Kirjoittaja Aihe: HK-600GT, $150  (Luettu 64372 kertaa)

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #75 : 22 Tammikuu, 2011, 19:42:18 »
eilen tapahtui leijutus numero kaksi, ja tälläkertaa tuli jo vähän tuhoakin. päärattaasta katosi hampaat johonkin, hassun rutinan saattelemana. tämä ei suurena yllätyksenä tullut ja olin osannut varautua aidolla alignin varaosalla. ratasta vaihdellessa huomasin että se päärattaan ja yksisuuntaislaakerin yhdistävä alumiininapa oli kolme kymmenystä liian iso alingin rataalle. tämän sai helposti hoidettua porakoneella ja hiomapaperilla. toinen asia minkä huomasin, yksisuuntaislaakerin holkkiin/akseliin on ilmestynyt uria. onkohan nuo mahtanut tulla hätälaskun seurauksena. lisäksi meni yhden nuppiservon rattaat ja landarin putken päästä hävisi tulppa, eli vähällä selvisin :)
kertokaapas mistä minä saan DS821 servon ratassarjan.


Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #76 : 22 Tammikuu, 2011, 19:58:37 »
Et todellakaa ala ettii rattaita tohon :D Laita kunno nuppiservot niin mun ei tartte sohvien takana katsoa :D
Mutta hätälasku tapahtu hienosti hankeen :) Ihan oli tyylipuhdas

Poissa jylppy81

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #77 : 14 Helmikuu, 2011, 18:47:07 »
hommasin kans ton hk:n.vielä pientä säätöä vailla ja kelien lämpeämistä odotellessa eka leijutukselle.mut tais luvata melko kovia pakkasia loppuviikoksin  >:(
hk 450gt hk 600gt nine eagle solo pro2

JJ57

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #78 : 10 Elokuu, 2011, 22:20:19 »
Terve,

"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."

Miksi ei,tämä vastauksena tuohon varoitukseen.

Terve arvon harrastajat,

Tuli ostettua moinen Helikopteri, on se ISO "lue kunniotusta herättävä, jopa peloittava"

Jari "Jaska" Virtanen

Ps. Soon on tossa pöydällä, linkit mitattuna, servot asennettuna ja muutkin osat tontilla.

Saa ottaa kantaa.

Jaska

 Edit:Puuttuva t.

« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu, 2011, 22:37:26 kirjoittanut JJ57 »

Poissa jylppy81

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #79 : 11 Elokuu, 2011, 19:20:10 »
moro ihan kelpo vehje mul ei oo ollu mitään pahaa sanottavaa kopusta on pelannut hyvin mut ei sillä mitään 3d:tä oo vedätettykkään ;D
hk 450gt hk 600gt nine eagle solo pro2

Poissa jylppy81

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #80 : 19 Syyskuu, 2011, 09:32:29 »
jouduin vaihtamaan koko perä hässäkän kopteriin laakeri vian takia(sai koko paketin 19,90dollaria hk;sta)mut sitten siihen ongelmaan vaihdon jälkeen perä hakee tasaisesti puolelta toiselle.ennen perän vaihtoa ei vaellellut minnekkään mikä lie muuttunut?
hk 450gt hk 600gt nine eagle solo pro2

mikkis34

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #81 : 24 Helmikuu, 2012, 14:36:27 »
Millasista osista kasasit ton koneen... Ma tilasin jokunen paiva sitten ton 600 sarjan kitin ja voisin vahan peesata "ammattimiehen" kasaamasta jotain... ;) ja ehka itsekkin voisin jotain vinkkeja antaa sulle myohemmin..

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #82 : 16 Maaliskuu, 2012, 21:07:26 »
Kaapissa olleet 600 sarjalaisen sähköosat ovat päässeet taas käyttöön, HK600GT kasattu ja lennetty 8 akullista.
Testimielessä lähes kaikki on alkuperäistä HK:ta rattaat, hihna, laakerit, kaikki on hobbyking. Linkit on tosin Alignin, HK linkit olivat kamalan väljät.

Setuppina siis seuraavat,
Savox SC1258TG nupissa, perällä Futaba S9254 + GY401.
Castle CC Pro BEC ja moottorina Align 600XL + 65A nopari.
Align 95mm perähuiskat ja SB 600mm pääläpyskät.
Koko setin kruunaa HK ämpärimuovi canopy!

Ajoakkuina TREX500 käyttämiäni 6S Turnigy 3.0 40C, rinnankytkettynä siis 6S 6000mah ja tällä setillä ajoaikaa 5min, idlellä flat 95% kaasukäyrä.
Oma lento on semmosta sporttimaista 3d räpellystä, lennon jälkeen ollaan turvallisesti about 3.75V kennojännitteillä ja akut on haaleita.

Tähän mennessä huomautettavaa on löytynyt nupista ja päärattaasta.
Kasatessa nuppia huomasin muutaman prikan olevan kadoksissa, muuten kaikki ok.
Swashissa on hivenen väljää, omassa ajossa tuo ei haittaa. Pääratas on kananmunan mallinen. Välystä on mahdoton saada sopivaksi, paikkapaikoin liian tiukka välys kun toisaalla on ihan nippanappa, että pinioni on vielä rattaassa kiinni. Ratas hakee vielä paikkaansa ja muovipölyä on aavistus jokaisen akkuparin jälkeen havaittavissa. Seurataan tilannetta ja tutkitaan mitkä osat rupeavat antautumaan.

Seuraavana huoltolistalla on ainakin Tail control guiden vaihtaminen muovisiin tai HK metallisten modaaminen, rudder control rod metallisessa tail control guidessa pitää vikisevää ääntä ja tuskin se kitkattomin vaihtoehtokaan on... Olisi hyvä vaihtaa kenties jo nyt, mut ei jaksa ruveta purkamaan kun on vasta just saatu kasaan.

Kasauskuvia en jaksanut räpsiä kun näitä laitteita on pallo pullollaan, enemmän kiinnostaa osien kestävyys tämmösellä perus harrastajalla.

Jatketaan tutkiskelua ja palataan taas asiaan kunhan on jotain raportoitavaa.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

mikkis34

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #83 : 17 Maaliskuu, 2012, 17:25:48 »
"Koko setin kruunaa HK ämpärimuovi canopy!"   Toi pelasti mun paivan... ;D ;D  
Yks tyyppi maalas mun HK ämpärimuovi canopyn parilla kympilla.... Tuskin kestaa maali pinnassa , mut oli niin ruma et ei karsiny enaa katsella... ;D  Lasikuituinen koppa pitais tulla muitten osien mukana joskus..
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2012, 17:39:44 kirjoittanut mikkis34 »

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #84 : 17 Maaliskuu, 2012, 19:15:45 »
En tohtinut lentää viimistä akkuparia kun Damper Rubber näytti "pursuavan" kupariprikan alta ja tutkiskellessa kumit antoivatkin aika reilusti periksi.
Nyt on sisässä 70´ Alignin kumit elikkä ne harmaat. Mustia 80´ ei omasta varaosa lajitelmasta löytynyt, mut kaipa noilla harmaillakin muutaman akullisen lentää, pitää ostaa mustat kun Align kauppaan seuraavaksi pääsen.

Eli, HK damper rubberit kesti 11 akullista.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #85 : 04 Toukokuu, 2012, 22:49:35 »
Työt haittaa pahasti harrastamista, tänään pääsin taas kentälle ja HK600 sai lentoaikaa muutamia akkupareja.

15 akullista kesti maingear, kaipa sillä vielä jonkun lennon olisi lentänyt... Hampaat on niin terävät, että on ihan hilkulla ettei lyö tyhjää ja pitää muutamassa kohdassa raksauksen ettei hampaat oikeen natsaisi kunnolla kohdakkain pinionin kanssa, uusi ratas sisään ja testi jatkuu.

Mitä nyt muita osia heiluttelin ja tutkiskelin niin muuta moitittavaa en löytänyt, katsotaan mitä seuraavaksi on vaihdettava.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #86 : 04 Toukokuu, 2012, 22:58:42 »
No, nyt se näkyy tulleen. Hintaa on 139.99 dollaria.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10953
Mulla sen hinnaksi tulee $129,99... Olenkohan kaatanut liikaa rahaa HarrasteKunkulle ::)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #87 : 04 Toukokuu, 2012, 23:07:38 »
Mulla sen hinnaksi tulee $129,99... Olenkohan kaatanut liikaa rahaa HarrasteKunkulle ::)
Sen hinta laski kaikille jossain vaiheessa. Sitte ku sulla on se "Bug the boss"-nappi, niin voi alkaa miettimään sitä "liikaa"  :P (ja ei, mulla ei oo semmosta)

BTW. Saksasta kyseinen kitti buddy-codella ~140e posteineen, HK:sta ~132e posteineen + verot.

mikkis34

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #88 : 11 Toukokuu, 2012, 14:31:22 »
Viitisko joku jeesata mua sen verran , että mittais omasta Hk600 nupista kuinka paljon nupin keskion pinnit tulee ulos
?... Mulla ne oli 23mm aluksi mut naputtelin ne 18mm ja ne taitaa nyt ala asennossa tulla ulos ohjaus urista eli liikaa työnsin niitä sisälle.. oisko niksia milla saan vedettya niitä nyt takasin , tuntuu olevan aika tiukassa kun yritin pihdeilla..:D Pitäskö lämmmittää tai jotain...
« Viimeksi muokattu: 11 Toukokuu, 2012, 15:15:48 kirjoittanut mikkis34 »

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #89 : 11 Toukokuu, 2012, 16:11:36 »
Viitisko joku jeesata mua sen verran , että mittais omasta Hk600 nupista kuinka paljon nupin keskion pinnit tulee ulos
?... Mulla ne oli 23mm aluksi mut naputtelin ne 18mm ja ne taitaa nyt ala asennossa tulla ulos ohjaus urista eli liikaa työnsin niitä sisälle.. oisko niksia milla saan vedettya niitä nyt takasin , tuntuu olevan aika tiukassa kun yritin pihdeilla..:D Pitäskö lämmmittää tai jotain...
Mulla noi pinnit on 24mm pitkät ja hyvin toimii.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

mikkis34

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #90 : 11 Toukokuu, 2012, 16:17:35 »
Ok. Kitos sulle... yritetaan kiskoo jollain takas ne pinnit siihen mittaan...:D Tiukassa on voi sanoa.:D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #91 : 11 Toukokuu, 2012, 16:41:34 »
Saattaa lähteä jos lämmität tota nuppia uunissa samaan tyyliin kuin moottorin laakeria vaihtaessa.

200 asteinen uuni ja 8 - 10 minuuttia moottorilohko uunissa jolloin teräs laakerit putoo kopsauttamalla pois.
Jos teet tämän, saattaa nupin pinnoite kylläkin kärsiä ???
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

mikkis34

  • Vieras
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #92 : 11 Toukokuu, 2012, 17:16:12 »
Mä kokeilen tota juttua. En usko et pinnotus karsii lammittelin sytkärillä sita jo tossa moneen otteeseen , mut ilman toivottua tulosta.:D ja ei toi osa maksa HK.ssa kun jonku 6 dollaria , mut onhan siina postimaksu päälle ja hitonmoinen odottaminen.... Kitooooos....
« Viimeksi muokattu: 13 Toukokuu, 2012, 08:52:51 kirjoittanut mikkis34 »

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #93 : 16 Toukokuu, 2012, 07:09:30 »
Saattaa lähteä jos lämmität tota nuppia uunissa samaan tyyliin kuin moottorin laakeria vaihtaessa.

200 asteinen uuni ja 8 - 10 minuuttia moottorilohko uunissa jolloin teräs laakerit putoo kopsauttamalla pois.
Jos teet tämän, saattaa nupin pinnoite kylläkin kärsiä ???

Pinnoite on tuossa vaiheessa ongelmista pienin. Kaikki osat ovat lämpökäsiteltyä lentokonealumiinia, joka muuttuu todella pehmeäksi kun saa kuumia.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #94 : 16 Toukokuu, 2012, 07:25:00 »
Lainaus
Kaikki osat ovat lämpökäsiteltyä lentokonealumiinia, joka muuttuu todella pehmeäksi kun saa kuumia.
Ainakin pienemmät HK-nupit tuntuvat uutenakin aika penteleen pehmeiltä oman kokemuksen mukaan. Tuosta jos vielä pehmiää, niin luultavasti vaatii extra soft startin, ettei väänny kierteelle jo spool upissa ;)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #95 : 16 Toukokuu, 2012, 20:34:14 »
Ainakin pienemmät HK-nupit tuntuvat uutenakin aika penteleen pehmeiltä oman kokemuksen mukaan. Tuosta jos vielä pehmiää, niin luultavasti vaatii extra soft startin, ettei väänny kierteelle jo spool upissa ;)

Onhan noista väännetty peistä ja kinattukin aikojen alusta asti ;D

Kovuuksia on mitattu ja mitään pehmeää ne eivät ole olleet. http://www.kopterit.net/index.php/topic,7354.0.html
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #96 : 24 Kesäkuu, 2012, 22:35:55 »
HK600GT on lentänyt 26 akullista, kentällä taas tutkin mahdollisia kulumia, mut en löytänyt mitään huomautettavaa.
Hihnakin on hk laatua ja sillä on nyt lennetty kiristämättä 26 lentoa, en voi moittia. Toistaiseksi olen varsin tyytyväinen hk600gt pilotti.

Jatketaan testiä ja raportoidaan taas muutaman akullisen päästä.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #97 : 20 Lokakuu, 2012, 18:05:31 »
50 akullista täynnä tämän laitteen kanssa ja muutamaa miinusta lukuunottamatta täysin toimiva laite.

- Damping rubberit meni vaihtoon jo alkumetreillä
- Maingear piti vaihtaa 15 akullisen kohdalla kun ei tohtinut enää lentää, olisi ennemmin tai myöhemmin sorvannut rattaan sileäksi
- Tailboomiin kierros- pari teippiä, nyt saa kiristettyä boomin niin ettei tarvitse hajoittaa muoviosia ylikiristämällä

Pitäisi löytää enemmän aikaa tähän harrastamiseen ja keskittyä enemmän yhteen laitteeseen niin lentoja kertyisi kopterikohtaisesti paljon enemmän, liikaa kalustoa ja liian vähän aikaa...
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #98 : 20 Lokakuu, 2012, 19:44:28 »
Hauska kuulla että HK edelleen toimii kaiken valloillaan olevan Kiinankopteri-halveksunnan keskelläkin ;D

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: HK-600GT, $150
« Vastaus #99 : 01 Marraskuu, 2013, 11:16:45 »
HK600GT kopteri on edelleen käytössä, tosin lentoja kertyy kohtuu harvaan kun kalustoa on melkoisesti ja kentällä 6S akkujen lataaminen vaatii omat askareensa.

No kuitenkin, 80 lentoa täynnä ja ainut mikä harmittaa, on nupin main rotor housing. Siinä on tyhjää sen verran, että feat.shaftia pystyy heiluttamaan vähintään millin.
Align alkup.osassa on muovinen holkki main rotor housingin sisässä, tässä semmoista ei ole.
Jos jostain projektista jää tuommoinen feat.shaft sleeve yli niin pitää varmaan koneistaa Align mittoihin ja jatkaa lentämistä jotta saadaan jotain oikeita kulumia.
Tätä ongelmaa lukuunottamatta nuppi on ehta, ei ole vastaava helistin kuin hk250 fb nuppi.

*EDIT.
HK nuppi on Align mitoissa, mutta tästä HK nupista on feathering shaft sleeve unohtunut, tästä tulee kaikki tuo väljä tuohon nuppiin.
« Viimeksi muokattu: 06 Marraskuu, 2013, 23:32:09 kirjoittanut Rami »
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC