Sehän on järjestely kysymys. Sama se kai on että istuuko ukko himassa tietokoneen, telkkarin ääressä, käy salilla tai harrastamassa koptereita.
Mun mielipide asioiden tärkeysjärjestyksestä on tämä: 1. Perhe, 2. Harrastukset, 3. Työ. Toki työstä se raha tulee ja siihen pitää suhtautua vakavuudella mutta jos 2 ensimmäistä hommaa ei oo kunnossa niin ei työtäkään jaksa tehdä. Kuitenkin aikaa työ vaatii näistä eniten (kun yö-aikaa ei lasketa).
Kerran pari viikossa, tilanteen mukaan, voi muutaman tunnin viettää kentällä tai muuten kopteria rassatessa. Myönnetään että aika kuluu nopeasti ja enemmänkin aikaa mielellään toki käyttäisin, mutta tasapainoilemalla perheen ja työn kanssa edetään.
Mulla on 2 lasta (5v ja 7kk). Mä teen niin, että otan ainakin vanhemman lapsen mukaan harrastamaan, siis katselemaan ja leikkimään kentän laidalle. Joskus otetaan tekemistä mukaan tai lahjotaan pillimehulla tms. että saa hänet lähtemään mukaan. Ostin hänelle oman radio-ohjattavan lennokin että saa myös lennättää itse. Olipa tuo nuorimmainenkin jo ekaa kertaa mukana. Isosisko viihdytti poikaa autossa sen aikaa, että isi sai lennättää 'rauhassa'. Toki tällöin ei kyllä tuntia pidempää retkeä pystynyt tekemään, mutta parempi sekin kuin että olisin jättänyt kokonaan menemättä. Toisaalta vaimokin sai hieman omaa aikaa tällä välin.
Toinen hyvä konsti on ottaa kopteri mukaan kun mennään mun tai appivanhemmille kylään. Silloin voi helposti käväistä harrastamassa vähän pidempikin sessio kerta lastenhoitokin on järjestetty isovanhempien toimesta
ja muistetaan ottaa se appiukko mukaan katselemaan, niin sekin pääsee pois kotoaan
. Simulaattori on hyvä keino yrittää saada muut ymmärtämään, etenkin vaimo, ettei tämä harrastus ole mitään helppoa ajanvietettä, vaan tässä on 'syvempikin' juttu, homman haastellisuus.