminen. Kapulaa on jo paljon niputettu tehtaalla. Jos kukkarossa riittää kolikoita tarpeeksi, niin aloita 500:sesta..
Toki kaiken joutuu avaamaan ja ruuvaamaan takasi kiinni lukitteen kerä. Ainakin oman 450sev2:n nuppi oli niin löysällä joka suuntaan että olis tullut pahaa jälkeä jos sillä olisi kokeillut lentää. Itse voin helposti suositella 500:sta, se on justisa sopivan kokonen ja mun mielestä sopivan vakaa, ei heilu ja huoju ja siinä on jo semmosta respektiä (paitsi jos laittaa sen kentällä jonkun 700rexin vierelle..) :D
Mutta tämä ketju koskikin näköjään 450 -kokoluokan kopuja joten se siitä sitte..

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #39 : 16 Helmikuu, 2010, 20:53:53 »
Jos 450 luokkaa aikoo laittaa niin suoraan kannattaa mennä sport/pro linjalle.. Pro siinä mielessä että on helpompi huoltaa jne, ei ole tuota 2 osaista runkoa. Kyllä sen kardaanin kanssa pärjää, ei ihan hirveästä vitikosta/umpihangesta lähde lenteleen, eipä nuita muutenkaa ole tarkotettu kyntohommiin ^^
Jos budjetti kestää niin 500 on varmasti myös hieno vaihtoehto.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #40 : 17 Helmikuu, 2010, 12:22:10 »
No kyllähän tuo 500 kopukka himottas, mutta hintaeroahan on 450 luokan kopuun kuitenkin jonkin verran ja kukkaron nyörit ovat aika tiukilla. Tai sitten säästelee jo hommaa sitten tuon 500 rexin...
CopterX 450
HoneyBeeKing

Tazr

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #41 : 17 Helmikuu, 2010, 13:00:32 »
No kyllähän tuo 500 kopukka himottas, mutta hintaeroahan on 450 luokan kopuun kuitenkin jonkin verran ja kukkaron nyörit ovat aika tiukilla. Tai sitten säästelee jo hommaa sitten tuon 500 rexin...
Jos nollista lähdet, niin onhan tuolla noita 500sia tosi edullisina RTF paketteina. Se mitä osat maksaa tulevaisuudessa, on aika irrelevanttia, koska kuitenkin ne jotain maksaa :D Tietty lapojen hajoaminen harmittaa enemmän isossa kopterissa, mutta eipä se 20€ ero kovin suuri lopulta ole, varsinkin kun isommalla kopterilla tulee vähemmän torppeja kun jännittää lentämistä niin paljon :D

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #42 : 15 Maaliskuu, 2010, 13:07:18 »
Jos nollista lähdet, niin onhan tuolla noita 500sia tosi edullisina RTF paketteina.??

Miissä tollasia on RTF paketteina ja edullisia?? Kauhiasti olen kyllä tehnyt hintavertailuja ja ettiskellyt edullisinta vaihtoehtoa... :)
CopterX 450
HoneyBeeKing

JCA

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #43 : 15 Maaliskuu, 2010, 14:50:20 »
flying hobbyssa on välillä erilaisia combo yms tarjouksia.. muistaa vaan että tullit joutuu maksaan ja radiot ei välttämättä pääse tullista läpi..

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #44 : 15 Maaliskuu, 2010, 14:54:58 »
BTW do NOT buy a RTF package...
Why? Because you'll spend 12 working hours building your heli. They'll do it for you in 30 minutes. Go figure :-)

BTW, Sabe has often extremely competitive prices on Spektrum DX7 etc radios.

Rity

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #45 : 22 Huhtikuu, 2010, 21:44:24 »
kun tuli se copterx torpattua lunastuskuntoon niin uuden 450:n haku jatkuu ja 600:n kasattua päätin että seuraavakin tulee olemaan aito align...
Mikäs näistä kolmesta olisi kaikista vakaimmaksi ja rauhallisimmaksi säädettävissä sunnuntailentelyyn, joskus haaveena vähän pyöräytellä enemmän, mutta ei mitään adhd-tärinää.

CopterX oli 450SEV2 ja eikä missään tapauksessa huono lennätettävä, PRO -versioiden hinnat on tullut ihan kivasti myös alaspäin...

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #46 : 22 Huhtikuu, 2010, 22:19:40 »
Mikäli en ole ihan väärin ymmärtänyt niin pro on hieman rauhattomampi ja samalla ketterämpi kuin sport. Kumpaakaan en omista, joten perustuu kuulopuheisiin. ;) SEV2 on varmasti hyvin samanlainen kuin copterX.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #47 : 22 Huhtikuu, 2010, 23:05:30 »
Samoja koptereitahan ne on... siis rakenteellisesti. Pienet erot joita on ei vaikuta lennettävyyteen merkittävästi. Pron ja se v2 omistajana voin sanoa että Pro on jopa vakaampi leijuttaa kuin v2, tai sitten tuo on vaan paljon tarkempi ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #48 : 23 Huhtikuu, 2010, 06:14:41 »
Minun mielestäni 450 Sport supercompona on niin edullinen ettei muuta kannata edes miettiä.
Ja lento-ominaisuudet riittää kaikkeen peruslentoon reilusti!

Rity

  • Vieras
Vs: T-rex 450Pro vs. 450Sport vs. 450SEV2
« Vastaus #49 : 23 Huhtikuu, 2010, 08:14:34 »
Minun mielestäni 450 Sport supercompona on niin edullinen ettei muuta kannata edes miettiä.
Ja lento-ominaisuudet riittää kaikkeen peruslentoon reilusti!

eihän tuolla Sportin Supercompolla (355€) ole Pro (395€) -versioon hintaeroa enää kuin 40€

http://www.trex-store.com/trex-sport-super-combo-p-1567.html
http://www.trex-store.com/trex-combo-p-1649.html



 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3041 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Helmikuu, 2008, 07:51:05
kirjoittanut Ville Erkkilä
T-Rex 450PRO

Aloittaja seppomikael « 1 2 ... 12 13 » Align Sähkökopterit

321 Vastauksia
134471 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2014, 14:14:11
kirjoittanut Kaapeli
27 Vastauksia
15947 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2010, 12:55:55
kirjoittanut 1m4s0_
19 Vastauksia
8023 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Helmikuu, 2010, 19:37:36
kirjoittanut 1m4s0_
13 Vastauksia
6791 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Huhtikuu, 2012, 20:45:05
kirjoittanut hakrik