Kiitos, tuo on hyvä referenssi. Mietin vain tuon kopterioppaan kaasukäyräesimerkkiä leijutustilaan, siinä on varmaan lähdetty siitä, että se on vain ja ainoastaan leijutukseen, minimoiden kompromisseja. Siinä täytyy tietää tarkemmin millä kohdalla tikkua vaihto idle1:een ja takaisin on "mukavaa" (eli missäkohtaa eri lentotilojen "käyrät kohtaavat").
Tuli mietittyä semmoistakin, että lineaarisella lapakulmakäyrällä tuo kaasukäyrä voisi olla hieman epälineaarinen, eli kulmien ja rasituksen kasvaessa tulisi moottorille hieman enemmän virtaa, verrattuna lineaariseen kaasukäyrään, jotta kierrosnopeus ja nousunopeus kasvaisi lineaarisesti. No joo, turha näitä kai on miettiä, kun ei tunne faktoja ja kohtahan nuo akut on ladattu, niin pääsee taas kokeilemaan.