Kirjoittaja Aihe: Perän outo käytös  (Luettu 12009 kertaa)

Poissa kimce

• Pro torppari
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Perän outo käytös
« : 18 Lokakuu, 2009, 09:01:36 »
- Protos ja spartan. -

Kummallinen juttu, minkä kanssa olen paininut jo aika pitkään. Nimittäin perä heiluu. Alkuun kopterin perä piti kuin tauti, mutta sittemmin se tekee sellaista heijaamista. Ei sellaista wägäämistä kuin liian korkealla gainilla. Olen gain-asetusten kanssa pelannut melkein joka kerta kun olen ollut lennättämässä. Selkeästi käy niin, että kun kun gain nousee riittävän ylös, tulee se normaali wägäys. Mutta gainia pudetettaessa sepä ei lakkaa missään vaiheessa vaan hidastuu ja liike vähän laajenee aika lineaarisesti kun tullaa gainilla alaspäin. (varmaan kaikki 5:llä jaolliset luvut menty läpi välillä 10-70 + 1:n välein 20-40 välillä. aiemmin hyvä oli muistaakseni jotain 33)

Perä ei välttämättä heilu koko ajan, esim. liikkeellä ollessa sitä ei yleensä edes huomaa, mutta leijutuksessa sitä on n. 96 %:n ajan.

Koko kopterin olen tarkistanut varmaan jo useamman kerran etsien syytä tähän. Olen voidellut ja säätänyt ja varmistellut ruuveja ja etsinyt klappia ja vaihtanut perälapoja. Ei mitään. Peräputkikin on maadoitettu runkoon staattisen sähkön ehkäisemiseksi. Hihna on ajan mittaan tietysti vähän löystynyt ja nyt viileällä ilmalla vielä enemmän ja sitäkin on kiristelty. Voisi kyllä olla ehkä hieman kireämpikin.. kai.

Nupin kierroksilla ei tunnu olevan juurikaan tähän vaikutusta, joskin huomasin, että kun kokeeksi pudotin n-moden kierroksia, ongelma vähän paheni.

Omituista on se, että käytännössä mikään ei ole muuttunut siitä kuin se pelitti täydellisesti. Ei ole kertaakaan kopteria edes tontattu. Nopari kärähti kerran ja sain siihen uuden samanlaisen. Heijaaminen ei alkanut ihan sen vaihdon aikaan vaan joskus reilusti myöhemmin. Niin ja tail pitch slider on vaihdettu, mutta sekin tuntuu pelaavan ongelmitta.

Olen ymmälläni ja umpikujassa tän kanssa. Mistähän tätä vois lähteä vielä purkamaan? Ainoa mikä nyt on eri tavalla, on se, että landarit olen vaihtanut keltaisiin. Eikä se ole kovin todennäköinen syy  :D
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa mnentwig

• Elävä Legenda
  • this sentence no verb
Vs: Perän outo käytös
« Vastaus #1 : 18 Lokakuu, 2009, 09:52:01 »
>> Nimittäin perä heiluu
a brief summary in English :-)
possible reasons I can think of

- do the blade grips rotate freely (blade grip bearings busted / get stuck)
- play between rotating / fixed part of the tail pitch slider
- play between fixed part of tail pitch slider and 90 degree lever
- is there any friction in the control links (pitch slider <=> blades)
- put some oil on the tail shaft so that the slider can't get stuck under load
- are the push rod guidance rings aligned properly with the push rod
- when you unlink the push rod from the servo, does it move without resistance. Fix this first.
- Is the servo underpowered. Try a shorter servo arm if it gives enough travel
- is the gyro mounted with genuine gyro tape
- do the wires to the gyro have extra length (so that they don't transfer vibration)

any of those things could have deteriorated over time. Or maybe the servo got "tired" and twitches occasionally. If no mechanical problem is visible, I'd change the servo for another one for testing.
« Viimeksi muokattu: 18 Lokakuu, 2009, 10:03:20 kirjoittanut mnentwig »

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #2 : 18 Lokakuu, 2009, 10:30:11 »
Thanks for your checking list. I'll go through it even I've checked those things, but I'll make it more carefully.

There is a slight play-feeling thing when turning the blades but it's in whole system, I mean that it goes solidly to the belt which gives that feel. It's just a 1 mm or so.

All parts move very easyly and it doesn't get stuck in any position. Servo is futaba's common tail servo, don't remember the number now :) The pushing rod takes little contact to guidance ring but the ring in Protos is model "you can't assemble it so that it doesn't take contact". Maybe shorter servo arm could help it, I must try it. I've thought about it earlier. Rod's surface has worn a little where it touches the ring. That is only cosmetic, the rod is otherwise fine. Sometimes it says "tweet!" if humidity is high.

Gyro is mounted with spartans gyro tape and there is metal plate under it. Also needed free wire is there, but perhaps I can do something to that, too.

I'll make double checkings asap and take a test flight if the weather allows that. I'm sure that there is only some tiny tiny thing that drives me crazy. I'll report later what happens.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #3 : 18 Lokakuu, 2009, 11:22:20 »
Mulla on vähän samaa vaivaa, gyrona on tosin 401 tällä hetkellä.
Jos sinulla on jäykempiä perälapoja niin kokeilepa piruuttas vaikuttaisiko.
Mun on pitänyt kokeilla, mutta kun tuo vaiva ei oikeastaan haittaa niin en ole jaksanut (lazy flyer)

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #4 : 18 Lokakuu, 2009, 11:28:23 »
Mulla on nyt ne orkkislavat perässä. Vaihdoin ne juuri takaisin kun pitkään oli toiset, jotka oli ehkä hiukan pehmeämmän ja nahkeamman oloiset.

Ja juu, eihän tuo lentämistä ole estänyt. Vaiva on lähinnä kiusallinen, kun ei näytä hyvältä kun perä heiluu. Muuten toimii ihan moitteettomasti ja on kiva lennätettävä.

Toisaalta hyvä tietää, että jollain muulla on vastaavaa, vaikka en siitä olekaan iloinen kenenkään puolesta. Tavallaan sulkee pois sen, että gyroa pitäis lähteä syvemmin säätelemään. Ei ole piuhaa eikä osaamista sen saralle. Ja toisaalta, kun aiemmin toimi täydellisesti..
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Tuukka

• Pro torppari
  • RC-Kopterit Ry #14
« Vastaus #5 : 18 Lokakuu, 2009, 11:30:01 »
Itsellä ollut aivan identtinen ongelma 600ESPin kanssa. Eli gainin vähentäminen on vain lisännyt heilunnan "liikealuetta". Itse vaihdoin noparin, muutin gyron paikkaa ja laitoin toisen kerroksen teippiä niin auttoi jonkin verran. Tein myös kaikki nuo listan muut toimenpiteet, mitä kerroit. Tällä hetkellä kopusta uupuu pääratas, kun sain tota noparia kokeillessa parit hampaat rikki, mutta täytynee myös kiinnittää jatkossa huomiota enemmän noihin mnentwigin mainitsemiin perän juttuihin, sikäli outoa vaan että kaikki osat on uusia eikä mitään epätavallisia kitkoja ainakaan pöydällä tossa mekaniikassa tunnu olevan.
« Viimeksi muokattu: 18 Lokakuu, 2009, 13:10:57 kirjoittanut Tuukka »
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #6 : 18 Lokakuu, 2009, 12:45:31 »
Tuo nopari on tietty vähän mahdollinen. Muistaakseni luin spartanin sivuilta, että joskus nopari voi aiheuttaa tuommoista, kun ei syötä riittävän tasaisesti virtaa tjms. Aiemmalla noparilla ongelmaa ei ollut, mutta ei mielestäni alkanutkaan heti tällä uudella. Molemmat on noita protosin mukana tulevia 80 A:n sellaisia. Noparit maksaa kuitenkin sen verran, etten viitsisi ihan vain kokeilumielessä uutta hankkia.

tilannekatsausta: kopteri on pöydällä ja vähän on perää putsattu ja rasvattu. Pientä nihkeyttä oli kuin olikin havaittavissa tuon pitch sliderin ollessa ääriasennossa, samaten sitä liikuttavan osan (se, jonka toiseen päähän työntötanko liittyy) ruuvi oli ehkä hiukan liian kireällä. Tosin sitä vähänkin höllätessä tulee heti pientä välystä. Koitanpa, saanko käännettyä servoa sellaiseen asentoon, ettei työntötanko ottaisi kiinni putkessa olevaan renkaaseen niin paljoa. Servoarmia ei voi käyttää lyhyempänä, koska sitten hinkkaus vain lisääntyisi. Sen pituus onkin kyllä ohjeistusten mukainen.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa masu

• Wikiadmin
  • Seniori torppari
« Vastaus #7 : 18 Lokakuu, 2009, 13:07:25 »
...kun ei syötä riittävän tasaisesti virtaa tjms...

Noparit maksaa kuitenkin sen verran, etten viitsisi ihan vain kokeilumielessä uutta hankkia.
Tuosta kokeilusta selviää halvemmalla erillisellä BEC:llä, esim. Castle BEC on pieni, kevyt ja halpa. En tiedä tuon noparin regulaattorin speksejä, mutta nehän ei kovin hurjia ole verrattuna nykyaikaisten digiservojen virrankulutukseen, joten erillinen BEC ei välttämättä ole muutenkaan huono idea...

Jos satut tällä suunnalla pyörimään (muistelisin et sulla oli täällä sukua tjsp), niin mulla on tuossa ylim. Alignin nopari hyllyssä, jolla voisit kokeilla.

tuupola

• Vieras
« Vastaus #8 : 18 Lokakuu, 2009, 13:46:43 »
Käytätkö governoria ja jos käytät saako noparissasi säädettyä governorin gainia? Esim CC:n nopareissa jossa governorin gainia voi säätää on mahdollista saada aikaiseksi juuri tuo kuvaamasi hidas suuriamplitudinen vägäys tiputtamamalla governoin gain reilusti liian pieneksi.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #9 : 18 Lokakuu, 2009, 17:00:56 »
Kummallinen juttu, minkä kanssa olen paininut jo aika pitkään. Nimittäin perä heiluu. Alkuun kopterin perä piti kuin tauti, mutta sittemmin se tekee sellaista heijaamista. Ei sellaista wägäämistä kuin liian korkealla gainilla. Olen gain-asetusten kanssa pelannut melkein joka kerta kun olen ollut lennättämässä. Selkeästi käy niin, että kun kun gain nousee riittävän ylös, tulee se normaali wägäys. n-moden kierroksia, ongelma vähän paheni.
Minulla on ollut Protoksen kanssa tismalleen samanlainen ongelma alusta pitäen. Olen säädellyt gaineja huonoin tuloksin. Tänään Henttaalla hoksasin, että peräsinservoni (Inno-Lab HG-D261HB) antaa erittäin helposti periksi kun käännän perälavoista. Jopaniin paljon, että tail pitch slider pääsee liikkumaan noin 5mm kun käännän melko pienellä voimalla toista perälapaa sormien välissä. Se ei liene normaalia?

Gaui EP200:n perä sai uutta ryhtiä kun vaihdoin peräservoon isompaan. Ajattelin tehdä saman tempun ja ostaa Protosiin ns. standardikokoisen peräservon, jossa on enemmän vääntöä.

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #10 : 18 Lokakuu, 2009, 19:11:40 »
Yksi syy jatkuvaan heijaamiseen voi olla rikkinäinen peräservo. Olen kuullut ennenkin tapauksista, joissa servo aiheuttaa tuollaisia ongelmia.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #11 : 18 Lokakuu, 2009, 19:19:35 »
Yksi syy jatkuvaan heijaamiseen voi olla rikkinäinen peräservo. Olen kuullut ennenkin tapauksista, joissa servo aiheuttaa tuollaisia ongelmia.

-op-

Samaan lopputulokseen päädyin minäkin. Kokeilin vertailun vuoksi työntää sormilla pikkugauin peräservoa vastaan. Se ei anna ollenkaan periksi vaikka speksien perusteella vääntöä pitäisi olla paljon vähemmän kuin Protosin InnoLabissa.

Futaba S9254 on tilattu. Toivottavasti se poistaa ongelmat.

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #12 : 18 Lokakuu, 2009, 21:13:46 »
Toi mun peräservo on 9257 ja vaikuttaa toimivan ihan oikein ainakin pöydällä. Vähän sirisee, mutta se on normaalia? Ei siis koko ajan, mutta usein. Erillinen bec vois olla kokeilemisen arvoinen. Mutta voi, pitäis taas tehdä sähköhommia :D

Siitä en olekaan ennen kuullut, että governorissa olisi gain. Käytössä on tosiaan msh:n toimittama Lipotechin nopari, johon on ohjelmointikortti, mutta ei siinä mielestäni ollut mitään tuollaista - kuvernööri vaan on tai ei ole päällä. Ja sen bec on muuten 4A. Tässä vähän lisäinfoa siitä. Onko se 4A vähän? Toi castlen bec näyttäisi olevan 10A.

Muutamalla pienellä toimenpiteellä sain perän toimimaan ehkä vähän kevyemmin ja kun nopeasti koitin tuossa pikkuisen leijutella, niin saattaa olla, että heijaaminen oli vähän miedompaa. Mutta edelleen ei voi sanoa, että olis löytynyt mitään ongelmia.

Masu: joo, sukulaista asuu siellä teillä päin ja kävinkin siellä hiljattain, mutta oli yhdistetty työmatka niin ei ollut mahkuja kuljettaa rojuja mukana. Voi olla, ettei tänä syksynä enää edes pääse/ehdi käymään.

Huoh.. ehkä tämän kanssa pitää vain elää. Eihän tuo tosiaan ole lennättämistä estänyt. Täytyy rassailla myöhemmin lisää :)
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #13 : 30 Lokakuu, 2009, 20:53:18 »

Futaba S9254 on tilattu. Toivottavasti se poistaa ongelmat.

Ei sitten poistanut ongelmia tuo uusi peräservo  >:(.

Tämä testi maksoi 85€. Mitähän testaisi seuraavaksi...

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #14 : 30 Lokakuu, 2009, 21:06:01 »
mikä nopari sulla on? Onko erillistä beciä, kuten joku ehdotti, että vois kokeilla?
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #15 : 30 Lokakuu, 2009, 21:11:36 »
mikä nopari sulla on? Onko erillistä beciä, kuten joku ehdotti, että vois kokeilla?

Mulla on MSH:n noppari, joka tuli kopteripaketin mukana.

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #16 : 14 Marraskuu, 2009, 20:55:55 »
Kummallinen juttu, minkä kanssa olen paininut jo aika pitkään. Nimittäin perä heiluu. Alkuun kopterin perä piti kuin tauti, mutta sittemmin se tekee sellaista heijaamista. Ei sellaista wägäämistä kuin liian korkealla gainilla. Olen gain-asetusten kanssa pelannut melkein joka kerta kun olen ollut lennättämässä. Selkeästi käy niin, että kun kun gain nousee riittävän ylös, tulee se normaali wägäys. n-moden kierroksia, ongelma vähän paheni.
Minulla on ollut Protoksen kanssa tismalleen samanlainen ongelma alusta pitäen. Olen säädellyt gaineja huonoin tuloksin. Tänään Henttaalla hoksasin, että peräsinservoni (Inno-Lab HG-D261HB) antaa erittäin helposti periksi kun käännän perälavoista. Jopaniin paljon, että tail pitch slider pääsee liikkumaan noin 5mm kun käännän melko pienellä voimalla toista perälapaa sormien välissä. Se ei liene normaalia?

Vaihdoin Protosin muovisen bellrankin tilalle Infinity Hobbyn alumiinisen päivitysosan, joka ei jousta yhtään. Alkuperäisessä MS-helin bellcrankissa oli varmaankin valmistusvirhe, sillä se jousti ja antoi periksi kuin kumipallo.

Ensin hyvät uutiset: Osan vaihto todella auttoi :). Perän hidas heijaaminen loppui kertaheitolla ja reversed- kaarrokset pysyivät siitä johtuen paremmin kasassa kuin ennen.

Ja sitten huonot uutiset: Protos tuli silti tonttiin, ja kovaa :(. Perä edellä vedetyt inverted -kahdeksikot  kahden metrin korkeudesa eivät tainneet olla hyvä ajatus kun takana oli kolmen viikon tauko lennätyksessä, näpit ovat jäässä ja näkyvyys on huono.

Pitäisiköhän kantaa Protoksen jäänteet suoraan roskalavalle vai kursinko vielä kasaan? Vähitellen on mennyt maku koko kopteriin. Protokseni on ollut yksi (huonosti) lentävä laatuongelma koko laitos. Paketin mukana ollut canopy ei ollut samanlainen kuin kuvassa, rakennusohje ja osapussit eivät vastanneet toisiaan, kitistä puuttui jo valmiiksi pari osaa, alkuperäisessä spindle shaftissa oli toleranssiongelma, kuten myös yhdessä belt pulleyssä -periaatteessa pieniä, mutta ainakin minua ärsyttäviä detaljeja. Ja perä on toiminut säädyllisesti yhteensä vain kahden lennon ajan ja nekin vasta sen jälkeen kun vakioperä tuli vaihdettua viritysosaan. Nyt kun kaikki pitäisi rakentaa uduestaan, on kiusaus koko roskan dumppaamiseen kova. Pitäisi vain löytää joku oikeasti laadukas kopteri tilalle. Mieluimmin sellainen, johon sopii Protoksen 5S akut.

Hohhoijaa... Tulisipa kevät pian ... Sitä odotellessa täytynee keksiä jokin uusi harrastus kun sisälennätystäkään ei ole tiedossa...
« Viimeksi muokattu: 15 Marraskuu, 2009, 19:37:12 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #17 : 22 Marraskuu, 2009, 16:21:32 »
Tuhkasta noussut Protokseni teki tänään elämänsä parhaat lennot. Perän outo käytös on tosiaankin poissa ja pito oli kuin simulaattorissa konsanaan. Syylliseksi perän outoon vaelteluun varmistui alkuperäinen tail pitch lever, joka oli aivan liian joustava (materiaalivirhe, osa oli varmaan tehty kierräteystä superpallosta???).

Jos jonkun muun Protos kärsii perän vaeltelusta, niin tämä osa poistaa ongelmat: http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=32_143&products_id=4720 . Ennen kuin uuden osan tilaa, kannattaa tietysti kokeilla antaako alkuperäinen tail pitch lever myöden kun perälavoista kiertää...

Tämän päiväiset kokemukset olivat niin positiivisia, että taidankin perua myyntiaikeet  ;).
« Viimeksi muokattu: 22 Marraskuu, 2009, 16:28:55 kirjoittanut Picofly »

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #18 : 06 Joulukuu, 2009, 15:01:54 »
Toivotaan, että tästä alumiinisesta pitch sliderista olis apua. Tilaus meni juuri sisään. Koitin tänään kentällä tuota ja vähän se alkuperäinen antaa periksi. Sellainen pehmeä tuntu on.

Otin kokeeksi myös sen palikan, jonka avulla trex 500:n canopy menee protokseen ja rexin valkoisen kopan. Jos sais tehtyä paremmin erottuvan kopan. Mulla on vähän vaikeuksia hahmottaa alkuperäisellä kopalla kopterin oikea asento alaviistosta katsoessa.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #19 : 03 Tammikuu, 2010, 10:30:56 »
Päivitystä tähän tilanteeseen sen verran, että mulla taisi auttaa myös tuo kyseisen osan vaihtaminen. Ei se alkuperäinenkään mitenkään huonolta käsissä tuntunut (ei joustanut eikä mitään). Tänään halliolosuhteissa perä piti ihan hyvin. Olen pienellä tuulellakin tuon alumiiniosan kanssa ollut lennättämässä eikä ole pahaa sanottavaa ollut. Ihan täysin poissa se heijaaminen ei kuitenkaan taida ulkona olla.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Fillarimies

• Pro torppari
    • Nparts
« Vastaus #20 : 07 Syyskuu, 2010, 21:28:37 »
Tänne on hyvä kysyä.
Mikähän on vikana kun idle-moodissa kun antaa täyden lapakulmat niin perä heittää oikealle kyljelle, sanotaanko melkein 90 astetta.
Gyron gainia olen kokeillut säätää ja mielestäni hihnankaan ei pitäis hyppiä yli. Vaan sekään ei tietysti ole mahdotonta kun kylmässä ilmassa lentää ja peräputki kutistuu.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa kimce

• Pro torppari
« Vastaus #21 : 07 Syyskuu, 2010, 22:08:38 »
Minkähän kokoinen kopteri on? Tohon käytökseen on aika hyvä heittää arvaus, että päälapojen vääntö nousee niin suureksi, ettei perä pysty siihen vastaamaan. Parhaassa tapauksessa vielä kierrokset vähän laskee, niin perä pitää vielä vähemmän. Melkein väittäisin, että korostuu pienemmissä koptereissa. Koita laittaa lisää kierroksia, jos mahdollista. Ja tarkistaa vaikka perän kulmat, onko riittävät ja sekin, ettei päälapoihin tuu liikaa kulmia.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Formosa
Dymond Albatros
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #22 : 07 Syyskuu, 2010, 22:19:16 »
Jos nupissa on liian vähän kierroksia niin perä voi tehdä kuvaamallasi tavalla.
Jos peräservon on hidas, vaihdanopeenpaan.
Jos peräservo on nopea, laita linkkiä lähemmäs servon keskustaa
Jos yllämainitut on tehty, lisää gyron gainia
Jos gainin lisäys ei auta, onko hyvä gyro.. jos ei niin hankkia parempi.
Ja ennen kaikkea onko mekaaninen setuppi tehty oikein perälle?
Tässä sovellettava ohje:
http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=gy401saato

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Fillarimies

• Pro torppari
    • Nparts
« Vastaus #23 : 08 Syyskuu, 2010, 07:32:20 »
Peräservo ei muuten ole nopeimmasta päästä. Joku savöksin 3.6kg... malli. Sen vaihtamalla vois perä reakoida. Kiitoksia vinkeistä. Gyrohan on halppisgyro HK:sta. Siltä ei voi paljon vaatiakkaan. Ja kopterihan on HK450.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #24 : 08 Syyskuu, 2010, 08:01:46 »
Gyro on ihan kohtuullisesti toimiva, laita nopeampaa servoa ~0.07sek niin voi auttaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3962 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2009, 15:27:32
kirjoittanut Trnquill
3 Vastauksia
2623 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2009, 14:48:46
kirjoittanut 1m4s0_