Kirjoittaja Aihe: XYS 250  (Luettu 4748 kertaa)

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
XYS 250
« : 23 Lokakuu, 2009, 21:06:10 »
No niin, paketti sitten saapui - XYS 250 kaupasta http://www.rcmodelpart.com/

Pikavilkaisulla näyttää asialliselta näin kokemattoman silmiin. Hiilirunko on valmiiksi kasattu, nuppi on paikallaan, perä on paikallaan, periaatteessa tuo olisi valmis kun lyö sähköt kiinni. Toki kaikki ruuvit pitää tsekata lukitteen kanssa.

Mutta pari ongelmaakin on...

- moottorin (optiona pakettiin, Mystery D2627-4200) mukana ei tullut pinionia. Eikä ruuveja. Mutta se ei ole niin iso ongelma, vielä, koska

- moottoripukin (?) kiinnitysreiät ovat pari milliä leveämmällä kuin itse moottorin... millaiset mitat T-Rex 250:n moottorin kiinnityksissä on? Tässä moottorin reikien väli on n. 19mm. Tuota ei saa kiinni ilman dremelöintiä. Johon en meinaa ruveta ennenkuin kyselen kiinanpojilta että mitä WTF:aa.

- osa linkeistä on jopa löysiä, osa hyvinkin nihkeitä. Onneksi tuli hankituksi työkalu.

- perän linkistö kaipaa herkistelyä

- peräroottori pyörii väärinpäin... ja vetopyörä osuu päärattaaseen noin puoliksi, päärattaan päälle pitää laittaa shimmiä.

Tässä ensivaikutelmat, raportoin sitten lisää kun saan kaupasta vähän infoa!

Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: XYS 250
« Vastaus #1 : 23 Lokakuu, 2009, 21:43:39 »
Kuulostaa laadukkaalta laitteelta ;)
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: XYS 250
« Vastaus #2 : 23 Lokakuu, 2009, 21:54:30 »
Itse jouduin 450 dremelöimään pukin hahloja että sai paksummat ruuvit läpi (uudessa moottorissa paksummat ruuvit kuin align). Ei ole ollut mitään ongelmaa, joten ei varmati ole 250 myöskään. Omassa 250 en ole kiinnittäny huomiota asiaan. Käännä hihna toisinpäin rungon hammasrattaalla niin perän pyörintäsuunta vaihtuu.
Voihan moottorin laittaa vähän vinoon jos reijät sattuis hahlojen kohdalle ja saa moottorin välyksen soppeliksi. Jos siihen dremelöintiin mene niin katsoa ettei liian ohueksi reunoja jurruuta :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: XYS 250
« Vastaus #3 : 24 Lokakuu, 2009, 00:35:53 »
Voihan moottorin laittaa vähän vinoon jos reijät sattuis hahlojen kohdalle ja saa moottorin välyksen soppeliksi.

Eikun päinvastoin, hahlot on liian leveällä... minkä tekivät meille, kiinalaiset!
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: XYS 250
« Vastaus #4 : 24 Lokakuu, 2009, 00:57:22 »
Iso maa, isot toleranssit :)

Mun turnigy- motti ei menny heittämällä HK250GT kopuun, motissa kahdet reiät, toiset kapeammalla ja toiset leveämmällä jaolla. Leveämmät sai osumaan moottoripukkeihin, mutta niissä oli M3 kierteet joten viilaushommiin joutui kuitenkin.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: XYS 250
« Vastaus #5 : 24 Lokakuu, 2009, 09:35:44 »
Iso maa, isot toleranssit :)

Mun turnigy- motti ei menny heittämällä HK250GT kopuun, motissa kahdet reiät, toiset kapeammalla ja toiset leveämmällä jaolla. Leveämmät sai osumaan moottoripukkeihin, mutta niissä oli M3 kierteet joten viilaushommiin joutui kuitenkin.

Tuossa moottorissa on nimenomaan sama juttu, ja se leveämpi jako sopii tismalleen. Irrottelin moottoripukin rungosta ja eka sovituksella oli reiät kohdallaan... nyt on ihan vähän idiootti olo.

Joutuu tuostakin pukista hiukka leventämään kiinnitysrakoja, M3 ei sovi läpi. Mutta ns. ARF-sarjojen kanssa tämä on jo arkipäivää, ja millikokojen kanssa voi sentään elää :)

Eikun pinionin metsästystä sitten vaan!
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: XYS 250
« Vastaus #6 : 24 Lokakuu, 2009, 15:21:32 »
Kuinka iso akseli siinä motissa on?
Sabessa on 2.0mm akselille sopivia pinjoneita.. mutta ei 2.3mm (tutkittu on)

aircraft-world.com ja hakuun sanaksi: HP-XG-PIN niin löytyy 2.0mm ja 2.3mm reiällä olevia moduli 0.4 pinjoneita.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: XYS 250
« Vastaus #7 : 24 Lokakuu, 2009, 15:42:51 »
Tässä on 250:sen pinioni:

http://www.trex-store.com/motor-pinion-gear-p-1255.html?language=fi

Akselin paksuus taitaapi olla tuo 2,5mm.

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: XYS 250
« Vastaus #8 : 24 Lokakuu, 2009, 23:20:42 »
Tämän moottorin akseli on 2.3mm, eli reksin pinioni on väljä. Himputti. Jos myyjäliikkeellä ei ole niin tilailen aircraft-worldista, kiitos vinkistä!

Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: XYS 250
« Vastaus #9 : 25 Lokakuu, 2009, 09:00:18 »
Tämän moottorin akseli on 2.3mm, eli reksin pinioni on väljä. Himputti. Jos myyjäliikkeellä ei ole niin tilailen aircraft-worldista, kiitos vinkistä!
Eikös Blade400:sen akseli ole myös 2.3mm? Pinionit ovat tosin mod 0.5, joten jos vaatimus oli 0.4, eivät sovi.

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: XYS 250
« Vastaus #10 : 25 Lokakuu, 2009, 09:04:24 »
Eikös Blade400:sen akseli ole myös 2.3mm? Pinionit ovat tosin mod 0.5, joten jos vaatimus oli 0.4, eivät sovi.

Näin on.
Kopteri on aina oikeinpäin!