Nonniin, eka "oikea" torppi tehty!
Tänään säätökurssin perusteella pistelin belttiä hiukan parempaan säätöön. Ei siitä hyvä tullut, ja kentällä en jaksanu säätää loppuun asti, joten jäi vähän trimmien varaan. Tuo kurssilla joidenkin kanssa puhuttu swashin kallistuminen edelleen näkyi, beltillä kun servojen liikkeisiin ei pääse käsiksi. Jokatapauksessa beltistä tuli loppujen lopuksi ihan lennettävä ja tärinä oli poissaan
!
No, sittenpä toista akkua kehiin ja belttiä vähän taivalle. Iha kivasti meni, vaikka kentän toisessa päässä ollut isä ja poika hirvitti sen verran, että pysyin täysin toisessa päässä kenttää ja lennättelin pienesti reunasta toiseen. Käytännössä sellaista päähän --> nokka ylös --> 180 käännös ja takas. Lopussa rupes opettelee kaasun hallintaa silleen, että ei ottas nii paljoo korkeutta. No, nopeestippa siinä sitten orientaatio hävis ja kopteri lähti tulee tonttiin. Nopee korjausliike tuli tehtyä, mutta se meni yli ja kaasuakin oli liian vähän --> tontiin tultiin kohtuullisella vauhdilla.
Hämmennyin sit sen verran, et vetäsin tikun alas --> idle edelleen päällä --> huuto vaan paheni ja vasta parin sekunnin jälkee napsasin idle veks ja servohuutoo lukuunottamatta hiljeni.
Ilmeisesti apulandarit otti kivasti vastaan (yks jalka katkes). Lapoja ei poikki, kummassakin pikku skraidu, mut aijon käyttää edelleen. Pääratas meni huonoon happeen ja kaks servoa meni ihan paskaksi. Toisessa rattaat, toinen kuumenee, joten jotai pahempaa hajalla. Ihmeellistä kyllä, lepari on täysin suora ja samoin näyttää pääakseli olevan. Ihmeellistä :O. Enpä osaa muuta tosta rikkinäistä löytää. Stabbariki ihan suora :O.
No, nyt täytyy vaihtaa pari servoa. Mulla on yks esky varastossa.. Mutta antakaas vinkkejä, kannattasko vaihtaa kaikki servot kerralla? Belt jää kohta kakkoskopuksi, enkä halua siihen hirveesti käyttää rahaa. Saako noita eskyn servoja vastaavia halvemmalla ulkomailta? (eskyt 9e). Mitä kannattas käyttää? Mitään metallia en tähän laita, sellaiset jotka just toimii
Toinen on yksisuuntalaakeri. Viimeks hajotin sellaisen ku yritin ottaa irti. Miten sen saa lähtemään tuolta rattaan sisältä?
Ohessa vielä kuvia:), ei edes kauheesti harmita. Tarttee palata omalle tasolleen ja leijutella eri päin....ei hukkus toi orientaatio nii helposti.
EDIT: Oli muuten eka kerta kun käskin avokkia ottaa D40 mukaan. Nytpä sille tuli heti käyttöä