Kirjoittaja Aihe: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)  (Luettu 133090 kertaa)

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #200 : 20 Tammikuu, 2010, 06:04:28 »
Kuulemma kannen pulteissa,ei saisi käyttää
lukitetta.Näin olen itse kuullut.Itse,en ole
käyttänyt ihan hyvin pysynyt kiinni.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #201 : 20 Tammikuu, 2010, 09:31:53 »
Hyvä kiitti no en minäkään sitä sitten rupea sinne laittamaan jos ei ole suositeltavaa, :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #202 : 20 Tammikuu, 2010, 12:59:11 »
Noniin kopteri on taas jälleen kerran kasassa, moottorin kasaaminen onnistu suhtkoht hyvin ilman sen suuria ongelmia mitä nyt koitin kampiakselia väärinpäin laittaa paikoilleen, tuntu ainakin konetta pyörittäessä että puristuksia löytyy enemmänku koskaan tuntunut mutta saas nähdä mitä jonkiajan päästä tapahtuu kun pääsee starttaan  ;D.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #203 : 20 Tammikuu, 2010, 16:18:40 »
Dodii nyt on paritankkia ajettu sisään jälleenkerran, kone ainakin vielä toimi moitteettomasti ilman mitään ongelmia ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #204 : 21 Tammikuu, 2010, 15:55:59 »
Morjes :)

Kysyisin varmuuden vuoksi holdin kaasun säädöstä semmottia että eikös holdille anneta tyhjäkäyntiarvo ihan trimmillä millä kone käy tyhjäkäyntiä eikä holdi-valikosta, kokeilin tuossa ajan kuluks mitense kaasu käyttäytyy kun laittelee holdiin eri prosenttejä niinse ainakin lisäilee siittä trimmiin määritetystä arvosta ylöspäin lukemia eli siinä tapauksessa holdi-valikkoon eivoi laittaa mitään paitsi 0%.

Tuli uuttakin opittua taasen radiosta, aikasemmin puhuin kun mulla gain arvot toimii siten että normi-tila -100%-0% hh-tila 0%-+100% gyro oli tällöin gy-modessa mutta jos laittoi std-modeen niin silloin gainit pelaakin normi 0%-50% ja hh-tila 50%-100%, kyl sitä kaikkea oppii kun kokeilee ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #205 : 21 Tammikuu, 2010, 16:10:04 »
Morjes :)

Kysyisin varmuuden vuoksi holdin kaasun säädöstä semmottia että eikös holdille anneta tyhjäkäyntiarvo ihan trimmillä millä kone käy tyhjäkäyntiä eikä holdi-valikosta, kokeilin tuossa ajan kuluks mitense kaasu käyttäytyy kun laittelee holdiin eri prosenttejä niinse ainakin lisäilee siittä trimmiin määritetystä arvosta ylöspäin lukemia eli siinä tapauksessa holdi-valikkoon eivoi laittaa mitään paitsi 0%.

Tuli uuttakin opittua taasen radiosta, aikasemmin puhuin kun mulla gain arvot toimii siten että normi-tila -100%-0% hh-tila 0%-+100% gyro oli tällöin gy-modessa mutta jos laittoi std-modeen niin silloin gainit pelaakin normi 0%-50% ja hh-tila 50%-100%, kyl sitä kaikkea oppii kun kokeilee ;D
Moi mä laitoin throtle käyrän holdiin siten että se on tasanen viiva, eli ensin katoin prosentit tyhjäkäynnistä ja laitoin samat holdiin. Eli vasemmalta oikeelle tasanen viiva. En ole kyllä vielä yhtään rotaatioo tehny tänätalvena.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #206 : 21 Tammikuu, 2010, 16:34:05 »
Joo noinhanse kans onnistuu, mutta mulla ei ole käyrää holdissa vaan pelkkä prosentti arvo hold-valikossa mistä voi kaasun määrittää,  itse joudun trimmiä käyttämään mikä oikeastaan on kaikkein helpoin kunse on säädetty aina tyhjäkäynnille. :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #207 : 21 Tammikuu, 2010, 19:46:33 »
Itse säädän tyhjäkäynnin kaasukäyrän ensimmäiseen pisteeseen, sitten holdin % että on sama tyhjäkäynti (lipsuttelee hold vipua, ei kaasuservo liiku.. norm <-> hold)
DX7 on myös pelkkä % arvo holdissa, ei erillistä kaasukäyrää.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #208 : 21 Tammikuu, 2010, 20:16:35 »
Itse säädän tyhjäkäynnin kaasukäyrän ensimmäiseen pisteeseen, sitten holdin % että on sama tyhjäkäynti (lipsuttelee hold vipua, ei kaasuservo liiku.. norm <-> hold)
DX7 on myös pelkkä % arvo holdissa, ei erillistä kaasukäyrää.

Joo totta nuinki sen pystyy tietenkin tekemään, eli et tuossa tapauksessa käytä kaasu trimmiä ollenkaan jos oikein tulkitsin nostat vaan kaasukäyrän ensimmäistä pistettä tyhjäkäynnin saavuttamiseksi, mutta helpoinhanse on kun säätää vaan trimmin tyhjäkäynnille ja holdiin eitarvi siinä tapauksessa laittaa mitään lukemaa, mutta makuasiahan tuo oikeastaan on miten haluaa tehdä, mutta vaihtoehtoja on monia. :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #209 : 21 Tammikuu, 2010, 20:29:12 »
Ei onnistu itsellä niin, joka lentotilalla on omat trimmit.. eli jos normilla säätää trimmillä tyhjäkäynnin ja nappaa holdin/idle/idle2 niin trimmi tipahtaa nolliin -> kone sammuu..
Eikä tartte huolehtiä ettei vahingossa ole trimmiä napsuteltu eri kohtaan ja sitten taas kaivaa se oikea arvo sinne  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #210 : 21 Tammikuu, 2010, 20:44:17 »
Ei onnistu itsellä niin, joka lentotilalla on omat trimmit.. eli jos normilla säätää trimmillä tyhjäkäynnin ja nappaa holdin/idle/idle2 niin trimmi tipahtaa nolliin -> kone sammuu..
Eikä tartte huolehtiä ettei vahingossa ole trimmiä napsuteltu eri kohtaan ja sitten taas kaivaa se oikea arvo sinne  ;D

Jaa tuossa dx7:ssa saa eri lentotiloihin omat trimmit, sehän on kätevä jos trimmeille keksii jotain käyttöä, joo voihan tuo kaasu trimmi mennä vahingos johonki suuntaan mutta näkeehän sen kun starttailee et käykö vai kukkuuko ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #211 : 24 Tammikuu, 2010, 11:00:35 »
Moro :)

Kylse vaan kannattaa aina lentojen jälkeen tai ennen lentoa katsoa että ruuvit on tallella kopussa, tänään tuossa ajan kuluksi katselin kopukkaa ja ihmettelin että missäs perkuleessa landarin yksi pultti menee oli lähtenyt omille teille, lukitteella on vielä jokaikinen ruuvi mun kopterissa kiinni, aikaisemmin oli lähteny tuuletinkaukalon kiinnitysruuvi omille teille, että kylne vaan voi näköjään lähteä ;D.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #212 : 29 Tammikuu, 2010, 10:56:08 »
Moro

Kuinkas painavia akkuja olette käyttäneet vastari-akkuna 600:ssa?, ajattelin vaan kun jossain vaiheessa pitäis se vastari-akku laittaa tilaukseen ja ei vielä tiedä ostaisko pari pienempää vai yhden ison akun, että vaikuttaako 200g lisää painoa hirveästi esim. temppuiluun kuin tuo alingin 1900mah-akku painaa noin 100g niin jos vaikka ostais jonkun 5000:sen niin painoa tulee se 200g lisää että vaikuttaako tuommonen paino hirveästi 600:ssa?.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #213 : 29 Tammikuu, 2010, 11:16:44 »
Lainaus
jos vaikka ostais jonkun 5000:sen niin painoa tulee se 200g lisää että vaikuttaako tuommonen paino hirveästi 600:ssa?.

Parempi olla tarpeeksi iso, ei se lisäpaino paljon tunnu. 600:sessa riittäisi esim. 3600nenkin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #214 : 29 Tammikuu, 2010, 12:11:46 »
Lainaus
jos vaikka ostais jonkun 5000:sen niin painoa tulee se 200g lisää että vaikuttaako tuommonen paino hirveästi 600:ssa?.

Parempi olla tarpeeksi iso, ei se lisäpaino paljon tunnu. 600:sessa riittäisi esim. 3600nenkin.


-op-

Jeps hyvä, juu tuo 5000mah:nen on ehkä jo liikakin
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #215 : 29 Tammikuu, 2010, 13:54:24 »
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #216 : 29 Tammikuu, 2010, 14:34:35 »
Tuo on fyysisesti aika ison kokoinen... pitkä+leveä, itselläni on 600:ssa 2600mah versio ja se on JUURI ja JUURI ettei ota kanobyn nokkaan... muutaman millin jos on pidempi niin ei sovi, piti kuminauhalla laittaa johdot akunkylkeäpitkin ette ne ota päässä koppaan.
Sain hajotettua yhden tarranauhankin tuossa.. meni muovinen lenkkipäästä rikki kun rupesin kaivamaan irti että saa kuvia :(
tuolla 2600mah kyllä lentää ihan tarpeeksi monta lentoa  :)
Takkuilee HK:n sivu, ei pääsee katsomaan tuon 2.6 mittoja..
Nonii pääsi käsiksi, kyllä tuo 3.6 mahtuu kans sinne, on vaan vähän paksumpi kuin 2.6... ahdasta siellä on, mietin itse että kun tullaan nokka eellä tonttiin niin tuo akku on solmussa, palaa koko pska sitten  ;D
« Viimeksi muokattu: 29 Tammikuu, 2010, 14:38:46 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #217 : 01 Toukokuu, 2010, 18:53:37 »
Morjees

Kait sitä pitää tännekkin välillä laittaa jotakin, nyt on sit limittedillä leijuteltu ensimmäistä kertaa  nurin perin tai ylipäätään ensimmäistä kertaa oikealla kopterilla ja tehty tictoc:kkia ja vähän muuta pikku temppua,  et kyllä tuo simulaattori on kova keksintö oppii kyllä todella hyvin kaiken näköiset temput ja saa itse luottamusta ehkä vähän liikaakin.

Sit olis tämmöinen pikku kymysys noista nupperon kierroksista, itsellä ei ole kunnollista kierros mittaria ja pitäis saada nupin kierrokset suhtkoht lähelle hyviä 3d kierroksia ettei menis ylikierroksille, et olisko mitään hyvää konstia saada noin kohdilleen  ettei hirveästi mene vaara alueelle.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #218 : 02 Toukokuu, 2010, 14:16:53 »
Eipä siinä oikein muuta kuin mutulla ja korvalla kuunnella... lainaa kaverilta mittari :p

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #219 : 02 Toukokuu, 2010, 21:05:26 »
Sit olis tämmöinen pikku kymysys noista nupperon kierroksista, itsellä ei ole kunnollista kierros mittaria ja pitäis saada nupin kierrokset suhtkoht lähelle hyviä 3d kierroksia ettei menis ylikierroksille, et olisko mitään hyvää konstia saada noin kohdilleen  ettei hirveästi mene vaara alueelle.
Onko sulla käytössä govia? Jos on se paketin mukana tullu Alignin govi, niin sen käyttöohjeessa on taulukko kierroksista eri raaaaatioilla. Ainakin JR:n kohdalla se taulukko piti jopa aina lähelle paikkaansa, kun skytachilla kiekkoja mitattiin ja vertasin taulukkoon.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #220 : 08 Toukokuu, 2010, 19:29:03 »
Sit olis tämmöinen pikku kymysys noista nupperon kierroksista, itsellä ei ole kunnollista kierros mittaria ja pitäis saada nupin kierrokset suhtkoht lähelle hyviä 3d kierroksia ettei menis ylikierroksille, et olisko mitään hyvää konstia saada noin kohdilleen  ettei hirveästi mene vaara alueelle.
Onko sulla käytössä govia? Jos on se paketin mukana tullu Alignin govi, niin sen käyttöohjeessa on taulukko kierroksista eri raaaaatioilla. Ainakin JR:n kohdalla se taulukko piti jopa aina lähelle paikkaansa, kun skytachilla kiekkoja mitattiin ja vertasin taulukkoon.

Moro

Joo on kiinni alingin govi, itse kans tunnustelin että voi jopa pitää aika pitkälti paikkaansa.


Mutta nyt tarvis pikkuisen neuvoja, ensimmäinen kymysys pakoputkesta, että millä tuon sais sillä tavalla kiinni että ei lähde irti vaikka kopteriin tulisi ei toivottuja tärinöitä, tänään olin konetta vähän testailemassa ja ajoin 2,5 tankkia ja putki irti vaikka tänä aamuna tuli laitettua kunnolla kiinni lukitteen ja kunnon kiristyksen kanssa edellisen irtoamisen takia.

Ja sitten toinen huolenaihe, aling gp750 gyro on tällä hetkellä ihan holtiton kun olen koittanut nostaa kierroksia isommiksi, perä rupiaa vispaan kuin vispilä konsanaan, olen laskenut gaynia mutta sitten perä lähtee vaeltaan kuin viikonloppu yönä kotiin käveltäessä, sitten koitin siirtää perän linkki tankoa lähemmäksi servon akselia että sais enemmän gaynia mutta ei auttanut, ja mulla on vie 0-100% säätö gaynissä luulis olevan tarkka mutta tuntuu kuin olisi vain kaksi vaihtoehtoa tärisee tai vaeltaa isommilla kierroksilla, ei ollut kivaa tänään kuin heitin rekkulan väärinpäin ja sitten tulee joku Belt ilmiö prk
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Rity

  • Vieras
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #221 : 08 Toukokuu, 2010, 20:00:14 »
Mun kuussatkun perävispailut ja murheet loppui siihen kun putsasin lukitteet niistä perän messinkiholkeista. Perä tuntui käsipelillä ihan notkealta mutta jumitteli sitten käytössä kuitenkin.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #222 : 08 Toukokuu, 2010, 21:08:52 »
itse en kyllä tuossa minun tapauksessa juuttuis tuohon ongelmaan kun kuitenkin pienillä kierroksilla toimii hyvin ja isommilla kierroksilla ei ja jos olisi slaiderissa vika niin luulis etta pitäis toimia vie paremmin korkeilla kierroksillai, mutta sain kuitenkin kasaus vaiheessa jumiin tuon osan, erittäin tarkkana saa olla lukitteenn kanssa mihinkä laittaa, mitäs mieltä olette voisko olla gyrossa vikaa kannattaisko kokeilla 401:stä mitä se sanoo vai koittaa vaan jotenki säätää tuota, onnää kyllä ärsyttäviä vikoja
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #223 : 08 Toukokuu, 2010, 21:21:35 »
Putken kiinnityksestä, eipä siihen teitenkään mitään kummallista ole... lukitetta periaatteessa turha edes laittaa koska kuumenee ja palaa pois. Itselläni on vain ruuvit joissa jousiprikat(mahtavatko edes joustaa enään) ja kuumasilikonilla putki kiinni... pakoaukon ja putken välissä alumiinitiiviste ja tuota kuumasilikonia. Hyvin on pysynyt...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #224 : 08 Toukokuu, 2010, 21:29:53 »
Hmm... jos sulla ei putki kestä koneessa kiinni ja kierrosten nostaminen heikentää perän toimintaa, niin yksi mahdollisuus on, et sun kone vaan tärisee liikaa. Turhan kovasta tärinästähän nuo gyrottimet ei tykkää. Näkyykö lennossa peräevä tai jalakset aavistuksen "sumeana" niin, että niissä olisi korkeataajuista värinää? Tärinä taas voi johtua monesta asiasta aina kytkimen kiinnityksestä moottorin seoksiin asti.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2408 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:10:54
kirjoittanut jpietari
10 Vastauksia
4434 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10
kirjoittanut jekuusi
2 Vastauksia
3992 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2013, 19:41:02
kirjoittanut dera
1 Vastauksia
2873 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2015, 18:25:19
kirjoittanut vee73
1 Vastauksia
4970 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2018, 20:28:20
kirjoittanut TeroS