Kirjoittaja Aihe: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)  (Luettu 133098 kertaa)

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #275 : 23 Kesäkuu, 2010, 19:30:30 »
joo onse liian rikkaalla, itse olen saanut säädöt kohdilleen noin 1,5_1,75 välille, 2 kieppiä  on aik lailla sisäänajo säädöissä, kone  on suht koht hyvin säädetty niin taivas lentoa menee aika lailla vartti tunti hieman vajaa, mutta rupea pienentämään neulaa pikkuhiljaa sillei ettei tule raakaa fuilia putkesta mutta kuitenkin näkyvää savua pitää tulla ja takakantta kokeilemalla ettei polta sormea niin siitä on hyvälähteä
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Rity

• Vieras
« Vastaus #276 : 23 Kesäkuu, 2010, 21:54:42 »
pitääpi ruuvailla huomenissa, päättelin jo siitä että rikkaalla käy kun piha leijuttelun jälkeen öljyssä :D

Poissa floodi

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #277 : 25 Kesäkuu, 2010, 20:01:18 »
jeps

jos jollakin on ylimääräisenä kyseiset ringit niin voin ostaa tai jos jollain on asiaa ulkomaan kaupoille niin jos mahdollista niin laittais samaan tilaukseen?

Eiks tossa Futten 10C:ssä ole itsessään cyclic ring toiminto valikossa? Prosenttiarvolla voi säätää mieleiseksi. Eli vaikka väännät sen tikun viistosti pohjaan niin se maksimi on saavutettu jo ennen reunaa. Tai jotain sinne päin :)

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #278 : 25 Kesäkuu, 2010, 22:48:54 »
Kuinkas kauan olette 600N tankillisella ajellut?

Oma 600N ThunderTiger.53 mosalla tankilla ajaa about 6 - 10 min. Riippuu mitä tekee. Jos räimii kovasti menemään ni se on lähellä kuutta ja jos ajelee silleen vähän räimimistä ja vähän rauhallisemmin ni sit menee melkeen 10 min. Kiekat on nupissa n. 2200
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Rity

• Vieras
« Vastaus #279 : 26 Kesäkuu, 2010, 21:26:13 »
enpä tiedä oman nupin kiekkoja, mutta ainakin siellä on nyt enemmän kun säädin kaikki manuskan mukaan, aiemmin oli Roosan säätämä normimode ja aloin kaipailla idle-käppyröitä, joten otin manuaalin kauniiseen käteen ja säätelin sen mukaan.

Uskoisin että sain seoksen ruuvattua paremmaksi, putkesta ei lennä roinaa ja tankillisen aikana motti ei ainakaan vielä ole lämmennyt liikaa.

Riku

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #280 : 27 Kesäkuu, 2010, 19:43:11 »
Morjes                                                           KIIRE!!

Uusi moottori on startattu mutta konetta ei paljon uskaltanut maasta nostaa, elikkäs vikana että perä vägää niin saakelisti pystysuunnassa, peräakseli näytti kuitenkin olevan suora ettei vipottanut yhtään, että mistähän vois johtua tuli kokeiltua myös toisia perälapoja, viime konerikossa tuli tehtyä autorotaatio ja takalavat pääs pikkuisen koskettamaan maata mutta ei pahasti,
onkos kellään kokemuksia?

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #281 : 27 Kesäkuu, 2010, 21:11:44 »
Pysty suunnassa??
Kuulostaisi nuppi ongelmalta.. -> pienet kierrokset = nyökytystä ilmassa..
Mutta jos tekee jo maassa niin tiedä sitte, voi olla että "perus" tärinöitä ja ilmassa rauhoittuu... Itse kokeilisin vain nostaa ilmaan mikäli mahdollista ja katsoa miten se siellä käyttäytyy... en usko että perä tekee tuota "nyökyttelyä"
En lähtisi perään heti yhdistämään, kannattaa nuppi tarkastaa yms.. jos siis perä nyökkii ylös<->alas, eikä sivusuunnassa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #282 : 27 Kesäkuu, 2010, 21:22:50 »
Pysty suunnassa??
Kuulostaisi nuppi ongelmalta.. -> pienet kierrokset = nyökytystä ilmassa..
Mutta jos tekee jo maassa niin tiedä sitte, voi olla että "perus" tärinöitä ja ilmassa rauhoittuu... Itse kokeilisin vain nostaa ilmaan mikäli mahdollista ja katsoa miten se siellä käyttäytyy... en usko että perä tekee tuota "nyökyttelyä"
En lähtisi perään heti yhdistämään, kannattaa nuppi tarkastaa yms.. jos siis perä nyökkii ylös<->alas, eikä sivusuunnassa.

Kyllä nuppi on ihan ok, viime lennolla ei mitään ongelmaa ennen kone rikkoa mitään muuta ei tapahtunut kuin perä otti maahan kiinni mutta veikkaan tubea se kyllä voi olla kiero pikkuisen viime torpista ja vielä kuin perä se sai kone rikon aikan pienen pusun mutta pitää tarkistaa.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #283 : 28 Kesäkuu, 2010, 14:35:51 »
Mor

Pienen purkamisen jälkeen niin löytyi torgue tube joka oli noin 5mm kierossa, voiskohan tuosta sitten johtua kyseinen pysty suuntainen väpätys pienemmillä kierroksilla, onko kellään ollut saman tapaista häröilyä?

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #284 : 30 Kesäkuu, 2010, 17:21:19 »
Dodii käväsin tuossa testailemassa kopukkaa uuden kardaanin kanssa mut ei auttanut, sitten rupesin miettimään tuota kierros/seos puolta, talvella kuin sisäänajettiin niin toimi sisäänajo säädöissä suhtkoht hyvin mutta nyt samoilla kierroksilla/neulansäädöllä ei koska kone saa näin lämpösellä ilmalla paljon vähemmän ilmaa kuin talvella niin kone ei oikein käy ollenkaan josta sitten pienet kierrokset ja koneen vapina aiheutuu, ajattelin sitten nostaa kierroksia ja säätää neulaa kiinnemmäksi, tällei kesällä sisäänajossa ei oikein voi kyllä käyttää tuota 2kierrosta neulaa auki vaan joku 1,5kierrosta tuntuu aika optimilta raakaa fuilia kyllä tulee putkesta ihan riittämiin silloinkin, ainakin vika selvisi kone rauhoittui heti kun nosti kierroksia ja neulaa kiinnemmäksi. :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #285 : 30 Kesäkuu, 2010, 19:29:32 »
mullakin on ollut monet kerrat "kiero" kardaani... ihan paketista vedettynä niissä on jonku millin heitto, ei se oo mitään haitannut... ja jos putken sisällä pyörittää niin siellä se heittää vielä enemmän jos toisesta päästä katsoo, eli sen varaan ei voi laskea että siitä näkisi.

Jotenki tuntuu jos kuitenki ois nupissa jossain tuo onkelma jos on ylös<->alas liikettäkin perällä?
Monesti auttaa ku purkaa atomeiksi kaikki ja kasaa uudestaan :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa floodi

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #286 : 30 Kesäkuu, 2010, 20:09:23 »
Tänään oli yhdessä 450 reksissä perän ylös-alas liikettä huomattavasti ja ongelma poistui kokonaan kun laittoi  päälapoja löysemmälle. Ei ne mitenkään erityisen tiukalla ollut kyllä alun perinkään.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #287 : 30 Kesäkuu, 2010, 20:39:30 »
Tänään oli yhdessä 450 reksissä perän ylös-alas liikettä huomattavasti ja ongelma poistui kokonaan kun laittoi  päälapoja löysemmälle. Ei ne mitenkään erityisen tiukalla ollut kyllä alun perinkään.

Jeps se vika oli vaan noissa kierroksissa kun oli liian alhaiset ja kone liian rikkaalla, tänään kun testalin konetta niin heti kun annoit lisää jenkaa niin tärinä lähti ja heti kun olit laskeutumassa niin eka alkaa perässä näkymään vapinaa ja sitten koko kone rupee vaappumaan alhaisten kierrosten takia, eivaan aikasemmin tullut mieleen toi että tuo neulan 2kierrosta vastaa kesällä ihan eri lukemaa kuin talvella erittäin iso ero hyvä kun roottoriin saa pyörimään tuolla seoksella kesällä, talvella ei ollut mitään ongelmaa kun oli sen verra kylmempi ja kone sai muutankin kuin nitroo.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #288 : 05 Heinäkuu, 2010, 21:36:02 »
mor

Kävin tänään pari tankkia säätelemässä ja vähän temppuja kokeilemassa ja ihmettelin gyrön reistailua, elikkäs aina kuin olen heittämässä kopukkaa väärinpän vähän nopeammin niin perä ei oikein pysy mukana, gaynia koitin säädellä kumpaankin suuntaan mutta ei auttanut että oliskohan kellään mitään teoriaa.

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #289 : 06 Heinäkuu, 2010, 01:25:58 »
mor

Kävin tänään pari tankkia säätelemässä ja vähän temppuja kokeilemassa ja ihmettelin gyrön reistailua, elikkäs aina kuin olen heittämässä kopukkaa väärinpän vähän nopeammin niin perä ei oikein pysy mukana, gaynia koitin säädellä kumpaankin suuntaan mutta ei auttanut että oliskohan kellään mitään teoriaa.

Outoo!

Kun teet sen nopeasti, ootko aivan varma, kun muutat pichiä, niin et varmasti liikautta yhtään rudderia?

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #290 : 06 Heinäkuu, 2010, 09:20:10 »
mor

Outoo!

Kun teet sen nopeasti, ootko aivan varma, kun muutat pichiä, niin et varmasti liikautta yhtään rudderia?

joo kylse noin on olen pitänyt pitchi tikun paikallaan kuin olen kääntänyt koneen ympäri mutta perä karkaa haittaavasti vähän alta, mutta sitten josteen rauhallisemmin niin pitää ihan hyvin paikallaan.

-R

Poissa masu

• Wikiadmin
  • Seniori torppari
« Vastaus #291 : 06 Heinäkuu, 2010, 09:26:56 »
Onko sulla govi käytössä? Onko nupissa tarpeeksi kierroksia? Tommonen voisi aiheutua siitä, että jos cyclicissä on isot kulmat ja flippaus tehdään täydellä cyclicillä, niin kone puutuu ja kierrokset laskee sen verran paljon, että perä menettää pitoaan. Kuulostaako siltä, että kone jaksaa hyvin? Pitääkö perä paikkansa, jos ammut kopteria täydellä collectivella taivaalle tai teet "pitch pumpia" pelkästään ylöspäin vaikka metrin, parin hypyillä?

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #292 : 06 Heinäkuu, 2010, 09:37:55 »
Onko sulla govi käytössä? Onko nupissa tarpeeksi kierroksia? Tommonen voisi aiheutua siitä, että jos cyclicissä on isot kulmat ja flippaus tehdään täydellä cyclicillä, niin kone puutuu ja kierrokset laskee sen verran paljon, että perä menettää pitoaan. Kuulostaako siltä, että kone jaksaa hyvin? Pitääkö perä paikkansa, jos ammut kopteria täydellä collectivella taivaalle tai teet "pitch pumpia" pelkästään ylöspäin vaikka metrin, parin hypyillä?

No joo govi on käytössä, kierroksia on kohtuu hyvin mutta kone kyllä meinaa puutua kun kääntää ympäri että tictocista ei oikein tule kaunista katsottavaa juuri perän takia, pitch pumppi kyllä onnistuu ihan hyvin ei siinä mitään ongelmaa.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #293 : 06 Heinäkuu, 2010, 09:55:55 »
Mut täytyy kokeilla vielä nostaa kierroksia tai vastaavasti pienentää cyclic arvoja ja katsoa mitä tapahtuu voipi kyllä olla etta johtuu noista kierroksien uupumisesta, täytyy vielä neulaakin säätää kiinnemmäksi kun tuntuu että olis vielä rikkaalla.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #294 : 08 Heinäkuu, 2010, 15:45:29 »
Moro

Kävin tuossa taas testailemassa kopteria ja koitin paikantaa perä vikaa, elikkäs pienensin cyclic arvoja nostin kierroksia ja koitin säätää konetta paremmin mutta perä ei oikein toimi niinkuin pitäisi, mutta viimetteellä tankilla sitten jäin leijutteleen lopputankin ja kokeilin vispata koneta eteen ja taakse vähän terävämmin niin kas kummaa saman vian sai päälle siinä eli heti kun kallistan konetta terävämmin eteen tai taakse niin perä tärähtää aika paljon, rupesin sen jälkeen miettimään mun gyrö teippiä että oliskohan piiikkusen liian pehmeää sittenkin, se on jotain kiinan teippiä ja noin 5mm paksua että gyron saa kallisteleen ihan pienellä sormi voimalla mihinkä vaan, että oliskoos vika sitten tuossa itsellä kun ei ole toista gyro teippiä millä testäis.

Sitten toinen perä ongelma mikä ilmesi, eli lensin suhtkot kovaa vauhtia etiäpäin ja sit piti pyöräyttää kone pääakselin ympäri niin heitin rudderitikun täysin oikeaan laitaan ja kas kummaa perä oli ehkä vajaan sekunnin tekemattä mitään enne pyörähdystä, että mistäs tuommonen vois johtua ;D

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #295 : 08 Heinäkuu, 2010, 15:53:13 »
Ihan pikkusen haiskahtaa kuitennii liian pieneltä gainilta. Ootko koskaan laittanut niin paljon gainia että perä vägää jo leijuttelussa?
Siitä sitten vähän pienemmälle.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #296 : 08 Heinäkuu, 2010, 17:28:55 »
Joo viimekerralla koitin nostaa niin että perä vägää mutta ei toiminut.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #297 : 08 Heinäkuu, 2010, 17:49:43 »
koitin tuossa äskön pöydällä tuota gyroä niin ihan kevyesti kun koputtelee kynnellä gyroä niin aikamoisia liikkeitä tuo perä näytti tekevän, eikait se ihan niin sais tehdä kun miettii mitense temppuja tehtäessä rupeaa sekoileen kun kone tärähtää jokasuuntaan ja itsellä just kun koittaa tictocia niin perä tärähtelee ilkeästi ettei ole oikein mukavaa.

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #298 : 08 Heinäkuu, 2010, 21:33:29 »
Olisko kellään lauantain jämi porukalla ylimääräistä gyro teippiä myydä niin vois siellä sitten testaolla illalla? ammattilaistenkans ;D

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #299 : 11 Heinäkuu, 2010, 15:09:15 »
Moro

Voiskohan joku csm carbsmartin omistaja vielä antaa pari vinkkiä sen ohjelmoimisesta, kun tuo gain säätö askarruttaa että mitensen saa tomimaan sillä tavalla että se säätää ainoastaan vain rikkaalle eikä laihalle ja ylipäätään sen toiminnasta, kokeilin tuossa pöydällä säädellä ja sainkin vähän osviittaa sen toiminnasta mutta en ole ihan varma mitense kuitenkaan toimii.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2408 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:10:54
kirjoittanut jpietari
10 Vastauksia
4434 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10