Kirjoittaja Aihe: Seuraava askel. Honey bee vai align 450?  (Luettu 3180 kertaa)

HelikoPeter

• Vieras
Seuraava askel. Honey bee vai align 450?
« : 24 Lokakuu, 2009, 23:38:03 »
Morjens!

Olen äskettäin aloittanut tämä harrastus. Omistan tällä hetkellä E-sky Big Laman. Olen lentänyt sen kanssa nyt ehkä 4-5 kuukautta. Lennän 2-8 kertaa kuukaudessa tällä hetkellä. Nyt haluan ottaa seuraava askel. Haluaisin ehkä itse laittaa vähän enemmän rahaa tähän ja ostaa esim align 450 pro. Kaverini osti itselleen Honey Bee King 3 ja hän uskoo että se olisi mulle sopiva askel eteenpäin. Mitä mieltä te olette? Pitäisikö mun nyt laittaa "vähän" enemmän rahaa peliin heti ja osta se align mikä mä ite asiassa haluaisin, vai onko HBK3 tai vastaava parempi? Lennän omasta mielestäni ihan OK Lamallani, nyt haluan kopterin missä on perässäkin potkuri. Co-axiaali on mielestäni herkää jos tuulee, olenko oikeassa?

En todellakaan ole hyvä lentäjä ja varmasti tulee vielä monta krasheja. Siksi on ollut erittäin hyvä, tämä big lama. Varaosat ovat melkein ilmaisia.

Siis menenkö ostamaan miehekäs align 450 pro, vai olenko nössö ja ostan esim HBK3?

/HelikoPeter

Poissa Tuukka

• Pro torppari
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Seuraava askel. Honey bee vai align 450?
« Vastaus #1 : 24 Lokakuu, 2009, 23:47:18 »
Osta se 450.
Mitäpä tässä muuta selittämään.
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

korpse

• Vieras
« Vastaus #2 : 24 Lokakuu, 2009, 23:53:06 »
komppaan tugea

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #3 : 25 Lokakuu, 2009, 00:00:17 »
Komppaan Tuukkaa. Honey bee:stä ei ole tietoa, mutta mun perheen lennätettävistä löytyy myöskin big lama. Itse olen luonnollisesti lennättänyt  molempia... Lamaa enempi, joka on tyypillinen koaksiaali, eli helppo. Jos olet lamasta "kasvanut" ulos, niin otappa se 450 reksi. Onhan se aloittelijalle aika kallis, ellei ole  vaikka laturista lähtien mitään tarvittavia varusteita, mutta nyt ekat leijutukset 450:sellä tehnynä en olisi itse voinut tehdä oikampaa ratkaisua kopukoiden ostamisessa. Tietty Quarkki oisi ehkä yksi vaihtoehto ennen Alignia.. Kokeneet korjaa tietysti mun mielipiteen... ;D

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #4 : 25 Lokakuu, 2009, 01:06:58 »
Yhdyn edellisiin, 450 rekkulaa vaan + simulaattori + radio esim... dx7  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #5 : 25 Lokakuu, 2009, 01:16:24 »
Yhdyn edellisiin, 450 rekkulaa vaan + simulaattori + radio esim... dx7  ;D
Kyllä! Ensin tietty simu, vaikka se ihan typerältä kuulostaisikin! Täällä on varmaan porukkaa joka on yrittänyt "perse edellä" puuhun. Itse kuulun kyseiseen porukkaan.. Kokemusta ei saa ostettua pussissa tai laatikossa. Jos se olisi mahdollista, olisin itse ollut liikkeellä ostoskärryllä... :D Käytä kumminkin hakua ennen kuin päätät ostoksestasi. Valitset sitten kumman tahansa, niin täällä viisaammat osaavat onneksi neuvoa pulmatilanteissa...
« Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu, 2009, 01:21:54 kirjoittanut dutchmen »

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #6 : 25 Lokakuu, 2009, 11:07:45 »
Ehdottomasti samaa mieltä kun edelliset, eiköhän nyt olla aivopesty sut hankkimaan 450  ;D Ei sentään, mutta kokemuksen rintaäänellä voisin sanoa että on se vaan mahtava lentää kunnon laitteilla. Itse töppäilin kauan huonoilla ja harmittaahan se kun rahaa meni hukkaan!

Nyt kun vielä itse ehtisi harrastamaan, nupista puuttuu servot ja tj 165 :(  :D

-Nube

Poissa Hermis

• Seniori torppari
« Vastaus #7 : 25 Lokakuu, 2009, 14:48:30 »
Sanon että älä osta Prota. Osta Sport Combo. ;) Kannattaa harkita, tarvitsetko oikeasti Torque Tubea, vai olisiko hihna mukavampi (antaa anteeksi pienet maakosketukset...). Sport taitaa olla myös hivenen halvempi. Combo paketti on myös helppo valinta, osat laadukkaita, eikä tarvitse vaivata päätään jokaisen erikseen valitsemisella. Jos osaat jo lennättää Lamaa, osaat leijuttaa, ja siirryt kohta taivaalle. Siitä ei ole pitkä matka ekaan flippiin. Eikä siihen missä TRex jättää HBK:n 100-0. Osta se Rex ja vertaa sitten kaverin kanssa onko hän tosiaan saanut samaa halvemmalla... ;)

Sporttia ei taida saada Combona suomesta, ulkomailta kyllä. Simulaattori auttaa kummasti, mutta ei ole välttämätön. Autoakin opetellaan ajamaan oikealla autolla, F1 kuskit käyttää simulaattoreita ratojen ulkoa opetteluun. Samalla tavalla voit opetella leijunnan ja kasin ajamisen oikealla koneella, ja (sitten kun lompakko on toipunut kopterin ostosta) vaativammat temput simulla. Kopteria ei ole mikään pakko torpata, lentää vain siten kuten osaa. Ja ne temput mistä ei ole ihan varma, tekee tarpeeksi korkealla.

Menestystä kalustohankintaan!
-flybarless, sedative stabilized head-

JCA

• Vieras
« Vastaus #8 : 25 Lokakuu, 2009, 23:16:39 »
Sanon että älä osta Prota. Osta Sport Combo. ;) Kannattaa harkita, tarvitsetko oikeasti Torque Tubea, vai olisiko hihna mukavampi (antaa anteeksi pienet maakosketukset...).

Samaa mieltä! Ainakin itsellä on tuon SE V2:n kanssa ollut jo monta laskeutumista perä edellä ja kyllä tuo hihna antaa anteeksi ja PALJON.
Fastilta näemmä saa tällaista:
http://www.fast-lad.co.uk/store/hs1298_450v3_torque_tube_drive_assembly-p-6702.html
"Use for T-REX 450 S/GF/SE/SEV2"

Eikös tuo siis passaa myös sporttiin ja noihin muihin niinkö upgradena? Eli voi aloittaa sportilla ja kun osaa lentää ja todella tarvitsee sitä TT:n tuomaa tarkkuutta niin ostaa sen siihen.
Säästyy monet rattaat ja perät. :)

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #9 : 25 Lokakuu, 2009, 23:33:09 »
Moro,

Juu kyllä täytyy sanoa omien kokemusten perusteella, että kyllä Align kannattaa hankkia... laatukamaa. Varaosasaatavuus/hinnat kohdallaan.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #10 : 26 Lokakuu, 2009, 07:38:55 »
Sportin saa suomesta. En vain ole varma että onko niitä Storessa nyt ja koska tulee. Kannattaa kysyä. Siis kittiä näytti olevan hyllyssä jos on jo sähköt olemassa ja super compoja kannattaa kysyä. Tiedän että niitä on tulossa juteltuani asiasta Storen kanssa..

T. nimimerkki Sportti suomesta pöydällä loppusäätöä odottamassa
« Viimeksi muokattu: 26 Lokakuu, 2009, 07:45:06 kirjoittanut seppomikael »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
1905 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2009, 07:34:22
kirjoittanut Pekka
0 Vastauksia
1729 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2009, 16:08:42
kirjoittanut 1m4s0_