Oikeastaan kyse ei ole tontista, joten osio on sinällään väärä, mutta lähellä se oli
. Kirjoitan tämän tänne, koska hätärotaatiolla korvaa yhden tontin, joten mun tonttisaldo on nyt 700:sella yhden plussalla
. Ihan tankin lopussa leijutin jossain 8-10m korkeudessa ja yhtäkkiä kone lähti pirottamaan itsestään. Ei kuitenkaan mitenkään sairasta vauhtia, vaan about sitä normaalia pironopeutta. Heitin holdin silmään, pirottaminen hidastui ja tein ensimmäisen rotaation 700:sella melko vaikeasta lähtökohdasta (paikallaan leijunnassa pirottava kopteri). Homma meni (ihme kyllä) täysin nappiin! Pidin negatiivista aika lähelle maata ja sitten lykkäsin täydet positiiviset. Kone tuli nätisti pystyyn jalaksilleen. Huh! Hetken oli aika voittaja-olo, kunnes palasin maan pinnalle ja tajusin, että sillä nurmella se kone nyt käy tyhjäkäyntiä enkä tiedä yhtään miksi se tippui taivaalta.
Kipitin paikalle ja sammutin koneen letkusta. Joku servo bindasi. Raahasin koneen selvemmille vesille ja rupesin kääntelemään perää tikulla... se toimi tosi oudosti. Perän slideri oli ihan "ulkolaidassa" ja vaikka yritin rudderilla kääntää täydet vastasuuntaan se liikkui vain noin keskelle ja kun päästin rudderista irti palasi perän slideri laitaan. Yritin heiluttaa rudderia kolme kertaa laidasta laitaan (tämä nollaa 611:sen takaisin keskipisteeseen), mutta ei auttanut. Ajattelin, että servo kohta kärähtää ja otin sähköt pois. Hetken kuluttua laitoin sähköt takaisin ja kaikki toimi ihan normaalisti. WTF? Enpä sitten uskaltanut enää kokeilla. Voisiko kosteus vaikuttaa 611:seen? Ulkona oli aika sumuista. Servossakaan ei tuntunut olevan mitään vikaa, mutta voisihan sekin tuollaista aiheuttaa. Mitä tuolle nyt tekee? Pitääkö sitä vaan vaihtaa gyro+servo?