Kirjoittaja Aihe: Mickin torpit  (Luettu 7136 kertaa)

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Mickin torpit
« : 04 Marraskuu, 2009, 23:26:25 »

Tänään ei menny kaikki ihan putkeen.
Aamulla laitoin copterX:n kasaan ja sit siinä bindasin vastarin uudelleen kun se oli ollut beltissä. kokeilin siinä holdi päällä et onko kaikki oikein
ja sit otin holdin pois niin oli vissiin jääny vähän kaasua! nooh kopteri pomppasi pöydällä. Kerkesi lyödä rystysen auki, Dx7:sta Aux2 ja aileron d/r napit lähtivät kävelemään, varaosalaatikko meni paskaksi ja osat lensi pitkin poikin. kopteri pysyi ehjänä.

PÄivällä kävin sitten järven jäällä lentelemässä taivas ajoa niin kolmannella akulla sitte tuli jokin ajatus oikusulku kun kopteri tuli kohti ja tarkoitus oli kääntää vasemmalle mut sormi väänti puikkoa oikella ja enemmän mua kohti siihen se mäjähti jäätikköön täydestä vauhdista melkein jalkojen juureen. osat lenteli 15 metrin säteelle törmäyspaikasta. ländärit, akku ja koppa jatkoivat kivasti matkaansa eri teille.
Eikai siinä kun keräsin romut ja lähin kotia ja mietin et onko tässä mitään järkee koko hommassa!

särkyi:
kopasta maalit pois
akku vähän läjässä
Hkuitu lavat
lavanpidin vääntyi ja linkin pallo poikki
rotor holder väänty
rotor stopper kolhiintui
pääakseli
tail drive gear jotenki kierossa
pultti oli katkennu akselin sisälle
ländärit
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #1 : 04 Marraskuu, 2009, 23:29:05 »
Eikö sulla ole escissä soft starttia ? :S
Surullinen tarina :(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #2 : 04 Marraskuu, 2009, 23:55:14 »
Soft starttia mietin itsekkin. Hyvä, että ei kuitenkaan tullut vakavampia ihmisvahinkoja. Itse olen päättänyt, että jos testaan tai säädän konetta sisällä niin moottorista pinjoni irti ja jos ei lapakulma säätöjä tehdä niin mulla on myös lavat irti. Suosittelen kyseistä tapaa jokaiselle, ei pääse käymään näin.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #3 : 05 Marraskuu, 2009, 00:06:16 »
Yksi kätevä tapa on käyttää säätelyn aikana erillistä akkua nopeudensäätimen sijaan sähköä syöttämässä.
Eli nopari irti vastarista ja tilalle esim:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39969&grpid=5017

Joskus on toki helpompaa irroittaa pinioni kuin päästä vastariin käsiksi.

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #4 : 05 Marraskuu, 2009, 06:42:23 »
Mulla on tapana irrottaa noparista kaksi moottorille menevää johtoa niin ei pyöri ei. Erillisen vastariakun käyttäminen on hyvä idea, jos tosiaan vastariin pääsee helpohkosti käsiksi; luulenpa tekeväni jatkossa noin, kun ne moottorin johdot on yleensä kohtalaisen hankalassa paikassa.

Pyörivä huoltoalusta on aika näppärä; kopteri jalaksistaan kiinni alustaan, noudattaa vaan varovaisuutta siinä kohtaa kun noparin kytkee akkuun. Sitten voikin vaikka testata pitääkö perä vai ei... joskus tosin hirvittää että meneekö kopteri katosta läpi jos jalakset pettää :)
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #5 : 05 Marraskuu, 2009, 09:39:56 »
kokeilin siinä holdi päällä et onko kaikki oikein ja sit otin holdin pois niin oli vissiin jääny vähän kaasua!

Onko kaasun trimmi alhaalla? jos ei laita alas ja bindaa uudelleen!
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #6 : 05 Marraskuu, 2009, 11:04:36 »
Juu onkai siinä soft startti. sitä en muista onko se käytössä. normaalisti oon ottanu aina johdot irti moottorilta. oisko paidan hiha tai jokin tökänny sitä kaasutikkua enkä sitä huomannu. piti vähän aikaa kelata et miten tässä näin pääs käymään.
tulee vähän liikaa luotettua tuohan dx7:kaan
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #7 : 05 Marraskuu, 2009, 11:16:18 »
Laita soft start päälle jos sellainen löytyy... muistaa ettei se radio lisää sitää turvallisuutta, ennemmin se säädin siellä kopterissa ja tietenkin käyttäjä.  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Nalle

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #8 : 05 Marraskuu, 2009, 17:36:56 »
Mulla on 75 x 210 x 500 painekyllästetyn pätkä johon olen ruuvannut landareihin sopivat muoviset sähköjohdon kiinnikeklemmarit.

Voi koekäyttää ja säätää vaikka pihalla (melkein vaikka sisällä) eikä muuten lähe mihinkään, korkeintaan jotain irtoo...

Työnnän vain landarit takaa lenkkeihin ja etupäät naksautan TC:n alle (johtoklemmari) ja eikun turvallisesti toimeksi, kunhan ei työnnä nenäänsä liian lähelle... 

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #9 : 19 Kesäkuu, 2010, 17:26:18 »
Tulipa torpattua Copterx se v2 ihan huolella! Kaarrosta tein kaasu pohjassa ja siitä nokkaedellä tonttiin.kopterin asento vähän katos ja oli tuultakin mukavasti. Kopteri oikeen pomppasi maasta ja idlen ollessa päällä nuppi otti jengoja lisää. Ihme kyllä Rattaat eivät särkyneet
Nuppi ihan soseena
peräpuomi
peräservon korvakko
lavat
melkeen kaikki linkit solmussa
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #10 : 19 Kesäkuu, 2010, 20:43:30 »
Sehän män suorastaan rikki.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #11 : 19 Kesäkuu, 2010, 20:53:06 »
No hupsista s***ana!! sille kävi vähä ilkiästi!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #12 : 29 Kesäkuu, 2010, 22:51:27 »
Nyt on parina päivänä pikkusen vastustanut tuon cx500n kanssa. eilen kun nakkasin idleä päälle niin ihme rätinä alkoi kuulumaan no perälaatikkohan se pääsi kääntymään n. 50 astetta. taas pirotusta hioldi päälle ja kopu peltoon. sen verran tuli hittiä perään että akseli väätyi ja lavat lähtivät pitimineen lentoon! onneksi löytyi!
Ei siinä kun aamulla kopu kuntoon ja vaihtoon meni perävetoratas ja se akseli + porasin reiän takaboksin läpi ja laitoin akselin siihen ettei se pääse pyörimään
Eiku pihalle kun on mahtava auringonpaiste eikä tuulekkaan. kopteri tulille ja ilmaan se kerkesi nousta 10cm kun kuului pamaus ja toinen lavanpidin lähti mäkeen, akseli solmussa, perävetoratas taas paskaksi ja perälavat poikki! F**k!!
lavanpitimen pultti oli kai murtunu eilen eikä sitä tullu tarkastettua!
Näin sitä taas köyhtyi 50 eskoo
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mickin torpit
« Vastaus #13 : 21 Syyskuu, 2011, 22:57:30 »
Kävinpä pitkän tauon jälkeen pikku rapsassa kokeilemassa miten toi nitro taittuu. No eihän se taittunu!
Eli torppi tuli. puolisen tankkia kerkesin kokeilla ja neulaa piti vähän säätää rikkaammalle kun ilma on viilentynyt aika paljon.
vahingot ei näytä pahalta. päälavat on ehjät samoin pääakseli, päärattaat. peräputki otti hittiä eniten ja trquetube on varmaan aika solmussa ja perävetorattaat shaissena. Muovisen lavanpitimen linkkimutka katkesi. toimi varmaan hyvänä sulakkeena



Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8146 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 09:40:44
kirjoittanut jippo
10 Vastauksia
5865 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Huhtikuu, 2010, 21:58:08
kirjoittanut [mitch]
0 Vastauksia
1887 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2011, 01:17:56
kirjoittanut Mick
1 Vastauksia
2541 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2012, 09:22:58
kirjoittanut Teemu K
13 Vastauksia
6892 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Maaliskuu, 2014, 14:05:55
kirjoittanut Aki T