Kirjoittaja Aihe: Uusi kamerateline työn alla  (Luettu 72263 kertaa)

JCA

• Vieras
Vs: Uusi kamerateline työn alla
« Vastaus #25 : 05 Huhtikuu, 2010, 19:57:33 »
On kyllä komiaa videoo! Mullakin tuo pätkii alkuun, niinkö aina takaa tuubin 720p videon kanssa, kunnes puskurointi on saatu päätökseen. Ei mitään muita "nykimisiä" ollut havaittavissa, eli taitaa Tranquillin kamerateline toimia, onneksi olkoon! :D

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #26 : 05 Huhtikuu, 2010, 20:14:54 »
Kyllä mulla nykii vaikka millä selaimella katsoisi, konetehoista ei pitäisi olla kiinni kun 4 gigahertsin prossu ja 8 gigaa muistia, näytönohjainkin on puolen gigan muistilla ja non 750 MHz kelloilla. Nykiminen siis ihan pientä, eikä niinkään häiritse. Ja mielestäni aivan sama millä koolla katsoo.
Sitten veikkaisin koneen video-kodekkeja. Minkälaista settiä sinulta löytyy? En näistä oikein mitään tiedä, mutta uusimmalla ffdshow:lla tuntuu kaikki pyörivän minulla mukavasti.

Voisi joskus kokeilla heittää videon vaikka vimeoon, jos se pakkaisi johonkin toiseen formaattiin.

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #27 : 05 Huhtikuu, 2010, 21:08:02 »
Kyllä mulla nykii vaikka millä selaimella katsoisi, konetehoista ei pitäisi olla kiinni kun 4 gigahertsin prossu ja 8 gigaa muistia, näytönohjainkin on puolen gigan muistilla ja non 750 MHz kelloilla. Nykiminen siis ihan pientä, eikä niinkään häiritse. Ja mielestäni aivan sama millä koolla katsoo.
Sitten veikkaisin koneen video-kodekkeja. Minkälaista settiä sinulta löytyy? En näistä oikein mitään tiedä, mutta uusimmalla ffdshow:lla tuntuu kaikki pyörivän minulla mukavasti.

Voisi joskus kokeilla heittää videon vaikka vimeoon, jos se pakkaisi johonkin toiseen formaattiin.

Ei kait noi kodekit vaikuta tohon youtuben flashiin. Ei mulla mitään sitä paitsi koneella edes ole kun vlc playerissä on itessään. Varmaan jos sen filun johonkin uppaisi ja lataisi ihan koneelle niin olis paras. Mutta niin kuin sanoin, ei se häiritsevää ole se pieni nykytys :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #28 : 06 Huhtikuu, 2010, 00:06:20 »
Oman tökkimiseni taisi tehdä koneen "säästö" moodi... tehot puotettu todella pieniksi niin ei tuulettimet huuda. Muuten riittää tehot helposti fullhd leffojen pyöritykseen ja muuhunki..

Joo ei ensimmäisenä tulisi mieleen viedä muksuja nuin puhtaille hangille leikkimään :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #29 : 07 Toukokuu, 2010, 09:36:44 »
Olen taistellut jo useamman viikon (tai peräti kuukauden) tärinöiden kanssa. Sopivilla kierroksilla kopteri näyttää lentävän ilman tärinöitä, mutta fullHD-kuva näyttää armottomasti väpinää. SD-kameralla ei hytkymisiä näkynyt, johtuen todennäköisesti huomattavasti alhaisemmasta resoluutiosta.

Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä, että vapinaa esiintyy vain pääakselin ympäri, eli käytännössä perä ei pidä. Tämän näkee silmilläänkin kopterin lentoa katsellessa; perä vapisee puolelta toiselle. Kyse ei ole siis epätasapainon aiheuttamasta tärinästä, vaan gyron aiheuttamasta vapinasta. Perää pitämässä minulla on Alignin GP780 + DS650. Asensin eilen gyron alle mukana tulleen vaahtotarran sijaan kerroksen Alignin PU-geeliä (todella vänkää materiaalia, muuten!) + kahden euron kolikon + toisen kerroksen PU:ta. Gyro on nyt todella pehmeästi kiinni. Tämä ei kuitenkaan auttanut perän muljumiseen. Kokeilin gaineja 60%:sta aina täyteen sataan asti, mutta ilman tulosta. Mikäli tänään ilma suo, pitää vielä yrittää tiputtaa noparin govin gaini mahdollisimman alas, nostin sen taannoin Maskussa arvosta 1 arvoon 12 (CC:n noparissa taisi gain-asteikko olla 0-100). Mikäli tämäkään ei auta, menee gyro vaihtoon.

Ehdotuksia hyväksi gyroksi 700-koon kopteriin? Ehdottomana vaatimuksena perän äärimmäisen hyvä pito leijunnassa, muulla ei mitään väliä. :) Ensin ajattelin kokeilla CSM SL720:n ja 401:sen, jotka minulla on omasta takaa. Tämän jälkeen kaupoille näillä näkymin Spartanista lähtien. Helicommandin sisäisen gyron voisi kokeilla myös, kun se joka tapauksessa tuossa mukana kulkee.

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #30 : 07 Toukokuu, 2010, 17:03:48 »
Mulla on sparta ds760 - pitää perä hyvin, mutta en ole saanut uutta HD matskua vielä, joten en tiedä pitääkö se miten hyvin kuvan perusteella. Lähettivät ensin väärin kameran verkkokaupasta :( Ostin siis Canon LEGRIA HF S21 HD kameran.

Hienoa videota olet ottanut. Vähän hämää värit ja kontrasti, joka on hieman pielessä minusta. Mä koitan säätää tosta silleen kun näkisin, että sen pitäis olla ja voit sitten kommentoida, mutta onko sulla mahdollisesti vähän liian vähän kontrastia ja olet joutunut nostamaan vaaleaa päätä vielä lisää manuaalisesti? Se tappaa vähän vaikutelmaa esim kun noi puu kasat on niin vaaleita samoin kivien erottuvuus vähenee. No nämä on näitä pikku juttuja, mutta hyvää matskua! :)

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #31 : 07 Toukokuu, 2010, 17:13:53 »
Niin mikäli et muista niin mulla on se se teline mitä käytit esikuvana tossa omassasi. Mulla balanssi ei ole vain vielä kohdallaan, joten voi täristää ihan sen takia. Sä olet viilannut ton systeemin niin viimeisen päälle, että ei varmasti ole mistään balanssista kiinni enää.

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #32 : 07 Toukokuu, 2010, 17:28:25 »
Vähän hämää värit ja kontrasti, joka on hieman pielessä minusta.
Juu, niitä on "vähän" säädetty. Kun tulen tuolta stilli-maailmasta kovaa takaviistosta videomeininkeihin mukaan, en oikein osaa suhtautua järkevästi mihinkään, minkä pitäisi näyttää "luonnolliselta" tai "neutraalilta". :) Stillejä kun on tullut väännettyä jo pitkään niin kauas luonnollisesta kuin mieli tekee, ei homma pysy hyppyissä oikein videonkaan kanssa. Suuren osansa väri- ja sävymaailmaan tekee myös hakusessa olevat kameran asetukset; välillä kuva on lähtökohtaisesti liian tummaa, välillä taas turhan valottunutta. Ja teen säädöt ihan vain samoilla nupikoiden asennoilla koko leikkeelle, eli kameran automaattivalotus tietysti tekee tepposensa myös. Jostain kohdasta minun silmääni hyvin säädetty kuva on taas toisesta kohdasta liian vaalea tai tumma jne. Hyvä esimerkki nuo puukasat, jotka vetävät todella vaaleiksi kun kamera mittaa valotuksen tummista rungoista varjopuolelta, mutta näyttää hyvältä kun valotus mitataan lumihangesta/auringon puolelta.

Videoon on lisätty kontrastia aika kovalla kädellä, eli lähtökohta oli vielä paljon loivempi.

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #33 : 07 Toukokuu, 2010, 22:12:16 »
Joo se on vaikeeta kun kesken scenen tuntuu, että auto asetukset kosahtaa. Olenkin harkinnut, että siirryn manuaalisiin asetuksiin tai ainakin säädän niin, että kamera saa säätää automaatilla vähemmän (esim määrittämällä mittauksen koko kuvasta - tämä tulee onnistumaan vain uudella kamerallani, jossa on paremmat manuaali säädöt). Näin ei käy niin, että jos kuvaan tulee aurinko niin koko kuva muuttuu ihan liian tummaksi siksi, että kamera löytää auringon ja yrittää saada siitä sävyt näkyviin tai kaikki valottuu liikaa kun kuvaan sattuu varjo.

Mä koitin säätää tota sun pätkää youtubesta, mutta tosiaan eniten hämännyt sävyjen häviäminen oli mahdotonta korjata sieltä kun hangesta oli hävinnyt jälkikäsittelystä yksityiskohdat. Mikäli jaksat niin voisit pistää mulle YV: nä vaikka sen linkin siihen alkuperäiseen niin voin katsoa saanko siitä sellasen, että hangen ja taivaan yksityiskohdat näkyy, mutta noi puut jne muut kohteet korostuu kivasti (jossa olitkin onnistunut aika hyvin). En mäkään ole tässä video hommassa mikään expertti, mutta opettelen pikkuhiljaa kun tosiaan valokuvaus puolelta olen tähän hommaan itsekin siirtynyt.

Tämä menee nyt ihan off-topiciks (en jatka tätä tämän enempää), mutta pistän valokuvaus puolelta esimerkin  - vasemalla on musta liian hailakka yhden ammatti kuvaajan ottama kuva (vasemalla) ja itse tykkään voimakkaammista väreistä, joten pistin sen vähän uusiksi niin, että typykän iho esim erottuu paremmin musta oikeamman värisenä. Toivottavasti poijaat tämä off-topic hyväksytään kun kun sentään esimerkki kuvani on lähes yhtä kiinnostavasta aiheesta kun kopterit ;P[/img]
« Viimeksi muokattu: 07 Toukokuu, 2010, 22:13:52 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #34 : 07 Toukokuu, 2010, 23:04:15 »
Oho, onpas Mike jättänyt valjuksi! Terkut hänelle silti. Voin koittaa hommata sulle tuosta pätkästä mahdollisimman hyvälaatuisen version johonkin hollille, niin saat koittaa säätää. Värien puolesta ollaan tosin minun silmääni aika lähellä todellista kevättalven värittömyyttä - ehkä kontrastia on kuitenkin yhä liian vähän. Stillikuvissa pidän yleensä hyvin vähävärisistä mutta kontrastiltaan melko tappiin asti vedetyistä kuvista.

Yksi seikka muuten joka pahentaa värien valjuutta on kuvauspäivän vähäinen valo (puhun nyt tuosta pääsiäisvideosta). Kun kamera joutuu nostamaan herkkyyttä, kärsivät värit ja sävyt tästä pahasti. Nykyään video on suoraan kamerastakin jo kontrastikkaampaa ja värikkäämpää, kun kevään aurinko tykittää kunnolla fotonia maastoon.

Oppia pitäisi kyllä videopuoleen saada runsaasti, että olisi matskuun edes itse oikeasti tyytyväinen. Mutta näillä mennään mitä annettu on ja nautitaan harrastamisesta! :)

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #35 : 07 Toukokuu, 2010, 23:11:42 »
Just näin - turha sitä on olla kuvaamatta kun ei ole 'vielä' ammattitasoa :D

Tosiaan mielestäni flat-sävytasot isoilla pinnoilla tekee kuvasta tärinäisemmän näköinen kun ei näy yksityiskohtia kappaleissa. Esim jos lumessa ei näy kun valkoista niin se näyttää helposti siltä kun kuva tärisis niin paljon, että vain ääriviivat erottuu. Omat talven kuvani kärsi tästä tosi paljon. Pistä tosiaan viestiä jos saat mahd. normi käyrillä olevan videon jonnekin nurkille.
« Viimeksi muokattu: 08 Toukokuu, 2010, 02:11:06 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Kallio

• Seniori torppari
  • :.
« Vastaus #36 : 08 Toukokuu, 2010, 22:43:44 »
Onkohan noi tissit lähdössä lentoon tai räjähtämässä  :D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #37 : 09 Kesäkuu, 2010, 09:44:51 »
Käytiin kaverin kanssa ikuistamassa Raunistulan siilon purkutyömaata: http://fotoni.org/tapahtumat/100608raunistula/

Työnjako oli aika kuumottavista lennätysolosuhteista johtuen se, että minä lennätin, kaveri ohjasi kameraa ja kuvasi. Yleensä siis ohjaan kameraa ja räiskin kuvia itse lennätyksen ohessa. Kopteri oli ehtinyt olla ilmassa ehkä hätineen minuutin, kun selän taakse oli jo paukahtanut kymmenkunta sivustakatsojaa. Onneksi pysyivät sen verran etäällä, että laskeutuminenkaan ei hermostuttanut (vaikka puiden ja aidan väliin pitikin tulla alas noin kolmen metrin reikään).

Poissa FaTFoX

• Tavallinen torppari
« Vastaus #38 : 11 Kesäkuu, 2010, 23:01:10 »
Komeeta matskua. Jäikös multa joku rivi lukematta kun en huomannut millaista systeemiä käytät videolinkkinä? 5D:n omaa live viewiä jotenkin toimitettuna alas?

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #39 : 12 Kesäkuu, 2010, 09:49:48 »
Komeeta matskua. Jäikös multa joku rivi lukematta kun en huomannut millaista systeemiä käytät videolinkkinä? 5D:n omaa live viewiä jotenkin toimitettuna alas?
5Dmk2 ei tuolla kyydissä sentään lennä, se moninkertaistaisi systeemin arvon -> torpin hinnan. Mukana on 40D ja Tokina 11-16/2.8. Videolinkki tulee nimenomaan kameran liveview:stä ja lentää maahan omatekemän 5.8GHz videolinkin kautta. Maassa on sitten 7" näyttö, josta toimintaa voi seurata.

Suurin kompastuskivi liveview:n käytössä on se, että näyttö menee pimeäksi aina koko siksi ajaksi, kun kuvia kirjoitetaan kortille. Ja kun kuvaa RAW-formaatissa, yhden kuvan kirjoittamiseen menee sekunti tai pari. Käytännössä siis jos ampuu kymmenen kuvan sarjan, etsinkuva on tooooodella pitkään pimeänä ja kopteri pörrää melkeenpä tyhjän panttina korkeuksissa. Tähän kun keksisi ratkaisun, niin hyvä!

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #40 : 25 Syyskuu, 2010, 02:16:05 »
Sain viimeviikolla vihdoinkin tärinät edes jollain muotoa kuriin ja siitä innostuneena kurvailin parina iltana muutaman akun pitkin nurkkia. Tässä pieni kooste vailla sen suurempaa juonta tai koukkua. Tuubista näkee HD:nä.

puisto_kemisti

• Vieras
« Vastaus #41 : 25 Syyskuu, 2010, 02:39:19 »
Sain viimeviikolla vihdoinkin tärinät edes jollain muotoa kuriin ja siitä innostuneena kurvailin parina iltana muutaman akun pitkin nurkkia. Tässä pieni kooste vailla sen suurempaa juonta tai koukkua. Tuubista näkee HD:nä.

Kerrassaan hieno pätkä, pitää hattuva nostaa.
Voi ku joku pro pilotti tulis kuvaamaan kopterilla Imatran kosken, silloin kun on koskenlasku näytös, siitä sais meinaa hemmetin hyvän mainosvideon rc.kopterointi-kuvaukseen. On nimittäin suhteellisen julma pölläkkä menossa ku kaikki 2 pato hanaa laskee läpi minkä Saimaa antaa periksi...  :o

Poissa Puhi

• Pro torppari
« Vastaus #42 : 25 Syyskuu, 2010, 02:57:51 »
En mää näistä mitään tiedä, paitsi et meillä on duunissa tämmöisii myynnissä, ja pitäis hieman kolhujakin kestää...  :)
http://www.goprocamera.com/
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa elvis

• Pro torppari
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
« Vastaus #43 : 25 Syyskuu, 2010, 09:34:44 »
Imatrankosken kopterikuvaus kuulostaa aika äijäilyltä.. Pakkolaskutilanteessa ei luultavasti jäisi jäljelle muuta kuin lähetin. Nousu- ja laskupaikat ovat aika vähissä, rannat jyrkkiä, kallioisia ja metsäisiä, rantojen ja siltojen vähät laskukelpoiset paikatkin ovat yleensä koskinäytöksissä täynnä väkeä. Mutta noin muuten kieltämättä kannattaisi kehitellä asiaa. Videokuva, jossa vaikka kiidettäisiin puolen metrin korkeudella kosken kuohuista välillä pienempien roiskeiden läpi ja lopussa vedettäisiin ylös padon takareunan putousta ja loppukuva noustaessa maisemakuvaan patoaltaasta olisi aika myyvä. Tai vaikka sama toiseen suuntaan.  :D

Kerrassaan hieno pätkä, pitää hattuva nostaa.
Voi ku joku pro pilotti tulis kuvaamaan kopterilla Imatran kosken, silloin kun on koskenlasku näytös, siitä sais meinaa hemmetin hyvän mainosvideon rc.kopterointi-kuvaukseen. On nimittäin suhteellisen julma pölläkkä menossa ku kaikki 2 pato hanaa laskee läpi minkä Saimaa antaa periksi...  :o
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #44 : 25 Syyskuu, 2010, 10:19:08 »
Oikein kiva pätkä Trnquillitä. Itse olen monesti miettinyt, että olis kiva kuvata jokea, mutta tosiaan ei oikein uskalla laitaa laitteistoa veden päälle kun se on kerran tai pari tullut alaskin... :D

Vesistöt ovat kyllä helppoja hyviä kohteita kun siinä kuvassa tapahtuu koko ajan jotain.

Poissa Jänkhäkopteristi

• Seniori torppari
  • a.k.a Mikael H
« Vastaus #45 : 25 Lokakuu, 2010, 20:14:31 »
Järkyttävän hienoa videoo oot kyl kuvannu. Täytyy kumartaa oikein!  :)

T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa reittila

• Pro torppari
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
« Vastaus #46 : 26 Lokakuu, 2010, 18:24:35 »
Hieno on. Pakko myöntää. Paljonkos tossa on fps ?

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #47 : 26 Lokakuu, 2010, 18:48:29 »
Hieno on. Pakko myöntää. Paljonkos tossa on fps ?
Kuvattu 25fps (kun kamera ei muutakaan salli), jälkikäsittelyssä tiputettu paikoitellen vähän alas. Suurin osa pätkistä on suoraan sitä 25fps:ää, osa ~80% nopeudella, muutama lyhyt pätkä ehkä sen allekin. Aika tyylikkäästi tuo sony Vegas osaa arpoa lisää frameja väliin, kun videota hidastaa.

Eetu73

• Vieras
« Vastaus #48 : 29 Lokakuu, 2010, 22:31:36 »
Heii tuohan on Turusta, ne "kalaportaat"? Mie oon ollut rakentamassa noita. "Hieno monumentti"
Aika siisti video!

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #49 : 29 Lokakuu, 2010, 23:30:51 »
Heii tuohan on Turusta, ne "kalaportaat"?
Jep, Halistenkoskihan se! Näyttävä paikka ja sopivasti lähellä, joten sinne eksyy helposti kamerakopterinkin kanssa.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4090 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Marraskuu, 2008, 18:50:57
kirjoittanut Maikko
7 Vastauksia
4161 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2010, 09:13:36
kirjoittanut Mikka
9 Vastauksia
5901 Lukukerrat